Анатолій Дімаров "Для чого людині серце"

Про матеріал
Урок позакласного читання Анатолій Дімаров "Для чого людині серце" розроблений для ознайомлення учнів із жанром літературної казки; навчити самостійно визначати дійових осіб; формувати вміння визначати головну думку твору; розвивати зв'язне мовлення молодших школярів; виховувати доброту, милосердя, чуйність.
Перегляд файлу

Урок позакласного читання

3 клас

Тема. Анатолій Дімаров «Для чого людині серце»

Мета. Ознайомити учнів їз жанром літературної казки; навчити самостійно визначати дійових осіб; формувати вміння визначати головну думку твору; розвивати зв’язне мовлення молодших школярів; виховувати доброту, милосердя, чуйність.

Тип уроку. Комбінований.

Обладнання. Рубрикації; тексти для читання; тести; таблиця «почуттів»; малюнки з виразами обличчя (доброї, злої, байдужої людини); малюнки сердець на яких написані слова: гаряче, кам’яне, крижане, золоте, черстве, холодне; план тексту; «Джерело добра» (серце з малими серцями, на звороті яких – прислів’я  і приказки.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

1. Уважно слухайте вірш і ви довідєтесь про що йтиме мова сьогодні на уроці.

Кажу, кажу казку

За бубликів в’язку.

Один бублик – на зубок,

Другий бублик – в козубок,

Третій – у кишеню,

А четвертий – в жменю.

А онука п’ятим

Буду частувати

Хай він бублика смакує

Хай над казкою міркує.

Починаєм…

  • Про що будемо говорити на уроці? (про казку)

2. Перед тим, як ми познайомимся з новою казкою, у мене до вас є кілька запитань.

- Якою повинна бути людина, щоб з нею хотіли товаришувати?

- Хто з вас вважає, що він вміє товаришувати? Доведіть.

- А хто не впевнений, що він хороший товариш? Доведіть.

- Хто не вміє зовсім товаришувати? Доведіть.

 

3. Ознайомлення з планом «Рубрикації».

- Ви навели переконливий аргумент (самооцінка)

 

4. Робота у парах.

- Діалог на тему «Зустріч з товаришем» (взаємооцінка).

 

5. Перевірка швидкості читання (самооцінка)

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Сьогодні на уроці ми познайомимося з казкою Анатолія Дімарова «Для чого людині серце».
  • Наші кореспонденти мали пошукове завдання підготуватиповідомлення на такі теми: «Що таке казка?», Коротка біографія Анатолія Дімарова».

Надамо їм слово.

  • То що ж таке казка?
  • Ви любите казки? Уважно слухайте.

ІІІ. Опрацювання казки А. Дімарова «Для чого людині серце».

  1. Читання казки вчителем та сильними учнями.

- Чи сподобалась вам казка?

- Хто головний герой казки?

- Які чарівні перетворення описано в казці?

- Поміркуй, для чого людині серце.

 

  1. Словникова робота.

Ніколи                                          ринуться

Жило                                             вагаючись

Плем’я                                          дошкулити  (завдати шкоди)

Одноплемінників                        жевріючі (горіти без вогню, тліти)

 

  1. Відтворення змісту прочитаного.
  • Де відбувались описані події?
  • Кого спочатку зустріли у своєму лісі дерев’яні чоловічки?
  • Що їх здивувало у цій звичайній дівчинці?
  • Де взяв серце дерев’яний чоловічок?
  • Як змінилося  його життя?
  1. Вибіркове читання. Аналіз змісту.
  • Прочитайте, чому чоловічки не знали ніяких почуттів. Які запитання ставили дівчині дерев’яні чоловічки? Як дівчинка пояснила чоловічкові, що таке серце?
  • Прочитайте, до кого вона порадила чоловічкові звернутися?
  • Прочитайте, яким було золе серце? А серце байдужої людини? А доброї?
  • Як змінилося життя дерев’яного чоловічка, коли лікар вклав йому серце доброї людини? Прочитайте.
  • Кого знайшли дерев’яні чоловічки взимку у лісі?
  • Що могло статися з хлопчиком?
  • Прочитайте, що сталося із серцем чоловічка від розпачу?Чи вдалося врятувати хлопчика?
  • Прочитайте, що залишилося від дерев’яного чоловічка з добрим серцем?
  • Прочитайте, чому його очі були сумні. Як ви розумієте останнє слово героя казки?

Фізхвилинка.

  1. Визначення головної думки казки за допомогою прислів’я. (Самооцінка)

 

Що робиться в серці,                              а серце голову.

Раз добром налите серце –                     знає тільки серце.

Голова має слухатися серця,                  ввік не прохолоне.

 

  1. Мовно-логічне завдання. (Самооцінка)

На дошці написаний деформований план казки. Прочитайте його. Встановіть послідовність.

План

4. Життя чоловічка з добрим серцем.

2. Незвичайна гостя.

5. Полум’яне серце зігріває хлопчика.

1. Плем’я дерев’яних чоловічків.

3. Лікар, що міняє серця.

 

  1. Робота у групах.
  1. Група: поставте «+» біля позитивних почуттів людини.
  2. Група: поставте «-« біля негативних почуттів людини.

Любити                            Співчувати

Ненавидіти                        Страждати

Радіти                                 Жаліти

Гніватися                            Переживати

Злитися                               Сумувати

Заздрити

 

  1. Тестові завдання (взаємо оцінка).

Тести

  1. Дружба – це…

А) взаєморозуміння;

Б) взаємо обман.

 

  1. Друг - це той, хто завжди…

А) допомагає;

Б) зраджує.

 

ІV. Підсумок уроку.

  • Чого вчить ця казка?
  • Яким був би кінець казки, якби дерев’яний чоловічок вибрав собі якесь інше серце?
  • Поміркуйте, для чого людині серце?
  • Вчитель пропонує дітям визначити, яке серце належить добрій, злій та байдужій людині.
  • Давайте визначимо, яке серце у таких людей. Учитель показує картинки у

вигляді серця, на яких написані слова: гаряче, крижане, кам’яне, золоте, черстве, холодне. Ці картки – серця прикріпляються під виразами обличчя.

 

V. Диференційоване домашнє завдання.

1. Виразно читати казку, відповідати на питання.

2. Пояснити приказки і прислів’я,  які подарувало вам «Джерело добра».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток до уроку

Позакласне читання

  1. Рубрикація

Оцінювання

Прізвище________________________

 

  1. Переконливий аргумент________________________
  2. Розповідь про друга____________________________
  3. Швидкість читання_____________________________
  4. Головна думка казки____________________________
  5. Вихід із ситуації (план)__________________________
  6. Тести__________________________________________

Всього_________

 

  1. Текст для перевірки техніки читання.

Івасиків сон.

 Сьогодні ввечері у кузні Якова Франка, як завжди, людно. Немов всеньке село зійшлося. Розказують всякі небилиці, дивовижні історії, дотепні жарти.

 Малий Івасик, син коваля, крутиться біля них і, наче губка, вбирає в себе кожне їхнє слово. Здавалося, слухав би день і ніч, і спати не хочеться.

  • Івасику, йди до хати. Час тобі в ліжко…- гукає мати.

Невдоволений Івасик залишає кузню, повну гамору, який ще довго бринить у його вухах, і йде…

 

  1. Робота в парах «Таблиця людських почуттів»

Людські почуття

Любити

Ненавидіти

Радіти

Гніватися

Злитися

Співчувати

Страждати

Жаліти

Переживати

Сумувати

Заздрити

 

  1. Тести

Прізвище__________________________

  1. Дружба – це…

А) взаєморозуміння;

Б) взаємо обман.

 

  1. Друг – це той, хто завжди…

А) допомагає;

Б) зраджує.

 

 

 

docx
Додано
14 січня 2022
Переглядів
984
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку