Математика, конспект уроку: "Письмове віднімання двоцифрових чисел. Творча робота над складеною задачею"

Про матеріал

Конспект уроку з математики для учнів з особливими освітніми потребами (2 клас)

Перегляд файлу

Тема уроку: Письмове віднімання  двоцифрових чисел. Творча робота над складеною задачею.

 

МЕТА:

Предметна компетентність:закріпити навички загального випадку письмового віднімання двоцифрових чисел; проводити творчу роботу над задачею. Розвивати математичні уміння та навички при розв’язуванні прикладів та задач, логічне мислення, пам'ять, увагу, спостережливість.

Виховувати пізнавальний інтерес до вивчення математики.

Ключова компетентність: формувати вміння бути активним учасником уроку;швидко включатись в роботу та переключатись на різні види діяльності; вчити ставити перед собою мету та досягати її; організовувати свій робочий час, раціонально його використовувати; співпрацювати із іншими учасниками у групах, парах;толерантно відноситись до своїх товаришів та вчителів; порівнювати, аналізувати та узагальнювати власні досягнення із досягненням інших дітей.

ОБЛАДНАННЯ: картки для індивідуальної роботи та роботи в парах, схема задачі, записи прикладів,  мультимедіа,  мікрофон

Тип уроку: закріплення знань, умінь і навичок.

Форма проведення : урок – екскурсія

Особливості проведення уроку: використання інтерактивних технологій

Методи: ілюстративно – демонстраційний метод,  інд. робота, кубування, робота в парах, «мікрофон»

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

Вч. - Любі діти! До нас на урок завітали гості. Привітаймо їх.

ІІ. СТВОРЕННЯ СИТУАЦІЇ УСПІХУ

 У мене є дуже гарний усміхнений смайлик. Подивіться на нього. Усміхніться. А тепер усміхніться один одному.  Я хочу щоб з таким гарним настроєм ви працювали увесь урок.  Коли ми будемо працювати з гарним настроєм то досягнемо гарного успіху під час роботи. То ж гарненько всі сідаймо,

І урок розпочинаймо.

  • Сьогодні у нас незвичайний урок. Запрошую усіх дітей та гостей вирушити на екскурсію у « Казкове містечко». Подорож ця далека, цікава, захоплива,  тому із собою ми візьмемо сміливих, дружних, кмітливих.
  • Але при цьому обов’язково завітаємо у світ точної науки – математики.

                         Математика – наука точна і серйозна,

                         І прожить без неї нам навіть і дня не можна.

Ми відвідаємо дуже цікаві місця

На дошці перед Вами маршрут екскурсії, а біля кожної зупинки знаходиться пазл. З яких згодом ми зберемо фото нашого кінцевого місця прибуття. Отже знайомимося з маршрутом:

ПАРК МАТЕМАТИЧНИЙ ( Усний рахунок)

 МУЗЕЙ ЦІКАВОЇ ПРИРОДИ ( Робота з картками)

 СОСНОВА АЛЕЯ ( Хвилинка каліграфії)

КАЗКОВИЙ САД ( Робота з виразами)

ПОЛЕ ТВОРЧОСТІ ( Творча робота над задачею)

 МУДРИЙ ЛІС ( Тестування)

 ЗИМОВА ФАНТАЗІЯ ( Гра « Мікрофон»)

ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.

Сьогодні ми повинні закріпити уміння  письмово віднімати двоцифрові числа, творчо попрацювати над задачею, тобто проявити свою кмітливість, увагу, пам'ять, творчу натуру.

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ. 

А без чого неможлива наша подорож? ( без квитків). Зараз кожен з Вас отримає квиток, але він не звичайний. На цьому квитку написані завдання, які ми повинні виконати, щоб потрапити у наше чарівне місце під назвою « Зимова фантазія».  А зараз давайте позначемо у куточку нашого білету свій настрій з яким ми розпочинаємо подорож.

  • Ми розпочинаємо нашу екскурсію  в Математичний парк.                            

ПАРК  МАТЕМАТИЧНИЙ

 ( Роздаю картки для індивідуальної роботи )

 Усний рахунок.

а )  У парку є прогулянковий потяг. Ми можемо покататися, але для цього потрібно виконати завдання. На кожному вагоні є числа. Прочитайте їх.   ( 29  36   45   49)

  • Назвіть їх сусідів.
  • Назвіть найбільше серед цих чисел.

    б) – Поруч є Музей цікавої природи. Зайдемо до нього. Екскурсовод музею розповів цікаві дані. Ваше завдання дати правильну відповідь.

  • Яблуко важить 100г, а груша на 20г легша. Яка маса груші?
  • Висота ялинки 36м, а сосни – 24м. На скільки метрів ялинка вища за сосну?
  • Маса зайця 8кг. Яка маса двох таких зайців?

 Індивідуальна робота. Робота з картками. ( 4 уч.)( перевірка інд. карток)

1 картка         2 картка                      3 картка                 4 картка

 55 – 5                44 – 4                           33 -3                         22 – 2

 32 – 12              54 – 23                         65 – 42                     23 – 12

 32 – 2                45 – 5                           54 – 4                       65 – 5

 68-13                 79-26                           39-13                        66-33  

 79-70                                                     88-44                        

    КЛЕНОВА АЛЕЯ                                                         

  1. Каліграфічна хвилинка.
  • А зараз вирушимо до Алеї Каліграфічної.   Тут ми затримаємося не довго, тож проведемо хвилинку каліграфії.                                                                
  • Яке сьогодні число?    (29)

МЕТОД «КУБУВАННЯ»

  •  Прочитайте число. Що ти про нього знаєте? Дайте йому характеристику.
  •  (двоцифрове чи одноцифрове)
  •  Назви попереднє число до даного  числа?
  • Число парне чи непарне?
  • Назви кількість десятків та одиниць у даному числі.
  • Назви наступне число до даного  числа?
  • Де використовується число 28? Наведи приклади.

                          А тепер вже нам пора

                          Взятися і до пера.

                          Числа оці записати,

                          Знання свої показати.

  • Записуємо число, класна робота. На новому рядочку запишемо число  29, 2,9,
  • Які ще двоцифрові числа можна записати за допомогою цифр     2,9 ?  ( 92)
  • Назвіть найменше число серед цих чисел. Назвіть найбільше.
  • На новому рядочку запишіть ці числа у порядку зростання.(взаємоперевірка)
  • Ви гарно справилися із завданням, тож вирушаємо далі                                                          

      ІV. ЗАКРІПЛЕННЯ ПРИЙОМУ ЗАГАЛЬНОГО ВИПАДКУ ПИСЬМОВОГО ВІДНІМАННЯ    ДВОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ. 

        ЧИСЛОВИЙ  САД

  • Ось ми дійшли до Казкового саду. Садівник пригощає нас незвичайними яблуками із завданнями.
  1. Повторення вивченого матеріалу ( алгоритм)

При відніманні двоцифрових чисел одиниці записують під одиницями, десятки під десятками. Віднімати починають з одиниць, а знайдений результат записують під одиницями. Десятки віднімають від десятків, і знайдений результат записують під десятками.

 55

-13

 42

а) письмове віднімання двоцифрових чисел ( По черзі біля дошки)

 96           83         79      27     45      38         55        42

-14         -22        -34     -21    - 5     -10        -15      -42

 

б) № 366 ( робота в парах)Знаходження числових значень буквених виразів. ( на карточках)

  а – 26, якщо а = 46, а = 48,

  46 – 26 =

  48 – 26 =

   - Молодці, дітки! Ви плідно попрацювали.

ПАЛЬЧИКОВА ГІМНАСТИКА

 

V.  ТВОРЧА РОБОТА НАД  ЗАДАЧЕЮ. 

  ПОЛЕ ТВОРЧОСТІ

 - На нас чекає  Щедре поле Тут ми зупинимось і попрацюємо над задачами . Складіть задачу за малюнком. Перед нами поле соняшнику, Чи знаєте ви, що виготовляють із соняшникового насіння?  

- Так, це вірно, а зберігають олію у великих бутилях, які називають – сулія.

ХВИЛИНКА – ЦІКАВИНКА

       Сулія – це скляний бутиль, зверху обплетений  лозою. У суліях найчастіше   зберігали олію, різні напої. Вони могли дуже довго зберігатися і не  псуватися. У вашому підручнику теж є такі сулії у № 365.

1. № 365  ( творча робота над задачею, дії до задачі учні записують самостійно)

  І – 34л

  ІІ – 34л

  ІІІ -?

  Всього – 84л

       -Що таке 34 в нашій задачі?

       -Що таке 84?

       - Яке основне запитання нашої задачі?

       - Чи можемо зразу відповісти на основне запитання нашої задачі?   Чому?                                                  

       - А про що можемо дізнатися спочатку?

       -  Якою дією? Чому?

       - А тепер можемо відповісти на основне запитання задачі?

        -Якою дією? Чому?

        1) 34 + 34 = 68 (л) – в двох суліях

        2) 84 – 68 = 16 (л) – в третій сулії.

Завдання 6. Прочитай задачі. Знайди серед поданих виразів той, за допомогою якого розв'язується кожна задача.

 

1) У сувої було 13 м тканини. Відрізали 7 м, а потім - ще 5 м. Скільки метрів тканини залишилось у сувої?

 

Розв'язання.      (13 – 7) – 5

 

13 – 7 = 6 (м) - залишилося тканини у сувої, коли відрізали перший раз.

 

6 – 5 = 1 (м) - залишилося тканини у сувої.

 

Відповідь: 1 метр.

 

2) Потрібно заправити пальним 13 колісних і 7 гусеничних тракторів. Заправили 5 тракторів. Скільки тракторів залишилося заправити?

 

Розв'язання.    (13 + 7) – 5

 

13 + 7 = 20 (тр.) - тракторів потрібно заправити.

 

20 – 5 = 15 (тр.) - тракторів залишилося заправити.

 

Відповідь: 15 тракторів.

 

А)  А ось перед нами безмежний лан, на якому ростуть ваші сукенки і сорочечки. Так, так, я не обмовилась. Ми знаходимося на полі де росте льон, з якого виготовляють чудову тканину з якої шиють одяг.

- Попрацюємо і ми модельєрами.

 Виберіть вираз, за допомогою якого розвязується кожна задача

 13 – ( 7 – 5)           (13 + 7 ) – 5          ( 13 – 7 ) - 5

ІІ варіант

Б) А зараз ми знаходимося на полі де працюють трактори. Допоможемо трактористам заправити пальне. (вибрати вираз)

13 – ( 7 – 5 )            ( 13 + 7 ) – 5        ( 13 – 7 ) - 5

Молодці, ви швидко виконали завдання

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

( А до наступної станції ми поїдемо на машині)

 

VІ. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ.

МУДРИЙ ЛІС

  • Ми успішно дійшли до Мудрого лісу, де на нас чекає тестове завдання. Вам необхідно відповісти на питання, а також дізнатися ключове слово.  

1. Визнач найбільше число серед поданих.

М 23

Л  12

П  50

2. Познач число, яке є наступним для числа 69.

Р  70

Д  68

Г  71

3. Познач найбільшу величину з поданих.

О   10 мм

Н   6 дм

И   7 см

4. Визнач рядок, у якому числа записані у порядку спадання.

Р   33;  24;  11;

Д   11;  22;  21;

Г   55;  42;  65.

5.  Сторони трикутника мають довжини 3см, 4см і 5см. Його периметр становить

Н   13см

О   12см

И   11см

6. Виберіть правильну відповідь 35-12

Р  22

Д  23

Г  24

7. Познач найменше кругле число

А   10

Е   9

У   100

 

  • ПРИРОДА! На протязі уроку ми з вами часто пригадували природу, оскільки вона є не відємною частиною життя кожної людини. Без природи – немає життя на Землі.                                                         

            Ви дуже сподобались мешканцям Мудрого лісу своєю роботою на уроці, своєю   кмітливістю, уважністю, своєю поведінкою, але вони звертаються до вас з великим  проханням, щоб ви ніколи не руйнували мурашники, пташині гнізда, ходили в лісі тільки  стежками, не кричали в лісі, не розводили вогонь. Берегли природу.

     VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

Щоб стати  такими мудрими, як вони,  вам, дітки, треба дома виконати такі завдання. А які завдання виконувати ви оберете самі.

Червоний колір     високий рівень

Зелений колір       середній рівень

Жовтий колір        початковий рівень   ( завдання листочках різного кольору)

 

     VІІ. ПІДСУМОК УРОКУ.

        1. ГРА «МІКРОФОН».

  • Ось і підійшла наша екскурсія  до кінця. Час повертатися додому.

     Хочу взяти у вас інтерв’ю про враження від екскурсії.

  • Чи сподобалась вам наша подорож?
  • Чим вона вам сподобалась?                                                                                                    
  • Чи цікаво було творчо працювати над задачею?
  • Як треба віднімати двоцифрові числа?

А тепер погляньте у яку країну ми потрапили ( картина з пазлів  « Зимова фантазія»)

  • Я усім вдячна за активну роботу на уроці. А зараз пропоную Вам визначити в кінці уроки свій власний настрій у куточку праворуч. Мені приємно, що Ваш настрій також веселий, тому дарую Вам частинку свого, щоб він ще більше покращився ( смайлики)

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Інкл
Додано
30 травня 2019
Переглядів
737
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку