Зв’язне мовлення Усне повідомлення на теми про мову, що вимагає зіставлення й узагальнення матеріалу (в науковому стилі)

Про матеріал
Мета: закріпити знання учнів про стилі мовлення, поглибити їхні знання про науковий стиль, дати відомості про його різновиди (підстилі), формувати вміння виконувати такі мисленнєві дії, як зіставлення й узагальнення, вміння й навички складати висловлювання в науковому стилі; формувати навички колективної та самостійної роботи з підручником; розвивати логічне мислення, вміння визначати спільне й відмінне, удосконалювати культуру усного мовлення.
Перегляд файлу

Урок № 85

Звязне мовлення

Усне повідомлення на теми про мову, що вимагає

зіставлення й узагальнення матеріалу (в науковому стилі)

Мета: закріпити знання учнів про стилі мовлення, поглибити їхні знання про науковий стиль, дати відомості про його різновиди (підстилі), формувати вміння виконувати такі мисленнєві дії, як зіставлення й узагальнення, вміння й навички складати висловлювання в науковому стилі; формувати навички колективної та самостійної роботи з підручником; розвивати логічне мислення, вміння визначати спільне й відмінне, удосконалювати культуру усного мовлення.

Хід уроку

 

І. Повідомлення мети  і завдань уроку.

 

ІІ. Підготовка до складання  висловлювання.

 

* Робота з підручником.  Опрацювання теоретичного матеріалу (с. 22). Виконання вправ  51, 52, 53 (усно).

 

* Пояснення вчителя (підстилі наукового стилю)

 

Відповідь на лінгвістичну тему  складається у науковому стилі.

Науковий стиль  обслуговує сферу науки, техніки, освіти, виробництва. Його основна функція – повідомлення знань, пояснення, аналіз явищ, доведення наукових припущень.

У складі наукового стилю виділяють три підстилі: власне  науковий (вживають у дисертаційних дослідженнях, монографіях, наукових доповідях), науково-навчальний (застосовують у підручниках, посібниках, учнівських рефератах), науково-популярний (використовують у виданнях наукового змісту для широкого кола  читачів).

Відповідь на лінгвістичну тему складається у науково-навчальному підстилі наукового стилю.

 

Ііі. Складання учнями висловлювання.

 

* За зразком, поданим у вправі 52,  скласти  усне повідомлення в науковому стилі на тему: “Пряма і непряма мова”. Повідомлення проілюструвати самостійно дібраними прикладами.

 

V. Підбиття підсумків уроку.

 

VІ. Домашнє завдання. Повторити п. 18, вправа  319.

 

doc
Додано
18 березня 2020
Переглядів
6654
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку