Звук [а]. Мала буква а. Складання речень за малюнками.

Про матеріал
Конспект уроку української мови (читання) з теми "Звук [а]. Мала буква а. Складання речень за малюнками." 1 клас НУШ за підручником Катерини Пономарьової.
Перегляд файлу

Урок читання

1 клас

Тема. Звук [а]. Мала буква а. Складання речень за малюнками.

Мета: ознайомити учнів з друкованою малою буквою а, вчити друкувати її; удосконалювати вміння робити звуковий аналіз слів, добирати слова зі звуком [а] на початку, в середині та в кінці;

розвивати вміння виконувати завдання на встановлення відповідності, будувати речення з використанням  допоміжних матеріалів;

формувати компетентності спілкування державною мовою,  математичну та соціальну компетентність; формувати інтерес до навчальної діяльності; формувати інтерес до навчальної діяльності;

 виховувати старанність.

Тип уроку: урок вивчення нового звука і букви.

Форма проведення: урок - свято.

Освітні галузі: мовно-літературна, математична, соціальна.

Обладнання: таблички для стіни слів, фішки для звукового аналізу, картки для гри «Розвідники», повітряні кульки, паперові квіти.

Хід уроку

Навчання грамоти 1 клас. Робота з дитячою книгою. Українська народна казка  "Котик і Півник". - YouTube

. ВСТУПНА ЧАСТИНА.

 1. Організаційний момент.

    Усі почули ви дзвінок,

    Він покликав на урок.

    Кожен з вас приготувався,

    На перерві постарався.

   Зараз сядуть лиш дівчатка,

   А за ними і хлоп’ята.

  2.  Актуалізація опорних знань.

        1) Фронтальна бесіда.

- Вчора ми з вами закінчили перший розділ «Букваря».

- Згадаймо, про що  говорили.

- Відгадайте загадку.

Цю найпершу в школі книжку

Знає будь – який школяр.

До усіх книжок доріжку

Прокладає наш … (буквар).

        2)  Звуковий аналіз слова – відгадки.

- З чого складається слово?

- Складаємо звукову модель слова «буквар»:

• поділ на склади;

• інтонування звуків; називання ланцюжка звуків у слові;

• характеристика звуків, позначення їх фішками;

• визначення наголосу.

- Чому навчає нас «Буквар»?

         3.  Бесіда. 

 - Сьогодні у нас справді свято. Послухайте вірш та спробуйте здогадатися яке.

        Для того щоб навчитися читати,

        Абетку треба досконало знати.

        Без букви жодної не можна обійтись,

        тож будь уважним і старанно вчись!

        3) Розміщення слів абетка, алфавіт на стіні слів.

    - Поділіть слова абетка, алфавіт на склади. Визначте наголос. Який склад         наголошений?

    - Порахуйте голосні звуки у слові абетка.

    - Скільки голосних звуків у слові алфавіт?

    - У якому слові голосних звуків більше?

        4) Розучування віршика про абетку.

         Букви всі від- А до Я, -

         Як одна міцна сім’я.

         Варто всіх у цій родині

         Знати грамотній дитині.

 

ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.

  • Сьогодні ми починаємо знайомитися з буквами. З якої букви почнемо?

ІІІ.  ОСНОВНА ЧАСТИНА

      1. Аналітична вправа.

  - Назвіть перший звук у словах абетка та алфавіт.

  -  Який це звук: голосний чи приголосний? Доведіть.

  - На святі завжди співають пісні.

  - Заспіваймо звук [а] на мотив колискової; на мотив пісні-гри «Подоляночка; на мотив пісні «Жили у бабусі два веселих гуси».

2. Спостереження за вимовою звука [а].

      Виділяють діти  перший звук у слові автобус, спостерігають за його вимовою (рот відкритий, немає ніяких перешкод) і роблять висновок, що звук [а] утворюється тільки з голосу, тому називається голосним.

Віднесення звука до голосних, позначення його фішкою  .

  - А на письмі звук [а] позначається буквою а.

      2. Робота за букварем ( с. 32).

- Розгляньте малюнок. Де знаходяться  букви Аа?

- На якій зупинці? На який транспорт очікують букви?

-  Викладіть слово автобус з фішок для звукового аналізу. Поділіть його на склади. Визначте наголошений склад. (Далі аналізують звуковий склад слова автобус, будують на дошці або викладають із фішок його звукову схему і порівнюють з тією, яка зображена під малюнком.)

 - Пригадайте правила поведінки в автобусі.

    3. Хвилинка -  жартівлинка

      -  Послухайте віршик про хлопчика Івася та скажіть, чи добре він поводився  в автобусі.

Подвиг Івася

У автобус на зупинці увійшла бабуся.

 Хлопчик швидко підхопився, весело всміхнувся.

Я постою, не біда… Сядьте, мовив басом.

Сам навколо погляда, чи не скажуть часом:

«Молодчина наш Івась, він культурний, чемний…

Наш Івась в четвертий клас ходить недаремно!»…

Та ніхто його чомусь похвалить не хоче.

І тоді він до бабусі нахиливсь й шепоче:

«Ну, здається, вже у вас  відпочили ніжки.

Може, сходити вам час? Я посиджу трішки…» (Михайло Білецький)

     4. Позначення звука [а] буквою а.

    - Отже, звук [а] на письмі позначається буквою а.

    - Розгляньте букву а. З яких елементів вона складається?

 

     5. Ознайомлення з буквою.

Під керівництвом учителя учні аналізують, з яких елементів складається ця літера. Звертають увагу на стрілочки, які показують напрямок руху олівця під час друкування букви а. Спочатку, дивлячись на зразок букви, друкують її умовно в повітрі (здійснюючи рухи за напрямом стрілочок), а потім у клітинках. Учитель привчає дітей виконувати всі дії по його команді і друкувати літеру під рахунок раз і, два і.

        6. Звуковий аналіз слів. Складання речень.

Розгляньте малюнки. Складіть речення про те, що робить буква а на першому малюнку. (Буква а зриває аґрус.). Потім роблять звуковий аналіз слова аґрус, знаходять місце звука [а] в цьому слові (він стоїть на початку слова) і позначають цей звук буквою а в першій клітинці під малюнком.

 Аналогічна робота проводиться з іншими малюнками цього завдання. Здійснюючи звуковий аналіз слова рак, діти встановлюють, що звук [а] в цьому слові другий, тому букву а друкують у другій клітинці, а в слові сумка звук [а] стоїть у кінці слова, отже, друкуємо букву а в останній клітинці. Якщо в класі є учні, які знають усі букви, вони можуть надрукувати в клітинках цілі слова (аґрус, рак, сумка).

        7. Фізкультхвилинка.

«Раз » - підняти руки вгору,

«Два» - нагнутися додолу,

Не згинайте, діти, ноги,

Як торкаєтесь підлоги.

«Три - чотири» - прямо стати,

Будемо знову починати.(повторити ще раз)

         8. Завдання Читалочки.

      Варто повідомити учням про те, що з сьогоднішнього уроку на сторінках букваря вони будуть зустрічатися з дівчинкою Читалочкою. Вона пропонуватиме їм завдання для читання. Діти будуть читати завдання Читалочки, а вона говоритиме вчителю, чи подобається їй, як вони читають, кому ще треба потренуватися в читанні. Сьогодні вивчили букву а, тому Читалочка пропонує читати рядки з нею.

Зверніть увагу на стрілочки біля букв, вони показують, в якому напрямку треба читати (спочатку зліва направо, а потім зверху донизу).

Діти читають спочатку ланцюжком, потім хором та індивідуально.

 Мета цього завдання – озвучувати побачені букви, а також розширювати поле зору під час читання.

          9. Встановіть відповідність.

Учні спочатку звертають увагу на те, що назви всіх малюнків починаються з букви а. Потім роблять звуковий аналіз цих слів, перевіряють, чи відповідає слову антена та схема, до якої проведено стрілочку. Далі з фішок чи на дошці будують під керівництвом учителя схему слова альбом, зіставляють її з верхньою схемою на малюнку і проводять стрілочку від альбому до верхньої схеми. Після цього заповнюють звукову схему слова ананас і друкують у відповідних клітинках букву а (у 1-й, 3-й і 5-й клітинках). Учні, які знають усі букви, можуть друкувати слово ананас повністю.

ІV. ЗАКРІПЛЕННЯ БУКВИ  а.

    1. Гра «Розвідники». Робота в парах.

На картках зображено предметні малюнки. Учням потрібно відшукати та обвести лише ті, що починаються буквою а.

Рисунки ананас карандашом для скетчбука (19 фото)                     </div>
                </div>
                                                                                                            </div>
                    

                    

                                    </div>

                <div class=

docx
Додано
23 жовтня 2021
Переглядів
1801
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку