22 серпня о 18:00Вебінар: Як зробити урок цікавим: перевірені лайфхаки

Артур Конан Дойл "Пістрява стрічка"

Про матеріал

Тема: боротьба добра та зла в оповіданні

Урок має переконати учнів в необхідності набуття знань для успішної професійної діяльності (наприклад, нишпорки) беззаперечної віри в невідворотність покарання злочину.

Перегляд файлу

 

                                                             7- КЛАС

                                                              КНВК №4                                                                                                                                                                                            

                                                              УЧИТЕЛЬ   ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

                                                              ЛАЗОРЕНКО В. П.    

 

БЮРОТЬБА ДОБРА ЗІ ЗЛОМ В ОПОВІДАННІ

АРТУРА   КОНАН   ДОЙЛЯ  «ПІСТРЯВА СТРІЧКА»                                                      

 

Мета: розширити коло читацьких інтересів учнів, закріпити знання про особливості детективного жанру, своєрідність сюжетно-композиційної побудови оповідання «Пістрява стрічка»; розвивати навички усного мовлення, вміння  логічно  послідовно та доказово давати відповіді на запитання; виховувати непримиренність до  зла, моральні якості учнів.

Обладнання: мультиплікаційна презентація, тексти творів А.Конан Дойля «Пістрява стрічка», учнівські  роботи: малюнки та рекламні ролики.

              Ах, скільки на світі зла,

і найгірше,  коли злі справи

робить розумна людина!

                                              Артур Конан Дойль «Пістрява стрічка»          

 

Хід уроку

 

I . Організаційний момент: психологічна хвилинка.

 

II. Мотивація навчальної діяльності.

 

Вступне слово вчителя

В історії літератури є образи, які ніколи не вмирають, бо вони завжди цікаві людству. Читачі захоплюються ними, прагнуть наслідувати й знову й знову повертаються до них. Шерлок Холмс – один із них .

 Конан Дойль  говорив: «Шерлок Холмс – це я»,- тому , коли на вулиці до нього зверталися , як до Холмса, він зовсім не дивувався.

 

   Цікаві факти:

В Англії створено гімн на честь Шерлока Холмса;

В справжнє існування Холмса вірять і сьогодні:: 28 січня 2012 р. в Ризі, в Академії Мистецтв, відзначали день народження Шерлока Холмса,  влаштувавши на його честь ходу, чаювання з місіс Хатсон, конкурс на кращу собаку Баскервілів , тощо. (Відеорепортаж святкування дня народження Шерлока Холмса 28 січня 2012 р. в Ризі)

Полюбили  цього літературного героя і ви . Про це свідчать ваші рекламні ролики та малюнки.(Учнівські відеоролики та малюнки)

   Чому герой Артура Конан Дойля так подобається читачам? Чи не тоиу, що він завжди на боці добра?  Ми впевнені: якщо Шерлок Холмс береться за справу – зло буде покарано.

 

III.Актуалізація опорних знань учнів

 

    1. Бесіда:

-Дайте визначення детективу як літературному жанру.

 

(Детектив(з англ..-розвивати, знаходити)  - один із різновидів пригодницької літератури, в якому описуються події, пов’язані з процесом розслідування і розкриттям якогось злочину.)

 

-Назвіть риси класичного детектива.

 

(1.Початок детектива- розповідь про злочин.

 2.Основна частина зображення розумової праці детектива.

 3.Остання частина- розв’язання детективом дій злочинця та власних методів.

 4.Здебільшого приватний детектив, а не поліція досягає успіху.

 5.Читач і детектив мають однакову інформацію.)

 

2.Словникова  робота: ( метод::робота в парах)

 

Доберіть  визначення:

 

ДЕТЕКТИВ-                     конфлікт ,  навколо  якого розвивається  дія

                                          в  творі                

ДЕТЕКТИВНА                
ЛІТЕРАТУРА                     розум, розумові здібності   

 

 

ДЕДУКЦІЯ                         твори про злочин та їх викриття

 

ДЕДУКТИВНИЙ

МЕТОД                               нишпорка, слідчий

 

ІНТЕЛЕКТ                            метод дослідження, за яким окреме

                                              визначається   на    основі      знання

                                              загального

 

ІНТРИГА                                роздум     від загального   випадку

                                                до конкретного

 

ІНДУКЦІЯ        роздум  від   конкретного   випадку                                                                                                                                                                                                                     до загального

 

ДОДАТКОВІ ЗАПИТАННЯ:

--Хто започаткував детективний жанр?

--Ким був за освітою Артур Конан Дойль?

--Хто був прототипом Шерлока Холмса?

--Як називається цикл творів про знаменитого слідчого?

 

IV.ОГОЛОШЕННЯТЕМИ, МЕТИ, ЕПІГРАФУ УРОКУ.

 

 V.ФОРМУВАННЯ НОВИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ, НАВИЧОК.

 

1.Перевірка знання тексту.

 

Розкласти у потрібному порядку картки, на яких записані окремі епізоди оповідання «Пістрява стрічка»

 

№1

Хелін Стоуер розповідає про загадкову смерть сестри Джулії. ЇЇ останні слова: <<Пістрява стрічк>>.

№2

У разі заміжжя сестер  Ройлотт повинен був виплатити кожній певну суму грошей.

№3

Нотатки доктора Ватсона.

№4

Тільки-но Хелін пішла, до штаб-квартири Шерлока увірвався її вітчим- Грімсбі Ройлотт.

№5

Прихід Хелін  Стоунер

№6

Шерлок погодився вести справу й домовився разом з Хелін та Ватсоном прибути до маєтку Ройлотта.

№7

Шерлок б*є палицею змію, яка злякалась та поповзла назад у душник                                                                                                        .№8

Шерлок і Ватсон в кімнаті Хелін. Ройлотт повернувся додому.

№9

Розкриття злочину.

№10

Мертвий Ройлотт, якого вкусила змія.

№11

Дивний сейф та маленьке блюдце з молоком. Прохання до Хелін переночувати в кімнаті її сестри.

№12

Вечір. Шерлок і Ватсон оглядають дім Ройлотта, який в цей час відсутній.

 

ВІДПОВІДЬ:3,5.1,2,6,4,!2.11,8,7,10,9.

 

ДОСЛІДНИЦЬКЕ ЗАВДАННЯ:

ДОБРО І ЗЛО  В ОПОВІДАННІ « ПІСТРЯВА СТРІЧКА»

(В зошиті протягом уроку записати героїв, які втілюють добро та зло, риси їх характеру)

 

2.Виразне читання.

 

Початок оповідання – нотатки доктора Ватсона.

 

3.Бесіда.

-Чому Шерлок Холмс не цікавився звичайними, буденними справами?

-Чи важливим був для нього матеріальний бік справи? Як називають таких людей?

-Що змусило Шерлока Холмса піднятися рано-вранці й підняти з ліжка доктора Ватсона?

-Хто прийшов того ранку в будинок на Бейкер – стріт?

 

4. Виразне читання

 

Зачитайте портрет. Хелін Стоунер

 

5.Бесіда.:

 

-Що в її вигляді свідчило  про те, шо її охопив жах?

-Які художні засоби роблять її портрет таким виразним?

 

6.Творчий переказ.

 

Перекажіть від імені Хелін Стоунер історію, яка прозвучала на Бейкер-стріт.

 

7.Бесіда.

 

-Кого боялась Хелін?

-Як ви гадаєте,  які деталі в цій історії зацікавили Холмса і змусилои його взятися за цю справу?

-Чому Холмс так швидко відгукнувся на прохання жінки?

-Про що Хелін змовчала?

-Хто увірвався в квартиру Шеолока Холмса щойно Хелін вийшла?

                                                                                                                           8.Виразне читання портрета Грімсбі Ройлотта.

 

9.Бесіда

 

-Що особливого в описі його зовнішності ви помітили?

-Яку роль відіграє колір ( жовчий)?

 

10. Переказ

 

-Якими були подальші дії Холмса?

 

  - Що чекало на героїв в маєтку Грімсбі Ройлотта?

-Як Шерлок розкрив таємницю і врятував жінку від смерті?

 

11.Застосування знань з біології

-Що ви знаєте про болотну змію? (Клас-  плазуни,  ряд, - лускаті,  підряд – змії)

 

ЦІКАВО:

Помилки Конан Дойля : змії не можуть повзти по вільно висячій мотузці,бо їм потрібна тверда основа; у 20 ст . вчені довели,що змії глухі, тому не можуить  чути свист.

 

Vi.ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНь, УМІНЬ, НАВИЧОК

 

Назовіть елементи сюжету твору.

 

ЕКСПОЗИЦІЯ – нотатки доктора Ватсона про те, які справи цікавлять Шерлока Холмса.

ЗАВ*ЯЗКА – прихід Хелін Стоунер.

РОЗВИТОК ДІЇ --  робота над розгадуванням таємниці, приїзд в маєток Ройлотта.

КУЛЬМІНАЦІЯ – поява змії, загибель Ройлотта.

РОЗВ*ЗКА – розповідь Шерлока Холмса про те , як він розкрив злочинні наміри Ройлотта.

VII.ПІДСУМКИ

 

Користуючись записами в зошиті , дайте відповіді  на питання та запишіть на листочку одну рису характеру.

 

I Варівант

 Хто з героїв уособлює зло? Які риси цього героя нам не потрібні?

(листочки викидаємо в  смітничок)

11 Варіант

 Хто є носієм добра? Які риси цих героїв ми запозичимо?

(листочки складаємо до валізи)

 

Iii Варіант

Передайте основний зміст твору одним реченням..

( ДОБРО ЗАВЖДИ ПЕРЕМАГАЄ ЗЛО )

 

VIII . ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Твір-мініатюра: ’’Невідворотність покарання злочину,,

docx
Додано
25 жовтня 2018
Переглядів
1382
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку