Іван Франко «Лисичка і Журавель»

Про матеріал
Розробка уроку з читання у 3 класі На тему: Іван Франко «Лисичка і Журавель» Мета: ознайомити учнів із поняттям «літературна казка»;вчити виразно інтонувати казку, правильно читати в особах, аналізувати казкові сюжети, розкривати мотиви вчинків дійових осіб,риси їх характерів. Розвивати зв’язне мовлення учнів, критичне мислення,збагачувати словниковий запас. Виховувати бажання ділитися з другом, гостинність,працелюбність,щедрість, прищеплювати доброзичливе ставлення до людей,почуття любові до рідного слова,до природи. Очікувані результати: - пояснює,що літературна казка – це авторський твір; - визначає,правильно називає героїв казки; - на основі спостережень за поведінкою та вчинками персонажів розповідає про домінуючі риси їх характерів; - висловлює елементарні узагальнені судження; - уміє знаходити в тексті найважливіші слова, речення,що характеризують певні якості дійових осіб; - вміє читати в особах. Обладнання: - презентація до уроку ( демонстраційні картки, таблиці слів, портрет І.Я.Франка, зображення лисички і журавля, ілюстрації до казки «Лисичка і Журавель»), маски лисички і журавля, аудіозапис казки «Лисичка і Журавель», картки з прислів’ями, картки із завданнями для роботи в парах, комп’ютер,проектор,малюнок дерева і яблук, осінні листочки. Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Перегляд файлу

Розробка  уроку з читання у 3 класі                                                                     На тему: Іван Франко «Лисичка  і Журавель»

Мета: ознайомити учнів із поняттям «літературна казка»;вчити виразно інтонувати казку, правильно читати в особах, аналізувати казкові сюжети, розкривати мотиви вчинків дійових осіб,риси їх характерів.

Розвивати зв’язне мовлення учнів, критичне мислення,збагачувати словниковий запас.

Виховувати бажання ділитися з другом, гостинність,працелюбність,щедрість, прищеплювати доброзичливе ставлення до людей,почуття любові до рідного слова,до природи.

Очікувані результати:

  • пояснює,що літературна казка – це авторський твір;
  •  визначає,правильно називає героїв казки;
  • на основі спостережень за поведінкою та вчинками персонажів розповідає про домінуючі риси їх характерів;
  • висловлює елементарні узагальнені судження;
  • уміє знаходити в тексті найважливіші слова, речення,що характеризують певні якості дійових осіб;
  • вміє читати в особах.

Обладнання:

  • презентація до уроку ( демонстраційні картки, таблиці слів, портрет І.Я.Франка, зображення лисички і журавля, ілюстрації до казки «Лисичка і Журавель»), маски лисички і журавля, аудіозапис казки «Лисичка і Журавель», картки з прислів’ями, картки із завданнями для роботи в парах, комп’ютер,проектор,малюнок дерева і яблук, осінні листочки.

 

      Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід  уроку.

  1. Організація  класу.

Дзвінко пролунав дзвінок

Починаємо урок.

  • Діти, мені дуже приємно,що сьогодні на нашому уроці присутні гості.
  • Давайте з ними привітаємося. Добрий день!

Сідайте ,будь ласка!

     -Сьогодні у нас урок літературного читання.

                                                                                                   Слайд 1

    І проведу його у вас я, а звуть мене Лариса Миколаївна.

   Перевірка  готовності  робочих  місць.

  • Перш ніж почати працювати перевірте чи у вас правильно підготовлене до уроку робоче місце. Всі готові!
  • Так. Дуже добре. Тож розпочинаємо!

Аутотренінг.                                                                     Слайд 2

Усміхніться і до вас прийде радісний настрій. Хочу щоб ви були впевнені у собі й задоволені собою. А людина тільки тоді може бути задоволена,коли досягає певних успіхів,долаючи перешкоди.

 Щоб налаштувати себе на активну роботу, проведемо аутотренінг. Прошу повторювати за мною:

  - учень

- Я-  особистість творча

- Я – думаю, аналізую

- Я - не боюсь висловлювати свої думки

- Помилившись міркую далі. На помилках вчаться..

- Шукаю істину.

- Я хочу багато знати  та вміти.

II. Постановка учнями особистих навчальних завдань.   Слайд3

  • Так чому ми будемо вчитися на уроці читання? Продовжіть думку.
  • На уроці читання я буду вчитися…
  • Удосконалювати навички читання…
  • Вчитися…
  • Ставити…
  • Давати….

Передбачення теми уроку.                                 

  • Спробуйте прочитати запис:

РАУКЇНКІСЬ  РОДНІНА   КИЗКА.                                 Слайд 4,  5

  • Як цей запис пов’язаний з нашим уроком? ( Так називається розділ,який ми вивчаємо).
  • А яку казку ми будемо читати ви здогадаєтеся, якщо відгадаєте загадки:

Загадка про лисичку                                                           Слайд 6

В темнім лісі проживає,

Довгий хвіст пухнастий має.

Їй на місці не сидиться.

Як зовуть її (Лисиця).

Загадка про журавля.                                                          Слайд 7

Довгі ноги ,довгий ніс,

Прилетів – обід приніс,

Смачних жабеняток?

Для своїх маляток (Журавель).

  1.   Повідомлення теми уроку.

Країна казок безмежно велика. Сьогодні ми з вами продовжимо нашу подорож й ознайомимося з твором видатного українського письменника І.Франка – та його казкою «Лисичка і Журавель».

  • Чи відома вам ця казка?
  • Про кого в ній розповідається?
  • Сьогодні ми порівняємо народну і авторську казку.

Сприймання і усвідомлення навчального матеріалу.

1.Опрацювання статті « Іван Франко».                                        Слайд 8

(читання статті вчителем).

  • Але перед тим, як читати казку, ми познайомимося із самим автором.

2.Самостійне читання статті « І.Франко» учнями.                      Слайд 9

- Прочитайте, будь ласка, статтю  у підручнику  на сторінці 68.На виконання цього завдання у вас є 1 хв.30с.

Перевірка розуміння прочитаного.

  • Як називають І.Франка?

(академією в одній особі)

  • Які твори він написав?

(твори для дітей, казки)

  • Які збірки він створив для дітей?

( збірка «Коли ще звірі говорили)

  • Казки  яких народів були основою для казок І. Франка?

(народні казки – російські, сербські, грецькі,індійські)

3. Опрацювання казки І.Франка «Лисичка і Журавель».

Аудіозапис.                                                                              Аудіозапис

- Діти, зараз я пропоную вам прослухати казку у виконанні актора і звернути увагу на зразок літературного читання(Інтонування, мовні засоби виразності (сила голосу) з подальшим читанням вами.

    Впевнена у тому,що ви будете правильно наслідувати акторське читання та станете справжніми акторами на уроках.

----Про кого та що саме розповідається у казці?

(У казці розповідається про Лисичку і Журавля, які ходили на обід один до одного).

4. Чистомовка.                                                                      Чистомовка

- Щоб ваша дикція була  краща проведемо чистомовку.

Чистомовка :
Ця-ця-ця-жила собі лисиця .
Лем –лем –лем –зустрілася з журавлем .
Ни –ни –ни –запросила на гостини .
Ла-ла-ла-каші наварила .
Ила-ила-ила-по тарілці розмастила .
Ав-ав-ав-журавель дзьобом стукав .
Ївсь-ївсь-ївсь-кашки не наївсь .
Му-му-му-пішов додому .
Щу –щу-щу-наварив борщу .
Чик-чик-чик-насипав у глечик .
Ку-ку-ку-покликав лиску .
Зив-зив-зив-носик до глечика не влазив .
Ась-ась-ась-лиска розсердилась.

5.Словникова робота. Робота в парах.                                        Слайд 10

- У тексті є слова, значення яких треба уточнити. На партах лежать завдання. У парах знайдіть пояснення до кожного слова, з’єднавши слова I і II стовпчика між собою. На виконання завдання – 1 хв.

- Озвучте пари слів,які ви утворили

- Зараз обміняйтеся роботою ,подивіться на екран  і перевірте, чи правильно ви виконали завдання.

-Якщо виконали завдання правильно оцініть себе   -----    1 бал.

6. Самостійне читання твору учнями.   2хв. 30с.

- Тепер прочитайте казку самостійно. Читайте вдумливо,уважно,щоб зрозуміти головну думку тексту,чогось навчитися. Водночас продумайте запитання , які ви поставите один одному після читання.(Поставте один одному запитання в парах (один запитує, другий відповідає).

---- Попрацювали в парах молодці, озвучте свої запитання.  1бал

Запитання учителя

  • Так чому  ж образився Журавель?

( Йому було незручно їсти з миски, бо у нього  довгий дзьоб. І він насправді нічого не зміг скуштувати.)

  •   Так чому ж образилась Лисичка?

Фізхвилинка                                                                                 Слайд 12

 Час настав для відпочинку

 Проведем фізхвилинку.

V.Закріплення,систематизація знань.

1.Аналіз змісту прочитаного. Вибіркове читання за малюнками, або    завданням учителя.                                                                                 Слайд

- Діти, знайдіть і прочитайте уривок,який є підписом до малюнка.

- Яку рису характеру розкриває цей уривок?(У Журавля , у Лисиці)

2.Характеристика дійових осіб. Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ».  

А тепер перейдемо до наступного завдання.                                          Слайд 13

Діти створіть «Асоціативний кущ» до образу лисички та до  образу журавля,використовуючи слова:нещирість,підступність,винахідливість,доброта,хитрість, улесливість,

чемність,ввічливість,хоробрість,охайність.

Iваріант –до образу Лисички,

IIваріант –до образу Журавля.

              «Асоціативний кущ» до образу лисички                         Слайд 14

                                           

Нещирість                                                                              підступність

 

 

 

 

Хитрість                                                                                  улесливість

  • Доведіть свою думку

 

             «Асоціативний кущ» до образу журавля                      Слайд 15

 

винахідливість                                                             доброта

 

 

 

чемність                                                                     ввічливість

 

  • Доведіть свою думку.
  • Перевірте. Хто виконав роботу правильно  оцініть себе – поставте—1бал.

3. Читання казки учнями. Поділ казки на частини.

Гра «Осінній листочок».

  • Тепер почитаємо казку. Читає казку той учень, на парту якого впав осінній листочок.
  • Ми познайомилися з казкою, а як можна її поділити її на частини?

4. Читання казки в особах( уривок I).

- А зараз ми почитаємо з вами 1 частину казки в особах.

Слова автора читає…….

Слова журавля читає….

Слова лисички читає…..

5. Інсценізація казки. Уривок 2.

- Діти другу половину казки ми з вами ,як актори поставимо на сцені.

(Автор, лисичка, журавель)

6. Робота з прислів’ями. Гра «Дешифрувальник».            Слайд 16

- Діти, ви любите грати?   Зараз  ми пограємо з вами. Роз’єднайте слова і складіть прислів’я.

  • НЕТОЙДРУГ , ХТОМЕДОММАЖЕ , АТОЙ , ХТО ПРАВДУ КАЖЕ .
  • ЯКЕЧАСТУВАННЯ , ТАКЕЙДЯКУВАННЯ
  • ПРОБЛЕМНЕ ПИТАННЯ
  • - Яке прислівۥя може бути заголовком до нашої казки ?

Перевірка (слайд 15)

7. Тестування.

- Ми гарно працювали з вами , багато чому навчилися, і зараз перевіримо ваші знання. Проведемо тестування.

Тест- гра «Чи уважно ти читав».

1.Цей твір є

А) оповіданням  б) казкою;

2. Хто перший запросив приятеля в гості?

А) лисичка     б) журавель;

3.На що сподівався кожен із гостей?

А) що прийде у гості і гарно поговорить ?

Б)що  прийде у гості і гарно поїсть?

4.Чи підійде до казки такий заголовок: « Яке частування , таке й дякування»?

А) так     б) ні;

5.Від чого автор застерігає у цій казці?

А)  від скупості          б) від лінощів;

6.Яка головна думка твору?

А) роби комусь так, як хочеш,щоб робили тобі;

Б) комусь можеш робити як – небудь, а би тобі робили добре.

Відповіді:                                                                              Слайд17

1.б

2.а

3.б

4.а

5.а

6.а

- На це завдання  у вас є     -  3хв.

- Завдання виконали, оцініть свою роботу. За кожну правильну відповідь поставте         --       1 бал.

VI. Підсумок уроку. Рефлексія.

  • Як називається казка,яку ми читали?
  • Хто автор цієї казки?
  • Діти, чому навчає нас ця казка?
  • Чудове це почуття  - дружба. Здавна наш народ цінує дружбу і засуджує ворожнечу між людьми. Якщо по- справжньому дружиш з людиною, то хочеться зробити їй щось приємне. Коли гарно другові, то гарно і тобі.

Ми повинні пам’ятати , що на добро треба відповідати добром, а зло вміти прощати, щоб світ не став злим.Пам’ятати,що зло – тимчасове, а добро вічне.

Інтерактивна вправа «Мікрофон». Продовжіть думку:

  • Давайте підведемо підсумок нашої роботи.Чому ми навчилися сьогодні на уроці?
  • На уроці: Я вчився…..

                 Я дізнався…

                 Я зрозумів…

                 Мене здивувало…

                 На мою думку, варто сказати спасибі…..

       2.Оцінювання.                                                                                Слайд 18

  • Ось і закінчується наш урок.
  • Кожний із вас був успішним, бо наполегливо працював.
  • Підрахуйте свої бали , підпишіть свої роботи і здайте їх.
  • В багатьох казках буває присутня яблунька з наливними яблучками. Ось і на нашому уроці виросла яблуньками.
  • Але вона якась сумна. На ній немає ще яблучок. Давайте її звеселимо. У кожного з вас є два яблучка  зелене і червоне. Якщо   урок вам  сподобався,вам було цікаво, то повісьте на дерево червоне яблучко. Якщо у вас виникли труднощі - зелене,щоб яблучко  дозріло.

      3.Домашнє  завдання.                                                                   Слайд 19

       Читати казку  «Лисичка та Журавель» в особах.

    Придумайте продовження  казки, щоб герої були  гостинними. Хто  бажає –       намалюйте  малюнок.

 

docx
Додано
16 січня 2022
Переглядів
452
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку