Досліди з рослинами ( НУШ 1 клас)

Про матеріал
Опси найпростіших дослідів з рослинами, які доступні молодшим школярам під керівництвом дорослого ( вчителя, батьків).
Перегляд файлу

 

НУШ

1 клас

Ми - дослідники

Досліди з рослинами

 

 

 

Приміська ЗОШ І-ІІІ ступенів

Нікопольський район

Дніпропетровська область

Подлужна В.М.

 

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "діти-дослідники картинки" 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Пов’язане зображенняДОСЛІДИ З РОСЛИНАМИ

«Чи може рослина дихати? »

Мета.  Виявити потребу рослини в повітрі, диханні. Зрозуміти, як відбувається процес дихання у рослин.

Обладнання.  Кімнатна рослина, трубочки для коктейлю, вазелін, лупа .

Хід досліду.   Вчитель запитує, чи дихають рослин , як довести, що дихають. Діти визначають, спираючись на знання про процес дихання у людини, що при диханні повітря має надходити всередину рослини і виходити з нього. Вдихають і видихають через трубочку. Потім отвір трубочки замазують вазеліном. Діти намагаються дихати через трубочку і роблять висновок, що вазелін не пропускає  повітря . Висувається гіпотеза, що рослини мають у листочках дуже дрібні отвори, через які дихають. Щоб перевірити це, змащують одну або обидві сторони аркуша вазеліном, щодня протягом тижня спостерігають за листям.

Висновок.  Листочки «дихають » своєю нижньою стороною, тому що ті листочки, які були змащені вазеліном з нижньої сторони, загинули.

 

«Чи потрібне корінцям повітря? »

Мета.  Виявити причину потреби рослини в розпушуванні; довести, що рослина дихає всіма частинами.

Обладнання.  Ємкість з водою, ґрунт  ущільнений і пухкий, дві прозорі ємкості з проростками квасолі, пульверизатор, рослинне масло, дві однакових рослини в горщиках.

Хід досліду.   Діти з'ясовують, чому одна рослина росте краще іншої. Розглядають, визначають, що в одному горщику ґрунт щільний, в іншому - пухкий . Чому щільний ґрунт - гірше. Доводять, занурюючи однакові грудочки в воду (гірше проходить вода, мало повітря, так як з щільної землі менше виділяється бульбашок повітря). Уточнюють, чи потрібне повітря корінцям : для цього три однакових проростка квасолі поміщають в прозорі ємкості з водою. В одну ємкість з допомогою пульверизатора нагнітають повітря до корінців, другу залишають без зміни, в третю - на поверхню води наливають тонкий шар рослинного масла, який перешкоджає проходженню повітря до коріння. Спостерігають за змінами проростків ( добре росте в першій ємкості,  гірше в другій, в третій - рослина гине) .

Висновок.  Повітря необхідне для корінців, замальовують результати. Рослинам для росту необхідний пухкий ґрунт, щоб до коріння був доступ повітря.

 

«Що виділяє рослина? »

Мета.  Встановити, що рослина виділяє кисень. Зрозуміти необхідність дихання для рослин.

Обладнання.  Велика скляна ємкість з герметичною кришкою, маленький горщик з рослиною, лучинка, сірники.

Хід досліду.   Дорослий пропонує дітям з'ясувати, чому в лісі так приємно дихається. Діти припускають, що рослини виділяють кисень для дихання людини. Припущення доводять дослідом: поміщають всередину високої прозорої ємкості з герметичною кришкою горщик із рослиною. Ставлять у тепле, світле місце (якщо рослина дає кисень, у банці його має стати більше). Через 1 -2 доби дорослий ставить перед дітьми питання , як дізнатися, чи накопичився в банці кисень (кисень горить ). Спостерігають за яскравим спалахом полум'я лучинки, внесеної в ємкість відразу після зняття кришки.

Висновок.  Рослини виділяють кисень.

 

 

« Чи в усіх листках є живлення? »

Мета.  Встановити наявність в листках харчування для рослин.

Обладнання.  Окріп, лист бегонії (зворотна сторона пофарбована в бордовий колір), ємкість білого кольору.

Хід досліду.   Вчитель пропонує з'ясувати, чи є харчування в листках, пофарбованих не в зелений колір ( у бегонії зворотна сторона листка пофарбована в бордовий колір). Діти припускають, що в цьому листку  немає харчування. Вчитель пропонує дітям помістити листок в киплячу воду, через 5 - 7 хвилин його розглянути, замалювати результат.

Висновок.  Лист стає зеленим, а вода змінює забарвлення, отже, харчування в листку є.

 

« На світлі і в темряві »

Мета . Визначити фактори зовнішнього середовища, необхідні для росту і розвитку рослин.

Обладнання.  Цибуля, коробка з міцного картону, дві ємкості з землею.

Діти роблять припущення, що світло потрібне для життя рослин.

Хід досліду.   Закривають частину цибулі ковпаком з щільного темного картону. Замальовують результат досліду через 7 - 10 днів (цибуля під ковпаком стає світлою ) . Забирають ковпак.

Висновок.  Через 7 - 10 днів знову замальовують результат (цибуля на світлі позеленіла - значить в ній утворилося харчування) .

 

«Лабіринт»

Мета.  Встановити, як рослина шукає світло.

Обладнання.  Картонна коробка з кришкою і перегородками всередині у вигляді лабіринту: в одному кутку картоплину, в протилежному - отвір.

Хід досліду.   У коробку поміщають картоплину, закривають її, ставлять у тепле, але не жарке місце, отвором до джерела світла. Відкривають коробку після появи з отвору паростків картоплі. Розглядають, відзначаючи їх напрямки, колір ( паростки бліді, білі, викривлені у пошуках світла в одну сторону). Залишивши коробку відкритою, продовжують протягом тижня спостерігати за зміну кольору і напрямом паростків ( паростки тепер тягнуться в різні сторони, вони позеленіли ).

Висновок.  Багато світла - рослині добре, вона зелена; мало світла - рослині погано.

 

«Для чого корінці? »

Мета.  Довести, що корінець рослини всмоктує воду; уточнити функцію коренів рослин; встановити взаємозв'язок будови і функцій рослини.

Обладнання.  Живці герані або бальзаміну з корінцями, ємкість з водою, закрита кришкою з прорізом для живця рослини.

Хід досліду.   Діти розглядають живці бальзаміну або герані з корінцями, з'ясовують, для чого коріння потрібні рослині (коріння закріплює рослини у землі), вони забирають воду. Проводять досвід: поміщають рослину в прозору ємність, відзначають рівень води, щільно закривають ємність кришкою з прорізом для живця . Визначають, що сталося з водою через кілька днів.

Висновок.  Води стало менше, тому що коріння живця всмоктує воду.

 

«Як побачити рух води через корінці? »

Мета.  Довести, що корінець рослини всмоктує воду, уточнити функцію коренів рослини, встановити взаємозв'язок будови і функції .

Обладнання.  Живець герані або  бальзаміну з корінцями, вода з харчовим барвником.

Хід досліду.   Діти розглядають живці герані або бальзаміну з корінцями , уточнюють функції корінців (вони зміцнюють рослина у ґрунті, беруть з неї вологу ). А що ще можуть брати корінці з землі? Припущення дітей обговорюються. Розглядають харчовий сухий барвник, додають його у воду, розмішують. З'ясовують, що має статися, якщо корінці можуть забирати не тільки воду (корінець повинен забарвитися в інший колір ). Через кілька днів результати досвіду діти замальовують у вигляді щоденника спостережень. Уточнюють, що буде з рослиною, якщо в землі виявляться шкідливі для нього речовини ( рослина загине, забравши разом з водою шкідливі речовини).

Висновок.  Корінець рослини всмоктує разом з водою й інші речовини, що знаходяться в ґрунті.

 

"Що може статися з рослиною,

коли її середовище забруднене або змінене на гірше".

 

Мета.  Довести, що жива істота реагує на зміни в середовищі.

Обладнання. Чотири листочки герані, чотири склянки з водою, оцет, сіль,  рослинна олія.

Хід досліду.  

  1. Відрізати чотири листочки герані з однієї рослини і поставили кожен в окрему склянку з водою.
  2. Забруднити воду в трьох склянках. До першої налити дві столові ложки оцту. Підписати: "Кислота".

До другої покласти дві столові ложки солі. На цій склянці написати слово "Сіль".

Налили дві столові ложки рослинної олії до третьої склянки, написати на ній "Олія".

В четвертій склянці воду залишили чистою.

  1. Усі чотири склянки поставити на підвіконня.
  2. Спостерігали за листочками протягом тижня.

Висновок. Найкращий вигляд мав листочок, який стояв у склянці з чистою водою. Якщо середовище, де  існують живі істоти, забруднене, вони поступово гинуть.

 

 « Як впливає сонце на рослину »

Мета.  Встановити необхідність сонячного освітлення для росту рослин. Як впливає сонце на рослину.

Хід досліду.  

1 ) Посадити цибулю в ємкості. Поставити на сонце , під ковпак і в тінь. Що станеться з рослинами ?

2 ) Прибрати ковпак з рослинам. Яка цибуля? Чому світла? Поставити на сонце, цибуля через кілька днів позеленіє.

3 ) Цибуля в тіні тягнеться до сонця, вона витягується в той бік, де сонце . Чому?

Висновок.  Рослинам потрібне сонячне світло для зростання, збереження зеленого забарвлення, так як сонячне світло накопичує хлорофіл, який дає зелене забарвлення рослинам, так рослини харчуються.

 

 

C:\Users\user\Desktop\Досліди\1.JPG

 

C:\Users\user\Desktop\Досліди\2.JPGC:\Users\user\Desktop\Досліди\3.JPG

C:\Users\user\Desktop\Досліди\5.JPGC:\Users\user\Desktop\Досліди\4.JPG

C:\Users\user\Desktop\Досліди\7.JPGC:\Users\user\Desktop\Досліди\6.JPG

C:\Users\user\Desktop\Досліди\9.JPGC:\Users\user\Desktop\Досліди\8.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\user\Desktop\Досліди\10.JPG

C:\Users\user\Desktop\Досліди\11.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\user\Desktop\Досліди\12.jpg

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кулак Ірина Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
10 листопада 2020
Переглядів
2305
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку