11 серпня о 18:00Вебінар: Зберегти креативність: корисні вправи для вчителів та учнів

Бібліотечний урок "Чарівний світ казки"

Про матеріал
Ознайомити учнів з поняттям «народна» та «авторська казка», класифікацією казок за сюжетом, вчити розуміти зміст; розвивати естетичні смаки; формувати загальну та емоційну культуру почуттів, спостережливість, уміння висловлювати свою думку; виховувати в дітей пізнавальний інтерес і любов до книги, до казки, потяг до прекрасного; виховувати ціннісні моральні якості.
Перегляд файлу

Тема. Чарівний світ казки

 

Мета: ознайомити учнів з поняттям «народна» та «авторська казка», класифікацією казок за сюжетом, вчити розуміти зміст;

          розвивати естетичні смаки; формувати загальну та емоційну культуру почуттів,  спостережливість, уміння висловлювати свою думку;

          виховувати в дітей пізнавальний інтерес і любов до книги, до казки, потяг до прекрасного; виховувати ціннісні моральні якості.

Обладнання: ілюстрації із зображенням казкових героїв, виставка казок, презентації на мультимедійній дошці, аудіо- та відео уривки з казок, матеріали  для казкової  аплікації.

Тип уроку: урок-телепередача

 

Хід уроку

 

Бібліотекар: Доброго дня діти, доброго дня наші гості. У нас сьогодні незвичайний бібліотечний урок, який буде проходити у вигляді телепередачі « В гостях у казки».

- Чи любите ви дивитися телевізор?

- А які дитячі телепередачі ви любите дивитися?

- Чи хотіли б ви бути героями і активними учасниками дитячої телепередачі?

- Сьогодні ви маєте можливість прийняти участь у зйомках телепередачі

   «В гостях у казки».

Звучать позивні телепередачі «В гостях у казки».

1-ша ведуча (голос із-за куліс). В ефірі — дитяча телепередача «В гостях у казки». З вами її постійні ведучі — Настя Цюпа (1-ша ведуча) та Марічка Дідичук (2-га ведуча).

1-ша ведуча. Ми раді вітати всіх присутніх у студії.

2-га ведуча. Доброго ранку!

1-ша ведуча. Доброго дня!

2-га ведуча. Доброго вчора, сьогодні, щодня...

1-ша ведуча. Хай не псується годинник на вежі.

2-га ведуча. Хай буде все на землі, як належить:

1-ша ведуча. Сонце — як сонце, літо — як літо,

2-га ведуча. Дощик — як дощик, діти — як діти.

1-ша ведуча. Кожному дому щастя бажаємо.

2-га ведуча. Маку — цвітіння, житу — врожаю,

1-ша ведуча. Небу — миру, голубу — неба,

2-га ведуча. Кожній дитині — всього, що треба.

1-ша ведуча. Хай усміхаються діти щодня.

Ведучі (разом). Доброго ранку! Доброго дня!

 

Пісня «Свято казки»

 

Бібліотекар.  Сьогодні в нашій передачі беруть участь діти, учасники клубу «Маленькі любителі казки», які хочуть стати постійними ведучими цієї програми. І ми познайомимося з їхньою роботою. Тема телепередачі «В гостях у казки». ваші  відповіді  та  ваша  активність  будуть  оцінені  «Знайчиками».

1-ша ведуча. Наші репортери та журналісти  підготували казкові  репортажі .

2-га ведуча. Отже, перший репортаж ведеться зі студії  «Цікавинок».

1-ша ведуча  Оператори готові? Режисер на місці? Увімкніть відеокамеру.

 

Рубрика «Цікавинка»

 

Диктор 1. Доброго дня, шановні глядачі.

Диктор2. З вами в студії ведучі рубрики «Цікавинка» — Микола Городенський  та Олег  Сафранюк.

Диктор 1. Кожного навчального року з першим дзвінком, з духмяними пахощами осіннього степу, ледь-ледь пожовклими від серпневої спекоти травою та листям до дітей Горішньошерівецької ЗОШ, що в селі приходить казка...

Диктор 2. Приходить, щоб на все життя стати для них тим глибоким і кришталево чистим джерелом, яке постійно поповнюється думками казкарів

 

Бібліотекар-режисер . Стоп-кадр.

- Діти, а ви знаєте, що таке казка? Казка — це усне народне оповідання про вигадані події.

- А які бувають казки?  Казки бувають про тварин  (називають діти («Ру­кавичка», «Пан Коцький», «Коза-дереза»), чарівні казки («Телесик», «Кривенька качечка»), соціально-побутові («Мудра дівчинка», «Дідова дочка й бабина дочка»).

(Відповіді  учнів)

Бібліотекар.  Крім народних казок, є казки, створе­ні письменниками.

  • Як їх називають? (Їх називають літературними або авторськими)
  •  Одні авторські казки написані на основі народних, інші — створені письменника­ми. Збагатили світову скарбницю авторських казок українські письменники: Іван Франко «Фарбований лис», Леся Українка «Біда навчить», Григір Тютюнник «Степова казка», Михайло Коцюбинський «Брати-місяці» та інші. Казки українських письмен­ників захопливі, дотепні, багаті на видумки.

Коли російський письменник Віталій Біанкі був маленьким хлопчиком, він любив читати й слухати розповіді про цікаве та різноманітне життя мешканців дикої природи. Потім хлопчик виріс і став уче­ним, дослідником, мандрівником, письменником. Він створив близько двохсот казок, оповідань і повістей. Його казки про великих і малих мешканців лісу спо­внені пригод і чудес («Очі та Вуха», «Мишеня Пік»).

Ганс Крістіан Андерсен — всесвітньо відомий датський письменник, славетний казкар. З його каз­ками світ стає цікавішим, а кожна людська душа — багатшою («Ромашка», «Гидке каченя», «Принцеса на горошині», «Дикі лебеді», «Снігова королева»).

Джанні Родарі — відомий італійський письмен­ник, він написав казки, де предмети та явища ожи­вають, а герої потрапляють у чарівний світ. Його казки: «Пригоди Цибуліно», «Казки по телефону».

Диктор 1. На цьому наш інформаційний блок завер­шено. До нових зустрічей.

Бібліотекар. Продовжуємо роботу. Серед вас є актори, які прийшли показати свої вміння в нашій студії. До нас приїхав відомий на все  наше Горішньошерівецьке царство режисер Іван Поляк, який  проводить кастинг, і визначає «акторів» для виконання ролей в його майбутніх постановках.

 

Рубрика  «Театральна»

 

Режисер. Шановні артисти, увага! Кастинг  буде проходити за певними правилами, адже вашим домашнім завданням було підготувати інсценізацію відомої казки. Отже,  кожна група презентує свою роботу.

(Учнівські інсценізації)

 

Рубрика «Умілі ручки»

 

2-га ведуча. Який дивовижний та чарівний цей теа­тральний світ... Колего, а ви знаєте, що гості нашої студії не лише вмілі актори, а й рукодільники.

1-ша ведуча. Звісно, знаю. Цей репортаж буде  переповнений духом мис­тецтва, адже він транслюватиметься з майстерні ілюстраторів.

Інтерв’ю:

 - Над ілюстрацією якої казки ви зараз працюєте?

- Який епізод казки ви маєте на  меті зобразити?

- Хто головні герої вашої казки?

(Аплікація авторських казок «Попелюшка», «Червона шапочка», «Пригоди Буратіно». На ватмані діти  мають наклеїти вирізаних, приготовлених казкових героїв, кожна команда своїх. Презентація дитячих робіт )

 

Фізхвилинка.

 

Реклама книги «Мої казки»

 

1-ша ведуча. А зараз довгоочікувана, кротка, змістовна, цікава, музична, найулюбленіша… реклама.

Новинка: в бібліотеці нашої школи тільки сьогодні і тільки зараз сенсаційна звістка - нова книга «Мої казки». Вона ще зовсім новенька, ціла й не зачитана до дірок.

Ексклюзив: в ній наявні всі сторінки. Ілюстрації  ще не доповнені місцевими художниками-ілюстраторами.

 

Мої казки

 1. Ось книжечка маленька, в ній - схованка чудес.(руки вперед і в сторони.)

Там виріс біб великий аж до самих небес.(присідають-встають, підн. на вшпиньки)

Рій казочок веселий живе на сторінках.(роблять коло руками, показують на слайд.)

Я скарб такий чудовий тримаю у руках.(нахиляються вперед, піднімають уявний скарб)

 

П р и с п і в (двічі):

Казки мої улюблені, улюблені казки.(пританцьовують вліво-вправо)

Хоч їх напам'ять знаю, читаю залюбки.(нахили голови вправо-вліво)

 

2. Ось їде Попелюшка в кареті з гарбуза(Крутять руль, показують гарбуз)

І роги наставляє Коза їй Дереза.(ставлять собі ріжки двома руками)

Юнак Котигорошко врятує цілий світ,(показують силу)

Царівна-несміяна усіх нас розсмішить.(плачуть-кривляться)

 

П р и с п і в(двічі).

 

3. Ось море синє-синє, там - рибка золота(показують хвилі)

І біла скатертина чарівна, непроста.(розводять руки вбоки)

Тікає від бабусі маленький Колобок.(біжать на місці)

Замовкли всі звірята - напевно, близько вовк.(присіли під парту)

 

П р и с п і в (двічі).

 

Рубрика  «З якої казки?»

 

1-ша ведуча. В підготовку наступного сюжету вмішалася нечиста сила – баба Яга і Кощій Безсмертний перемішали відзняті сюжети і ми ніяк не можемо дати їм лад.

2-га ведуча. Тож змушені просити вашої допомоги. Визначте, з якої казки запис, до яких казок вона належить?  Увага  на  екран.

(Перегляд  відео- та  прослуховування  аудіоуривків  з казок)

 

Рубрика «Опитування залу»

1-ша ведуча. А зараз, на завершення нашої передачі проведемо соціологічне опитування.

2-га ведуча. Наші оператори пильно стежать за відповідями залу і висвітлюватимуть на екранах.

  • Чи любите ви читати казки?(так)
  • Літературними називаються казки,  які складав віками народ. (ні)
  • Казки про тварин – це казки, в яких головні герої тварини. (так)
  • Казки, в яких описується побут і відношення між людьми-героями казки називаються фантастичними. (ні)
  • Казки які написані письменниками називаються авторськими. (так)
  • Фантастичні казки – це казки в яких відбуваються чарівні, незвичайні історії.(так)
  • Чи станете ви постійними глядачами нашої телепередачі?

 

Бібліотекар. 

  • Отже, зйомки телепередачі  завершено. Сподіваюся  вам  сподобалось бути активними учасниками зйомок. Вам  було  цікаво? 
  • Я вдячна вам за активну участь. А, щоб частіше поринати в чарівний світ казки і більше про все дізнатись, відвідуйте шкільну бібліотеку, читайте книжки. Адже, книга джерело знань, саме тому я підготувала вам сюрприз - подарунок. Це збірка казок та відеодиск з казками.
doc
Додав(-ла)
Savchyshyn Lyudmyla
Додано
17 лютого
Переглядів
279
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку