Дана брошюра містить підбір лінгвістичних ігор для учнів 5-го класу.
Матеріал можна використовувати на кожному уроці так як матеріал підібрано за темами, що вивчають у 5-му класі. Посібник містить різнорівневі лінгвістичні завдання.
Лінгвістичні ігри з української мови
Зміст
Пояснювальна записка
У роботі поданий матеріал, спрямований на розвиток творчої особистості. Праця доводить, що структура та ігрові форми роботи на уроках викликають інтерес у учнів, сприяють їх оптимальному розвитку та вихованню. Такі уроки спонукають учнів до самостійної праці, творчого мислення, до формування світогляду.
Застосування лінгвістичних ігор сприяє створенню емоційно-піднесеної атмосфери, засвоєнню матеріалу за допомогою емоційно насиченої форми його відтворення. Пізнавальні ігри (ділові, рольові, ситуативні) моделюють життєві ситуації, стосунки людей, взаємодію речей, явищ. Вони можуть бути основною або допоміжною формою навчального процесу. Розвиваючий ефект досягається за рахунок імпровізації, природного вияву вільних творчих сил учнів. У виховному значенні. Гра допомагає учням подолати невпевненість, сприяє самоствердженню, найповнішому виявленню своїх сил і можливостей.
Діяльність дитини є чинником розвитку її особистості. Здійснюючи фізичні, інтелектуальні, духовні зусилля, вона вправляється в різних видах діяльності, розвиває здібності, набуває досвіду і навичок. Проте чинником розвитку особистості стає не стільки здійснення трудових операцій, скільки одержуваний результат, пережитий як досягнення, успіх. Саме усвідомлення особистих індивідуальних досягнень, оцінюване вчителем як удача, перемога над собою, є стимулами його подальшого розвитку
Лінгвістична гра «Хто зайвий?»
Вилучити з кожного ряду "зайве" слово. Свою думку обґрунтувати.
Лінгвістична гра «Промінчик».
(Усі слова закінчуються на м'який знак.)
Гра «Детективне агентство»
«Впізнати» слова, визначити їх рід (треба визначити рід і число головного слова).
Майбутні детективи, до праці!
ЗОШ , ВНЗ , МО України , АЕС, НБУ, ГНВК
Гра “Незвичний потяг”
У потяг треба «посадити» слова-«пасажири».
У 1-й вагон — слова, які мають подвоєні -нн-;
У 2-й вагон лл-;
У 3-й вагон — -тт-;
У 4-й вагон -жж-;
У 5-й вагон -сс-.
Гра “Лото назв”
Учитель розкриває зміст певного слова, а учні повинні знайти його на картках і закрити. Виграє той, хто першим закриє усі назви на своїй картці.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Гра «Перевтілення»
Перегрупувавши приголосні літери, утворіть нові слова:
РИС – СИР
ЛІТО - ТІЛО
ПІЛОТ - ПОЛІТ
РАМКА- МАРКА
РУЧКА- ЧАРКА
ГОРОДИ- ДОРОГИ
Кросворд-антонімів
1 |
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
Доберіть до поданих слів антоніми:
1.Мало. 2.Раніше. 3. Всерйоз.
4. Дешево. 5.Ввечері. 6. Вірно.
7. Влітку
Гра «Упізнай мене»
Учитель проказує речення. Учні, почувши займенник, плескають у долоні. Виграє той, найменше помиляється.
1. Приколю свою картинку над столом у мами я.
2. Ми для тебе із татом подарунок шукаєм весь день.
3. Ти ж бо гідна дарунку такого, що лиш в казці бува золотим.
4. Ми сміливі, ми правдиві.
5. Пішов йому десятий рік, він працювати добре звик.
6. Якщо в мене є цукерка, пів цукерки другу дам.
Гра «Вилучи зайву літеру»
Один школяр пригадує словникові слова і записує їх у стовпчик, використовуючи зайві літери. Другий - закреслює олівцем літери, які він вважає зайвими, та перевіряє правильність записаних слів за орфографічним словником.
Вурлиця - вулиця,
зайєць - заєць,
килдим - килим,
меторо - метро,
дознака - ознака,
ясень - ясен.
Гра «Сходинки»
Заповнити клітинки спільнокореневими словами
Гра «Утвори нове слово»
Допоможіть дістатися кішці до мишки, козі – до ріпи, вовку – до кози. Для цього змінюйте в кожному наступному слові один звук так, щоб утворилося нове слово. Слова записуйте в горизонтальні ряди клітинок
1