Дібрати поезії для читання, слухання, що викликають різні емоції у дітей. Розробити аналіз творів

Про матеріал
Вірші – це один із ефективних засобів розвитку емоційно-чуттєвої сфери дітей. Одним із головних завдань уроків читання є прилучення дітей до світу поезії, знайомство їх із віршованою мовою як своєрідним типом мови. Тому можемо говорити про поетичну компетентність, яка включає в себе навички естетичного сприйняття, уміння аналізувати поетичний твір, володіння певним мінімумом знань з теорії віршування. Об’єкт дослідження – вивчення віршованих творів у початковій школі. Предмет дослідження –авторська розробка вивчених віршованих творів у початковій школі на уроках читання. Мета дослідження – дослідити і вивчити вірші різних жанрів, які впливають на емоційний стан дитини.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

- Дібрати поезії для читання, слухання, що викликають різні емоції у дітей. Розробити аналіз творів. Виконала: Тарасенко Наталія Петрівна

Номер слайду 2

Актуальність теми Курс «Читання» в початковій школі – органічна складова мовно – літературної галузі. Його метою є формування в учнів першооснов самостійної читацької діяльності, розвиток і виховання особистості молодшого школяра засобами художнього слова.

Номер слайду 3

Вивчення віршованих творів у початковій школі. Об’єкт дослідження Мета дослідження Дослідити і вивчити вірші різних жанрів, які впливають на емоційний стан дитини.

Номер слайду 4

Завдання курсу “Літературне читання” Прилучення дітей до світу поезії; Навчити дітей відчувати поетичний текст; Поглибити початкове читацьке сприймання; Поєднати роботи над образними засобами мови з аналізом змісту вірша.

Номер слайду 5

Емоції, які виникають у дитини при читанні або слуханні віршів Радість «Дуже радісна пора» Хоросницька Марія Впрягся день в блакитний віз, через гори, через ліс в місто нам весну привіз. Плаче тітонька-зима, що морозу більш нема, що повіяв теплий дух і пропав її кожух, що промокла вся дотла від весняного тепла.

Номер слайду 6

Здивування «Великий хвіст» Платон Воронько У кота великий хвіст. Іде кіт до сіл і міст, За моря, за океани – Кожен хай на хвіст погляне. Всі кричать: «Оце дива! Це так хвіст! А голова? Щось не видно за хвостом!» - Отаке було з котом.

Номер слайду 7

Хвилювання «Зажурилась бджілка...» Василь Гренджа-Донський Зажурилась бджілка... Що робити має, Бо у полі жовкнуть квіти, Де медок збирає. Де медок збирала, - Де вона гуляла, Там ті квіти, ясні квіти Осінь притоптала. І зима надійде, Вкриє гори й доли, Хто заплаче за квітками, Як не тії бджоли.

Номер слайду 8

Ніжність, любов «Моїй мамі» Марія Познанська Мамо люба, добра, мила – Як іще назвать тебе? Це ж для мене ти пошила З шовку платя голубе. Ти мені читаєш книжку, Хочеш розуму навчить… Ляжу спати – ходиш нишком, Все боїшся розбудить. Захворію хоч злегенька – Цілу ніч не будеш спать. Тож дозволь тебе, рідненька, За усе поцілувать!

Номер слайду 9

Жалість, співчуття. «Крихти хліба» Анатолій Качан З лісосумг, де свищуть сніговиці, Де не стало корму і тепла, Перебрались лагідні синиці У садки до нашого села. В завірюху, ожеледь, морози Стукають синиці у вікно, З горобцями ділять на дорозі Крихту хліба мерзлу і зерно. Пригощав пташок я з годівниці І почав нарешті відчувать, що для когось крихта - це дрібниця, А для пташки – жить чи замерзать.

Номер слайду 10

Любов, дбайливе ставлення до тварин. «От би мені коника!» Оксана Кротюк От би мені коника хто купив —  Як би того коника я любив. Я б його за срібнії поводи До потічку чистого сам водив, Сам би йому гривоньку я чесав, Сам би свого коника й випасав, Чистив його стаєнку раз у раз, Дбав би йому сінечко про запас. Дуже б свого коника я любив, Якби мені коника хто купив.

Номер слайду 11

Любов до Батьківщини «Любіть Україну» Сосюра Володимир Любіть Україну, як сонце, любіть, як вітер, як трави, як води... В годину щасливу і в радості мить, любіть у годину негоди. Любіть Україну у сні й наяву, вишневу свою Україну, красу п вічно живу і нову і мову її солов’їну. Між братніх народів, мов садом рясним, сіяє вона над віками... Любіть Україну всім серцем своїм і всіми своїми ділами.

Номер слайду 12

Смуток, співчуття «Плакав зайчик» Наталя Карпенко Плакав зайчик:  Матінко, матуся, Я у нашім лісі всіх боюся – І лисицю, й вовка, навіть птаха. Я такий маленький, я невдаха… Мовила схвильована зайчиха:      Вдатися маленьким, це не лихо. В тебе довгі вушка, мій синочку, Все почуєш в кожному куточку. В тебе дуже сильні задні ніжки, Облетиш стрілою всі доріжки!  Ти кмітливий, вмієш так петляти, Що не просто буде відшукати! Ми, зайці, прудкі і витривалі, Біжимо щодуху і щодалі. То ж не бійся, мій синочку милий, Набирайся розуму та сили.

Номер слайду 13

Аналіз твору Підготовча робота (на дошці малюнки тварин). Яких тварин ми бачимо на малюнку? Які вони? Що ви знаєте про зайчика? Де він живе? Що їсть?

Номер слайду 14

2. Читання вчителем віршика до слів “…Мовила схвильовано зайчиха…”. Як ви гадаєте, що відповіла мама – зайчиха? Дочитайте самостійно, чи співпали ваші міркування?

Номер слайду 15

3. Словникова робота. Тлумачення слів кмітливий, щодуху. Добір синонімів до слів швидкий, матінко. ЩОДУ́ХУ - З найбільшою швидкістю; якнайшвидше, поспішно. КМІТЛИ́ВИЙ - Здатний добре й швидко міркувати, розмірковувати. Тлумачення слів Добір синонімів Матінко – мамуся, матуся, матінка, матіночка, матусенька. Швидкий – моторний, скорий, прудкий, бистрий, жвавий.

Номер слайду 16

4. Читання вірша учнями мовчки. - Чого вчить нас цей вірш?

Номер слайду 17

5. Відтворення змісту вірша. Гра “Мікрофон”. Опрацювавши текст, запропонувати дітям висловити свої думки, або дати відповіді на запитання, передаючи мікрофон один одному. 1. Де відбулись події? 2. З ким розмовляв маленький зайчик? 3. Що турбувало зайченя?

Номер слайду 18

6. Творча майстерня. Робота в групах. 1 група. Який був зайчик? З якою інтонацією треба читати його слова? 2 група. Яка була зайчиха? З якою інтонацією треба читати її слова? (Порівняння образів) Гра “Буксир”. Учні читають у парі. Сильніший бере на « буксир» слабшого. Діти намагаються не відставати один від одного.

Номер слайду 19

7. Гра “Актори” (читання в особах). Після опрацьованого оповідання, вірша чи казки, запропонувати дітям інсценізувати прочитане.

Номер слайду 20

8. Робота за малюнком. - Якими рядками із віршика можна підписати малюнок?

Номер слайду 21

Осуд, неповага «Тарган-хуліган» Галина Малик Жив на кухні в нас тарган. Не тарган, а хуліган! Залізав на стіл з ногами, гриз ватрушки з пирогами, після цих негарних справ вуса в шпарочку ховав. Я сказала хулігану: — Все одно тебе дістану! Так і знай: підстережу, до коробки посаджу! Отоді ти будеш знати, що таке бешкетувати! Як почув оце тарган, склав негайно чемодан. — Я до грубощів не звик! — і тієї ж ночі зник!

Номер слайду 22

Аналіз твору Передбачення за назвою твору. Як думаєте, про кого цей твір? А чи може тарган бути хуліганом? Що ж такого міг робити тарган, щоб його назвали хуліганом?

Номер слайду 23

2. Давайте перевіримо, чи співпадають наші міркування з думкою автора. Чи поводили ви себе хоч раз, як головний персонаж? Що змушувало вас припинити подібні хуліганські дії? Ви – автор. Навіщо ви хочете посадити таргана до коробки? (Для перевиховання, для навчання гарним манерам тощо). З відповідною інтонацією прочитайте звернення до таргана. Я сказала хулігану: — Все одно тебе дістану! Так і знай: підстережу, до коробки посаджу! Отоді ти будеш знати, що таке бешкетувати!

Номер слайду 24

- Як ви думаєте, чи змінить свою поведінку хуліган в подальшому? Що йому потрібно для цього зробити? Під впливом яких обставин автор міг написати цей вірш? Яка важлива тема висвітлюється у творі? (Недостойна поведінка та її наслідки). Як би ви повели себе на місці автора, якби зустріли на кухні такого гостя?

Номер слайду 25

Радість, доброта, пошана. «День тобі — веселим буде!» Анатолій Костецький День тобі — веселим буде! Ти прокинься рано-рано, лиш над містом сонце встане, привітайся з ластівками, з кожним променем ласкавим. Сам гарнесенько умийся, сам швиденько одягнися, підійди до тата й мами і скажи їм: — Добрий ранок! Усміхнися всім навколо: небу, сонцю, квітам, людям. І тоді обов’язково день тобі — веселим буде!

Номер слайду 26

Аналіз твору Емоційне налаштування на сприймання Як приємно бачити усміхнене обличчя, почути ласкаві, звернені до тебе слова. І тоді настрій стає піднесеним, веселим. Так само і людям приємно почути від вас лагідні, добрі слова. Всі ви їх знаєте. Давайте пригадаємо їх якомога більше. Це можуть бути слова вітання, подяки... Слова привітань: Добрий день Добрий вечір Добрий ранок Здрастуйте Доброго здоров’я Вітаю Привіт! Слова подяки: Спасибі Дякую!

Номер слайду 27

“Я- сонце” Діти, давайте привітаємося із сонячним промінцями і перетворимося на маленькі сонечка. «Я- маленьке сонце. Я прокидаюся. Я вмиваюся. Я розчісую свої промінці і піднімаюся вільно і урочисто.

Номер слайду 28

Я-велика Куля. В мене є багато тепла і світла. Я- велике Сонце. Я дарую своє тепло всім: небу, хмаркам, річці, полям, тваринам, людям. Я посміхаюся від щастя дарувати тепло.» -   Діти, який у вас став настрій?(відповіді дітей.) Пропоную з таким настроєм провести цей урок і отримати задоволення від власних успіхів.

Номер слайду 29

2. Читання тексту вірша вчителем. - Чи сподобався вам вірш? - Кому адресований вірш? - Які емоції він у вас викликав?

Номер слайду 30

3. Читання слів. Прокинься       встане привітайся       ранок умийся            навколо одягнися          обов’язково усміхнися        ласкавим - Прочитайте двоскладові (трискладові) слова; слова з буквою о; слова з буквою «йот»; які закінчуються на -ся.

Номер слайду 31

4. Гра «Бджілки». Після прослуханого тексту, учні читають його напівголосно самостійно. Самостійне напівголосне читання вірша учнями. — Який настрій викликає вірш? Чому? — З якою силою голосу його треба проказувати?

Номер слайду 32

5. Читання вірша учнями «в парах». - Яка головна думка цього вірша?

Номер слайду 33

6. Гра «Читає Незнайко». Після опрацювання тексту, учитель чи підготовлений учень читає його, змінюючи слова. Учні мають помітити помилку і виправити її. - Ти прокинься рано-рано, лиш над містом сонце зійде (встане), привітайся з ластівками, з кожним променем яскравим (ласкавим).

Номер слайду 34

7. «Оживи картинку» Знайдіть і прочитайте з відповідною інтонацією речення, що відповідають малюнку.

Номер слайду 35

8. Робота над прислів’ями - Слова щирого вітання дорожчі за частування. - Одне приємне слово — наче сад. - Ввічливих і лагідних скрізь шанують.

Номер слайду 36

9. Робота в групах «Складання павутинки «чарівних» слів». Слова вітання, подяки... Слова привітань: Добрий день Добрий вечір Добрий ранок Здрастуйте Доброго здоров’я Вітаю Привіт! Слова подяки: Спасибі Дякую!

Номер слайду 37

Дякую за увагу!

ppt
Додано
29 квітня 2023
Переглядів
424
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку