Додатки до уроку "Найбільші міста України. Харків підземний. Розв'язання прикладів і задач з багатоцифровими числами"

Про матеріал

Додатки до уроку

Міський конкурс «Про мій Харків – моїм учням», 2014 р.

Номінація «Інтегрований урок у початковій школі »

Розробка інтегрованого уроку- ексурсії в 3-Б класі за темою:

«Найбільші міста України. Харків підземний.

Розв`язання прикладів і задач з багатоцифровими числами»

Предмети, які інтегруються: Я і Україна. Довкілля, математика.

Мета уроку. Продовжувати знайомити учнів з історією міста Харкова. Надати знання щодо підземного транспорту нашого міста - метрополітену, історією забудови, архітектурою, людьми, які причасні до його створення.

Перегляд файлу

 

Панорама частини центру міста з видом на будівлю Харківської обласної ради

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картка 1. Робота в групах.

 

За рідний край

 

земний рай.

 

Рідний край-

 

хто в своєму домі.

 

Кожному мила

 

умій за неї постояти.

 

Батьківщина – мати,

 

своя сторона.

 

Людина без Вітчизни,

 

хоч помирай.

 

Добре тому,

 

як соловей без пісні.

 

 

Картка 1. Робота в групах.

 

За рідний край

 

земний рай.

 

Рідний край-

 

хто в своєму домі.

 

Кожному мила

 

умій за неї постояти.

 

Батьківщина – мати,

 

своя сторона.

 

Людина без Вітчизни,

 

хоч помирай.

 

Добре тому,

 

як соловей без пісні.

Картка – підказка.

Критеріїї оцінювання

Вид роботи

Завдання

Само

оцінка

Критерії оцінювання

Робота

в групах

Прислів`я

 

 

Легко впоралися.

 

Було трошки важко.

 

Завдання було складним.

 

Не виконали завдання.

Розв`язання прикладів

Завдання 1, 2, 6, 7

 

 

Легко впоралися.

Розв`язали правильно.

Охайно записали.

 

Було трошки важко,

але розв`язали правильно.

 

Завдання було складним.

Допустили помилку в обчисленнях.

 

Не виконали завдання.

Робота

в парах.

 Задача.

Завдання 3.

 

Легко впоралися.

Розв`язали правильно.

 

Було трошки важко.

Допустили помилку в обчисленнях.

 

Завдання здалось складним.

Не розв`язали до кінця.

 

Не виконали завдання.

Математичний диктант

Завдання 4.

 

Легко впоралися.

Записали правильно.

 

Було трошки важко.

Допустили 1-2 помилку

 

Завдання здалось складним.

Допустили 3-4 помилки.

 

Не виконали завдання.

Дії з іменованими числами

Завдання 5.

 

 

Легко впоралися.

Отримали правильний результат.

 

Було трошки важко.

Але розв`язали правильно.

 

Завдання здалось складним.

Зробили помилку в обчисленнях.

 

Не виконали завдання.

Приклади на порядок дій

Завдання 9

 

 

Легко впоралися.

Отримали правильний результат.

 

Було трошки важко.

Зробили 1 помилку в обчисленнях.

 

Завдання виявилось складним.  

Порядок дій визначили не правильно.

Кінцевий результат інший.

 

Не виконали завдання.

Завдання 3. Робота в парах.

Задача 1. Холодногірська-Заводська лінія має 13 станцій, а Салтівська і Олексіїнська   мають однакову кількість, на  5 станцій менше, ніж на Холодногірській лінії.

Скільки всього станцій має Харківське метро?

 

Завдання 3. Робота в парах.

Задача 2. Всього Харківське метро має  29 станцій.

Холодногірська-Заводська лінія - 13 станцій.

Скільки станцій на Салтівській і Олексіївській лініях,

якщо їх кількість однакова?

 

Завдання 3. Робота в парах.

Задача 1. Холодногірська-Заводська лінія має 13 станцій, а Салтівська і Олексіїнська   мають однакову кількість, на  5 станцій менше, ніж на Холодногірській лінії.

Скільки всього станцій має Харківське метро?

Завдання 3. Робота в парах.

Задача 2. Всього Харківське метро має  29 станцій.

Холодногірська-Заводська лінія - 13 станцій.

Скільки станцій на Салтівській і Олексіївській лініях,      

якщо їх кількість однакова?


 

 

Картка для учнів.

Сторінка для допитливих

«Станції Харківського Метрополітену».

 

Холодногірсько-Заводська лінія:


 1. «Холодна гора»

2. «Південний вокзал»

3. «Центральний ринок»

4. «Радянська»

5. «Проспект Гагаріна»

6. «Спортивна»

 

 

7. «Завод імені Малишева»

8. «Московський проспект»

9. «Імені маршала Жукова»

10. «Радянської армії»

11. «Імені О. С. Масельського»

12. «Тракторний завод»

13. «Пролетарська»

 


 

Картка для учнів.

Сторінка для допитливих

«Станції Харківського Метрополітену».

 

Холодногірсько-Заводська лінія:


 1. «Холодна гора»

2. «Південний вокзал»

3. «Центральний ринок»

4. «Радянська»

5. «Проспект Гагаріна»

6. «Спортивна»

 

7. «Завод імені Малишева»

8. «Московський проспект»

9. «Імені маршала Жукова»

10. «Радянської армії»

11. «Імені О. С. Масельського»

12. «Тракторний завод»

13. «Пролетарська»


 

 

 

Холодна гора

При відкритті, у серпні 1975 року, і згодом, станція називалася «Вулиця Свердлова», а в 1996 році вона одержала назву «Холодна Гора». Станція розташована в житловому районі західної частини міста. «Холодна гора» — кінцева пасажирська станція. Зараз вона має найбільший добовий пасажиропотік серед станцій Харківського метрополітену.

 

«Південний вокзал»

Одна з найбільш напружених станцій в плані обслуговування пасажиропотоку, оскільки виходами сполучається з будівлею Південного вокзалу і Привокзальною площею. Станція почала свою роботу в серпні 1975 року. Оформлення станції, дисципліна та привітність персоналу завжди створюють перше позитивне враження на гостей Харкова, які прибувають до міста залізницею.

 

«Центральний ринок»

Станція «Центральний ринок» розташована в районі одного з найбільш продуктових ринків міста та приміського автовокзалу. Протягом доби її послугами користуються близько 30 тисяч харків'ян і гостей міста. За роки експлуатації інтер’єр станції суттєво змінився – у 1995 році з’явилися колонни.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Запис числівників.

Станція «Радянська» знаходиться в центрі міста. Всі виходи з неї органічно вписуються у архітектурний ансамбль площі Конституції. Станція має один вестибюль – просторий, овальної форми, яскраво освітлений сучасними лампами. Стіни станції обличковані світлим мармуром, що добре поєднується з червоним і чорним гранітом підлоги. Вестибюль сполучається з платформою трьома ескалаторами. Станція «Радянська» має два переходи на розташовану поряд станцію «Історичний музей» Салтівської лінії. Найбільша особливість станції «Радянська» - це залежність її роботи від міських масових заходів, що традиційно проводяться у центрі міста.

 

Станція «Проспект Гагаріна»  з’єднує основні вокзали. Біля одного з залізничних вокзалів – «Харків-Левада» та центрального автовокзалу і побудовано станцію метрополітену «Проспект Гагаріна». Крім цього, тут здійснюється пересадка на міський наземний транспорт до міжнародного аеропорту «Харків».

 

Станція «Спортивна» знаходиться біля найбільшого в Харкові стадіону «Металіст». Близькість до центрального спортивного комплексу визначила не тільки назву, але і архітектурне рішення станції. Інтер'єр станції нагадує величезний спортивний зал. З 1995 року станція «Спортивна» разом зі станцією «Метробудівників ім. Г.І.Ващенка» створили єдиний пересадочний вузол – тут перетнулися перша і третя лінії метрополітену. Для зручності пасажирів тут збудовано два міжстанційних пішохідних переходи, салон туалетних послуг та численні торгівельні точки.


 

 

 

 

 

Домашнє завдання №1

І – група.

1. Опрацювати картку з інформацією.

2. Виписати числівники, скласти приклади  на порядок дій, розв`язати їх.

C:\Users\hp\Desktop\метро\завод ім. Малишева\IMG_2241-001.thumbnail.jpgC:\Users\hp\Desktop\метро\завод ім. Малишева\+IMG_2299-03.thumbnail.jpg Станція «Завод імені Малишева»C:\Users\hp\Desktop\метро\завод ім. Малишева\IMG_2267-001.thumbnail.jpgC:\Users\hp\Desktop\метро\завод ім. Малишева\IMG_2260-001.thumbnail.jpg

Неподалік від залізничного вокзалу «Харків-Балашовський» знаходиться станція метро «Завод ім. Малишева». Підземні переходи цієї станції виводять пасажирів на площу перед заводом ім. Малишева. Станція колонного типу, дрібного закладання, її архітектурно-художнє рішення належить архітекторові В. А. Співачуку. На станції вперше застосована підвісна стеля з штампованих алюмінієвих елементів, колійні стіни обличковані рельєфними метало-емалевими плитами сірого кольору. У дві тисячі одинадцятому  році, вперше у Харківському метрополітені на станції встановлено сучасну економну систему управління ескалаторами.

 

C:\Users\hp\Desktop\метро\х-г. лінія\09_moskovskij_prospect_02.jpgСтанція «Московський проспект»

C:\Users\hp\Desktop\метро\московский проспект\+IMG_0742-1.thumbnail.jpgC:\Users\hp\Desktop\метро\х-г. лінія\09_moskovskij_prospect_04.jpgC:\Users\hp\Desktop\метро\московский проспект\+IMG_0728.thumbnail.jpg

Станція «Московський проспект» знаходиться на перетині великих транспортих магістралей міста, що зв'язують мікрорайони Салтівського масиву і Нових Будинків з центром міста, а також центр – з промисловою зоною. Станція має два вестибюлі. Їхні стіни, маршеві сходи оброблені сірим мармуром, колійні стіни – чорним лабрадоритом. Архітектурний ансамбль станції витриманий в строгому стилі, в гармонії з навколишнім оточенням. Світильники на зведенні виконані у вигляді кіл, що нагадують ротори турбін. Двадцять другого серпня тисяча дев`ятсот сімдесят п`ятого року на честь пуску першого поїзда на станції був проведений урочистий мітинг, в якому взяли участь керівники міста, області, метрополітену, почесні гості. Метробудівники передали експлуатаційникам символічний ключ від підземної магістралі.

 

 

Домашнє завдання №1

ІІ - група

1. Опрацювати картку з інформацією.

2. Виписати числівники, скласти приклади  на порядок дій, розв`язати їх.

 

C:\Users\hp\Desktop\метро\маршала жукова\+IMG_0757-1.thumbnail.jpgC:\Users\hp\Desktop\метро\маршала жукова\+IMG_0759-1.preview.jpgC:\Users\hp\Desktop\метро\маршала жукова\+IMG_0779-002.thumbnail.jpgC:\Users\hp\Desktop\метро\маршала жукова\IMG_0763-1.thumbnail.jpgСтанція «Маршала Жукова»

Станція «Маршала Жукова» (раніше - «Комсомольська») була першою на ділянці другої черги Холодногірсько-Заводської лінії, яка почала діяти в серпні тисяча дев`ятсот сімдесят восьмого року. Вона несе значне навантаження, приймаючи пасажиропотоки з більшої частини району Нових Будинків. Дев`ятого травня тисяча дев`ятсот дев`яносто восьмого року станція була перейменована, в другому її вестибюлі урочисто відкритий бюст прославленому полководцеві Великої Вітчизняної війни, Маршалові Радянського Союзу Г.К.Жукову.

 

 

C:\Users\hp\Desktop\метро\Радянської Армії\+IMG_0805-001.thumbnail.jpg Станція «Радянської Армії»

C:\Users\hp\Desktop\метро\Радянської Армії\+IMG_0816-001.thumbnail.jpgC:\Users\hp\Desktop\метро\Радянської Армії\+IMG_0795-001.thumbnail.jpgC:\Users\hp\Desktop\метро\Радянської Армії\IMG_0785-001.thumbnail.jpgДесята станція Холодногірсько-Заводської лінії - станція «Радянської Армії». Розташована на Московському проспекті, в районі вулиць Ощепкова, Маршала Рибалко і Харківських дивізій. Пасажирський контингент станції – люди середнього і літнього віку, студентська молодь. Станція неглибокого закладання,  арочного типу. Темний полірований граніт і мармур, суворі архітектурні форми, продуманий дизайн – все відповідає її назві. Має два перходи на Салтівську лінію.

 

 

 

 

 

 

Домашнє завдання №1

ІІІ - група

1.  Опрацювати картку з інформацією.

2. Виписати числівники, скласти приклади  на порядок дій, розв`язати їх.

Станція «Ім. О.С.Масельського»

C:\Users\hp\Desktop\метро\ім. Масельського\+IMG_0827-001.thumbnail.jpgC:\Users\hp\Desktop\метро\ім. Масельського\+IMG_0841.thumbnail.jpgC:\Users\hp\Desktop\метро\ім. Масельського\+IMG_0822-001.preview.jpgC:\Users\hp\Desktop\метро\ім. Масельського\IMG_0821-001.thumbnail.jpg

 

 

 

Станція «Ім. О.С.Масельського» під час введення в експлуатацію мала назву «Індустріальна». Розташована в місці, де з`єднуються два проспекти. Московський проспект примикає до проспекту Тракторобудівників, який веде до Салтівського житлового масиву. Поблизу станції знаходяться завод «Южкабель». У архітектурному відношенні станція колонна, неглибокого закладання. В оздобленні використаний білий і коричневий мармур.

C:\Users\hp\Desktop\метро\Тракторний завод\IMG_0858-001.thumbnail.jpgC:\Users\hp\Desktop\метро\Тракторний завод\IMG_0859-001.thumbnail.jpgC:\Users\hp\Desktop\метро\Тракторний завод\IMG_0848-001.thumbnail.jpgC:\Users\hp\Desktop\метро\Тракторний завод\IMG_0851-001.thumbnail.jpgСтанція «Тракторний Завод»

 

 

 

Десятого серпня  тисяча дев`ятсот сімдесят восьмого року Державна комісія прийняла в експлуатацію пускові комплекси другої черги Холодногірсько-Заводської лінії із загальною оцінкою «відмінно». Наступного дня на станції «Тракторний завод» відбувся урочистий мітинг – лінія метро дійшла до найбільшого на той час індустріального гіганта Харкова – тракторного заводу. Стеля станції нагадує ребристу поверхню тракторних коліс. Виступи колійних стін прикрашені деталями на заводську тематику. Один вестибюль – колонного типу, другий – склепінчастого. Зручні підземні переходи дозволяють працівникам ХТЗ безпечно перетинати жваву автомагістраль Харків-Ростов.

Станція «Пролетарська»

C:\Users\hp\Desktop\метро\пролетарская\+IMG_0871-001.thumbnail.jpgC:\Users\hp\Desktop\метро\пролетарская\+IMG_0880-001.thumbnail.jpgC:\Users\hp\Desktop\метро\пролетарская\+IMG_0885-001.thumbnail.jpgC:\Users\hp\Desktop\метро\пролетарская\+IMG_0868-001.thumbnail.jpg

 

Станція «Пролетарська» завершує Холодногірсько-Заводську лінію метрополітену. Це станція колонного типу, неглибокого закладання. Над її естетико-архітектурним виглядом працювали  два архітектори В.А. Співачук, П.Р. Чечельницький, три інженери П.Д. Пашков, А.В. Варіч, В.С. Котів,  один художник Ю.М. Старостенко. Станція має виходи до заводу «Електротяжмаш», до залізничної платформи чугуївського напряму і зупинок міського наземного транспорту в напрямку Роганського житлового масиву. Тут побудована автостанція, обслуговуюча чугуївський напрямок. Стабільно великий пасажиропотік викликає зацікавленість щодо розміщення на пішохідних переходах станції та на прилеглій території соціально-побутових та торгівельних об’єктів.


Домашнє завдання №2

ІV - група

 Опрацювати картку з інформацією щодо історії та архітектури станцій Салтівської лінії.

Салтівська лінія

1. Станція «Історичний музей»

Станція «Історичний музей» входить до пересадочного вузла «Радянська» - «Історичний музей». Підземні переходи дозволяють пасажирам безпечно перетинати напружену проїжджу частину центра мста. Стіни станції обличковані мармуром з декоративно-художніми вставками. Розташування станції та її планування дозволяють використовувати її інтер’єр для експозицій соціальних проектів, широких рекламних акцій, тощо. Станція зараз кінцева, хоча проектом передбачене продовження Салтівської лінії.

2. Станція «Університет»

Відкриття першої пускової дільниці Салтівської лінії довжиною 6,7 км з п’ятьма станціями відбулося 11 серпня 1984 року саме на станції «Університет», яка у той час мала назву «Дзержинська». Вона побудована під площею Свободи відкритим способом. У архітектурному відношенні – двоярусна, колонного типу, унікальна за своїми конструктивними рішеннями. Ширина платформи складає 13 метрів. Над коліями розміщені балкони, на яких знаходяться виробничі приміщення. Це єдина станція Харківської підземки, що має два ескалаторних нахили, один з них піднімає пасажирів прямо на рівень вулиці Сумської. З часу відкриття до сьогоднішніх днів, площа Свободи є місцем проведення різноманітних заходів: парадів, мітингів, феєрверків, ярмарків. На проведення цих заходів повинна реагувати і станція метрополітену для безпеки пасажирів. При значному скупченні людей на площі пересадочний вузол «Університет» - «Держпром» закривається, а пасажиропотік спрямовується на найближчі станції.

 

 

 

Домашнє завдання №2.

V - група

 Опрацювати картку з інформацією щодо історії та архітектури станцій Салтівської лінії.

3. Станція «Пушкінська»

У зв'язку з тим, що будівництво тунелів між станціями «Пушкінська» та «Історичний музей» велося під старою і густозаселеною частиною міста, ці станції споруджувалися закритим способом. З цієї причини «Пушкінська» – станція найглибшого закладання. Протяжність  ескалатора, що з’єднує платформу з вестибюлем – 365 ступенів, висота підйому по вертикалі – близько 30 метрів. В даний час вестибюль станції виглядає інакше, ніж під час пуску. Завдяки впровадженню нової техніки, він став просторіший і зручніший для входу і виходу пасажирів. Поетичний інтер’єр станції відповідає її назві і це дало початок добрій традиції проводити на станції акції, пов’язані з вагомими літературними подіями.

4. Станція «Київська»

Станція «Київська» проектувалася Харківметропроектом з 1974 року і мала робочу назву «Шевченківська». До закінчення проектування було прийнято рішення назвати станцію на честь столиці України. Назва знайшла відображення в оформленні станції, тут можна побачити барельєфи «Софія Київська», «Золоті Ворота» та інші. Невипадково неодноразово фотографії станції «Київська» використовували для рекламних проспектів. Крім того, макети станції як зразок витонченості і краси, експонуються на виставці Харківметропроекту. Станція примикає до ще однієї унікальної споруди – метромосту. Траса на перегоні від «Київської» до станції «Академіка Барабашова» перетинає річку Харків. Протяжність наземної і надводної ділянки перегону складає 750 метрів, з яких третя частина доводиться на метромост. Утеплена галерея метромоста підвищує експлуатаційну надійність лінії, знижує шум від руху потягів, створює єдиний температурний режим, а також виключає вплив атмосферних опадів у всі пори року на рухомий склад і колійні пристрої метрополітену.

Домашнє завдання №2.

VІ - група

 Опрацювати картку з інформацією щодо історії та архітектури станцій Салтівської лінії.

 

5. Станція «Академіка Барабашова»

Станція «Академіка Барабашова» була запроектована і збудована як станція примикання до електродепо «Салтівське», на час пуску станція розміщувалася у житловому масиві. За минулі роки у районі станції був створений найбільший в Україні торгівельний центр – до поїздної і маневрової роботи додалась серйозна робота з обслуговування великого пасажиропотоку покупців. Особливе навантаження виникає напередодні свят та у період підготовки до нового навчального року. Блок-пост електродепо Салтівське та станція «Академіка Барабашова» стали першими «ластівками» у Харківському метрополітені при впровадженні автоматизованих робочих місць чергових по станції.

6. Станція «Академіка Павлова»

Станція «Академіка Павлова» неглибокого закладання, з двома вестибюлями. До першого вестибюля примикає шість виходів, до другого – один, цей вестибюль тимчасово закритий. Перехід, що примикає до першого вестибюля, проходить під транспортною магістраллю вулиці Академіка Павлова, що дозволяє пасажирам не підніматися на поверхню і виходити прямо на зупинки наземного транспорту. Через станцію «Академіка Павлова» проходить багато студентів, оскільки в безпосередній близькості від неї розташовані студентські гуртожитки і філіал автодорож-нього університету. В останні роки поряд зі станцію відкрилися великі торгівельні комплекси та презентаційно-виставочний центр «Радмир» Експохол.

 

 

 

 

Домашнє завдання №2

VІІ- група

 Опрацювати картку з інформацією щодо історії та архітектури станцій Салтівської лінії.

7. Станція «Студентська»

Станція «Студентська» – її назва каже сама за себе. Поряд із станцією розташований Педагогічний університет, Фармацевтична академія, студентські гуртожитки – тому велику частину її пасажирів складають студенти. Оформлення станції теж пов’язане зі студентською тематикою. Пішохідні виходи ведуть до житлового масиву на вулицях Академіка Павлова та Блюхера. Перехід першого вестибюля станції є підземним під міською транспортною магістраллю. Зручно розташовані виходи дають можливість пасажирам виходити на зупинки трамваїв, тролейбусів і автобусів, а не ризикувати життям при переході по поверхні.

8. Станція «Героїв праці»

Станція «Героїв праці» розташована на перехресті вулиць Академіка Павлова і Героїв Праці і є кінцевою станцією Салтівської лінії. Станція приймає пасажирів з житлових масивів, розташованих по вулицях Академіка Павлова, Героїв Праці, Гвардійців Широнінців, проспекті Тракторобудівників, а також з п'яти мікрорайонів Північної Салтівки. Пасажирами станції також є жителі приміських селищ Циркуни, Тернова, Липці та інші. За останні роки, для зручності мешканців, в районі станції відкриті великі торгівельно - розважальні центри до яких з’їжджаються відвідувачі зі всього міста. А також влітку станцією користуюся мешканці міста, які прямують до Харківського гідропарку – популярного місця відпочинку.

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
29 березня 2018
Переглядів
901
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку