2023
У сучасних умовах ефективність початкової освіти пов’язують з реалізацією компетентнісного підходу. Компетентнісні результати навчання учнів
початкової
школи визначено у Державному стандарті початкової освіти (2018 р.); Типовій освітній програмі для закладів загальної середньої освіти, розробленій під
керівництвом О. Я. Савченко (2018 р.); Типовій освітній програмі початкової освіти, розробленій під керівництвом Р. Б. Шияна (2018 р.).
Поміж ключових компетентностей, що має опанувати молодший школяр, виокремлено і математичну компетентність, яку визначають як особистісне утворення, що характеризує здатність актуалізувати та застосувати математичний досвід у практичних, навчальних і життєвих ситуаціях. Для формування математичних компетентностей потрібні: здатність творчо мислити, послідовно міркувати та презентувати свої ідеї; уміти працювати в команді; ефективно застосовувати знання в реальному житті.
Тому мета технології «Щоденні 3» – зацікавити учнів математикою, розвивати у школярів самостійність, витримку, наполегливість, відповідальність, вміння працювати у спільноті.
Завдання які передбачає дана технологія:
Педагогічна технологія Daily 3 (Щоденні 3) – це структура, яка допомагає реалізувати на практиці особистісно-орієнтовану модель навчання та засади педагогіки партнерства.
Навчати дітей бути самостійними під час математики, щоб учитель мав можливість працювати з учнями індивідуально та в малих групах.
Педагогічну технологію навчання математики «Щоденні 3» розробили Гейл Боші та Джоан Мозер, дві вчительки початкових класів з м. Сіетл (США). Гейл і Джоан помітили, що традиційна система навчання не дає бажаних результатів. Тому, досліджуючи цю проблему, розробили зазначену технологію.
Кожен вид діяльності виконується упродовж 20 хв та містить такі компоненти:
2
Оскільки ми працюємо, щоб навчити учнів самостійності, основні переконання, які служать підґрунтям системи Daily 3 – такі:
Переходи під час вправ системи Daily 3 надають багато можливостей:
– фізична перерва під час робочого часу;
–кінестетичний рух, якого тіло та мозок учнів потребують перед продовженням роботи;
–інтелектуальна пауза, яка дозволяє заново сконцентруватись;
– додатковий час для проведення ще одного ввідного уроку
3
Математика
самостійно
15 – 7 × 5 15 – 2 × 7
48 – 8 × 2 48 – 2 × 8
8 × 10 10 × 8 |
|
9 × 10 10 × 9 |
3 × 10 10 × 2 |
|
7 × 10 6 × 10 |
Кожну суму зменш на 247:
368 + 126 715 + 190
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Математика
Купили 3 шоколадки масою 100 г кожна, і коробку цукерок, маса якої на 255 г
більша, ніж маса трьох шоколадок. Яка маса всієї покупки?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
100 × 6 – 340 =
560 – 100 × 3 =
100 × 8 – 620 =
900 – 100 × 9 =
с × 100 = 600 с : 100 = 7
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2
Математика
самостійно
700 : 7 – 56 = 800 : 100 × 5 =
27 : 3 : 3 × 100 = 1000 : 100 : 10 =
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Знайди добутки та частку:
Математика
самостійно
У кафе привезли 30 кг цукру, а борошна – утричі більше. За день у кафе приготували 45 порцій вареників. Скільки всього
кілограмів борошна й цукру привезли у кафе?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 20 10 18 2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Математика
самостійно
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Обчисли вирази:
Купили 3 пакування фломастерів, по 50 грн кожне, і 5 блокнотів за ціною 40 грн. Яка вартість покупки?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Математика
самостійно
60 : 20 = 90 : 30 =
Купили букет із семи троянд зі ціною 30 грн кожна, і букет із 5 гербер за ціною 20 грн кожна. Яка вартість цієї покупки?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Знайди значення виразів:
Математика
самостійно
4 × 50 50 × 4
6 × 20 12
У саду росте 10 рядів яблунь, по 5 дерев у кожному, і 10 рядів груш, по 3 дерева у кожному. Скільки всього яблунь і груш росте в саду?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Обчисли:
Математика разом
+ 30 – 20 + 9 – 3 + 4 + 2 = 72
98 – 20 – 10 – 8 – 20 + = 43
Розв’яжи задачу:
Для виготовлення чотирьох шпаківень використали 40 цвяхів. Скільки потрібно цвяхів для виготовлення семи таких
шпаківень?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Математика
разом
90 : 9 = 60 : 6 =
900 : 9 = 600 : 6 =
983
14 : 7 + 59 = 28 : 7 + 38 =
42 : 7 – 2 = 56 : 7 + 45 =
63 : 7 – 5 =
Математика
разом
У трьох однакових будинках 90 квартир.
Скільки буде квартир у п’яти таких будинках?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
130 × 5 + 130 =
Математика
разом
х × 40 = 280 х : 3 = 130
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Знайди значення виразів:
1 кг – 250 г =_
3 хв : 30 =
1 кг : 10 г =
1 дм : 100 =
Математика
разом
Для дитячого садка купили 8 машинок по 40 грн та 9 ляльок по 60 грн. Яка вартість всієї покупки?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
900 : 3 =
900 : 1 =
385
Математика
разом
20 + 900
100 + 888
1000 - 10
990
920
988
На свято купили 9 троянд по 20 грн, та 6 тюльпанів по 10 грн. Яка загальна вартість всієї покупки?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
800 : 4 = 600 : 200 =
Математика
разом
18 : 6 3 5 × 9 44
9 × 8 76 3 × 9 27
х : 6 = 100 х × 7 = 560
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
87
Математичне письмо:
Запиши каліграфічно число 1000:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Запиши числа від меншого до більшого: 100, 900, 300, 555, 788
54 × 3 = 34 × 8 =
82 × 4 = 28 × 7 =
62 × 7 = 47 × 9 =
Математичне письмо:
Множник |
60 |
40 |
50 |
80 |
Множник |
3 |
7 |
7 |
6 |
Добуток |
|
|
|
|
Запиши вирази:
Ділене - сума чисел 68 і 12, дільник 8;
Ділене 1000, дільник 10;
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Спрости вираз і обчисли значення:
Математичне
письмо:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Запиши цифрами:
Тисяча один, дев’ятсот двадцять один, триста шістдесят; дев’яносто сім;
Запиши каліграфічно число 988 і 999:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Математичне
письмо:
555
987
456
Запиши значення виразів:
88 : 2 =
44 : 2 =
40 : 4 =
22 : 2 = 100 – 12 =
Математичне письмо:
345, 786, 299, 1000, 599, 988, 500
З’єднай однакове значення виразів:
2 × 10
10 × 10
2 × 50
1 × 20
На суму 51 грн купили 3 кг яблук. Скільки кілограмів можна купити на 85 грн?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Математичне письмо:
Добуток чисел 7 і 8 збільшити на 6;
Від числа 43 відняти добуток чисел 5 і 8;
Різницю чисел 500 і 300 поділити на 10;
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 × 4 4 × 5 10 × 4 7 × 4
20 × 2 2 × 30 100 × 4 1 × 4
Запиши каліграфічно число 100 і 110:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Математичне
письмо:
45 : 4 = 78 : 8 =
Сума чисел 250 і 380;
Різницю чисел 700 і 300 збільшити на 50;
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Сто двадцять один, вісімсот п’ять, дев’ятсот сімдесят сім;
92 : 23 = 195 : 65 =
Творчість - це властивість особистості. Це самостійна діяльність кожної окремої людини. Тому вона не завжди має розвиток в умовах колективу. У зв'язку з цим наука відмічає досить позитивні наслідки індивідуалізації навчання яскравим прикладом якого є картки «Щоденні 3».
Навчання, яке максимально індивідуалізоване, не абсолютне, а відносне. Саме така форма нині набуває поширення і завдяки своїй ефективності та гнучкості в системі освіти вона повинна посідати якщо ще не провідне місце, то більш-менш значне.
Зміни у змісті та структурі освіти мають глибинний характер і потребують розв'язання проблем підготовки вчителя, який усвідомлює свою соціальну відповідальність, постійно дбає про своє особистісне та професійне зростання, уміє досягти нових педагогічних цілей використовуючи в роботі сучасні форми та методи взаємодії з учнями.
Отже, ключова ідея відповідної цієї методичної системи – свобода вибору для учня, адже важливим моментом у цій діяльності є те, що вчитель не критикує роботу учнів, не виправляє помилки, не обмежує їх в обсязі написання робіт. Безперечно, це навчання, яке спрямоване на розвиток в учнів не тільки ключових компетентностей, вміння працювати самостійно, але й формування творчої особистості кожного школяра під час активної діяльності.
25
навчання і виховання. – 2018.- № 28 -29. – С. 4 – 40.
26