Дидактичний посібник з математики "Щоденні 3"

Про матеріал
Для формування математичних компетентностей потрібні: здатність творчо мислити, послідовно міркувати та презентувати свої ідеї; уміти працювати в команді; ефективно застосовувати знання в реальному житті. Тому мета технології «Щоденні 3» – зацікавити учнів математикою, розвивати у школярів самостійність, витримку, наполегливість, відповідальність, вміння працювати у спільноті.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мультяшный Школы Детей С Книги Изолированные — стоковая векторная графика и  другие изображения на тему Студент - iStock

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2023

 

 

 

 

 


Вступ

У сучасних умовах ефективність початкової освіти пов’язують з реалізацією компетентнісного підходу. Компетентнісні результати навчання учнів

початкової

школи визначено у Державному стандарті початкової освіти (2018 р.); Типовій освітній програмі для закладів загальної середньої освіти, розробленій під

керівництвом О. Я. Савченко (2018 р.); Типовій освітній програмі початкової освіти, розробленій під керівництвом Р. Б. Шияна (2018 р.).

Поміж ключових компетентностей, що має опанувати молодший школяр, виокремлено і математичну компетентність, яку визначають як особистісне утворення, що характеризує здатність актуалізувати та застосувати математичний досвід у практичних, навчальних і життєвих ситуаціях. Для формування математичних компетентностей потрібні: здатність творчо мислити, послідовно міркувати та презентувати свої ідеї; уміти працювати в команді; ефективно застосовувати знання в реальному житті.

Тому мета технології «Щоденні 3» – зацікавити учнів математикою, розвивати у школярів самостійність, витримку, наполегливість, відповідальність, вміння працювати у спільноті.

Завдання які передбачає дана технологія:

  • Зацікавити школярів математикою.
  • Навчати дітей довірі та повазі.
  • Виробляти вміння працювати у спільноті.
  • Вчити робити вибір.

 

Педагогічна технологія Daily 3 (Щоденні 3) це структура, яка допомагає реалізувати на практиці особистісно-орієнтовану модель навчання та засади педагогіки партнерства.

Навчати дітей бути самостійними під час математики, щоб учитель мав можливість працювати з учнями індивідуально та в малих групах.

Педагогічну технологію навчання математики «Щоденні 3» розробили Гейл Боші та Джоан Мозер, дві вчительки початкових класів з м. Сіетл (США). Гейл і Джоан помітили, що традиційна система навчання не дає бажаних результатів. Тому, досліджуючи цю проблему, розробили зазначену технологію.

Кожен вид діяльності виконується упродовж 20 хв та містить такі компоненти:

  1. Математика самостійно
  2. Математика разом

 

2


  1. Математичне письмо

Оскільки ми працюємо, щоб навчити учнів самостійності, основні переконання, які служать підґрунтям системи Daily 3 такі:

  • довіра та повага
  • спільність
  • вибір
  • відповідальність
  • дослідження інтелекту
  • переходи як паузи для інтелекту та тіла
  • 10 кроків до самостійності.

Переходи під час вправ системи Daily 3 надають багато можливостей:

   фізична перерва під час робочого часу;

–кінестетичний рух, якого тіло та мозок учнів потребують перед продовженням роботи;

–інтелектуальна пауза, яка дозволяє заново сконцентруватись;

   додатковий час для проведення ще одного ввідного уроку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3


 

 

 

 

 

Математика

самостійно

 

 

 

 

Обчисли значення виразів:

 

 

15 – 7 × 5 15 – 2 × 7

 

 

 

48 – 8 × 2 48 – 2 × 8

 

 

Порівняй вирази:

8 × 10    10 × 8

 

9 × 10    10 × 9

 

3 × 10    10 × 2

 

7 × 10    6 × 10

Кожну суму зменш на 247:

368 + 126 715 + 190

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

Математика

Розв’яжи задачу:

Купили 3 шоколадки масою 100 г кожна, і коробку цукерок, маса якої на 255 г

більша, ніж маса трьох шоколадок. Яка маса всієї покупки?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Обчисли вирази:


100 × 6 – 340 =     

560 – 100 × 3 =    


100 × 8 – 620 =    

900 – 100 × 9 =    


Розв’яжи рівняння:

с × 100 = 600 с : 100 = 7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2


 

 

 

 

Математика

самостійно

 

 

Розв’яжи приклади:

700 : 7 – 56 =   800 : 100 × 5 =     

27 : 3 : 3 × 100 =   1000 : 100 : 10 =    

Знайди значення виразу с – с : 100, якщо с = 700, с = 400, с = 1000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Знайди добутки та частку:

 

 

 




 

 

 

 

 

 

 

Математика

самостійно

 

 

 

Розв’яжи задачу:

У кафе привезли 30 кг цукру, а борошна – утричі більше. За день у кафе приготували 45 порцій вареників. Скільки всього

кілограмів борошна й цукру привезли у кафе?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Знайди ½ кожного числа:

12 20 10 18 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

Математика

самостійно

 

 

Знайди значення виразу с × 4 – с : 10, якщо с= 20, с = 50, с = 0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





Обчисли вирази:

 

Розв’яжи задачу:

Купили 3 пакування фломастерів, по 50 грн кожне, і 5 блокнотів за ціною 40 грн. Яка вартість покупки?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

Математика

самостійно

 

Виконай ділення:

 

60 : 20 =     90 : 30 =     

 

Розв’яжи задачу:

Купили букет із семи троянд зі ціною 30 грн кожна, і букет із 5 гербер за ціною 20 грн кожна. Яка вартість цієї покупки?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Знайди значення виразів:

 

 


 

 

 

 

Математика

самостійно

 

 

Порівняй вирази:

4 × 50 50 × 4

 

 

6 × 20 12

 

 

Розв’яжи задачу:

У саду росте 10 рядів яблунь, по 5 дерев у кожному, і 10 рядів груш, по 3 дерева у кожному. Скільки всього яблунь і груш росте в саду?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Обчисли:


 

 

Математика разом

 

 

 

Добери число:

     + 30 – 20 + 9 – 3 + 4 + 2 = 72

98 – 20 – 10 – 8 – 20 +    = 43

Заповни пропуски:





 

Розв’яжи задачу:

Для виготовлення чотирьох шпаківень використали 40 цвяхів. Скільки потрібно цвяхів для виготовлення семи таких

шпаківень?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

Математика

разом

 

 

Обчисли вирази:

 

90 : 9 =     60 : 6 =     

 

 

900 : 9 =     600 : 6 =     

 

 

Запиши числа, віднімаючи від кожного числа 40:

 

983

 

 

 

 

 

 

Знайди значення виразів:

14 : 7 + 59 =     28 : 7 + 38 =     

42 : 7 – 2 =    56 : 7 + 45 =     

63 : 7 – 5 =     


 

 

 

 

Математика

разом

 



З’єднай вирази з однаковим значенням:

 

 

Розв’яжи задачу:

У трьох однакових будинках 90 квартир.

Скільки буде квартир у п’яти таких будинках?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Обчисли вираз:

130 × 5 + 130 =     


 

 

Математика

разом

 

 

Розв’яжи рівняння:

х × 40 = 280 х : 3 = 130

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Знайди значення виразу а + а × 4, якщо а = 80, а = 100 , а= 150

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Знайди значення виразів:


1 кг – 250 г =_    


3 хв : 30 =     


 

 


1 кг : 10 г =     


1 дм : 100 =     


 

 

Математика

разом

 

 

Розв’яжи задачу:

Для дитячого садка купили 8 машинок по 40 грн та 9 ляльок по 60 грн. Яка вартість всієї покупки?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розв’яжи приклади:

 


900 : 3 =     


900 : 1 =     


 

Запиши числа, додаючи до кожного попереднього числа 20:

 

385


 

 

Математика

разом

 

З’єднай вирази з їх значенням:

 


20 + 900

 

100 + 888

 

1000 - 10

 

Розв’яжи задачу:


990

 

920

 

988


На свято купили 9 троянд по 20 грн, та 6 тюльпанів по 10 грн. Яка загальна вартість всієї покупки?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Обчисли:

800 : 4 =     600 : 200 =     


 

 

Математика

разом

 

Порівняй вирази:

18 : 6   3 5 × 9   44

 

 

9 × 8   76 3 × 9   27

Розв’яжи рівняння:

х : 6 = 100 х × 7 = 560

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Запиши числа, додаючи до кожного попереднього числа 200:

87


 

 

 

Математичне письмо:

 

 

  Запиши каліграфічно число 1000: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Запиши числа від меншого до більшого: 100, 900, 300, 555, 788

 

 

 

 

Запиши відповідь:

54 × 3 = 34 × 8 =

 

 

82 × 4 = 28 × 7 =

 

 

62 × 7 = 47 × 9 =


 

 

 

Математичне письмо:

 

 

Заповни таблицю:

Множник

60

40

50

80

Множник

3

7

7

6

Добуток

 

 

 

 

Запиши вирази:

Ділене - сума чисел 68 і 12, дільник 8;

Ділене 1000, дільник 10;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Спрости вираз і обчисли значення:


 

 

Математичне

письмо:

 

 

Знайди значення виразу 5 × ( с + 4 ), якщо с = 5, с = 0, с = 6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Запиши цифрами:

Тисяча один, дев’ятсот двадцять один, триста шістдесят; дев’яносто сім;

 

 

 

 

Запиши каліграфічно число 988 і 999:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

Математичне

письмо:

 

Розклади на розрядні доданки числа:

555

 

 

987

 

 

456

 

Зменш у 3 рази кожне число і запиши: 99,33,69,36,63,96

 

 

 

Запиши значення виразів:


88 : 2 =     


44 : 2 =    


40 : 4 =     


22 : 2 =   100 – 12 =     


 

 

 

Математичне письмо:

 

 

 

 

 

Запиши в порядку зростання числа:

345, 786, 299, 1000, 599, 988, 500

 

 

 

 

З’єднай однакове значення виразів:

 


2 × 10

10 × 10


 

 

Розв’яжи задачу:


2 × 50

1 × 20


На суму 51 грн купили 3 кг яблук. Скільки кілограмів можна купити на 85 грн?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

Математичне письмо:

 

 

Запиши вирази і обчисли їх значення:

Добуток чисел 7 і 8 збільшити на 6;

Від числа 43 відняти добуток чисел 5 і 8;

Різницю чисел 500 і 300 поділити на 10;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Запиши відповідний знак:

 

6 × 4    4 × 5 10 × 4    7 × 4

 

 

20 × 2    2 × 30 100 × 4    1 × 4

Запиши каліграфічно число 100 і 110:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

Математичне

письмо:

 

 

Запиши остачу чисел:

45 : 4 =    78 : 8 =    

 

 

Запиши вирази і обчисли:

Сума чисел 250 і 380;

Різницю чисел 700 і 300 збільшити на 50;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Запиши цифрами:

Сто двадцять один, вісімсот п’ять, дев’ятсот сімдесят сім;

 

Обчисли вирази:

92 : 23 =     195 : 65 =     


Висновок

Творчість - це властивість особистості. Це самостійна діяльність кожної окремої людини. Тому вона не завжди має розвиток в умовах колективу. У зв'язку з цим наука відмічає досить позитивні наслідки індивідуалізації навчання яскравим прикладом якого є картки «Щоденні 3».

Навчання, яке максимально індивідуалізоване, не абсолютне, а відносне. Саме така форма нині набуває поширення і завдяки своїй ефективності та гнучкості в системі освіти вона повинна посідати якщо ще не провідне місце, то більш-менш значне.

Зміни у змісті та структурі освіти мають глибинний характер і потребують розв'язання проблем підготовки вчителя, який усвідомлює свою соціальну відповідальність, постійно дбає про своє особистісне та професійне зростання, уміє досягти нових педагогічних цілей використовуючи в роботі сучасні форми та методи взаємодії з учнями.

Отже, ключова ідея відповідної цієї методичної системи – свобода вибору для учня, адже важливим моментом у цій діяльності є те, що вчитель не критикує роботу учнів, не виправляє помилки, не обмежує їх в обсязі написання робіт. Безперечно, це навчання, яке спрямоване на розвиток в учнів не тільки ключових компетентностей, вміння працювати самостійно, але й формування творчої особистості кожного школяра під час активної діяльності.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

25


Список використаної літератури:

 

  1.   Васильківська Н. Як навчати математичні тексти сприймати. Учитель початкової школи. 2017. №8. С.16- 22.

 

  1.     Великий тлумачний словник сучасної української мови / Уклад. і головн.ред. В. Т. Бусел. К.: Ірпінь: ВТФ «Перун», 2001.1440с.

 

  1.     Закон України «Про освіту». Прийнято Верховною Радою України 05.09.2017: http //zakon5.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 (дата опублікування: 28.09.2017)

 

  1. Зенченко Т.Ф. Підготовка майбутніх учителів до вивчення математики у початкових класах на компетентнісних засадах.

 

  1. Онопрієнко О. Компетентнісно зорієнтовані задачі як засіб формування математичної компетентності учнів. Початкова школа. 2019. №3 с.23-26.

 

  1. Пометун О.І. Сучасний урок в початковій школі. К.: Видавництво А.С.К., 2014 р.
  1. Державний стандарт початкової освіти ( 2018р.) . Постанова Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р.№87// Початкове навчання та виховання. 2018. - № 28 -29. – С. 41-45.
  2. Наказ МОН України від 23 березня 2018 р. №283 « Про затвердження методичних рекомендацій щодо освітнього простору НУШ »// Початкове навчання та виховання. 2018. - №4-5. С.?
  3. Наказ Міністерства соціальної політики України від 10 серпня 2018 р. 1143              Про затвердження професіонального стандарту « Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти »// Початкове

навчання і виховання. 2018.- 28 -29. С. 4 40.

Інтернет джерела

  1. EdEra режим доступу:  https://edera.gitbook.io/glossary/integraciya/daily_3
  2. . Стаття « Професійне вдосконалення педагога у контексті концепції « Нової української школи » - режим доступу:  https://naurok.com.ua/stattya-profesiyne-vdoskonalennya-pedagoga-u-konteksti-koncepci-novo-ukra-nsko-shkoli-9589.html /2018 р.

 

 

 

 

26

docx
Пов’язані теми
Математика, Матеріали до уроків
НУШ
Додано
11 січня
Переглядів
643
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку