«Значення сольфеджування в курсі сольфеджіо з учнями молодших класів»

Про матеріал
матеріал відкритого уроку з музичного мистецтва,а також для учнів та викладачів ДМШ
Перегляд файлу

 

Снятинська дитяча музична школа

Розгорнутий план відкритого уроку з сольфеджіо

 

Тема уроку: «Значення сольфеджування в курсі сольфеджіо з учнями молодших класів»

(з учнями III класу, 8-річний термін навчання)

Мета уроку:

Навчальна:

  •  формувати у дітей уміння та навички сольфеджування;
  •  виробляти в учнів чистоту інтонування;
  •  метроритмічне відчуття, володіння різними артикуляційними прийомами, чітку дикцію, правильне дихання;
  •  навчати учнів чути себе під час співу слідкувати за якістю звуку;
  •  працювати над виробленням здатності усвідомлювати почуте вмінням аналізувати музичний матеріал, робити порівняння.

 

Розвивальна:

  • розвивати музичне мислення і музичний слух учнів;
  • сприяти розвитку пізнавального інтересу;
  •  формування логічного мислення в процесі сольфеджування.

Виховна:

  •  виховувати в учнів зацікавлення до предмету сольфеджіо, творчу активність, уміння працювати в групі;
  •  виховувати любов до музичного фольклору свого народу.

Тип уроку : урок вироблення умінь і навичок.

Обладнання та унаочнення : Фортепіано, комп’ютер, презентація уроку, наочність.

 

                      Хід уроку:

I .Організаційний момент. Музичне привітання «Проспівав дзвінок»

II.Музично-теоретична гра «Вірю не вірю»

III.Інтонування гами соль-мінор :

1.Спів гами:

  • Пісенька соль мінор (натуральний  вид);

2. Спів елементів гами ( з повторенням вивченого теоретичного матеріалу):

  • інтонування гами соль мінор (гармонічний вид)
  • Спів стійких ступенів гами;
  • Розвязка нестійких та увідних ступенів гами у стійкі (гармонічний вид);
  • Спів увідних ступенів;

3.Спів ступеневих блоків в гармонічному виді:

I-II-III   III-II-I    I-III-V   V-VI-V  V-III-I    I-VII#-I

4.Спів секвенції на ступенях гами (гармонічний вид)

5.Спів інтервальної послідовності в гармонічному виді:

I           I          I          #VII       V       #VII      V        V        V        I

м.3      ч.5       м.3       м.3       в.3     м.3       ч.4       в.3      ч.5     

 

6.Інтонування повного функціонального звороту .

7.Інтонування гами соль-мінор (мелодичний вид);

IV.Перевірка домашнього завдання

 

1.Теоретичне визначення обернення інтервалів («Правило дев*ятки»)

2.Спів впр. 149 В

  • аналіз вправи (тональність,вид)
  • визначити обернення інтервалів.

3.Інтонування вправи 149 Г

  • аналіз вправи(тональність,вид,розмір)
  • визначення обернень інтервалів.

V.Музично-ритмічна руханка «Пташки»

VI.Пояснення нової теми : ритмічні групи восьма і 2 шістнадцяті,2 шістнадцяті і восьма.

  • теоретичне сприйняття ритмічних груп;
  • повторення раніше вивчених різних ритмічних груп,зокрема і нового ритму.

VII. Закріплення нової теми .

1.Двоголосна ритмічна партитура

  • ритмічне відображення 2 партій окремо,ланцюжком,парами,групами;

2.Сольфеджування вправи 67 Б

  • аналіз вправи (лал,тональність,вид,розмір)
  • сольмізування вправи;
  • сольфеджування  (чергування співу вголос і «про себе»,виконання вправи хором)
  • стукання ритмічного остинато з вивченою ритмічною групою;
  • інтонувати вправу під супровід ритмічного аккомпанементу.

3.Інтонування двоголосся укр.нар.пісня «Летіла зозуля»

  • аналіз мелодії (тональність,вид,розмір)
  • сольфеджування кожного голосу окремо;
  • спів вправи двоголосно ,дуетом.групами.

VIII.Слухова робота

IX.Зоровий диктант:

  • ладотональний аналіз диктанту,визначення розміру;
  • сольмізування мелодії (з назвою нот і ритму);
  • виконання окремих  зворотів(тактів);
  • сольфеджування диктанту (спів ланцюжком,групою);
  • запис диктанту по пам’яті;
  • 1-2 програвання;
  • завершення написання диктанту;
  • перевірка;
  • спів всією групою.

X.Домашнє завдання

  • інтонування гами соль-мінор (3 види)
  • вправа 67 *
  • диктант транспонувати в ре – мінор;
  • стукати ритмічну партитуру.

XI.Підсумок уроку.Оцінювання учнів.

docx
Додано
2 травня 2020
Переглядів
1187
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку