Дивовижні картини зими. «Сонячний день узимку» В. Сухомлинський

Про матеріал
Мета. Вдосконалювати вміння свідомого виразного читання, співпрацювати в парах і в групах ; розвивати увагу, спостережливість, образне мислення, вміння формувати оцінні судження; виховувати любов до природи, бережливе ставлення до птахів.
Перегляд файлу

Тема. Дивовижні картини зими. «Сонячний день узимку» В. Сухомлинський

Мета. Вдосконалювати вміння свідомого виразного читання, співпрацювати в парах і в групах ; розвивати увагу, спостережливість, образне мислення, вміння формувати оцінні судження; виховувати любов до природи, бережливе ставлення до птахів.

Обладнання: портрет В.Сухомлинського,  малюнок синички, картки з цікавою інформацією про синичку, смайлики для інтонаційного читання, аудіозапис казки, філворди, цеглинки Lego, ілюстрації із зображенням картин природи, картки для роботи в парах та групах.

Хід уроку

І. Створення позитивного емоційного фону уроку.

Вправа «Посмішка»

  • Подаруймо усмішку один одному і зарядимось позитивом на весь урок.

ІІ. Мовна розминка.

1. Вправа на дихання. «Здмухни сніжинки з долоні».

2. Промовляння чистомовки.

Ець-ець-ець – вдарив перший морозець.

Ок-ок-ок – тихо падає сніжок.

Ір-ір-ір – діти вибігли на двір.

Му-му-му – зустрічаємо зиму.

3. Вправляння в інтонуванні речення «Настала зима.» з використанням смайликів.

          4. Мовно-логічна вправа «Слово в слові»

- Які слова сховалися в словах на картках? ( ніжний, блакитне, блакитне, нічий, слід, синичка, відкрила, сонце, картина, картина)

  ІІІ Мотивація навчальної діяльності.

          Гра «Трансформер»

  • Запис на дошці, пов'язаний з темою нашого уроку. Прочитайте його, переставивши літери в словах.

« чний ня Со  нь де  ку узим»  («Сонячний день узимку»)

ІV  Повідомлення теми і мети уроку.

  • Сьогодні на уроці разом з Василем Олександровичем Сухомлинським та його твором «Сонячний день узимку» ми поринемо у дивовижний світ природи, який відкриє вам свої таємниці, вдосконалимо вміння виразно читати, співпрацювати в парах і в групах, розвиватимемо увагу і спостережливість.

V Робота над твором В. Сухомлинського «Сонячний день узимку».

 1. Відгадування загадки.

Жовтогруді щебетушки

Мають чорні капелюшки,

Сірі лапки, білі щічки,

Називаються …(синички)

  • Що вам відомо про цю пташку?
  • А хочете дізнатись більше? Якщо ви старанно працюватимете - синичка відкриє вам свої секрети.

2 Первинне ознайомлення з твором. Щоденні 5 .Слухання аудіозапису казки.

  • Хто, крім синички, є героєм цього твору?
  • Цей твір є казкою чи оповіданням? Аргументуйте свою думку.

3. Словникова робота.

Читання слів, записаних на дошці.

доторкнулася вбрання

збереглася вербо

освітило чарівному

  • Назвіть до якої частини мови належать слова першої колонки. 
  • Назвіть слово в якому звуків менше, ніж букв.

Цікавинка від синички №1

«Всього існує більше 50 різних видів синиць. В Україні зустрічається 8 видів.»

4.Самостійне читання твору учнями різними способами: «сонечком», «дощиком». «зливою».

Фізхвилинка «Вправи для очей»

5. Робота над змістом тексту. Бесіда за питаннями з елементами вибіркового читання.

- Прочитайте, яку дивовижну картину побачила дівчинка?

- До гілки якого дерева доторкнулася дівчинка?

- З яким проханням звернулась дівчинка до синички? Прочитайте.

- Що відповіла пташка? Як ви розумієте ці слова?

(Обговорення ілюстрацій із зображенням  природи в різні пори року.)

- Що намалювала дівчинка повернувшись додому?

Цікавинка від синички № 2:

«У синиць феноменальна пам'ять. Вони пам’ятають місця, де їм доводилось знаходити їжу.»

6. Читання тексту вголос «естафетою».

Фізхвилинка «Синички»

Скік! Скік! Всі на гілки,

Розімнемо трішки спинки.

А тапер іще крилята,

Щоб могли швидко літати.

Прошу я усіх сідати,

Будем далі працювати.

VI Усвідомлення змісту прочитаного твору.

1. Робота в групах. Гра «Філворд»

  • Відшукайте на картках слова з прочитаного тексту.

Цікавинка від синички №3:

«Влітку синиця за день з’їдає 300-400 гусениць, тобто з’їдає за день їжі стільки ж, скільки важить сама.» 

2.Робота в парах. Складання плану твору з використанням цеглинок Lego.

  • Встановіть послідовність подій, з’єднавши цеглинки відповідних кольорів.

     

 

Прилетіла пташка.

 

 

Дивовижна картина природи.

 

 

Малюнок на білому аркуші.

 

 

Відповідь синички.

 

Цікавинка від синички №4:

«Синиці годують своїх дитинчат по 30-40 разів на годину. Батьки можуть зробити до 1000вильотів за їжею в день.»

3. Робота за малюнком до твору в підручнику.

- Знайдіть у тексті речення, яке передає зміст малюнка.

     4. Робота в парах. Щоденні 5. Читання разом з другом.

  • Прочитайте в особах розмову дівчинки і синички.

Цікавинка від синички №5:

«Синиць не дарма називають санітарами лісу. Одна пара синиць оберігає від шкідників як мінімум 40 дерев.»

5. Робота в зошитах (с.28). Визначення головної думки твору.

Цікавинка від синички №6:

« У давнину існував указ, згідно якому покаранням за вбивство синиці був величезний штраф»

VII Підсумок уроку

  • Чого навчила вас ця казка?
  • Який висновок ви зробили?
  • За те, що ви так активно працювали синичка відкрила вам свої секрети. А ми можемо віддячити цій кмітливій пташці «смаколиками» в годівничці.

VIII Домашнє завдання

Переказувати казку за складеним планом.

 

 

 

doc
Додано
11 березня 2021
Переглядів
500
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку