Звіт роботи у 2018-2019 н.р.
вчителя математики та інформатики Лукичової Н. С.
Відомий педагог Ш. Амонашвілі говорив: «Учитель сьогодні – це людина майбутнього, яка прийшла до дітей для того, щоб запалити їх мрію про майбутнє, навчити їх утверджувати сьогодні ідеали майбутнього»
Протягом навчального року працювала над темою використання інформаційних технологій й на уроках математики в основній і старшій школі. Залучала сучасні методи, засоби та програми для навчання учнів, розвитку у них зацікавленості у вивченні не тільки математики та інформатики, а й комплексного розвитку навичок 21 століття. Намагалась працювати у STEAM напрямку, для активізації пізнавальної діяльності учнів.
Реалізовувала проектне навчання за темами: «Математика в архітектурі», «Математика в медицині», «Математика і мистецтво», «Математика проти шкідливих звичок», «Вектори навколо нас», «Математика навчає економити», «Збережи воду», та міні-проекти зі STEAM напрямками «Колиска Ньютона», «Tangrams», «Lego Marble Meze», «3-D Shapes polyhedra», “Optical illusion” де учні вчились працювати з мережею Інтернет, робити обчислення, логічно мислити, співпрацювати, вчились застосовувати здобуті знання на практиці.
Окрім реалізацій ІТ на уроках математики, було створено безліч роздаткового матеріалу до уроків, папки з довідковими таблицями та практичними роботами. Створено картки для індивідуального оцінювання під час ігрових форм роботи, математичне лото для перевірки знань, підібрано математичні та графічні диктанти для актуалізації та оцінювання знань учнів.
Відвідала семінари вчителів-математиків, ШМВ, була активним учасником дискусій, ділилась досвідом роботи та напрацюваннями.
Брала участь у шкільному МО вчителів природничого циклу, виступала з доповідями, давала майстер-клас за такими темами: "STEAM. Яка вона, освіта нового покоління?", ""Пожвавлюємо" презентації з сучасними сервісами: VideoScribe, Sway, PowToon, Google", "Створення та ведення власного блогу", "Можливості Google"... Допомогала вчителям у проведенні он-лайн олімпіад та конкурсів. Інформувала та координувала роботу.
Під час підготовки до уроків користуюсь науково-методичною літературою, періодичними виданнями (такими як «Математика в школах України», «Математика. Конкурси, ігри, олімпіади»), мережею Інтернет.
Використовую на уроках схвалені Міністерством освіти і науки України Робочі та комплексні зошити з математики, алгебри та геометрії. Різні платформи для навчання, сервіси та програми.
Більшість уроків, тим чи іншим чином планувала з за діянням сучасних можливостей ІТ. Проводила інтегровані уроки, використовувала різні сервіси та платформи для навчання. Окрім цього, активно використовувала «розумні» презентації (Sway, Google, Scribe, PowToon), Qr-коди та електронні ресурси (Інтерактивна школа «Ранок», GeoGebra, Online Test Pad, Word Art, easyQuizzy та ін..), ППЗ з математики, функціонал онлайн-тестів «На Урок» (маю сертифікат).
На уроках приділяла увагу компетентнісним завданням, з учнями 5 класу займались «дослідницькою» математикою (користувалась посібником «Я дослідник»). Для власних учнів (та колег) створила власний веб-сайт https://lukuchovanatalia7.wixsite.com/saitvchutelia де маю рубрики для учнів (ЗНО, ДПА, Проекти і т.д.), Web-quest «Збережи воду». Веду блог, координую власний Google-клас, співавтор шкільного сайту, автор групи закладу у Facebook, маю права адміністратора на українських платформах Міжнародних програм таких як «Мій клас» та «Matific».
Результатами роботи ділюсь з колегами та публікую на власному сайті. Розробки уроків, презентації, матеріали для оцінювання та проведення заходів, публікую на онлайн ресурсах «На Урок» (61 матеріал), «Всеосвіта» (206 матеріалів) та ін. За публікації маю сертифікати, подяки та грамоти. Приймала участь у онлайн конкурсах та акціях для вчителів від "Всеосвіти" та "На урок" (2018-2019). Маю 2 дипломи призера акції "Методичний тиждень", 4 дипломи конкурсу "Вчительська 10", Диплом учасника Конкурс розробок «Класні керівники – супергерої» та 1 золоту грамоту від "Всеосвіти" та картку клубу.
Постійно навчаюсь. Пройшла навчання «ІКТ грамотність», Microsoft “Апробація «Мій клас»” та навчання з використання ресурсу «Matific». Взяла участь у конференції «На Урок» «Сучасні освітні тенденції. STEM, STEAM та учнівські проекти» (10 год). Прослухала (та пройшла тестування за темами) вебінари від «На Урок» (19/ 48год) та «Всеосвіта» (7/ 24год). Основний напрямок: STEM-освіта, розвиток навичок 21 століття, Інтернет-олімпіади як засоби мотивації та урізноманітнення процесу навчання, додатки Google та звісно ж з педагогіки та психології. Брала участь у майстер-класах від Дистанційної академії (Основа) та «Марафонах» (Ранок) з різних тем, які допомагають боротись проти примітивізму в освіті: СКІНДи, пожвавлення презентацій та підготовка до ЗНО.
Учні дуже активні. Охоче приймають участь у олімпіадах, конкурсах, дистанційному навчанні та позакласних заходах з математики.
Звіт роботи з обдарованими
у 2018-2019 н.р.
вчителя математики
та інформатики Лукичової Н. С.
Відомо, що здібності бувають
яскраві та приховані. Тому симоненківське
"шукати зорі в калюжах" актуальне й сьогодні...
Протягом року робота спрямовувалась на пошук і підтримку обдарованої молоді, створення умов необхідних для розвитку здібностей учнів, розкриття їх потенціалу, у тому числі засобами та можливостями ІТ. Залучала сучасні методи, засоби та програми для навчання учнів, розвитку у них зацікавленості та мотивації до вивчення навчальних предметів ( не лише математики та інформатики), комплексного розвитку навичок 21 століття. Намагалась працювати у STEAM напрямку, для активізації пізнавальної діяльності учнів.
Це вдається здійснити через такі заходи, напрямки та форми діяльності:
Щодня працювали над опануванням нових можливостей ІТ у математиці. Учні 5 класу опановували систему «Matific» за Міжнародною програмою для українських школярів та набрали 1243 зірочки (найактивніша Снігірь Р.). Учні 7-11 класів підкоряли ТОП-рейтинги серед шкіл України на Міжнародній електронній платформі для навчання «Мій клас» (найактивніші учні 7 класу: Шевчук Д., Таранець І. та Блищик А.. Гарні показники у Кишляк Л. - 8 кл. та Хільченко В. 11кл.). Як результат наш заклад набрав 7596 балів та зайняв 54 місце серед 1069 українських шкіл учасниць ТОПу на «Мій клас» (отримали подяку за впровадження та активне використання).
Тиждень математики, на початку II семестру, провела у стилі STEАM. У рамках «Кібер-вівторка» до міжнародного дня Безпечного Інтернету залучила учнів до програми міжнародної академії Cisco в Україні «День Безпечного Інтернету - 2019», провела он-лайн урок для старшокласників «#Stop_Sexтинг» «Інтимні селфі в інтернеті – жарт, чи небезпечний ризик?» (вид. Ранок спільно з кіберполіцією) та протягом тижня до Всеукраїнського конкурсу від «На Урок» - «Безпечний Інтернет» (Учні отримали багато дипломів, як малюки, так і старшокласники).
Крім традиційних заходів провела «День науки» та «День мейкерства», організувала «Науковий пікнік» під час якого учні змогли продемонструвати власні здобутки, вміння та навички. Приємно вразили учні початкової ланки (1 та 3-й клас) які окрім активної участі у конкурсах, презентували власні проекти з конструктора LEGO та наробки. Учні 7 та 8 класу захопились експериментами, та продемонстрували наукові «фокуси» під час «Дня науки». Учні 11 класу внесли вагомий внесок у «День мейкерства». У результаті у нас з’явились саморобні ваги, «Математичні годинники», Електро- та математичні листівки, математичні ігри, «Магічні магніти», саморобна міні-машина (з двигуном), багато моделей та «робо-рука»... Під час пікніку ми познайомились з математичними парадоксами, оптичними ілюзіями та навчились створювати прості 3-D малюнки. Взяли участь у Online-олімпіаді з математики «Зимова сесія» від Е-журналу «Всеосвіта» та провели реєстрацію на «Зимову сесію» з математики та інформатики від проекту «На Урок».
Як підсумок: учні виявили бажання запровадити довготривалий проект під час перерв «10 STEM Minute to win it Games for kids » над яким уже працюємо.
Окрім цього, на уроках активно використовувала «розумні» презентації (Sway, Google, Scribe, PowToon), Qr-коди та електронні ресурси (Geogebra та ін..), ППЗ. На уроках приділяла увагу компетентнісним завданням, з учнями 5 класу займались «дослідницькою» математикою (користувалась посібником «Я дослідник»). Використовувала проектну діяльність, та залучала учнів до активної роботи не тільки на уроках. Для власних учнів створила курси на платформі Google з математики та інформатики (для активних і не тільки), веду сторінку вчителя, де маю рубрики для учнів (ЗНО, ДПА, Проекти і т.д.) Cтворила сторінку Web-quest - «Збережи воду» (спільно з учнями 7 класу).
Координувала участь у он-лайн та дистанційних олімпіадах і конкурсах (маємо подяки на школу за координування та активність):
Від освітнього порталу «На Урок»
Від освітнього порталу «Всеосвіта»
Шкільна предметна олімпіада з математики (Переможець на шкільному рівні Таранець І. 7 кл.)
Всеукраїнський заочний конкурс з ІТ для дітей та молоді (Учасник районного етапу Калінчук Д. 11кл.)
Міжнародний конкурс з математики «Кенгуру» 2018-2019 (Кращі результати: Таранець І. та Крєчко Т. 7 кл.)
У «Всеукраїнському Конкурсі Логічного Мислення» від «Олімпус» (кращій результат Шевчук Д. -7кл)
Міжнародної академії Cisco Networking Academy в Україні
Учні дуже активні, дійсно «здобувачі» освіти. Дуже приємно, що зацікавленість математикою росте.
Найактивнішим (70% учнів) виявився 7 клас, який постійно виявляв ініціативу у навчальній та позакласній діяльності, активно допомагав у випробуваннях нових технологій та платформ навчання, допоміг отримати закладу подяку за активне використання та апробацію електронного освітнього ресурсу «Мій клас».
Гарні знання на уроках та активність у заходах, виявляють такі учні: Семко М. , Шпильовий А. – учні 5 кл., Таранець І. , Крєчко Т. - 7 кл, Жебчук Ю. – 9кл., Мандрик О. – 10кл, Хільченко В. - 11 кл. Високу активність, як на уроках, так і позаурочний час, виявляють : Снігірь Р. - 5кл, Коломійченко В., Шорох І. – 6кл., Шевчук Д., Блищик А. – 7кл, Тимошевська П., Кишляк Л. – 8 кл., Сатуліна В. – 9 кл., Хлюренко І. – 11кл.
Таким чином, порівняно з минулим роком, маємо збільшення банку обдарованих, та покращення на 9% загально рівня знань з математики. Нарешті, маємо учнів з високими показниками навчальних досягнень, - 6% порівняно з минулим роком (0%).
На досягнутому не зупинимось, маю на меті: розвиток ключових компетентностей, навичок 21 століття, аби мої учні дістались вершин, реалізували свій потенціал та забезпечили гідне майбутнє для України.