Food and Drinks Розробка уроку

Про матеріал

Розробка уроку з теми "Їжа та напої" для учнів 7 класу

Цілі уроку:

Практична:

• узагальнити і систематизувати використання учнями вивченого лексичного матеріалу з теми «Їжа та напої»;

• практикувати вживання учнями граматичних структур Present Simple

• закріпити вживання займенників some any

• практикувати читання тексту з метою вилучення додаткової інформації

Розвиваюча:

• розвивати мовну здогадку, пам'ять, увагу, логічне мислення

• розвивати уміння учнів аналізувати прочитаний матеріал

• розвивати слухову,зорову пам'ять,довільну і мимовільну увагу

• розвивати мовлення,пізнавальні,інтелектуальні здібності

Освітня:

• підвищувати пізнавальну активність завдяки застосуванню таких методів і прийомів як: мозковий штурм, фронтальне опитування,робота в групах і парах,виконання тесту

• активізувати використання у мовленні матеріалу попередніх уроків

Виховна:

• виховувати в учнів усвідомлення важливості правильного харчування, дбайливе ставлення до їжі як до складової свого здоров`я.

Тип уроку:

урок узагальнення і систематизації знань та вмінь.

Перегляд файлу

Урок з теми

«Їжа та напої»

Цілі уроку:

Практична:

  • узагальнити і систематизувати використання учнями вивченого лексичного матеріалу з теми «Їжа та напої»;
  • практикувати вживання учнями граматичних структур Present Simple
  • закріпити вживання займенників  some any
  • практикувати читання тексту з метою вилучення додаткової інформації

Розвиваюча:

  • розвивати мовну здогадку, пам'ять, увагу,  логічне мислення
  • розвивати уміння учнів аналізувати прочитаний матеріал
  •  розвивати слухову,зорову пам’ять,довільну і мимовільну увагу
  • розвивати мовлення,пізнавальні,інтелектуальні здібності

Освітня:

  • підвищувати пізнавальну активність завдяки застосуванню таких методів і прийомів як: мозковий штурм, фронтальне опитування,робота в групах і парах,виконання тесту
  • активізувати використання  у мовленні матеріалу попередніх уроків

Виховна:

  • виховувати в учнів усвідомлення важливості правильного харчування, дбайливе ставлення до їжі як до складової свого здоров`я.

Тип уроку:

урок узагальнення і систематизації знань та вмінь.

 

Обладнання:

дошка,телевізор,ноутбук,роздатковий матеріал,підручник,зошит

 

ХІД УРОКУ

 

I.  Привітання/ Greeting

T: Hello children! I’m glad to see you.

1.Brain-Storm. Short video. SLIDE 2

T: How do you think what are we going to speak about?

Pupils’ answers:  We are going to speak about  “Food”

T: Yes, you are right .   So the theme of our lesson is “Food and drinks”

2.Objectives

To the end of the lesson  Slide 3

you should


  • review vocabulary on the topic
  • be able to use it in your speech

          be ready for the test

You will practise in


  • speaking,listening,reading, writing

3. Pupils’ expectations

T:Children let’s talk about your  expectations

What do you expect from our lesson?

Pupils’ answers :

P1: …………, P2………..,P3…………                                  

II. Warming up. Уведення в іншомовну атмосферу

1.T:Look at the next slide.  Slide 4 You can see  the motto of our lesson: “One must eat to live not eat to live. READ AND TRANSLATE.

2.Фонетична розминка

 T:Let’s practice our pronunciations: Slide 5    

   3.Мовна розминка:

  Т :Children let’s think what is food for us

Pupils answer………….. Slide 6

Look and say : I like….I don’t like……Slide 7

 Look and say: I prefer…..to……; Slide 8

III. Oсновна частина уроку

1. Лексичні ігри

Game Magic Food Garden Slide 9

Учні поділяються на три групи:

Give a name for each of the following groups:

  • potato,carrot,cabbage  
  • grape,apricot,pine-apple
  • milk, tea, coffee, juice Slide 10
  • Game "Find the stranger. T: let’s play one more game: Slide 11

Read  and  find the odd words.

1)Cheese,coffee, hungry, soup.

2) Sausage, juice, coffee, tea.

3) Butter, fish, milk, yogurt.

4Honey,candy,ice-cream,ham.

5) Onion, pear, apple, grapes.

Pupils read the words and say what word is odd                                    

2 Перевірка домашнього завдання.

Reading/ Робота з текстом

T.:Your home task was-

to complete the text of the ex 3 on p.71  with the words from the box given bellow,read and translate the text.What kind of text is it :

a topic, a story, a letter, an article?

Pupils answer…………………………

T:What is it about? Pupils answer…………………………

Post-reading task                                                                                     (3хв.)

Work in groups:

GR . 3Match the pairs

1.The biggest meal of the day   A. Каша з молоком                      Slide 12

2. Pancakes with tea                  В.Найбільша їжа дня    

3. Cereal with milk                    С. Біфштекс і котлети  

4.Fish fillets                               D. Блинчики з чаєм      

5.Steak and chops                      E. Їжа з трьох блюд       

6.Three meal courses                 F. Філе риби               

GR.2 Agree or Disagree                                              Slide 13

1.The Ukrainians have meal four time a day yes         

2.The Ukrainians can eat soup for breakfast             

3.Sandwiches and coffee are very popular in Ukraine  

4. Breakfast is usually the biggest meal of the day        

5. At 4 or 5 the Ukrainians may have something for a snack

6. The Ukrainians have their biggest meal at 7      

GR.3

 JUMBLED SENTENCES   Slide 14

1)  a day/time/The/have/meal/Ukrainians/four    

2)   pancakes/ tea/ Some /with /for /have /people/ may/ coffe/ or/ breakfast  

3)   day/ first/ is/ Breakfast/ the / meal/ of/ the   

4)   the/middle/Dinner/the/is/usually/in /of/ day   

 5)    cuisine/varied/Ukrainian/is/quite   

6)   very/Sandwiches/and/coffe/popular/in/   Ukraine are     

3 Speaking  Робота в групах       Slide 15

GR. 1Complete a sentences with the words given below  and make up a story about tea

Speak in class

countries,tea,comes,rain

……… is one of the most popular drinks in the world

Tea …………..from the leaves of a plant

The tea plant or bush needs a warm climate and a lots of ……………..

It grows well in China, India, Japan  and some ………… in Africa

GR.2  

Complete a sentences with thewords given below  and make up a story about tea Speak in class

day, lemon, tea,milk                  Slide 16

English are fond of …..

They drink tea with…..

They have a nice cup of tea 6 or 8 times a ……

In  Ukraine people  drink tea with…………

GR.3 Complete the dialogues ex7 p.68

4. Rest –time.  Фізкультхвилинка (Музична пауза)     Slide 17                             (3хв)

5. LISTENING. Slide 18                                                                          

Перегляд учбового відео

Post –listening task Slide 19                                                                         


1. Lucy likes to eat fish  and chips  

2. Jamal likes salad. 

3. Lucy doesn’t like to eat spaghetti

4. Jamal’s favourite dish is rice.

5. Lucy’s favourite food is chiken. 

6. Jamal likes to eat spaghetti


6. Writing Test Some/any   Slide 20                                                                          

Взаємоперевірка                                                                         

ІV.  Заключна частина уроку.

Homework.  Домашнє завдання.Ex 8 p 71

Summarizing. Підведення підсумків уроку.

T: Our lesson is coming to an end. Children, what have we done today?

Reflection. Slide 21                                                                        

 

My achievements

Yes or No

1

I know the words, can write some of them        

 

 

2

I can ask and answer the questions about food

 

3

I can make up the dialogues       

 

4

I can tell about food and drinks       

 

5

I can write recipe        

 

If you get 5 “yes” – it’s brilliant. Slide 22                                                                      

If you get 4 “yes” – it’s very good.

If you get 3 “yes” – it’s satisfactory.

If you get 2 “yes” – it’s bad.        

T: You work really hard today. Thank you for the lesson. Your marks are:

Children have your expectations come true?

Reflection.
T: Choose the сolor that reflects your mood: Slide 23                                                                      

The lesson was interesting.

I worked myself without teacher’s help.

The lesson was interesting.

I worked with a little help from my teacher and friends

The lesson was interesting.

But it was difficult for me.

orange

 

green

 

 

violet

 

 

Saying goodbye.

T: Stand up, children! Thank you for your creative work. The lesson is over. Goodbye!  

doc
Додано
10 січня 2022
Переглядів
543
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку