29 травня о 18:00Вебінар: Філософія для дітей: закордонні та українські практики

ЗМ Твір - опис процесу праці за власним спостереженням у художньому стилі (письмово)

Про матеріал
удосконалити мовленнєво – мислительні вміння усвідомлювати тему і основну думку, логіку викладу, тип і стиль мовлення, запам’ятовувати конкретні факти, послідовність викладу матеріалу; розвивати мовленнєво – комунікативні вміння здійснювати змістовно – композиційний і мовний аналіз художнього тексту з елементами опису процесу праці; сприймати письмовий текст, розуміти його, створювати власниі твори – описи процесу праці в художньому стилі за власним спостереженням, вчити грамотно висловлювати думки, дотримуватися особливостей типу мовлення; формувати навички самоконтролю і самоперевірки, доречного використання мовних засобів, виховувати любов і пошану до праці, прагнення бути майстром своєї справи
Перегляд файлу

7 клас

 

Тема: ЗМ Твір - опис процесу праці за власним спостереженням у художньому стилі (письмово)

Мета: удосконалити мовленнєво – мислительні  вміння усвідомлювати тему і основну думку, логіку викладу, тип і стиль мовлення, запам’ятовувати конкретні факти, послідовність викладу матеріалу; розвивати мовленнєво – комунікативні вміння здійснювати змістовно – композиційний і мовний аналіз художнього тексту з елементами опису процесу праці; сприймати письмовий текст, розуміти його, створювати власниі твори – описи процесу праці в художньому стилі за власним спостереженням, вчити грамотно висловлювати думки, дотримуватися особливостей типу мовлення; формувати навички самоконтролю і самоперевірки, доречного використання мовних засобів, виховувати любов і пошану до праці, прагнення бути майстром своєї справи.

                                                                 Хід  роботи

                                                                                      Хай важка дорога;

                                                                                      Хай похмурі днини –

                                                     Все зроби, що  можеш на користь України!

                                                                                                   П. Грабовський

I.  Організаційний момент.

Про сьогоднішній день (14. 03- день Явдохи - Плющихи ,за старим стилем- перший день весни, початок роботи на полі. У народі казали: «Увесь день погожий – усе літо пригоже».)

II. Оголошення теми і мети уроку (робота з епіграфом).

III. Актуалізація опорних знань учнів.

1) Пояснювальний диктант

Вперта праця все переможе. Людина дорожить тим, у що вона вклала часточку своєї душі, життя. Щоб досягти великого, треба починати з малого. Лише у праці справжнє щастя людини. Без діла псується сила.  «Працею людина і сильна, і красива».(О.Гончар). «Нема нічого нестерпнішого, як неробство».(Ч. Дарвін).

2) Гра «Найкмітливіший»

Хто більше знає прислів’їв та приказок про працю.

3) Бесіда .

- У яких творах (казка, вірш, пісня, оповідання) читали про якийсь процес праці?

4) Робота з текстом «Бабуся – рукодільниця». Бесіда.

- Про який трудовий процес йдеться?

- Які операції виконано?

- Тема, основна думка, тип, стиль мовлення тексту.

- Визначте слова. що вказують на послідовність виконання дій.

4) Вибірковий диктант (взаємоперевірка ).

Випишіть з української обрядової пісні дієслова, що вказують на послідовність виконання дій.

IV. Опрацювання нового матеріалу.

  1. Колективне складання плану.
  1. Підготовка до роботи.
  2. Хід роботи.
  3. Результат роботи.
  1. Робота в групах (постановка завдання):
  1. Науковий стиль ( інструкція «Як приготувати гарбузову кашу» + етимологія слова «гарбуз»; «Як зробити шпаківню?» + повідомлення про шпаків).
  2. Художній стиль ( за малюнком «Як збирали урожай?»)
  3. Художній стиль ( за казкою «Як зварити суп з горошини?»)
  1. Лексична гра «Ти – мені. я – тобі»
  1. Синоніми до слова «працювати»;
  2. Прикметники до слова «праця» + антоніми;
  3. прислівники до слова «працювати».
  1. Складання твору на основі власних спостережень на тему:
  1. Мій обов’язок у родині.
  2. Допомога старшим.
  3. Сімейна традиція.
  4. Як ми готували гарбузову кашу/ вареники з картоплею.
  5. Виготовлення шпаківні/ годівнички/ аплікації.
  6. Як ми ремонтували…
  7. Як спекти пиріг з вишнями/ яблуками.
  8. Вишивка хрестиком/ бісером.
  9. Як ми саджали…
  1. Заслуховування та аналіз  учнівських творів .

V.  Підсумок уроку.

  1.  «Мікрофон»
  • Чим корисний був урок?
  • Що дізналися нового? Чого навчилися? Що було цікавим?
  • Який процес праці приносить радість і  задоволення вашим рідним?
  • Яка користь цієї праці?
  1. Рефлексія  (виставка учнівських робіт «Моє хобі»).

 

VI.  Домашнє завдання.

Підібрати прислів’я та приказки про  працю або вірші про допомогу мамі чи бабусі.

Твір – мініатюра  «Моє хобі».

docx
До підручника
Українська мова 7 клас (Горошкіна О.М., Попова Л.О.)
Додано
11 травня
Переглядів
33
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку