Конспект уроку з математики для учнів з особливими освітніми потребами (2 клас)
Тема уроку: Письмове віднімання двоцифрових чисел. Творча робота над складеною задачею.
МЕТА:
Предметна компетентність:закріпити навички загального випадку письмового віднімання двоцифрових чисел; проводити творчу роботу над задачею. Розвивати математичні уміння та навички при розв’язуванні прикладів та задач, логічне мислення, пам'ять, увагу, спостережливість.
Виховувати пізнавальний інтерес до вивчення математики.
Ключова компетентність: формувати вміння бути активним учасником уроку;швидко включатись в роботу та переключатись на різні види діяльності; вчити ставити перед собою мету та досягати її; організовувати свій робочий час, раціонально його використовувати; співпрацювати із іншими учасниками у групах, парах;толерантно відноситись до своїх товаришів та вчителів; порівнювати, аналізувати та узагальнювати власні досягнення із досягненням інших дітей.
ОБЛАДНАННЯ: картки для індивідуальної роботи та роботи в парах, схема задачі, записи прикладів, мультимедіа, мікрофон
Тип уроку: закріплення знань, умінь і навичок.
Форма проведення : урок – екскурсія
Особливості проведення уроку: використання інтерактивних технологій
Методи: ілюстративно – демонстраційний метод, інд. робота, кубування, робота в парах, «мікрофон»
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
Вч. - Любі діти! До нас на урок завітали гості. Привітаймо їх.
ІІ. СТВОРЕННЯ СИТУАЦІЇ УСПІХУ
У мене є дуже гарний усміхнений смайлик. Подивіться на нього. Усміхніться. А тепер усміхніться один одному. Я хочу щоб з таким гарним настроєм ви працювали увесь урок. Коли ми будемо працювати з гарним настроєм то досягнемо гарного успіху під час роботи. То ж гарненько всі сідаймо,
І урок розпочинаймо.
Математика – наука точна і серйозна,
І прожить без неї нам навіть і дня не можна.
Ми відвідаємо дуже цікаві місця
На дошці перед Вами маршрут екскурсії, а біля кожної зупинки знаходиться пазл. З яких згодом ми зберемо фото нашого кінцевого місця прибуття. Отже знайомимося з маршрутом:
ПАРК МАТЕМАТИЧНИЙ ( Усний рахунок)
МУЗЕЙ ЦІКАВОЇ ПРИРОДИ ( Робота з картками)
СОСНОВА АЛЕЯ ( Хвилинка каліграфії)
КАЗКОВИЙ САД ( Робота з виразами)
ПОЛЕ ТВОРЧОСТІ ( Творча робота над задачею)
МУДРИЙ ЛІС ( Тестування)
ЗИМОВА ФАНТАЗІЯ ( Гра « Мікрофон»)
ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.
Сьогодні ми повинні закріпити уміння письмово віднімати двоцифрові числа, творчо попрацювати над задачею, тобто проявити свою кмітливість, увагу, пам'ять, творчу натуру.
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
А без чого неможлива наша подорож? ( без квитків). Зараз кожен з Вас отримає квиток, але він не звичайний. На цьому квитку написані завдання, які ми повинні виконати, щоб потрапити у наше чарівне місце під назвою « Зимова фантазія». А зараз давайте позначемо у куточку нашого білету свій настрій з яким ми розпочинаємо подорож.
ПАРК МАТЕМАТИЧНИЙ
( Роздаю картки для індивідуальної роботи )
Усний рахунок.
а ) У парку є прогулянковий потяг. Ми можемо покататися, але для цього потрібно виконати завдання. На кожному вагоні є числа. Прочитайте їх. ( 29 36 45 49)
б) – Поруч є Музей цікавої природи. Зайдемо до нього. Екскурсовод музею розповів цікаві дані. Ваше завдання дати правильну відповідь.
Індивідуальна робота. Робота з картками. ( 4 уч.)( перевірка інд. карток)
1 картка 2 картка 3 картка 4 картка
55 – 5 44 – 4 33 -3 22 – 2
32 – 12 54 – 23 65 – 42 23 – 12
32 – 2 45 – 5 54 – 4 65 – 5
68-13 79-26 39-13 66-33
79-70 88-44
КЛЕНОВА АЛЕЯ
МЕТОД «КУБУВАННЯ»
А тепер вже нам пора
Взятися і до пера.
Числа оці записати,
Знання свої показати.
ІV. ЗАКРІПЛЕННЯ ПРИЙОМУ ЗАГАЛЬНОГО ВИПАДКУ ПИСЬМОВОГО ВІДНІМАННЯ ДВОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ.
ЧИСЛОВИЙ САД
При відніманні двоцифрових чисел одиниці записують під одиницями, десятки під десятками. Віднімати починають з одиниць, а знайдений результат записують під одиницями. Десятки віднімають від десятків, і знайдений результат записують під десятками.
55
-13
42
а) письмове віднімання двоцифрових чисел ( По черзі біля дошки)
96 83 79 27 45 38 55 42
-14 -22 -34 -21 - 5 -10 -15 -42
б) № 366 ( робота в парах)Знаходження числових значень буквених виразів. ( на карточках)
а – 26, якщо а = 46, а = 48,
46 – 26 =
48 – 26 =
- Молодці, дітки! Ви плідно попрацювали.
ПАЛЬЧИКОВА ГІМНАСТИКА
V. ТВОРЧА РОБОТА НАД ЗАДАЧЕЮ.
ПОЛЕ ТВОРЧОСТІ
- На нас чекає Щедре поле Тут ми зупинимось і попрацюємо над задачами . Складіть задачу за малюнком. Перед нами поле соняшнику, Чи знаєте ви, що виготовляють із соняшникового насіння?
- Так, це вірно, а зберігають олію у великих бутилях, які називають – сулія.
ХВИЛИНКА – ЦІКАВИНКА
Сулія – це скляний бутиль, зверху обплетений лозою. У суліях найчастіше зберігали олію, різні напої. Вони могли дуже довго зберігатися і не псуватися. У вашому підручнику теж є такі сулії у № 365.
1. № 365 ( творча робота над задачею, дії до задачі учні записують самостійно)
І – 34л
ІІ – 34л
ІІІ -?
Всього – 84л
-Що таке 34 в нашій задачі?
-Що таке 84?
- Яке основне запитання нашої задачі?
- Чи можемо зразу відповісти на основне запитання нашої задачі? Чому?
- А про що можемо дізнатися спочатку?
- Якою дією? Чому?
- А тепер можемо відповісти на основне запитання задачі?
-Якою дією? Чому?
1) 34 + 34 = 68 (л) – в двох суліях
2) 84 – 68 = 16 (л) – в третій сулії.
Завдання 6. Прочитай задачі. Знайди серед поданих виразів той, за допомогою якого розв'язується кожна задача.
1) У сувої було 13 м тканини. Відрізали 7 м, а потім - ще 5 м. Скільки метрів тканини залишилось у сувої?
Розв'язання. (13 – 7) – 5
13 – 7 = 6 (м) - залишилося тканини у сувої, коли відрізали перший раз.
6 – 5 = 1 (м) - залишилося тканини у сувої.
Відповідь: 1 метр.
2) Потрібно заправити пальним 13 колісних і 7 гусеничних тракторів. Заправили 5 тракторів. Скільки тракторів залишилося заправити?
Розв'язання. (13 + 7) – 5
13 + 7 = 20 (тр.) - тракторів потрібно заправити.
20 – 5 = 15 (тр.) - тракторів залишилося заправити.
Відповідь: 15 тракторів.
А) А ось перед нами безмежний лан, на якому ростуть ваші сукенки і сорочечки. Так, так, я не обмовилась. Ми знаходимося на полі де росте льон, з якого виготовляють чудову тканину з якої шиють одяг.
- Попрацюємо і ми модельєрами.
Виберіть вираз, за допомогою якого розв’язується кожна задача
13 – ( 7 – 5) (13 + 7 ) – 5 ( 13 – 7 ) - 5
ІІ варіант
Б) А зараз ми знаходимося на полі де працюють трактори. Допоможемо трактористам заправити пальне. (вибрати вираз)
13 – ( 7 – 5 ) ( 13 + 7 ) – 5 ( 13 – 7 ) - 5
Молодці, ви швидко виконали завдання
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
( А до наступної станції ми поїдемо на машині)
VІ. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ.
МУДРИЙ ЛІС
1. Визнач найбільше число серед поданих.
М 23
Л 12
П 50
2. Познач число, яке є наступним для числа 69.
Р 70
Д 68
Г 71
3. Познач найбільшу величину з поданих.
О 10 мм
Н 6 дм
И 7 см
4. Визнач рядок, у якому числа записані у порядку спадання.
Р 33; 24; 11;
Д 11; 22; 21;
Г 55; 42; 65.
5. Сторони трикутника мають довжини 3см, 4см і 5см. Його периметр становить
Н 13см
О 12см
И 11см
6. Виберіть правильну відповідь 35-12
Р 22
Д 23
Г 24
7. Познач найменше кругле число
А 10
Е 9
У 100
Ви дуже сподобались мешканцям Мудрого лісу своєю роботою на уроці, своєю кмітливістю, уважністю, своєю поведінкою, але вони звертаються до вас з великим проханням, щоб ви ніколи не руйнували мурашники, пташині гнізда, ходили в лісі тільки стежками, не кричали в лісі, не розводили вогонь. Берегли природу.
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.
Щоб стати такими мудрими, як вони, вам, дітки, треба дома виконати такі завдання. А які завдання виконувати ви оберете самі.
Червоний колір високий рівень
Зелений колір середній рівень
Жовтий колір початковий рівень ( завдання листочках різного кольору)
VІІ. ПІДСУМОК УРОКУ.
1. ГРА «МІКРОФОН».
Хочу взяти у вас інтерв’ю про враження від екскурсії.
А тепер погляньте у яку країну ми потрапили ( картина з пазлів « Зимова фантазія»)