Урок "Калина - символ України"

Про матеріал
Розробка конспекту урока з використанням матеріалів з інтернет - ресурсів. Розкриває взаємозв’язки між рослинами, тваринами, людиною. Формує навички дослідницької діяльності, допомогає порівнювати, зіставляти набуті знання та використовувати їх у повсякденному житті. Формується здоров’язбережувальна компетентність. Розвиває творче мислення, уміння аналізувати і робити висновки на основі медіа текстів.
Перегляд файлу

             

          

 

 

 

               Конспект уроку  з курсу

              « Я досліджую світ»

                (підручник Т. Гільберг 1 клас)

вчителя комунального закладу

« Середня загальноосвітня школа №23»

Камянської міської ради

 

 Теодорович Людмили Олександрівни

Картинки по запросу калина для оформлення

Тема тижня:  Світ рослин

Тема уроку:Калина – символ України

 Завдання уроку:Ознайомити учнів з одним із рослинних символів України - калиною.

 Розкрити взаємозв’язки між рослинами, тваринами, людиною.

 Формувати навички дослідницької діяльності,порівнювати, узагальнювати,

зіставляти набуті знання та використовувати їх у повсякденному житті. Формувати здоров’язбережувальну компетентність.

Розвивати творче мислення, уміння аналізувати і робити висновки на основі медіа текстів.

Виховувати любов до природи,прагнення використовувати технології для власної самореалізації.

Орієнтовні проблемні запитання:

1.Чи відноситься калина до рослин?

2. Що спільного між усіма рослинами?

3.Чому людина не може жити без рослин?

                Очікувальні результати:

Учні знатимуть:   ознаки, властиві рослинам (калині);

звідки пішла назва куща та чому калину вважають

лікарською рослиною;

 які існують взаємозв’язки рослин, тварин (птахів) і  

людини.

         Учні вмітимуть:

  • характеризувати рослину як об’єкт живої природи;
  • встановлювати взаємозв’язки між рослиною і людиною;
  • знаходити число за даним відношенням «більше на», «менше на», використовувати дані для досліджування проблеми;
  • уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування, висловлювати думки і почуття з приводу простих медіа текстів,обговорювати в групі проблемні запитання;
  • Наводити приклади використання рослин ( калини) людиною.

Предмети, які інтегруються:я досліджую світ, математика, мистецтво, курс «Я у медіа просторі»

Структура уроку

І.Повідомлення теми,цілей та завдань уроку.

-Діти, якій рослині була присвячена наша ранкова зустріч?

  • Розгадування ребуса

Результат пошуку зображень за запитом "малина картинка для детей"К,

 

 Як ви  вважаєте, чому саме калині?

  • Вправа « Мозковий штурм»

 

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

  • Сьогодні ми дізнаємося про калину багато нового і, навіть, скуштуємо її.

Давайте переглянемо відео про калину

           Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=WFLgl5aRGVM

 

Вчитель: Калина – кущова рослина заввишки до 5 метрів. Росте в чагарниках поблизу річок, на схилах. На планеті близько 200 видів цієї рослини(на Україні лише 2 види). Квітне калина в травні. Квіти зібрані у великі парасольки, їхні суцвіття неоднакові: по краях знаходяться білі великі, а всередині – дрібненькі зеленуватого кольору квіточки. Саме вони дають плоди, а великі квітки приваблюють комах.

  ІІІ Актуалізація та корекція опорних знань учнів.

  • Вправа « Гронування» , використовуючи кубики LEGO (в групах)

Калина (яка?)-червона,корисна,гарна,пишна,кисла та ін.

  • А чи дійсно калина – це рослина?(діти повторюють ознаки рослин, розрізняють дерева, кущі, трави)
  • Відгадування загадки

      У вінку зеленолистім,

      У червоному намисті

Результат пошуку зображень за запитом "калина картинка для детей"Видивляється у воду

На свою чарівну вроду.

Хто ж ті ягоди не знає,

Від застуди їх приймає.

На кущах вони висять,

І, як маків цвіт, горять.

Тільки це не є малина.

Що за ягода?..... ( калина)

  • Що нового дізналися про калину?
  • Давайте відпочинемо і зробимо танцювальні рухи

Режим доступу:https://www.youtube.com/watch?v=PPJ_TBUb-Bk

 

ІV . Повторення та аналіз основних фактів.

  • Вправа «Доторкнись руками до природи» (робота в групах)

Вчитель: Візьміть гілочку калини. Розгляньте її. Скуштуйте ягідку. Кісточку покладіть на долоньку. На що вона схожа? (сердечко)

Існує легенда про калину. Послухаємо її.

           Режим доступу:https://www.youtube.com/watch?v=tCz7xgV4kis

 

Вчитель: Діти, калину люблять не тільки люди. Вона приваблює своїми ягідками і пташок. Влітку вони ховаються в затінку в гілочках, а взимку

смакують ягодами. Давайте розв’яжемо задачу про пташок, які прилітають до нас взимку.

Задача. Снігур та омелюх прилетіли на калинку поласувати ягодами. На 1 гілочці висіло 8 кетягів з ягодами, а на 2 – на 4 менше. Скільки кетягів висіло на 2 гілці?

            снігур

         омелюх

 

V. Творче перенесення знань та навичок учнів в нові ситуації.

Вчитель:

 

 

Діти, ми вже знаємо, що калина має лікарські властивості. Отже, нею можна лікуватися. Давайте допоможемо дівчинці купити в аптеці калиновий сироп  від кашлю.

Задача:Мама попросила Оленку купити ліки  від кашлю в аптеці. Вона дала їй 10 гривен. Ліки коштують 6 гривен. Скільки здачі повинна отримати дівчинка після покупки ліків?

Вчитель: Ми розв’язували задачу про те що калина продається в аптеці. Який висновок ми можемо зробити?

- Дійсно, калина – це лікарська рослина, яка має лікувальні властивості.

А ще ми можемо приготувати варення, кисіль та інші страви.

 

  • А зараз ми з вами перетворимо клас на арт – майстерню.

Ми будемо створювати з вами малюнок калини за допомогою відбитків пальчиків.

Послухайте уважно інструкцію.

  1. Приготувати аркуш паперу.
  2. Вмочуючи пальчик у фарбу червону, залиште відбиток на папері, формуючи кетяги калини.
  3. За допомогою пензлика намалюйте гілочку та листочки.

 

VI Узагальнення та систематизація основних ідей та наукових теорій, предметів, що є складовими уроку.

 

Вчитель: Кожен народ має свої святині, свої символи - споетизовані образи дерев, квітів, птахів, тварин. Є вони і в нашого народу. Тополя, дуб, чорнобривці, барвінок, волошки... Та без верби і калини немає України.   Вони віддавна уособлюють красу України, духовну міць її народу, засвідчують любов до рідної землі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 листопада 2020
Переглядів
1729
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку