7 клас
Тема: ЗМ Твір - опис процесу праці за власним спостереженням у художньому стилі (письмово)
Мета: удосконалити мовленнєво – мислительні вміння усвідомлювати тему і основну думку, логіку викладу, тип і стиль мовлення, запам’ятовувати конкретні факти, послідовність викладу матеріалу; розвивати мовленнєво – комунікативні вміння здійснювати змістовно – композиційний і мовний аналіз художнього тексту з елементами опису процесу праці; сприймати письмовий текст, розуміти його, створювати власниі твори – описи процесу праці в художньому стилі за власним спостереженням, вчити грамотно висловлювати думки, дотримуватися особливостей типу мовлення; формувати навички самоконтролю і самоперевірки, доречного використання мовних засобів, виховувати любов і пошану до праці, прагнення бути майстром своєї справи.
Хід роботи
Хай важка дорога;
Хай похмурі днини –
Все зроби, що можеш на користь України!
П. Грабовський
I. Організаційний момент.
Про сьогоднішній день (14. 03- день Явдохи - Плющихи ,за старим стилем- перший день весни, початок роботи на полі. У народі казали: «Увесь день погожий – усе літо пригоже».)
II. Оголошення теми і мети уроку (робота з епіграфом).
III. Актуалізація опорних знань учнів.
1) Пояснювальний диктант
Вперта праця все переможе. Людина дорожить тим, у що вона вклала часточку своєї душі, життя. Щоб досягти великого, треба починати з малого. Лише у праці справжнє щастя людини. Без діла псується сила. «Працею людина і сильна, і красива».(О.Гончар). «Нема нічого нестерпнішого, як неробство».(Ч. Дарвін).
2) Гра «Найкмітливіший»
Хто більше знає прислів’їв та приказок про працю.
3) Бесіда .
- У яких творах (казка, вірш, пісня, оповідання) читали про якийсь процес праці?
4) Робота з текстом «Бабуся – рукодільниця». Бесіда.
- Про який трудовий процес йдеться?
- Які операції виконано?
- Тема, основна думка, тип, стиль мовлення тексту.
- Визначте слова. що вказують на послідовність виконання дій.
4) Вибірковий диктант (взаємоперевірка ).
Випишіть з української обрядової пісні дієслова, що вказують на послідовність виконання дій.
IV. Опрацювання нового матеріалу.
V. Підсумок уроку.
VI. Домашнє завдання.
Підібрати прислів’я та приказки про працю або вірші про допомогу мамі чи бабусі.
Твір – мініатюра «Моє хобі».