10 клас. Контрольна робота №4 (профільний рівень). Фразеологія. Українська лексикографія. Морфеміка і словотвір. Тест

Про матеріал
Мета тесту - перевірити знання учнями змісту вказаних розділів, розвивати память, логічне мислення, учити їх розуміти, знати, пояснювати значення певних груп слів та вживати в мовленні; правила милозвучності української мови, повторити окремі орфограми, способи творення слів. Кожне питання має один правильний варіант відповіді; два питання - на встановлення відповідності, одне - для висловлення учнем власної думки. Наявні міжпредметні звязки з українською літературою. Відповідає вимогам чинної програми.
Перегляд файлу

10 клас. Контрольна робота №4 (профільний рівень).

Фразеологія. Українська лексикографія. Морфеміка і словотвір. Тест

І варіант

1.Фразеологія – це А розділ мовознавчої науки, який вивчає фразеологізми;

Б розділ мовознавчої науки, який вивчає склад мови і слово як його основну одиницю;              В розділ мовознавчої науки, який вивчає походження слів та їх значення.

2.Визначте рядок, у якому всі словосполучення – фразеологізми

А материнська порада, бабусина казка, сніговий покрив

Б китайська грамота, провідна зірка, бабине літо

В чорний хліб, київські каштани, українська вишиванка

3.Установіть відповідність між фразеологізмом та його значенням

  1.тримати ніс за вітром            А нічого не вартий

  2.наріжний камінь                    Б поводитися відповідно до обставин

  3.гріш ціна в базарний день    В основа чого-небудь

                                                                Г кінці з кінцями не сходяться

4.Установіть відповідність між фразеологізмами-антонімами

  1 загладжувати гострі кути     А вуха на сторожі

  2 з’явитися на горизонті          Б справляти балачку

  3 пропускати мимо вух            В підливати масла у вогонь

                                                      Г зникнути з горизонту

5.Словники – це А зібрання слів, розташованих в алфавітному, тематичному, гніздовому чи іншому порядку  Б  довідники, призначені для з’ясування значень описуваних одиниць                           В скарбниця мовного багатства народу, що узагальнює життєвий досвід, думки, почуття

6. Для перевірки написання слова використовують словник

 А тлумачний   Б  орфографічний  В синонімів

7. Орфографічну помилку допущено в рядку

А виключити світло                            Г стерегтись автомобіля

Б  навколишнє середовище                Д привести до успіху

В заслуговує на увагу

8.Укажіть рядок, в якому всі слова треба писати через дефіс:

 А синьо/жовтий, історико/філологічний, художник/модельєр;

 Б виставка/продаж, лісо/тундра, хмаро/чос;

 В більш/менш, теле/ефір, сніго/ пад;              Г батько/мати, тихо/тихо, електро/чайник

 9. Правил чергування у-в  не дотримано у варіанті

А Вірю я в правду свого ідеалу.                      В Грушка м’яко скотилася у траву.

Б Уже доспіли яблука, груші.                          Г Була золота осінь, удень пригрівало сонце.

10. Правил чергування  і-й  дотримано в усіх реченнях, ОКРІМ

А ріки й озера, спостерігає й описує               В фрукти й овочі, батьки й діди

Б  швидко йти, найбільш ймовірний               Г правда і кривда, сміх і сльози

11.Морфеміка – це  А  найменша неподільна  значуща частина слова  Б  учення про значущі частини слова   В основа, у складі якої не можна виділити словотвірні афікси

12.Спосіб творення слів    одноденний,  різноплановий   

А  основоскладання  Б  безафіксний   В абревіація

13.Висловіть власні міркування на тему «Поспішайте творити добро!». Уживайте слова, різні за способом словотвору.

 

 

10 клас. Контрольна робота №4 (профільний рівень).

Фразеологія. Українська лексикографія. Морфеміка і словотвір. Тест

ІІ варіант

1.Фразеологізм – це    А сполучення двох і більше слів, що мають переносне значення;

Б стійке сполучення двох і більше слів,  яке в процесі мовлення відтворюється як готова словесна формула;    В стійке сполучення двох і більше слів, що мають переносне значення.

2. Визначте рядок, у якому всі словосполучення – фразеологізми

А підводне каміння, дев’ятий вал, чорним по білому

Б сонячне проміння, чорний хліб, базарний день

В київські каштани, учитися змолоду, безмежний простір

3.Установіть відповідність між фразеологізмом та його значенням

   1ганятися за двома зайцями    А вносити розбрат у стосунки в колективі

  2 грати першу скрипку             Б братися одночасно за кілька справ

  3 каламутити воду                     В бути головним, виконувати головну роль

                                                       Г скеровувати кого-небудь у житті

4. Установіть відповідність між фразеологізмами-антонімами

  1 лізти на рожен                           А побувати в бувальцях

  2 має голову на плечах                Б справляти посиденьки

  3 молоко на губах не обсохло    В обминати гострі кути

                                                         Г на розум не багатий

5.Лексикографія – це А розділ мовознавства, що вивчає походження слів, які колись увійшли до лексичного складу української мови  Б група лексики, що віддзеркалює національні особливості української мови В галузь мовознавчої науки, що розробляє теорію і практику укладання словників

6.Для визначення значення слова використовують словник

 А  тлумачний    Б  орфографічний     В орфоепічний

7.Орфографічну помилку допущено в рядку

А приїду наступного місяця        Г запросіть наступного пацієнта

Б спробуйте наступного разу      В зробити наступним чином

8.Укажіть рядок, в якому всі слова треба писати разом:

А кіно/зірка, крає/знавчий, кисло/солоний;         Б фото/гурток, воле/любний, міні/диктант

В сон/трава, тишком/нишком, кімната/музей      Г пусто/цвіт, відео/салон, вело/спорт.

9.Правил чергування  у-в  дотримано у варіанті

А в нашій країні                             В навчалися у академії

Б  збиратися в дорогу                    Г тайга, одягнена в хвою

10. Правил чергування  і-й  дотримано в усіх реченнях, ОКРІМ

А Майже відцвіли квіти біля школи й розсіяли своє насіння.    В Іде до нас сніжна зима.

Б Ліси і парки вкриваються жовтогарячим листям.                     Г Знявся вітер – і пішов дощ

11. Словотвір – це   А   розділ мовознавства, що вивчає структуру слова за способом його творення  Б значуща частина, що є носієм словотвірного та граматичного значень слова, служить засобом творення слів і форм того ж слова   В  розділ науки про мову, що вивчає будову слів та способи їх творення

12.Спосіб творення слів харківський, запорізький   

А префіксальний   Б  суфіксальний   В  основоскладання

13.Висловіть власні міркування на тему «Що значить бути людиною». Уживайте слова, різні за способом словотвору.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Медведкова Анна Олегівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Українська мова (профільний рівень) 10 клас (Плющ М.Я. та ін.)
Додано
17 лютого 2021
Переглядів
15163
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку