28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Чарівна казка «Царівна – змія»

Про матеріал

вдосконалювати знання учнів про чарівні казки, вміння ділити текст на частини, удосконалювати навички виразного читання; продовжувати роботу над образними висловлюваннями;

Перегляд файлу

Тема: Чарівна  казка «Царівна – змія»

Мета:  вдосконалювати знання учнів про чарівні казки, вміння ділити текст на частини, удосконалювати навички виразного читання; продовжувати роботу над образними висловлюваннями;  розвивати вміння чітко визначати головну думку твору та  збагачувати словниковий запас учнів; виховувати бережливе ставлення до природи.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: підручник, презентація.

                                                               Хід уроку

І. Організаційний етап

Продзвенів дзвінок.
Ми розпочинаємо наш урок.
Допитливі в класі діти
Про все хочуть знати на світі.
Першим ділом женемо лінь.
На уроках не нудьгувати,
А працювати і читати!

ІІ. Мовна розминка

  • Урок читання почнемо без зупинки з артикуляційної розминки.
  1. Робота над скоромовкою

Я маленька  Марина

Посадила кущ калини

Я росту і він росте

Хто кого переросте.

  1. Артикуляційна розминка

Зів-зів-зів - двоє вірних (друзів).

Ець-ець-ець - сірий (горобець).

Ля-ля-ля - сиза, хвостата (зозуля).

Ень-ень-ень - голосистий (півень).

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Презентація проектів учнями
  2. Фронтальне опитування
  • Що таке казка? ( Казка – це це вид художньої прози, що походить від народних переказів, порівняно коротка розповідь про фантастичні події та персонажів, такі, як феї, гноми, велетні тощо. — Казка — це цікава вигадана історія про події, яких не може бути в реальному житті.)
  • Авторські казки це?
  • Народні казки це?
  • Які види казок ви знаєте? ( казки про тварин, чарівні казки, та соціально-побутові казки.)

ІV. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

  • Мамо, розкажи мені казку —

Про хитрого короля,

Про мудрого коваля,

Про красуню царівну,

Про сопілку чарівну.

— Сьогодні ми помандруємо у чарівний світ казок, де рослини і тварини  уміють розмовляти і робити все те, що й люди та відбуваються незвичайні чарівні пригоди.

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Розповідь вчителя

- Чарівні казки - це один з найцікавіших і найдивовижніших жанрів літературної творчості, в якій героями є люди з надзвичайною силою, які гаряче захищають інтереси народу, гнівно карають ворогів, вступають у двобій із злом та брехнею. Такі казки пов’язані обов’язково з чарами і дивовижними перетвореннями.

Чарівні казки дозволять поринути у світ надзвичайних пригод: магічні істоти, чарівні палички та як завжди протистояння добра і зла... Тож допоможемо юний читачу, перемогти зло, поринувши у світ чар.

2.  Кубик – рубик

- Розставте числа від 1 до 11 і ви дізнаєтесь назву казку яку сьогодні будемо вивчати

4

8

2

7

3

11

9

 

5

10

1

6

і

з

А

а

р

я

м

-

в

і

ц

н

 

3. Підготовка учнів до сприймання казки

1) Словникова робота.

Ґа́нок — зовнішня прибудова (часто крита) при вході до будівлі, у вигляді трохи піднятого над землею майданчику перед дверима будинку, через яку здійснюється вхід і вихід з житлового приміщення.

Молодче – парубок, юнак

Жбурляти – це кидати щось

4. Фізкультхвилинка ( відео )

5.  Читання казки вчителем

6.  Перевірка первинного сприймання.  Аналіз змісту казки.

- Головні герої казки?

- Куди заїхав козак?

- Що побачив у лісі козак?

- Що трапилося коли козак закурив люльку?

- Хто просив про порятунок козака?

- Чому злякався козак?

- Що потрібно було зробити козаку щоб бути щасливим?

- Знайшов козак  олов’яний замок? Який він?

- Як козак себе почував у замку?

- Про що повідала козаку красна дівиця через 7 років?

- Яку нагороду попросив козак у царя за порятунок доньки?

- Кого в дорозі зустрів козак?

- Що дід попросив?

- На що козак поміняв барильце?

- Куди козак поїхав?

- Що козак побачив?

- Чим закінчилася казка?

7. Читання казки учнями в особах

8. Асоціативний кущ до словосполучення «Чарівна казка»

VІ. Підсумок уроку

— Яку казку читали на уроці?

— До якої групи казок можна її віднести? Чому?

— Чи цікавим був наш урок?

— Що вам найбільше сподобалося?

— Пам’ятайте: казка — це джерело народної мудрості. Вона не тільки розважає, а й навчає. Поспішайте в нашу бібліотеку, розважайтесь і вчіться разом з казковими героями.

VІІ. Домашнє завдання

Прочитати казку «Дарунки з трьох зернин»

 

docx
Додано
8 січня
Переглядів
132
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку