Тема. Зведення дробів до НСЗ. Порівняння дробів
Мета: відпрацювати навички зведення дробів до НСЗ та використати ці вміння учнів для розв'язування вправ, що передбачають порівняння дробів.
Тип уроку: застосування вмінь і навичок.
Хід уроку
I. Перевірка домашнього завдання
Розв'язання домашніх вправ учитель заздалегідь записує на відкидній дошці. На цьому уроці учні, працюючи у парах, перевіряють правильність виконання домашнього завдання (учні з місця коментують розв'язання вправ).
II. Актуалізація опорних знань
Усні вправи
-
Обчисліть:
-
Знайдіть НСК і НСД чисел:
а) 12 і 10; б) 12 і 15; в) 12 і 11; г) а = 22 · 33 · 5; b = 22 · 33 · 5.
-
При яких натуральних значеннях т і п правильна рівність:
;
;
?
-
На пошиття семи однакових спідниць витратили 12 м тканини. Скільки метрів тканини витратили на одну спідницю?
-
Порівняйте: а)
і
; б)
і
; в)
і
; г)
і
; д)
і
.
III. Відпрацювання навичок
Оскільки цей урок є заключним з підтеми «Зведення дробів до НСЗ. Порівняння дробів», для фронтальної роботи бажано було б обрати завдання достатнього рівня складності, що передбачають порівняння дробів; розв'язування цих завдань є підготовкою до самостійної роботи. Також слід повторити скорочення дробів.
Виконання завдань
-
Батько Наталі виготовив 42 однакові деталі за 5 годин, а батько Ірини
60 таких же деталей — за 7 годин Хто витрачав на виготовлення однієї
деталі більше часу?
-
Знайдіть три натуральні числа, при яких буде правильною нерівність
а)
; б)
.
-
Порівняйте числа а)
і
; б)
і
; в) 0,7 і
; г) 5,8 і
.
-
Скоротіть дроби
;
;
.
IV. Самостійна робота
Варіант 1
-
Скоротіть дроби
;
;
.
-
Порівняйте дроби
і
;
і
.
-
Мишко купив 15 цукерок за 8 грн, а Марічка — 20 цукерок за 11 грн.
У кого з дітей кожна цукерка коштувала дорожче?
-
Запишіть дроби у порядку зростання
,
,
,
,
.
Варіант 2
-
Скоротіть дроби
;
;
.
-
Порівняйте дроби
і
;
і
.
-
11 кг вишневого варення розлили порівну в 15 банок, а 13 кг полуничного — порівну у 18 банок. Якого варення в одній банці було більше — полуничного чи вишневого?
-
Запишіть дроби в порядку спадання
,
,
,
,
.
V. Домашнє завдання
-
Порівняйте числа а)
і
; б)
і
; в)
і 0,35; г) 3,7 і
.
-
У 21 кг. рису міститься 16 кг крохмалю, а у 12 кг ячменю — 7 кг крохмалю. Де крохмалю більше — в 1 кг рису чи в 1 кг ячменю?
-
Обчисліть а)
; б)
; в)
;
г)
; д)
.