ПАВУЧКОВІ РУШНИЧКИ (Марія Пономаренко).
Жив собі в лісі павучок. Над усе він любив ткати рушники. І виходили вони в нього на диво гарні, м’якенькі. Та, на жаль, ніхто з лісових мешканців про це не знав.
Колись хутенько він виткав собі звичайнісінького рушника, а ті, гарні, сховав у скриню. Тільки от біда — рушників стало так багато, що вже й скриня не зачиняється. Доведеться шукати майстра — жука-рогача — нову скриню замовляти. Але незручно отак, з порожніми руками, на очі жукові з’являтися. Доведеться з одним рушником розпрощатись.
Довго вагався павучок, якого взяти. А рушники — один кращий другого... Нарешті вибрав, замкнув майстерню на здоровенний замок і вирушив у дорогу. На головній лісовій галявині побачив павучок веселе товариство. Взявшись за лапки, комахи водили танок. Посередині кола було видно золотокрилу бджілку. Вона щасливо усміхалась. Тут був і майстер — жук-рогач. Павучок підійшов ближче і зрозумів: товариство відзначало день народження бджілки!
— Іди до нас! — гукнула до павучка іменинниця. — Хутчій!
— Я зайнятий, — спробував був відмовитись павучок.
Але до нього підбіг завзятий мураш, ухопив за лапку — і всі знову полинули в танок. За хвилину павучок забув про все на світі. Правда, трішки паморочилась голова, проте йому було дуже весело. Коли ж танок закінчився, біля бджілки з’явилася ціла купка подарунків: прозора парасолька, лозяний кошик, різьблена скринька, полив’яний горщик, золотавий шнурочок...
— Чого ти? — легенько підштовхував павучка жук. — Давай і свій подарунок.
— Ось візьми, — страшенно ніяковіючи, павучок подав бджілці пакуночка. Та розгорнула й радісно вигукнула:
— Ой, спасибі! Такого гарного рушничка зроду ще не мала!
— Ай справді! — погладив подарунок мураш. — Немов з туману зітканий!
— Ти справжній майстер! — сказав метелик. — Рушник пречудовий!
Зніяковілий павучок стояв і усміхався, а потім тихо мовив:
— У мене ще кращі є...
— То похвалися! — озвався жук. Павучок першим помчав до майстерні, за ним його нові друзі. Відімкнув скриню та й заходився дарувати:
— Це тобі, метелику! А це — мурашеві. Це тобі, жуче!
Відтоді всі комахи почали вмиватися тричі на день, бо втиратися павучковими рушничками було напрочуд приємно.
Прізвище та ім’я учня___________________________Дата____________________
Діагностувальна робота з літературного читання.
Перевірка навички читання мовчки (письмово).
Кількість прочитаних слів за хв ____
1.Визнач жанр твору:
а)байка;
б) авторська казка;
в) вірш;
г) легенда.
2. Павучок любив:
а) вишивати рушники;
б) купувати рушники;
в) ткати рушники;
г) дарувати рушники.
3. На галявині комашки святкували:
а) день народження бджілки;
б) початок літа;
в) закінчення тижня;
г) чудовий літній день.
4. Яке з наведених прислів’їв виражає головну думку твору?
а) Бджола мала, а й та працює
б) Посієш вчинок, виросте звичка.
в) Добре роби - добре й буде.
г) Діло майстра величає..
5. Запиши риси характеру павучка:
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Запиши, що вчить тебе цей текст?
.___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Самооцінювання
Легко |
Важко |
Не знаю |
|
|
|