ЗДОРОВ'Я – ТВІЙ БЕЗЦІННИЙ СКАРБ, ТО Ж ДБАЙ ПРО НЬОГО САМ! ГОДИНА СПІЛКУВАННЯ У 5 КЛАСІ

Про матеріал

Мета: поглиблювати знання учнів про здоровий спосіб життя, виховувати негативне ставлення до шкідливих звичок, пробуджувати національну свідомість та екологічну культуру, розвивати почуття колективізму.

Обладнання: магнітофон, виставка спеціальної літератури, висловлювання знаменитих людей на тему «Здоров'я», малюнки дітей.

Мета: поглиблювати знання учнів про здоровий спосіб життя, виховувати негативне ставлення до шкідливих звичок, пробуджувати національну свідомість та екологічну культуру, розвивати почуття колективізму.Обладнання: магнітофон, виставка спеціальної літератури, висловлювання знаменитих людей на тему «Здоров'я», малюнки дітей.

План

1. Вступне слово класного керівника.

2. Рольова гра: Виступ «шкільної медсестри» про необхідність дотримання особистої гігієни, раціональне харчування учнів та про роль води в житті людини.

3. Виступ учнів про необхідність дотримання правильного режиму дня.

4.Про шкідливий вплив шумів на здоров'я живих організмів.

5. Виступ «вчителя фізкультури» про роль спорту та дихальної гімнастики.

6. Захист малюнків (повідомлення учнів про шкідливі звички та їх наслідки).

7. Що значить – вести здоровий спосіб життя? (Робота в групах).

8. Виступ шкільного бібліотекаря.

9. Підведення підсумків години спілкування.

Перегляд файлу

Тема: Здоров'ятвій безцінний скарб, то ж дбай про нього сам!

Мета: поглиблювати знання учнів про здоровий спосіб життя, виховувати негативне ставлення до шкідливих звичок, пробуджувати національну свідомість та екологічну культуру, розвивати почуття колективізму.

Обладнання: магнітофон, виставка спеціальної літератури, висловлювання знаменитих людей на тему «Здоров’я», малюнки дітей.

 

План

Вступне слово класного керівника.

1. Рольова гра: Виступ «шкільної медсестри» про необхідність дотримання особистої гігієни, раціональне харчування учнів та про роль води в житті людини.

2. Виступ учнів про необхідність дотримання правильного режиму дня.

3.Про шкідливий вплив шумів на здоров’я живих організмів.

4. Виступ «вчителя фізкультури» про роль спорту та дихальної гімнастики.

5. Захист малюнків (повідомлення учнів про шкідливі звички та їх наслідки).

6. Що значить – вести здоровий спосіб життя? (Робота в групах).

7. Виступ шкільного бібліотекаря.

8. Підведення підсумків години спілкування.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Звучить мелодія пісні «Если хочешь быть здоров – закаляйся»)

Класний керівник: Дорогі учні, шановні гості! Щойно прозвучала бадьора мелодія пісні «Если хочешь быть здоров-закаляйся», з якою тісно пов’язана тема нашої години спілкування «Здоров'ятвій безцінний скарб, то ж дбай про нього сам!». Сподіваюсь, що ця зустріч поглибить ваші знання про здоровий спосіб життя, сформує прагнення бережливо ставитись до свого здоров’я, уникати шкідливих звичок, змусить задуматися над тим, що від здоров’я кожного з нас залежить здоров’я української нації.

Діти, скажіть, що саме ви розумієте під словом «здоров’я»?

(Учні висловлюють власні думки)

Так, я цілком погоджуюсь з вами. Здоров’я – це стан фізичного, духовного та соціального благополуччя людини. Вчені довели, якими величезними можуть бути резерви людського організму. Так, наприклад, російський біолог І. Мечников та радянський патофізіолог О.Богомолець вважали, що нормальна тривалість життя людини – 150 років. Цей рубіж підтвердили наукові дослідження геронтологів – фахівців, що займаються проблемою довголіття.

Діти, чи вдалося вам, готуючись до години спілкування, відшукати цікаві факти, які є прямим доказом вище сказаного?

 

Учні наводять цікаві факти довголіття:

- Мікеланджело створював безсмертні шедеври до 89 років, а Тиціан – до 94.

- Л. Толстой продовжував писати свої безсмертні твори у 82 роки, В.Гюго – у 83, а Т. Едісон був здатним на геніальні відкриття у 84 роки.

 

Класний керівник: Факти, дійсно, вражаючі. Але чому ж сьогодні люди так рідко доживають до свого оптимального віку? Звичайно, вагомою причиною цього є негативний вплив на організм людини екологічних забруднень, неповноцінного харчування, стресів, які часто приносить життя. Але першопричину всіх наших захворювань слід шукати в людських лінощах, байдужості та, безумовно, в пристрасті до шкідливих звичок.

Відомий фізіолог І. Павлов неодноразово підкреслював: «Ми вкорочуємо життя власною нестриманістю, безладністю, негідним ставленням до власного організму.»

То ж, якщо людина прагне до самовдосконалення, вона не повинна гербувати збереженням та зміцненням власного здоров’я. А тому варто частіше звертатися до народного виховання, яке вбачало запоруку здоров’я у праці, в рухливих іграх на свіжому повітрі, в загартовуванні холодною водою, систематичному очищенню організму від шлаків в період посту, вживанні чаїв із лікарських трав і т.п.

Виступ медсестри про необхідність раціонального харчування, дотримання особистої гігієни та роль води в житті людини.

 

Класний керівник: Отже, наше здоров’я залежить від нас самих. Треба тільки дотримуватися правильного режиму дня для учнів.

(Учні читають вірші. Автор В. Колодяжна

 

Промінь в шибку навернувся –

Прокидатись не лінуйся!

Килимочок на підлогу!

До зарядки приготуйся!

Розігрівши сонні м’язи

Пострибай, понахиляйся!

І на спиночці відразу,

Наче м’ячик покачайся!

Розітри опісля тільце

Прохолодною водою,

Щоб ангіна та застуда

Не ходили за тобою!

За сніданком посміхнися

І подякуй за турботу

Тим, хто дуже тебе любить,

Й знову на свою «роботу»!

Одягни учнівську форму!

Причеши мерщій волосся,

Перевір, чи все в портфелі,

Й загадайщоб все вдалося.

Налаштуйся позитивом!

Стрінеш друзів – привітайся,

На уроці будь слухняним!

Телефон сховай! Не грайся!

У їдальні, в коридорах

В туалеті не брудни!

Квіточки полий на вікнах,

Коло дошки прибери!

Щоб гастрит в твоєму шлунку

Не прижився ще із школи,

Вітамінів їж побільше,

Бійся «Чіпсів», «Пепсі-коли»!

Щоб осанку гарну мати,

У спортзал ходи частіше,

Не сутулься, коли пишеш,

Що іще найважливіше?

Після школи пообідай,

Вимий посуд після себе,

Перш, ніж сісти за уроки,

Відпочити дещо треба!

є чотириногі друзі

В тебе в домі – потурбуйся!

Погуляй в ліску, у лузі,

І до школи знов готуйся!

Без комп’ютера, смартфона

Вже життя не уявляєш?

А про шкоду для здоров’я –

Чи забув? Чи, мо' й не знаєш?

Щоб близьким не досаждати,

Музику зроби тихіше,

І не смій в пітьмі читати!,

Зір не псуй! Будь розумнішим!

Призвичайся у портфелик

Звечора ще поскладати

Все, що в школі необхідне,

Зранку щоб не забувати!

Перед тим, як йти до ліжка,

Зубоньки доглянь і ніжки,

І не здумай, бува, спати,

Не провітривши кімнату

 

Класний керівник: А чи часто ми задумуємося над тим, як впливають на наше здоров’я шуми? 

(Звучить запис пісні у стилі «Нard rock»)

 

Учень 1: Доведено, що постійний шум є причиною захворювань та загибелі дерев, збудження та пригнічення тварин. Він знижує продуктивність фізичної праці на 30%, а розумової на 60% . Отже, всім нам необхідно взяти до уваги дану інформацію і не забувати, що на перервах слід дбати не тільки про чистоту у класі та в їдальні, а й дотримуватися відповідних правил поведінки в коридорах. Адже надмірним галасом ми не тільки знижуємо продуктивність свого навчання, а й завдаємо шкоду як своєму здоров'ю, так і здоров'ю людей, що знаходяться поряд.

 

Учень 2: В. Солоухін писав: "Я впевнений, якщо ви вранці із свого вікна кожного дня будете бачити красиве дерево, красиву вулицю, ви почуватимете себе краще і проживете довше. Якщо ви кожного ранку будете бачити смітник, брудну вулицю. обламане деревце – це будуть ваші негативні емоції, які пригнічують настрій, руйнують тим самим здоров’я.»

 

Класний керівник: Отже, як бачите, екологія і здоров’я тісно переплітаються між собою. У справі врятування довкілля сьогодні беруть участь різні громадські організації та рухи. Одним з найактивніших борців за врятування природи є екологічна організація «Green Peace».  А що ми, маленькі громадяни України, в силах зробити для природи, щоб вона вдихала в наше тіло тільки здоровий дух та позитивні емоції?

(Думки учнів з даної проблеми)

 

Класний керівник: Нині в Україні три четверті дітей страждають від хронічних захворювань. Оскільки це питання державного масштабу, стаття 49 Конституції України передбачає право дітей на охорону здоров’я. Але чи можна досягти позитивних результатів без бажання самої дитини?

Велику роль у зміцненні здоров’я  підростаючого покоління відіграє заняття фізкультурою та спортом.

 

Виступ вчителя фізкультури про роль спорту та дихальної гімнастики.

Класний керівник: Діти, а зараз ми перевіримо ваше домашнє завдання. Кожна з чотирьох груп мала підготувати інформацію про негативний вплив шкідливих звичок на здоров’я людини. У вас є 3 хвилини на обговорення та визначення доповідача, який представлятиме кожну групу.

(Учні працюють в групах).

Представник 1-ї групи: Однією з найпоширеніших шкідливих звичок в сучасному світі є паління. Тютюновий дим містить велику кількість шкідливих речовин: нікотин, чадний газ, синильну кислоту, аміак, формальдегід та ін. Особливо шкідливим вважається бензопірен, який має канцерогенний ефект( можуть утворитися ракові та інші пухлини).

Курець шкодить не тільки своєму здоров’ю, а й навколишнім: людина, яка провела годину у накуреному приміщенні, отруюється так само, як той, хто викурив 4 цигарки.

Жінки, що палять, старіють майже у 10 разів швидше. Вагітні жінки з цією вадою народжують немовлят з меншою вагою і не лише. Сумний факт: щорічно в Україні тютюн стає причиною смерті 100 тисяч людей.

Перший удар нікотин наносить по мозку. За даними вчених у підлітків, які курять, через кисневе голодування знижується обсяг пам’яті на 5 %, точність виконання математичних дій - на 5,5%, здатність до навчання – на 4,5%. Об’єм грудної клітки і розвиток легенів відстає на 25% від середньої норми. Такому учневі ніколи не стати справжнім спортсменом.

У курців, які систематично палять, судини звужені, в результаті чого порушується кров’яний тиск, відбувається запалення органів дихання, що зачасту призводить до раку легенів.

95 із 100 хворих на туберкульоз перед початком хвороби курили. Викурюючи пачку цигарок за день, курець позбавляє себе життя на 15-20хв. То хіба ж це не самогубство?

 

Представник 2-ї групи: Не менш пагубний вплив на здоров’я має алкоголь. Він руйнує не тільки психіку та нервову систему людини, а й внутрішні органи. У тих, хто постійно вживає спиртне, у 5 разів частіше буває порушення функції головного мозку. До 50% хворих, які перенесли інсульт, зловживали спиртним. Доведено, що до 90-98% алкоголю, який потрапляє до організму, залишається в ньому, руйнуючи при цьому клітини. В стані алкогольного сп’яніння людина втрачає контроль над собою, а тому здатна на скоєння тяжкого злочину. Недарма кажуть: «П’яниця схожий на пляшку горілки: лише горло та черево й аніякої голови.»

 

Представник 3-ї групи: У сучасному світі дуже гостро стоїть проблема наркоманії. Залежність від наркотичних речовин з’являється дуже швидко. Вживання наркотиків скорочує життя в 2-2,5 рази, тобто на 30-40 років. Статистика свідчить, що наркомани приречені прожити, як максимум, 10 років і гинуть від запалення легенів, зараження крові та від передозування. Серед наркоманів досить багато талановитих співаків, акторів, музикантів, спортсменів, які могли б жити, радіти власним дітям і приносити славу своїй державі.

Наркоманія сприяє поширенню страшної хвороби – Сніду. На одних вірус починає впливати відразу після того, як потрапить до організму, в інших він може перебувати в крові до 10 років. Якщо ми  будемо байдужими до цього страшного лиха, ми не зможемо захистити від поступового знищення не лише дітей, а й всю українську націю.

 

Класний керівник: Отже, як бачите, пристрасть до шкідливих звичок – це знівечені долі, загублені життя. І жоден виступ лікарів, жоден рекламний ролик на телебаченні не допоможе людині, якщо вона сама для себе не усвідомила серйозності проблеми.

Тож, дорогі наші діти, ні за яку ціну не ламайте свою долю та життя своїх батьків. І якщо колись рука бездумно потягнеться до цигарки, склянки спиртного чи шприца з наркотичною дозою, розбудіть в собі здоровий глузд: а чи варто піддаватися на спокусу, яка багатьох ваших  знайомих вже  привела до бездонної прірви?

Темі «Здоров’я» відводиться значне місце як в художніх творах так і в народній творчості. Давайте пригадаємо відомі вам прислів’я та приказки.

Учні пригадують:

- Здоров’я за гроші не купиш.

- Здоров’я виходить пудами, а входить золотниками.

- Здоров’я маємо – не дбаємо, а загубивши – плачемо.

- Хвороб безліч, а здоров’я – одне.

- У здоровому тілі здоровий дух.

- Хто рано лягає й рано встає, у того здоров’я, заможність і розум є.

В Україні здавна засуджувалися явища, пов’язані зі шкідливими звичками. Яскравим прикладом цього є наступний уривок із повісті

 І. Нечуя – Левицького «Кайдашева сім’я». (Див. розділ VII, ст. 215, ст.. 217).

 Виступ шкільного психолога.

Ознайомлення учнів з результатами анкетування

 

Класний керівник: Здоров’я – найцінніший скарб людини. Але як його зберегти? Сьогодні існує чимало наукової та спеціальної літератури, в якій можна відшукати відповідь на багато хвилюючих питань, пов’язаних з даною темою. З виставкою такої літератури вас зараз ознайомить наш бібліотекар …

 

Виступ бібліотекаря

 

Класний керівник: Сьогодні ми розкрили досить важливу і актуальну тему. Бажано, щоб з нашої зустрічі ви взяли найголовніше – про здоров’я треба дбати постійно, а не тоді, коли його вже немає, бо «після бою руками не розмахують». Тож займайтеся спортом, дотримуйтесь режиму дня, правил особистої гігієни, уникайте шкідливих звичок, вчіться спілкуватися з людьми так, щоб у вашому житті було більше позитивних емоцій. Частіше посміхайтеся, адже сміх – це здоров’я. Пам’ятайте, що ви – майбутнє української нації. Адже від вашого здоров’я залежатиме здоров’я ваших майбутніх дітей. А про ваше здоров’я ніхто не подбає краще крім вас самих.

(Вчитель оголошує тему наступної години спілкування («Вплив телебачення, комп'ютерів, мобільних телефонів на здоров'я людини») призначає учнів, які мають підготувати повідомлення на запропоновану тему.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Kolodyazhna Valentyna
Додано
15 лютого 2020
Переглядів
738
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку