Бінарний урок з математики і трудового навчання "Число і цифра 0"

Про матеріал
Вивчення числа і цифри 0.Послідовність чисел від 0 до 10. Написання цифри 0. Віднімання рівних чисел. Виготовлення мультиплікаційного героя із пластиліну.
Перегляд файлу

 

Середино-Будська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2

 

 

 

 

 

Бінарний урок

з математики і трудового навчання

 

 

                                                Розробила учитель 

                                                початкових класів  

                                                Васькіна В.М.

 

 

 

 

Тема: Число і цифра 0. Послідовність чисел від 0 до 10. Написання цифри 0. Віднімання рівних чисел. Виготовлення мультиплікаційного героя із пластиліну.

 

Мета: ознайомити учнів з утворенням нуля, визначити його місце в натуральному ряді чисел; вправляти в  написанні цифри 0;

формувати вміння складати і розв'язувати приклади на додавання й віднімання, уміння порівнювати числа;

вчити учнів виготовляти з пластиліну героїв мультфільмів;

закріплювати прийоми ліплення;

розвивати увагу, мислення, кмітливість,  дрібну моторику руки, фантазію, спостережливість;

виховувати уважність, старанність, позитивне ставлення до навчання;

сприяти вихованню культури, шанобливого ставлення до  школи та навчання.

 

Обладнання: індивідуальний матеріал для лічби та роботи з пластиліном, робочий зошит, мультимедійна презентація.

 

Тип уроку. Вивчення нового матеріалу

 

Методи : наочний, частково-пошуковий, практичний, словесний, самостійна робота.             

 

Форми організації навчальної діяльності:  фронтальні, індивідуальні.

 

Очікуваний результат: уміння отримувати число 0, писати цифру 0.

Зробити виріб з пластиліну героя мультфільму.

 

Ціль бінарного уроку  -  створити умови мотивованого практичного застосування знань, навичок і умінь, дати можливість побачити результати своєї праці й одержати від них радість і задоволення, принцип нерозривності навчання і виховання.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

Пролунав уже дзвінок. Він покликав на урок.

Я дивлюсь на ваші личка – добре і приємно мені,

Ніби я в великій, дружній і привітливій сім’ї.

Біля парти станем рівно.

Поверніться до гостей.

Привітайтесь: - Добрий день!

 

Сядьте зручно, посміхніться і на мене подивіться.

Я хочу вам побажати – голосно і чітко відповідати, спокійно руку піднімати.

Ще - успіхів у навчанні, посмішок  і хорошого настрою.

 

ІІ. Актуалізація і корекція опорних знань

 

- Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми вирушимо у подорож по королівству Математики та Трудового навчання.  Але подорожувати одним сумно і нецікаво, тому треба брати з собою друзів. А ось кого ми візьмемо в подорож, ви дізнаєтеся, виконавши завдання.

- Назвіть, будь ласка, геометричні фігури (трикутник, прямокутник, шестикутник). Як їх назвати одним словом? (многокутники)

- Які ще геометричні фігури ви знаєте?

- Яку фігуру вважають королевою геометрії? (круг). Чому?

- І от на цю фігуру схожа наша кругла компанія, з якою ми і будемо подорожувати стежинами цікавої науки - математики.

Усний рахунок:

  • -Як їх звати? (Смішарики). Ви пам’ятаєте їх імена? Давайте згадаємо і поставимо їх по порядку. (Смішариків розставити по порядку (від 1 до 9))

 

  • -Кожний із них підготував завдання. І першим запрошує у подорож Лосяш. Він запитує: яке сьогодні число? (25) Які цифри є у запису цього числа? Яке число менше? Більше? Додайте до меншого більше. Скільки отримали? Додайте ще 3. Скільки одержали? (10). Згадаємо склад числа 10.

Лосяш пропонує заселити цифри в будиночок (вправа «Засели будиночок»).

 

  • -А ось і Їжачок, який поведе вас по доріжці прикладів. Приготуйте цифрові віяла (указка нам допомагає, погляди дітей збирає). Обчислемо приклади:

8-2, 6+1, 7-3, 4+2, 6-5, 1-1

- Скільки залишилося? (Ніскільки)

-    А як на математичній мові ми можемо позначити ніскільки? (нулем)

 

ІІІ. Фізкультхвилинка

Щось не хочеться сидіти, треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз, і легесенько прогнись.

 Покрутились, повертілись, на хвилинку зупинились.

 Пострибали, пострибали. Раз - присіли, другий - встали.

 Всі за парти посідали, вчитись знову ми почали.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

При лічбі нулю дісталось не багато і не мало,

І не рідко, і не густо. Нуль ніщо, ні скільки, пусто.

Хай же знає вся малеча: нуль – це просто порожнеча.

1.- Отже, сьогодні разом з нашими друзями ми будемо вивчати число і цифру 0. Здається, що про нього говорити: нуль – це пусто. Дехто подумає, що нуль – це непотрібна цифра, без якої легко обійтись. Але це зовсім не так. Якщо розібратись, цифра нуль –важлива персона.

 

Нулик — це число найменше, деколи й саме живе.

Як пристане до сусіда — має значення нове.

От стояла одиниця, біля неї нулик став,

І вже може він гордиться, буть найменшим перестав.

Так «один» з «нулем»-сусідом число «десять» разом склав.

 

2. - Нуль – єдина цифра, яка має пам’ятник. Цей пам’ятник знаходиться у країні Угорщина у місті Будапешт. Від цього пам’ятника відміряються усі відстані в країні. Цифра  0 і надпис «км» внизу означає початок усіх доріг в Угорщині.

 

3.- Кар-Карич запитує: - А як ви гадаєте, де буде стояти цифра: перед 1 чи після 10?

- Тому це число найменше і стоїть перед одиницею у натуральному ряді чисел, хоча саме не є натуральним числом, так як за допомогою нуля предмети порахувати не можна  (учитель прикріплює картку із цифрою 0 у натуральному ряді чисел)

 

4.- А ще хоче уточнити Кар-Карич: на що схожа ця цифра?

 

Давай назви його мячем! А хочеш бубликом назвем.

То як його не називай - це цифра нуль – ти так і знай.

 

5.Отримання нуля

*- А от Нюша тримала букет із осінніх листочків. Скільки їх? (3).1 листочок по дорозі Нюша загубила. Скільки залишилось? Складіть приклад (3-1=2). Ще 1 листочок полетів за вітром. Складіть приклад (2-1=1). 1 листочок вона подарувала своєму другу Барашу. Скільки залишилось? Складіть приклад (1-1=0).

 

*Робота з геометричним пеналом.

- Покладіть перед собою 4 квадратики. Заберіть 2. Складіть приклад. Заберіть ще 2. Складіть приклад.

 

*- Отже, коли ми отримуємо нуль? При виконанні якої дії? (При відніманні)

- Чи завжди при відніманні отримуємо нуль? (Лише тоді, коли віднімаємо однакові числа)

Висновок: при відніманні однакових чисел отримуємо в результаті число «нуль».

 

V. Закріплення нового  матеріалу

 1. Робота в зошиті. Письмо цифри 0. Працюємо разом із Совуньєю.

 

Щоб легко написання цифри йшло,

Пиши сам нуль, як букву О.

*Пояснення (слайди)

*Письмо у повітрі

*Письмо у зошиті

-Олівчику, олівчику! Допоможи: правильно  цифру мені напиши (діти постукують пальчиком по олівцю і промовляють слова)

-В мене ручка чарівна, пише краще всіх вона (написання рядка цифри 0 ручкою)

 

Вправа для очей: подивіться на мене, подивіться у вікно, знову на мене. Підморгніть правим оком, потім- лівим. Замружтеся (міцно закрийте очі), відкрийте, часто поморгайте. До роботи.

 

*Складання прикладів на віднімання рівних чисел (завдання від Копатича)

1.-На дереві висіли листочки. Скільки їх? (3). Вітер зірвав листочки. Яку дію виконуємо? (-). Скільки полетіло? (3). Скільки залишилось? (0).

Запис у зошити

2.-На гілочці сиділи горобчики, а Копатич їх злякав. Складіть приклад. (2-2=0)

Запис у зошити

3.-Копатичу захотілося їсти. Він з’їв пиріжечки. Складіть приклад (5-5=0).

Запис у зошити

Зошити закрили.

 

VІ. Трудове навчання

1. Актуалізація опорних знань учнів

  • Скажіть, будь ласка, чи любите ви мультфільми?
  • Які герої допомагали вам виконувати завдання протягом уроку?
  • З якого вони мультика?
  • На яку цифру схожі смішарики?
  • А яких героїв мультиків ви ще знаєте схожих на цифру нуль?
  • А про кого зі смішариків ми ще не згадали?

 

2. Повідомлення теми та мети уроку

 

-Сьогодні ми продовжимо працювати з пластиліном. Спробуємо виліпити Кроша. Намагайтеся бути уважними та спостережливими, додавати необхідні деталі, щоб якомога правильніше відтворити нашого героя.

 

3. Виготовлення вироба з поточним інструктажем.

Закріплення правил користування пластиліном

  1. Перед роботою пластилін треба розім’яти.
  2. Ліпити треба тільки на підкладній дощечці.
  3. Не залишати шматочків пастиліну на парті, не кидати їх на підлогу.
  4. Після ротори необхідно витерти руки серветкою, помити їх водою з милом.
  • З яких частин складається цей виріб? (Голова, лапки, вуха, хвіст, очі, рот)
  • Для виготовлення цього героя знадобляться білий, голубий і червоний шматочки пластиліну.

 

Технологія виготовлення виробу

  1. Робимо кульку з блакитного пластиліну, злегка притискаємо, щоб вийшла не сферична форма, а злегка приплюснута.
  2. З блакитного пластиліну скочуємо дві палички. Стеком розрізаємо їх навпіл – це наші лапки. На двох половинках робимо засічки – це верхні лапки. Прикріплюємо лапки до нашої кульки.
  3. Беремо білий пластилін. Скочуємо дві маленькі білі кульки – це очі, та прикріплюємо їх до голови. З чорного пластиліну робимо зиниці.
  4. Стеком прорізаємо рот та робимо зуби.
  5. З червоного пластиліну робимо ніс.
  6. Беремо блакитний пластилін і скочуємо дві однакові палички. Приплюскуємо їх – це вуха. Одне загинаємо та прикріплюємо їх до маківки.
  7. Робимо з білого пластиліну шість маленьких кружечків – це хвіст. Викладаємо один посередині, а інші - навколо нього.
  • Ось і зробили ми Кроша.

 

4. Підсумок  роботи

- З якого мультфільму  ми ліпили героя?

- На яку цифру схожий  цей герой?

- Пригадаємо як пишеться ця цифра. Напишемо її в повітрі.

 

VІІ.  Підсумок

Закінчилась наша подорож.

-Чому навчились на уроці?

-Що було цікавим?

-Поплескайте в долоні, хто задоволений своєю роботою.

-Ми також задоволені.  А смішарики дарують вам свої портрети, щоб ви їх розфарбували.

 

Ось і дзвоник пролунав. Він нам всім нагадав,

Що урок вже час кінчати, треба йти відпочивати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
28 березня 2019
Переглядів
747
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку