Конспект уроку з курсу
« Я досліджую світ»
(підручник Т. Гільберг 1 клас)
вчителя комунального закладу
« Середня загальноосвітня школа №23»
Кам’янської міської ради
Теодорович Людмили Олександрівни
Тема тижня: Світ рослин
Тема уроку:Калина – символ України
Завдання уроку:Ознайомити учнів з одним із рослинних символів України - калиною.
Розкрити взаємозв’язки між рослинами, тваринами, людиною.
Формувати навички дослідницької діяльності,порівнювати, узагальнювати,
зіставляти набуті знання та використовувати їх у повсякденному житті. Формувати здоров’язбережувальну компетентність.
Розвивати творче мислення, уміння аналізувати і робити висновки на основі медіа текстів.
Виховувати любов до природи,прагнення використовувати технології для власної самореалізації.
Орієнтовні проблемні запитання:
1.Чи відноситься калина до рослин?
2. Що спільного між усіма рослинами?
3.Чому людина не може жити без рослин?
Очікувальні результати:
Учні знатимуть: ознаки, властиві рослинам (калині);
звідки пішла назва куща та чому калину вважають
лікарською рослиною;
які існують взаємозв’язки рослин, тварин (птахів) і
людини.
Учні вмітимуть:
Предмети, які інтегруються:я досліджую світ, математика, мистецтво, курс «Я у медіа просторі»
Структура уроку
І.Повідомлення теми,цілей та завдань уроку.
-Діти, якій рослині була присвячена наша ранкова зустріч?
К,
Як ви вважаєте, чому саме калині?
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Давайте переглянемо відео про калину
Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=WFLgl5aRGVM
Вчитель: Калина – кущова рослина заввишки до 5 метрів. Росте в чагарниках поблизу річок, на схилах. На планеті близько 200 видів цієї рослини(на Україні лише 2 види). Квітне калина в травні. Квіти зібрані у великі парасольки, їхні суцвіття неоднакові: по краях знаходяться білі великі, а всередині – дрібненькі зеленуватого кольору квіточки. Саме вони дають плоди, а великі квітки приваблюють комах.
ІІІ Актуалізація та корекція опорних знань учнів.
Калина (яка?)-червона,корисна,гарна,пишна,кисла та ін.
У вінку зеленолистім,
У червоному намисті
Видивляється у воду
На свою чарівну вроду.
Хто ж ті ягоди не знає,
Від застуди їх приймає.
На кущах вони висять,
І, як маків цвіт, горять.
Тільки це не є малина.
Що за ягода?..... ( калина)
Режим доступу:https://www.youtube.com/watch?v=PPJ_TBUb-Bk
ІV . Повторення та аналіз основних фактів.
Вчитель: Візьміть гілочку калини. Розгляньте її. Скуштуйте ягідку. Кісточку покладіть на долоньку. На що вона схожа? (сердечко)
Існує легенда про калину. Послухаємо її.
Режим доступу:https://www.youtube.com/watch?v=tCz7xgV4kis
Вчитель: Діти, калину люблять не тільки люди. Вона приваблює своїми ягідками і пташок. Влітку вони ховаються в затінку в гілочках, а взимку
смакують ягодами. Давайте розв’яжемо задачу про пташок, які прилітають до нас взимку.
Задача. Снігур та омелюх прилетіли на калинку поласувати ягодами. На 1 гілочці висіло 8 кетягів з ягодами, а на 2 – на 4 менше. Скільки кетягів висіло на 2 гілці?
снігур
омелюх
V. Творче перенесення знань та навичок учнів в нові ситуації.
Вчитель:
Діти, ми вже знаємо, що калина має лікарські властивості. Отже, нею можна лікуватися. Давайте допоможемо дівчинці купити в аптеці калиновий сироп від кашлю.
Задача:Мама попросила Оленку купити ліки від кашлю в аптеці. Вона дала їй 10 гривен. Ліки коштують 6 гривен. Скільки здачі повинна отримати дівчинка після покупки ліків?
Вчитель: Ми розв’язували задачу про те що калина продається в аптеці. Який висновок ми можемо зробити?
- Дійсно, калина – це лікарська рослина, яка має лікувальні властивості.
А ще ми можемо приготувати варення, кисіль та інші страви.
Ми будемо створювати з вами малюнок калини за допомогою відбитків пальчиків.
Послухайте уважно інструкцію.
VI Узагальнення та систематизація основних ідей та наукових теорій, предметів, що є складовими уроку.
Вчитель: Кожен народ має свої святині, свої символи - споетизовані образи дерев, квітів, птахів, тварин. Є вони і в нашого народу. Тополя, дуб, чорнобривці, барвінок, волошки... Та без верби і калини немає України. Вони віддавна уособлюють красу України, духовну міць її народу, засвідчують любов до рідної землі.