5. М.Носов "Як Незнайко складав вірші "(1 частина)

Про матеріал
Урок літературного читання до підручника "Літературне читання" (Савченко) Добір матеріалу до уроку стимулює учнів до активної читацької діяльності,розвиток естетичних почуттів,пізнавальних інтересів.
Перегляд файлу

Тема:

Чи легко стати поетом? М.Носов «Як Незнайко складав вірші» (І частина)

Мета:

Ознайомити дітей з казковим світом М.Носова, окремими прийомами літературної діяльності, формувати бажання і вміння вивчати казки, їх  опрацьовувати, вчити спостерігати, аналізувати, пояснювати дії та вчинки героїв, прислухатися до їхньої мови, «відчувати» характер, виховувати любов до казки, читацький інтерес, бажання фантазувати, розширювати світогляд.

Обладнання:

Збірка казок М.Носова, малюнки, ілюстрації,  портрет М.Носова, складова таблиця.

Хід уроку

І. Організаційний  момент

        Вчіться діти! Мудра книжка

        Скаже вам чогось багато

        З того, що колись було

        І посіяно, й пожато.

ІІ. Актуалізація і корекція опорних знань

1. Промовляння скоромовки

        Я саджу ожину,

        Я саджу жоржини,

        Я саджу шипшину,

        Я саджу жасмин.

  • Хто продовжить скоромовку далі? На що треба звернути увагу?

2. Вправа «Розвивай увагу»

  • Швидко прочитай у таблиці спочатку всі склади, написані малими літерами, потім – усі склади, написані великими літерами. Читати потрібно рядками зліва направо.

ЛЛА

сми

ЗЛЯ

ббу

ССУ

дво

ФКИ

РЛИ

нна

СРА

тва

впу

не

КИ

кму

мра

чна

влі

БТА

шса

пва

мдо

СВИ

БСІ

 

  • Позмагаймося, хто утворить найбільше слів із поданих у таблиці складів. Знайдіть слова, у яких є рими. (Доба – шуба, лапа – сапа)

3. Перевірка домашнього завдання.

  • Чи важко добирати рими? А складати вірші?

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку

  • Сьогодні ми прочитаємо уривок з книги «Пригоди Незнайка і його друзів», яку написав російський письменник Микола Носов. ЇЇ герої – маленькі кумедні чоловічки – коротульки, імена яких указують на їхні характери і захоплення.

     Вправа «Мікрофон»

  • Що ти читав про Незнайка?
  • Що можете сказати про його вчинки?
  • Чи були в нього друзі?

IV. Мотивація пізнавальної діяльності

  • Для того, щоб ми краще могли виконати своє завдання, а саме, навчитись правильно, свідомо, швидко читати, робити висновки і аналізувати прочитане, будемо працювати в групах: «Мовознавців», «Артистів», «Літературознавців».

Діти з кожної групи підготували цікавинки для своїх друзів.

V. Сприймання нового матеріалу, його усвідомлення

1. Ознайомлення з творчістю М.Носова.

  • Микола Носов умів дуже цікаво писати про дітей. Чому йому це вдавалося розкажуть наші «Літературознавці»
  • Виділяють три секрети, як вдавалося М.Носову писати про дітей і для

дітей.

     Перший секрет полягає в тому, що він сам був хлопчиком і сам немало придумував і майстрував.

  • Другий секрет творчості в тому, що на його великому життєвому шляху

було багато труднощів, але він завжди намагався їх подолати і завжди старався довести почату справу до кінця.

  • А третій секрет в тому, що в Миколи Носова справжній талант. Талант

бачити навколо себе і вдалині, талант любити життя, талант весело, щедро, розумно, а головне правдиво писати.

  • У другому класі ми читали твір Павла Глазового «Як Сергійко вчив клоуна Бобу складати вірш» (Інсценізація уривку групою «Артисти).
  • Ось на цьому закінчилася наука. Дякую.
  • А ми прослідкуємо за Незнайком, чи вдалося йому навчитися складати вірші.

2. Читання тексту вчителем до слів «Незнайко прийшов додому…»

  • До кого прийшов Незнайко, щоб навчитися складати вірші?
  • Як Незнайко добирав рими?

3. Словникова робота.

     вулиця Кульбаби             Пудик               Квітик

4. Повторне читання І частини твору «естафетою».

5. Колективна, комбінована робота над казкою.

     Вправа «Робота в групах»

  • 1-ша група
  • Назвати дійових осіб. Хто головний герой твору?
  • 2-га група
  • Яке справжнє ім’я Квітика? Чому він обрав собі нове ім’я?
  • 3-тя група
  • Як Квітик пояснив, що таке рима? Виправте помилки Незнайка.

VI. Узагальнення і систематизація знань

1. Вибіркове читання

  • Чому Незнайко вирішив стати поетом?
  • Які незвичні слова він придумував?
  • Як Незнайко пояснив кожне з них?
  • Як описано процес придумування рими Квітиком?
  • Що є головним для створення вірша на думку Квітика?

2. Читання уривка в ролях.

3. Фізкультхвилинка.

          Наш Незнайко потягнувся

          Руки в боки – і нагнувся,

          Встав, присів і знову встав.

          На носочки став легенько

          І за парту сів тихенько.

VIІ. Первісне застосування знань

1. Вправа «Підбери прислів’я»

    Без труда – нема плода.

    Робота сама за себе скаже.

    По роботі майстра знають.

  • Яке з цих прислів’їв найбільше підходить до нашого героя?
  • Що б ви порадили Незнайку?

2. Вправа «Створи свою риму»

  • Давайте і ми спробуємо свої сили в поезії.

         Влітку сонечко пече,

         тепла річка вдаль  … (тече).

         Квіти навкруги буяють

         полуниці … (достигають)

         Море лагідне і синє,

         я милуюся … (дельфіном)

         Ваблять луг, і ліс, і … (поле)

         І радіє все … (навколо)

  • Значить, здібності є у всіх. Тільки їх треба розвивати.
  • Що б ви побажали людині, яка  серйозно взялася б створювати вірші?

3. Робота з ілюстрацією

  • Подивіться на ілюстрацію. Ви впізнали нашого героя? Опишіть його.

4. Формулювання узагальнюючого висновку про правила поведінки і спілкування.

  • Чи добре Квітик учив Незнайка?
  • Чого не вистачало Незнайці у складанні віршів?
  • Як би ви вчинили у подібній ситуації?
  • Перелічіть п’ять нових речей, про які ти довідався із прочитаного.

VIIІ. Підсумок уроку

  1. Рефлексія.
  • На сьогоднішньому уроці я зрозумів …
  • Найвеселіше мені було …
  • У мене виникло бажання …

2. Вправа «Хвилинка фантазії»

  • Уяви, що ти потрапив у таку ситуацію. Як би ти поводився, що б говорив?

ІХ. Домашнє завдання

      Підготуватися до виразного читання. Уявити себе безпосереднім учасником подій, які відбувалися, і підготувати «Поради для Незнайка».

 

docx
Додано
16 січня 2019
Переглядів
4173
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку