Через терни до зірок

Про матеріал
Інтелектуально-розважальна математична гра. Матеріал можна використати для проведення тижня математики у 8-9 класах
Перегляд файлу

  

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                             

 

C:\Users\1\Downloads\zagolovok.jpg

                                                                                                                       

                                                                                                                    

                                                                                                                       

                                                                                                                          

                                                                                                                       

                                                                                                                           Вчитель математики

                                                                                                                                      Уварова Т.О.

                                                                                                                                      Андріївська ЗШ І-ІІступенів                                       

                                                                                                                                      Відділ освіти

                                                                                                                                      Олександрійської РДА

 

                                                                        C:\Users\1\Downloads\unnamed (1).png

 

 Мета: поглибити знання учнів з математики, розвивати логічне мислення,

 вчити  правильно відповідати на запитання, уміння поводити себе в

 колективі,     виховувати впевненість ,намагатися отримати кращі успіхи у знаннях

з математики

Вчитель.  Добрий день всім, хто любить математику !Прийшов і слухає нас.

 Добрий день всім, хто любить не математику ,але прийшов і слухає нас!

 Ми знову відкриваємо математичний конкурс в який покладено ідеї :

 Інтелектуальних телевізійних ігор  «Що? Де? Коли? »   , « Брейн- ринг»  ,

 «Щасливий   випадок»,  « Зоряна година».

 Від незнання, від невідомого, незнайомого-до радості знань. Через терни- перешкоди,

 труднощі –до зірок радості, перемоги, пізнання.

 Вед. Зустрілись двоє хлопчиків

          У школі на перерві…

          І розмову почали

            У такій манері.   ( Виходять двоє учнів)

1-й  А ти скажи мені братан,                                  1-й  Ну що за штуку ти дістав?

 Нащо та математика?                                               І з виду симпатична.

 Урок протримавсь і гуляй-                                     Може, хочеш показати

 У нас своя тематика:                                                  Щось математичне?

 Хоч диски слухай ,хоч компа                                  2-й Штука ця- калейдоскоп.

 Включив і день гуляєш.                                             Вір, таке буває.

 А може і на стадіон-                                                     Математику й життя

 М’яча там поганяєш.                                                    Він в собі єднає.

   2-й Ну ти не правий. Адже це                                 1-й Ану, дай глянути мені,

  Підходить лише трутням,                                         Мабуть картинки там нудні?

  А ми з тобою учні.                                                         2-й Бери, дивись ,мені не шкода.

 За нами, брат ,майбутнє .                                            Й гостям все показати є нагода.

 1-й Майбутнє?  Ти крутий ,чувак!                            1-й Я згоден ,все, переконав.

 Навіщо ж нам задачі?                                                     Для вчених математика-

 Відсотки, формули учить?                                           Це ніби для всіх нас

 Моя душа вже плаче.                                                     Простих людей, граматика.

 Без математики теж можна жить.                           2-й Дивися далі ,грамотію

 2-й Я бачу, зовсім темний ти.                                     Не тільки для науки  

 Хоч все, здається маєш.                                                  Кручу я цей калейдоскоп.

 Ну що ж, допоможу тобі ,                                              Тут є й цікаві штуки

 Розкрию тобі очі

 І покажу усім я те,

 Що бачить ти не хочеш!

 Вед.    У грі беруть участь учні 8-9 класів

 

                    Команда№1 та № 2

  Арбітрами сьогоднішньої гри запрошуються:

  Журі займають свої місця. На магнітній дошці прикріплюються: «…1» і т.д.

   У кожної  команди емблеми

    «Тернина 1»

 Капітани(були обраними перед грою)  по черзі беруть конверти у вчителя і   віддають ведучому, який зачитує запитання.(команди сидять півколом навпроти.

 (можна відповідати ,або піднімати картку, якщо така є)

    Команда 1 

  1. Скільки розрядів у кожному класі?
  2. Два рівні між собою відношення ?
  3. Скільки мешканців у рукавичці?
  4. Яке число в Давній Русі називали «тьма»(100,1000,1000000)
  5. Скільки богатирів вивів із моря дядько Чорномор? (15,23,33)
  6. Скільки  зубів у людини?
  7. Який периметр має квадрат зі стороною 17 см
  8. Чому дорівнює 34
  9.  Як називають промінь , який ділить кут навпіл?
  10.  Який кут утворюють хвилинна і годинна стрілки ,коли показують 9 год.?

  Команда 2

  1.Яка величина розгорнутого кута?

  2.Як називається сума всіх сторін чотирикутника?

  3. Що важче 1 кг заліза чи 1 кг води?

  4.Порівняти два вертикальні кути?

  5. Книга коштує 1 грн. і ще пів книги, яка ціна книги?

  6.Яку форму має наша земля?

  7. Коли ми говоримо 14,дивлячись на 2?

  8. Скільки хвилин у 2 годинах?

  9. Як називаються прямі на площині ,які не перетинаються?

  10. Яку геометричну фігуру вивчає покарана дитина?

 Вед. Прошу арбітрів слідкувати за тим, яка команда першою подасть  сигнал про

    готовність відповідати.

      «Тернина 2»

  1. На лісових дорогах калюжі висихають значно довше ніж на польових .Чому?
  2. Чи можна знайти вихід з довгого темного підвалу, висотного будинку,

якщо у вас немає з собою ніяких приладів?

  1. Чому течія річки по середині швидша ніж біля берегів?
  2.  Як відомо ,моря весь час поповнюються прісною водою річок, проте солоність морської води не зменшується. Чому?
  3.  Без чого не може обійтися математик , барабанщик і мисливець?(дробу)
  4.  Ім’я якої казкової героїні походить від назви одиниці вимірювання    довжини?(Дюймовочка)
  5.  Яка цифра красується в центрі кожної вітрини?(3)
  6.  Яка дуга ввійшла в історію 20-століття? (Курська)
  7.   Обманний фінансовий багатогранник – це..( піраміда)
  8.   Скільки букв у числі 3,527737  ?

 

 

      «Тернина 3»                 « Конкурс капітанів»

                Подивіться у нас гості, це першокласники  і вони мають до вас питання.

         Шановні командири не забувайте, що перед вами малюки і відповідати потрібно

        так ,щоб вони зрозуміли математичну сутність вашої відповіді.

  1. В підручнику математики я побачив дивний запис 2/5 ,ти не міг би пояснити

що цей запис означає?

  1. Я зустрів  в підручнику 5 класу слово корінь. Корінь ,це ж частина рослини?
  2.  Що означає дві хвильки ,намальовані одна під одною?
  3.  В ваших підручниках є стовпчики різної висоти, що   це за стовпчики?

               «Тернина 4»

      Два хлопчики зустрілися у вагоні потягу. Я завжди їду у 5-ому вагоні від

       хвоста       потягу,    промовив Вітя, а я у 5-від голови, заявив Сергій.  

       Скільки вагонів у  потязі?

  1. В грі «О щасливчик» ведучий допускає помилку : « 1000 неспалима цифра» .Яку помилку він допускає?
  2.  Що це означає? На дубі сидить русалка, а під  дубом написано: 2*2=5?
  3.   Що спільного мають дерево баобаб і 2х-1=0 ?
  4.  Що може означати запис  ≈≠=?
  5.  Що стоїть посеред Одеси?

  Селянин йшов до станції і зустрів 2 бабусі, кожна з яких несла по 2 кошики і в кожному кошику було по 2 кролі. Скільки людей і тварин йшло до станції ?

  1. Два у квадраті-4,три у квадраті -9.А чому дорівнює кут у квадраті?
  2.  Що не можна виміряти?
  3.  Сума трьох різних натуральних чисел дорівнює 7.Чому дорівнює їх добуток?(1*2*4)
  4. Яке число треба відняти від  -17,щоб отримати число 33?( -50)

«Тернина 5  «зоряна година!»» Команди стомилися і тому зараз конкурс не зовсім

  звичайний! Яка команда швидше покаже правильну відповідь .Запитання  з відповідями в файлах, пронумеровані

  1. Прилад для вимірювання величини кута?

А)трансформатор;                Б)термінатор;              В) транспортир.

              2. Що  характеризує  положення точки на числовому промені?

                   А) реклама;                                   Б) маркер ;                          В) координата.

              3. Коли космічний корабель з Ю Гагаріним почав взлітати , він сказав:

                   А) « Вперед!» ;                                 Б) «Поїхали!»;                     В) «Ура!»

               4. Француженка, ім’ям якої  названа квітка, привезена нею з Індії?

                     А)Августа;                                       Б) Гіпатія;                            В) Гортензія.

 

   5.Що грецькою мовою означає слово  «математика»?

          А) цариця;                                      Б ) наук                                  В) розум.

  6.Хто з письменників був також автором книжки з математики?

         А)Тарас Шевченко; Б) Іван Франко; В)Лев Толстой.+

 

« Тернина 6 » « Обчислювальна  пауза »

   1.  Один старий господар відвіз у млин зерно.

   Молов він дві години, лиш три мішки змолов,

    А треба ж  все  змолоти. Ще через шість годин

   Залишився у нього з зерном мішок один.

   Скільки повіз до млина господар мішків зерна? (13)

  1. Анаграми. Учасникам пропонуються аркуші паперу, на яких записано деякі слова . Необхідно переставити букви так, щоб отримати слово ,пов’язане з математикою.  Відповідь дає команда, яка першою піднімає сигнальну карту
  1. Велікд  (Евклід);                2.Корсет (сектор);                    3. Форігап (Піфагор);

  4) Ретамід (Діаметр).

              3. Зробіть так, щоб порожні і повні чергувалися .Брати в руки можна лише

              Одну склянку.

 

 

 

           4.  Поки команди працюють , для вболівальників ,конкурс-гра на увагу

           .Хто більше назве  чисел за 1 хв. По таблиці.

            C:\Users\1\Downloads\images (3).jpgC:\Users\1\Downloads\158096_html_m2d7c8d5b.jpg

 

 

  5.    Хто швидше вміє рахувати.
В числовій піраміді, зображеній на малюнку, поставити знаки “+” або “-”, щоб виконувалися вказані рівності, при потребі використовувати дужки. Між деякими сусідніми цифрами можна не ставити знака, об’єднуючи їх в одне число.
1 2 = 3
1 2 3 = 4
1 2 3 4 = 5
1 2 3 4 5 = 6
1 2 3 4 5 6 = 7
1 2 3 4 5 6 7 = 8
6.    Додаткові питання:

  1. Який кут утворюють годинна і хвилинна стрілки о 6 год.? (180о)
  2. Пиріг розрізали на три частини. Скільки розрізів зробили? (два)
  3. Як називаються числа, що діляться на два? (парні)
  4. Скільки буде, якщо половину поділити на половину? (один)
  5. Скільки кінців має чотири з половиною палки? (десять)
  6. Яке число називають “чортовою дюжиною”? (13)

 

 

 

 «Тернина 7 » Конкурс художньої самодіяльності

  Пісні переробки про математику на мотив «Смерека», «Вчать у школі»

 

 

 Вчитель: 

 Шановні учні ! Всі  щиро вдячні вам за участь у грі, бо головне не  перемога, а участь.

 Хто не переміг сьогодні,  наступного разу буде можливість  перемогти

  Кажуть: Найкраще місто те, яке ще не збудоване!

  Найкраща пісня та, яку ще не заспівали!

 Найкращий рік той, який ще не  прожито!

  Найкраща перемога та, яка ще не здобута

  Тож працюйте, прагніть до знань

 На музичній хвилині ми закінчуємо гру, арбітри підводять підсумки. Дякуємо всім ,слідкуйте до кінця тижня  за математичними новинами .Нагородження-останній день тижня.

  Текст пісень: «Вчать у школі»                          « Смерека»

 Всі науки добре знати                                        Всі задачі розв'язали

 Й математику вивчати                                        І зошити поздавали

  Вчать у школі(3р.)                                              Я сиджу і ледь не плачу- 

  Математику любити,                        Не зміг розв’язати задачу.

 Не зубрити – розуміти                              П-в.         Ой,задачо!

  Вчать у школі (3)                                                 Розв’яжись сама, задачо!

 Що  знання потрібно мати,                              Чом я над тобою плачу?

 Вміти їх застосувати,                                           Ой ,важка оця задача!

  Вчать у школі(3)                                                   Чи у хлопців запитати,

  Міцно-міцно всім дружити,                              Чи в дівчат її списати?

  Дружбу учням всім цінити                                Як же мені з нею бути?

  Вчать у школі(3)                                                    Ви порадьте мені,люди!

-____________________

  Ой,юначе!

  Розв’яжи мені задачу!

  Бо сиджу і ледь не плачу...                                                                                                                                                  Ой,  важка оця задача!

      - Ресурси взято з інтернету та журналів  «Математика в школах України».

 

 

 

                        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                                                                    

                                                                                                                                                                                           

 

 

 

                                                                             

                                                            

docx
Пов’язані теми
Математика, 8 клас, Сценарії
Додано
18 жовтня 2020
Переглядів
782
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку