Ч И Т А Н Н Я
Календарно-тематичне планування для учнів 3-го класу
За програмою 122 години на рік
(3,5 год на тиждень)
Українська мова та читання : Підручник для 3 класу ЗЗСО (у 2-х частинах) : Частина 2 // О. Я. Савченко. — Київ : УОВЦ «Оріон», 2020. — 160 с. : іл.
Я люблю читати : навч. посібн. для учнів 2 кл. / О. Я. Савченко. — К. : Видавничий дім «Освіта», 2020. — 128 с. : іл.
№ п/п |
Дата |
Тема уроку |
Сторінки в підручнику |
|
І семестр |
||||
РОЗДІЛ 1. ЗДРАСТУЙ, РІДНА ШКОЛО І МІЙ ТРЕТІЙ КЛАС |
||||
1 |
05/09 |
Вступ до розділу «Здрастуй, рідна школо і мій третій клас!». Осінній настрій. М. Рильський «Тиха, задумлива осінь спускається…» |
4-5 |
|
2 |
06/09 |
Вчимося слухати й розуміти текст. О. Морозова «Перший день у школі» |
6-7 |
|
3 |
07/09 |
Шкільні традиції в інших країнах. «Як у Німеччині святкують початок навчального року» (за матеріалами інтернет-джерел) |
7-8 |
|
4 |
11/09 |
Робота з дитячою книжкою 1. Я. Щоголів «Вчіться, діти», А. Малишко «Буду я навчатись мови золотої», П. Тичина Квітчастий луг і дощик золотий», П. Тичина Навшпиньках підійшов вечір» |
ЯЛЧ, с. 4-5 |
|
5 |
12/09 |
Звідки походять назви шкільного обладнання. А. Коваль « Знайомі незнайомці» (скорочено) |
9-10 |
|
6 |
13/09 |
Навчання ровесників в інших країнах. М. МакДоналд «Джуді знайомиться з новим учителем» |
11-14 |
|
7 |
14/09 |
Чи варто хитрувати? М. Манеру «Шарлотта отримує… тринадцять балів!» |
14-15 |
|
8 |
19/09 |
Медіавіконце: колаж «Наш клас». Що таке колаж? Як його створити? Як краще провести презентацію колажу? |
16-17 |
|
9 |
20/09 |
Перевіряю свої досягнення. Підсумок за розділом «Здрастуй, рідна школо і мій третій клас!» |
18 |
|
РОЗДІЛ 2. БЕЗ СЛОВА НЕМА МОВИ, А БЕЗ МОВИ — КНИГИ… |
||||
10 |
21/09 |
Вступ до розділу «Без слова немає мови, а без мови — книги». Мова — безцінний скарб народу. А. Коваль «Наша мова» (скорочено) |
19-23 |
|
11 |
25/09 |
Робота з дитячою книжкою 2. Л. Мовчун «Як ростуть слова» (казка) |
ЯЛЧ, с. 11-13 |
|
12 |
26/09 |
Знайомі незнайомці. Н. Умеров «Диктант». Виразне читання |
24-25 |
|
13 |
27/09 |
Дізнавайся значення нових слів. Л. Відута «Незрозумілі слова» |
25-28 |
|
14 |
28/09 |
Сторінки з історії книгодрукування. В. Дацкевич «Як з’явилася друкована книга» (скорочено) |
29-31 |
|
15 |
03/10 |
Медіавіконце: музей книги і друкарства. Віртуальна екскурсія до музею: розгляд ілюстрацій у підручнику |
32 |
|
16 |
04/10 |
Книга — це найбільший скарб людства. О. Єфімов «Друкар книг, перед тим не бачених» (скорочено). Переказування тексту |
33-34 |
|
17 |
05/10 |
Подружіться з книгою! В. Сухомлинський «Спляча книга» |
34-35 |
|
18 |
09/10 |
Робота з дитячою книжкою 3. В. Бондаренко «Як розмовляють тварини» |
ЯЛЧ, с. 13-14 |
|
19 |
10/10 |
Книга вчить, як на світі жить. Д. Павличко «Соняшник». Електронна книга |
36-37 |
|
20 |
11/10 |
Хто більше читає, той більше знає. Л. Повх «У бібліотеці». Інсценізування «У нашій шкільній бібліотеці» |
38-39 |
|
21 |
12/10 |
Перевіряю свої досягнення. Діагностувальна робота: читання мовчки (письмово). О. Вишня «Любіть книгу» |
40 Папка |
|
22 |
17/10 |
Аналіз діагностувальної роботи. Перевіряю свої досягнення. Підсумок за розділом «Без слова нема мови, а без мови — книги…» |
|
|
РОЗДІЛ 3. ІЗ ДЖЕРЕЛ НАРОДНОЇ МУДРОСТІ |
||||
23 |
18/10 |
Вступ до розділу «Із джерел народної мудрості». Чарівні казки. Чия відвага, того й перемога. «Кирило Кожум’яка» (українська народна казка) (початок) |
41-44 |
|
24 |
19/10 |
Чарівні казки. Чия відвага, того й перемога. «Кирило Кожум’яка» (українська народна казка) (закінчення). Переказування казки |
44-45 |
|
25 |
23/10 |
Робота з дитячою книжкою 4. «Золотий черевичок» (українська народна казка) |
ЯЛЧ, с. 16-21 |
|
26 |
24/10 |
Медіавіконце: мультфільми. Українські мультфільми різних років, присвячені народним героям |
46 |
|
27 |
25/10 |
Пригоди трьох братів. «Вечірник, Полуночник і Світанок» (українська народна казка) (початок) |
47-48 |
|
28 |
26/10 |
Пригоди трьох братів. «Вечірник, Полуночник і Світанок» (українська народна казка) (продовження) |
48-50 |
|
29 |
06/11 |
Робота з дитячою книжкою 5. «Золота гуска» (німецька народна казка) |
ЯЛЧ, с. 23-28 |
|
30 |
07/11 |
Пригоди трьох братів. «Вечірник, Полуночник і Світанок» (українська народна казка) (закінчення) |
50-51 |
|
31 |
08/11 |
Народні пісні. «Три товариші» (українська народна пісня) |
52-53 |
|
32 |
09/11 |
Звідки походять назви міст? «Походження назви Переяслав» (легенда) |
53-54 |
|
33 |
14/11 |
Народ вчить, як на світі жить. Прислів’я (напам’ять) |
56 |
|
34 |
15/11 |
Народні загадки. Загадки |
57-58 |
|
35 |
16/11 |
Скринька скоромовок. Скоромовки |
58 |
|
36 |
20/11 |
Робота з дитячою книжкою 6. «Та я ж» (англійська народна казка) |
ЯЛЧ, с. 28-31 |
|
37 |
21/11 |
Перевіряю свої досягнення. Підсумок за розділом «Із джерел народної мудрості». Діагностувальна робота: усний переказ (усно). Г. Скребицький «Живе листя» |
59
Папка |
|
РОЗДІЛ 4. ЗДІЙСНИТЬСЯ ВСЕ! |
||||
38 |
22/11 |
Аналіз діагностувальної роботи. Вступ до розділу «Здійсниться все!». Дивовижні картини зими. В. Сухомлинський «Сонячний день узимку» |
60-61 |
|
39 |
23/11 |
Краса природи у її різноманітності. Л. Костенко «Синичка на снігу» |
62 |
|
40 |
28/11 |
Новорічні пригоди. З. Мензатюк «Новорічна пригода з відьмою». Прислів’я |
62-64 |
|
41 |
29/11 |
Досліджуємо текст. Т. Череп-Пероганич «Колядка» |
65-67 |
|
42 |
30/11 |
Медіавіконце: селфі. Створення селфі зі своєю улюбленою книжкою |
68-69 |
|
43 |
04/12 |
Робота з дитячою книжкою 7. І. Сенченко «Пастух рогатий» |
ЯЛЧ, с. 58-60 |
|
44 |
05/12 |
Останній місяць у році. Г. Малик «Грудень» (напам’ять) |
70 |
|
45 |
06/12 |
Різдвяне чудо. Досліджуємо текст. М. Морозенко «Руде цуценятко і різдвяний ангел» (початок) |
71-72 |
|
46 |
07/12 |
Різдвяне чудо. Досліджуємо текст. М. Морозенко «Руде цуценятко і різдвяний ангел» (закінчення) |
72-74 |
|
47 |
12/12 |
Діагностувальна робота: аудіювання (письмово). Є. Гуцало «Зайці» |
Папка |
|
48 |
13/12 |
Аналіз діагностувальної роботи. Найкращий у світі — це запах Різдва. М. Савка «Запах Різдва». С. Косенко «Святвечір». Робота з картиною |
75-76 |
|
49 |
14/12 |
Засівальні пісні. «Засівальна» (з народного) (напам’ять). О. Кваша «Колядники». Робота над картиною |
77 |
|
50 |
18/12 |
Робота з дитячою книжкою 8. І. Малкович «Святий Миколай» |
ЯЛЧ, с. 60-61 |
|
51 |
19/12 |
Бажаю тобі і твоїм друзям веселих новорічних і різдвяних свят! Робота із довідковою літературою. Добір віршів до новорічних свят |
|
|
52 |
20/12 |
Бажаю тобі і твоїм друзям веселих новорічних і різдвяних свят! Робота із довідковою літературою. Розучування віршів до новорічних свят |
|
|
53 |
21/12 |
Все збудеться — умій лиш вірить і трудиться! І. Жиленко «Здійсниться все…» |
78 |
|
54 |
26/12 |
Народні і авторські засівальні пісні, щедрівки, колядки. Робота із довідковою літературою Діагностувальна робота: читання вголос (усно). М. Гумілевська «Чому сніг білий» |
Папка |
|
55 |
27/12 |
Аналіз діагностувальної роботи. Перевіряю свої досягнення. Підсумок за розділом «Здійсниться все!» |
79 |
|
56 |
28/12 |
Перевіряю свої досягнення. Підсумковий урок за І семестр. Самооцінка учнів та імовірний прогноз щодо своїх досягнень у ІІ семестрі |
|
|
ІІ семестр |
||||
РОЗДІЛ 5. ЯК НЕ ЛЮБИТЬ СВІЙ КРАЙ! |
||||
57 |
15/01 |
Робота з дитячою книжкою 9. І. Роздобудько «Про те, як Катруся розмовляла з квітами» |
ЯЛЧ, с. 79-82 |
|
58 |
16/01 |
Вступ до розділу «Як не любить свій рідний край!». Рідний край — земний рай. В. Гринько «Рідний край». О. Палійчук «Київ» |
80-81 |
|
59 |
17/01 |
Вірші вихованців Павлиської школи. Д. Телкова «Героям». М. Малолітко «Воїнові, який захищає Вітчизну» |
82-83 |
|
60 |
18/01 |
Україна в мініатюрі. О. Кротюк «Наші скарби» |
83-84 |
|
61 |
23/01 |
Шевченко завжди житиме серед нас. Т. Щербаченко (Стус) «Український лицар» |
85-86 |
|
62 |
24/01 |
Земля — це книга, у якій історія твого народу. Н. Поклад «Гарно жити у селі…». М. Вінграновський «Сама собою річка ця тече…» |
87-88 |
|
63 |
25/01 |
Народні умільці. Н. Олійник «Гончарики з Опішного». Загадка-добавлянка |
88-90 |
|
64 |
29/01 |
Робота з дитячою книжкою 10. Л. Бас «Видатний музикант» (скорочено) |
ЯЛЧ, с. 76-79 |
|
65 |
30/01 |
Невідоме і цікаве про світ природи. Робота із довідковою літературою |
|
|
66 |
31/01 |
Перевіряю свої досягнення. Підсумок за розділом «Як не любить свій край!» |
91 |
|
РОЗДІЛ 6. ЛІТЕРАТУРНІ КАЗКИ. П’ЄСА-КАЗКА. БАЙКИ |
||||
67 |
01/02 |
Вступ до розділу «Літературні казки. П’єса-казка. Байки». Чарівні казки. Поміркуємо над казкою. В. Бичко «Казка-вигадка…». А. Дімаров «Для чого людині серце» (початок) |
92-95 |
|
68 |
06/02 |
Поміркуємо над казкою. А. Дімаров «Для чого людині серце» (продовження) |
95-96 |
|
69 |
07/02 |
Поміркуємо над казкою. А. Дімаров «Для чого людині серце» (закінчення) (уривок 30-35 слів напам’ять) |
96-98 |
|
70 |
08/02 |
Творчість Олександра Дерманського. Сила духу головного героя. О. Дерманський «Білячок» (початок) |
98-99 |
|
71 |
12/02 |
Робота з дитячою книжкою 11. З. Мензатюк «Солодка приятелька» |
ЯЛЧ, с. 43-47 |
|
72 |
13/02 |
Сила духу головного героя. О. Дерманський «Білячок» (продовження) |
99-101 |
|
73 |
14/02 |
Сила духу головного героя. О. Дерманський «Білячок» (закінчення) |
101-103 |
|
74 |
15/02 |
Творчість Джані Родарі. Упертість чи допитливість? Дж. Родарі «Дорога, що нікуди не вела» (початок) |
104-105 |
|
75 |
20/02 |
Упертість чи допитливість? Дж. Родарі «Дорога, що нікуди не вела» (закінчення) |
105-107 |
|
76 |
21/02 |
П’єса-казка. Н. Осипчук «Стрімкий, як вітер» (скорочено). Дія перша |
108-109 |
|
77 |
22/02 |
П’єса-казка. Н. Осипчук «Стрімкий, як вітер» (скорочено). Дія друга |
109-110 |
|
78 |
26/02 |
Робота з дитячою книжкою 12. Ш. Перро «Кіт у чоботях» (скорочено) |
ЯЛЧ, с. 48-53 |
|
79 |
27/02 |
П’єса-казка. Н. Осипчук «Стрімкий, як вітер» (скорочено). Дія третя |
111-114 |
|
80 |
28/02 |
П’єса-казка. Н. Осипчук «Стрімкий, як вітер» (скорочено). Дія четверта |
114-115 |
|
81 |
29/02 |
Медіавіконце: афіша вистави. Як створити афішу вистави? |
116 |
|
82 |
05/03 |
Веселе слово. Б. Бойко «У театрі». Складання порад для глядачів |
117 |
|
83 |
06/03 |
Байки. Творчість Леоніда Глібова. Л. Глібов «Лебідь, Щука, Рак» (напам’ять) |
118-119 |
|
84 |
07/03 |
Чужому лихові не смійся. Л. Глібов «Чиж та Голуб». Інсценізація байки |
120 |
|
85 |
11/03 |
Робота з дитячою книжкою 13. Б. Нємцова «У царя Трояна цапині вуха» |
ЯЛЧ, с. 53-56 |
|
86 |
12/03 |
Краще першим завжди привітатись! А. Костецький «Добра порада» |
121 |
|
87 |
13/03 |
Діагностувальна робота: читання мовчки (письмово) |
Папка |
|
88 |
14/03 |
Аналіз діагностувальної роботи. Перевіряю свої досягнення. Підсумок за розділом «Літературні казки. П’єса-казка. Байки» |
122 |
|
РОЗДІЛ 7. ПОЕЗІЇ ПРО ДИВОСВІТ ПРИРОДИ |
||||
89 |
19/03 |
Вступ до розділу «Поезії про дивосвіт природи». Картини природи в поезії. Л. Забашта «Дивосвіт, дивосвіт…» Т. Шевченко «За сонцем хмаронька пливе…» |
123-125 |
|
90 |
20/03 |
Картини природи в поезії. Леся Українка «Плине білий човник…» |
125-126 |
|
91 |
21/03 |
Картини природи в поезії. О. Олесь «В небі жайворонки в’ються…» |
125-126 |
|
92 |
02/04 |
Замилування красою поля. М. Сингаївський «Волошкове поле» |
127 |
|
93 |
03/04 |
Картини природи в поезії. Д. Павличко «Дядько Дощ». Л. Костенко «Шипшина важко віддає плоди…» (напам’ять) |
128-129 |
|
94 |
04/04 |
Пташка, яка в’яже рукавичку. А. Качан «Розливається Дунай…» |
129 |
|
95 |
08/04 |
Робота з дитячою книжкою 14. В. Сухомлинський «Скільки ж ранків я проспав!» |
ЯЛЧ, с. 99-100 |
|
96 |
09/04 |
Діагностувальна робота: робота з літературним твором (письмово) |
Папка |
|
97 |
10/04 |
Аналіз діагностувальної роботи. Медіавіконце: мініпроєкт. Створення обкладинки книжки «Мій улюблений вірш» |
130 |
|
98 |
11/04 |
Перевіряю свої досягнення. Підсумок за розділом «Поезії про дивосвіт природи» |
131 |
|
РОЗДІЛ 8. ВСЕ ДОБРЕ ПЕРЕЙМАЙ, А НЕДОБРЕ — ВИПРАВЛЯЙ |
||||
99 |
16/04 |
Вступ до розділу «Все добре переймай, а недобре — виправляй». Гарні не красиві слова, а красиві діла. В. Сухомлинський «Красиві слова і красиве діло» |
132-133 |
|
100 |
17/04 |
Чому важлива щира турбота? Т. Майданович «Телефонна розмова» |
134 |
|
101 |
18/04 |
Чому важлива щира турбота? Т. Майданович «Телефонна розмова». Інсценізація вірша. Створення життєвих ситуацій |
134 |
|
102 |
22/04 |
Робота з дитячою книжкою 15. П. Утевська «Винахід двох малюків» |
ЯЛЧ, с. 102-104 |
|
103 |
23/04 |
На друзів зла тримати не можна! Н. Деменкова «Дружок і Образа». Визначення головної думки твору |
135-136 |
|
104 |
24/04 |
Цінність дружби. «Я друзів не продаю» (оповідання) |
136-137 |
|
105 |
25/04 |
Зрозуміти й підтримати інших. Н. Гербіш «Різні культури» (початок) |
137-138 |
|
106 |
30/04 |
Зрозуміти й підтримати інших. Н. Гербіш «Різні культури» (закінчення) |
138-140 |
|
107 |
01/05 |
Про наших улюбленців. Н. Кир’ян «Ми з вами в цьому світі не самі…» (напам’ять). М. Вітлер «Кошеня пропало» |
141-142 |
|
108 |
02/05 |
Волохатий друг. А. Костецький «Спішу додому». Інсценізація вірша |
143-144 |
|
109 |
06/05 |
Робота з дитячою книжкою 16. С. Ящук «Історія бджолиного вулика» |
ЯЛЧ, с. 106-108 |
|
110 |
07/05 |
Собака-рятівник. «Пес, відомий на весь світ» (за матеріалами інтернет- джерел) |
144-146 |
|
111 |
08/05 |
Веселе слово. О. Сенатович «Балакуни» |
146 |
|
112 |
09/05 |
Діагностувальна робота: аудіювання (письмово). В. Сухомлинський «Чому ж посміхався Дмитро?» |
Папка |
|
113 |
14/05 |
Аналіз діагностувальної роботи. Перевіряю свої досягнення. Підсумок за розділом «Все добре переймай, а недобре — виправляй» |
147 |
|
РОЗДІЛ 9. ІСКРИНКИ ТВОРЧОСТІ |
||||
114 |
15/05 |
Вступ до розділу «Іскринки творчості». Фантазуй і створюй! В. Коломієць «Ліс і лис». Складання вірша |
148-149 |
|
115 |
16/05 |
Медіавіконце: мініпроєкт-колаж «Про мене» |
150 |
|
116 |
20/05 |
Робота з дитячою книжкою 17. В. Сухомлинський «Сопілонька з калиноньки, ясенове денце» |
ЯЛЧ, с. 115-117 |
|
117 |
21/05 |
Природа надихає. С. Жупанин «Намалюю вітер тихий…». В. Ткаченко «Лісове коріння». Робота з картиною |
151-152 |
|
118 |
22/05 |
Казкові образи на засніжених деревах. О. Єфімов «Тут усе є…» |
152-154 |
|
119 |
23/05 |
Як здійснити мрію. Д. Гельнер «Розмова з фортепіано». Перетворення вірша на розповідь |
154 |
|
120 |
28/05 |
Розпізнаю і розвиваю свої здібності. В. Сухомлинський «Співуча пір’їнка». Діагностувальна робота: читання вголос (усно). Цікавинки про ластівку |
155
Папка |
|
121 |
29/05 |
Аналіз діагностувальної роботи. Перевіряю свої досягнення. Підсумок за розділом «Іскринки творчості» |
156 |
|
122 |
30/05 |
Перевіряю свої досягнення. Підсумковий урок за ІІ семестр. Підсумок за рік |
|
|