М.Носов " Як Незнайко складав вірші"(2 частина)

Про матеріал
Урок літературного читання до підручника "Літературне читання" (Савченко) Добір матеріалу до уроку стимулює учнів до активної читацької діяльності,розвиток естетичних почуттів,пізнавальних інтересів.
Перегляд файлу

Тема:

Чи легко стати поетом? М.Носов «Як Незнайко складав вірші» (ІІ частина)

Мета:

Продовжити роботу над уривком із книжки М.Носова, активізувати  знання молодших школярів про творчість М.Носова;  розвивати уміння  швидко орієнтуватися в тексті;  показати як робота над текстом  сприяє розвитку техніки читання;  продовжувати роботу над розвитком мови  дітей, її образністю і виразністю;  активізувати розумову діяльність школярів;  уміння критично оцінювати свої здібності та роботу;  виховувати прагнення мати друзів, бажання пізнавати навколишній світ через художню літературу.

Обладнання:

Портрет  М. Носова,  ілюстрації до уривку, картки зі словами для гри «Блискавка».

Хід уроку

І. Організаційний  момент

        Сьогодні у нас незвичайний урок,

        Сьогодні ми зробимо ще один крок

        В країну чудову, в країну казкову,

        Що так нас чарує й збагачує мову.

        Тож сядьте рівненько і будьте уважні,

        Щоб працювати було вам неважко

ІІ. Актуалізація і корекція опорних знань

1. Гра «Блискавка»

Слова на картках: став,  склав,  схилив,  підняв,  думав,  дивлячись,  узявся,  опустив,  ходити,  бубоніти.

  • Чи здогадалися ви з якого твору ці дієслова?
  • Знайдіть у тексті уривок, як «думав» Квітик
  • Квітик тихесенько «бубонів». Поясніть значення цього слова.

2. Робота з фразеологізмами.

  • Це зупинка фразеологізмів або вдалих висловів. Прочитайте стовпчики слів і скажіть, чи можна сказати, що ці слова – синоніми до слова бубоніти?

            Говорити                           базікати

            розмовляти                       торочити

            розповідати                       молоти

            бесідувати                          патякати

            казати                                ляпати

            промовляти                       торохкотіти

            повідомляти                       плескати

  • Чому ж вони записані у два стовпчики?
  • Запитайте сердито: «Що ти таке кажеш?»
  • З якого стовпчика візьмемо синонім для заміни?

3. Робота над віршем О.Сенатович «Балакуни»

     Читання вірша учителем.

  • Запам’ятайте, як названо героїв вірша.

            Будував Базіка дім –

            Сім дверей і вікон сім.

            Торохтій допомагав:

            Язиком дошки тесав.

            Метушився Пустомеля:

            - Скоро будуть стіни й стеля!

            Говорун клав на словах

            З жесті цинкової дах.

            А Патякало не плакав:

            - Я усе покрию лаком.

            Балакун все щебетав,

            Нахвалявся, обіцяв

            Для гостей спекти в печі

            Пиріжки та калачі.

            В дім без вікон, без дверей

            Лепетун скликав гостей.

  • Чим схожі герої вірша? Що ви можете сказати про слова, що називають цих героїв? Чи відповідають їхні імена діям, які вони виконують?

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

  • Що ви можете с казати про імена героїв із казки М. Носова?

Незнайко

Квітик

  • Сьогодні ми познайомимося з іншими героями чудового казкового містечка і дізнаємося, чи вдалося Незнайкові стати поетом.

IV. Мотивація пізнавальної діяльності.

1. Читання пірамідок імен

                  Знай        ко

                  Поспі       шайко

                 Якось        будько

                 Пі                люля

  • Про що говорять їхні імена?
  • А що ви знаєте про інших героїв?

2. Вправа «Мікрофон»

  • Що ви очікуєте дізнатися, читаючи казку далі?
  • Чи хочете познайомитися з друзями Незнайка?
  • Як ви думаєте, чи вдалося йому стати поетом?

V. Сприймання нового матеріалу, його усвідомлення

1. Читання частини вголос («ланцюжком»)

2. Словникова робота.

         Нісенітниці             дражнилки

         погрозив                знущання

         не галасуй            пампушка

  • Поясніть значення слів «нісенітниці». Допоможе нам «Тлумачний словник» с.69 («Універсальний комплексний словник-довідник», видавництво «Ранок», 2013 рік).

Нісенітницящось безглузде, нерозумне, без усякого змісту, дурниця.

3. Вибіркове читання. Аналіз змісту.

  • Про кого склав свій перший вірш Незнайко?
  • Прочитайте вірш про нього? Чому обурився Знайко?
  • Про кого був наступний вірш? Прочитайте його.
  • Як Поспішайко відреагував на цей твір?
  • Який ще вірш склав Незнайко?
  • Чому друзям не сподобалися вірші Незнайка? Як він пояснив свої вигадки?

4. Фізкультхвилинка.

  • Що в рисах людини, в її міміці підказує, що вона хоче нам зробити добро? (Рухи під пісню «Усмішка»)

VI. Узагальнення і систематизація знань

1. Вправа «Робота в групах»

    І група – скласти план до прочитаної частини

    ІІ група – читати 2 частину в особах

    ІІІ група – уявити, що ви – продавці у книгарні. Зробити реклам у книзі так, щоб її всі охоче розкупили.

2. Вправа «Підбери слово»

  • Підберіть слова на кожну букву імені, які б характеризували Незнайка.

          Н  - непосидючий, неспокійний

          Е  - енергійний

          З  - задирака, захоплений

          Н  - наполегливий

          А  - активний, артистичний

          Й  - сміливий, симпатичний

          К  - компанійський

         О  - оптимістичний

  • Яку рису характеру Незнайка ви б взяли собі?
  • З яким почуттям автор описує витівки Незнайка?

3. Ознайомлення з книжками М. Носова.

  • Щоб дізнатися про інші пригоди Незнайка, потрібно вам піти  в бібліотеку. Там  є чимало книг Миколи Носова. Окремі з них ви можете побачити на виставці в класі, а саме:  «Незнайко і його друзі», «Незнайко в Сонячному місті», «Незнайко на Місяці».

VIІІ. Підсумок уроку.

1. Самооцінка.

2. Вправа«Сенкан»

Незнайко

    Добрий, сміливий

    Малює, співає, складає.

    Незнайко є маленький хлопчик

    Цікаво.

VIІ. Домашнє завдання

І група – Читати і переказувати за планом

ІІ група Читати в особах 2 частину

ІІІ група – Читати в особах І частину

     Намагатися робити багато добрих справ.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
2.0
Відповідність темі
3.0
Загальна:
3.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Белокобыльская Маша
    Загальна:
    3.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    2.0
    Відповідність темі
    3.0
docx
Додано
16 січня 2019
Переглядів
3930
Оцінка розробки
3.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку