Газета літературно-журналістського гуртка "Сонячний зайчик і Ко" (Осінь 2013)

Про матеріал

Газета літературно-журналістського гуртка "Сонячний зайчик і Ко" містить дитячий доробок казок, оповідань, віршів, інтерв'ю, малюнків тощо. Редактор - Надія Тарасюк (Вчитель української мови та літератури і зарубіжної літератури, поетеса, член Національної спілки журналістів України Надія Йосипівна Куц). Газета заснована у 2011 році.

Перегляд файлу

РІЗНІ ДУМКИ НА ОДНУ ТЕМУ

Що для мене українська мова?

* * *

 Україна ― це мальовнича частинка світу, де є безліч чудових краєвидів. Україна відома своїми геніальними письменниками, талановитими художниками, а насамперед ― своєю мелодійною мовою.

 Українська мова ― це велике надбання нашого народу. Ще змалечку ми чуємо її від батьків, читаємо книги, спілкуємося нею щоденно. Без мови я не уявляю життя, як без повітря чи без сонця…

 Мова є одним із найцінніших скарбів людського життя. Зрікаючись її, ми втрачаємо самі себе. Недарма ж говорять: «Людина без мови, як без зерна полова»!       

Таня Тарасюк * * *

       Я проживаю в Україні. 

Тут я народилася і зростаю. 

Я ― українка і розмовляю рідною мовою, бо держава МОЯ ― Україна, мова МОЯ ―

українська.                                Уляна Киричук

* * *

 Багато віршів і пісень написано українською мовою. Я вважаю, що мову недарма називають душею народу. Як і всяку душу, її потрібно зберегти чистою і красивою. Вона, як душа людини, ― одна, одна для кожної нації.

       Українська ― офіційна мова нашої країни, і це ― ДОБРЕ!

Багато українців стали відомими письменниками, композиторами, співаками, науковцями.

Вони прославили українську мову на увесь світ.                                                 Міша Хільчук

* * *

          Україна ― батьківщина родючих полів і дивовижної мови. 

Українська мова, образно кажучи, солов’їна. Особисто я не знаю кращої за цю дивовижну мову. Українська мова дивує своєю легкістю і милозвучністю. А як звучить українська пісня, особливо тоді, коли її співає українець.

Україна багата своєю мовою і людьми ― відомими і не дуже, ― але всі вони розмовляють українською, і це ―

головне.            Іван Климчук

* * *

 Я пишаюся українською мовою і плекаю кожне її слово. Рідну мову треба вивчати, розвивати, берегти, бо без своєї мови народ перестає бути самостійним. Наша солов’їна мова ― наче віночок, у який кожен українець, немов квіти, вплітає усі ті слова, які вимовлені щиро, радісно, з любов’ю. Тому й не дивно, що українську мову

називають барвистою і веселковою. У мові відбиваються звичаї і традиції українців, рідне слово увібрало усю духовність, душу свого народу. Звісно, я не обмежуюся однією мовою, але для мене найкращою є українська.

Настя Поліщук учні 8 класу

А  в  небі-сливі 

Гіркущими  сльозами  плаче  небо,

згаснув зоряни́к,                                                 І грім  ображено  гуркоче  щось  здаля.

І  сон  стомився,  

Так  хочеться  тепла,  тепла  ще  треба,

вліз  на  днище  дуба;

А  Осінь  холодом  засіює  поля.

Легким  туманцем

 

синій  спокій  зник. 

Так  хочеться  тепла,  тепла  ще  трішки…

 

І  хризантеми   квітнуть, ох рясні.

Морга  світанок ―

Ще  не  усі  зібрала  я  усмішки,

в  росах  сонця  стадом.

Не  доспівала  літні  ще  пісні.

«Привіт,  коханий…» 

 

Луска  цвіт  бузку.

Гіркущими  сльозами  плаче  небо,

… Манірний  трек ―

І  грім  ображено  гуркоче  щось  здаля.

сміється  день  над  ставом ―    

Додолу  осінь  губить  листя  клена,

Жаб'ятко там  зелене  

Мов  карусель,  людське  життя  кружля.

читає  реп  листку.    

 

Надія Тарасюк   

                                                                                           Життя ― це  не  річ

Життя ― це  не  просто річ,

Це  не   слово   з   вуст,

Це  не  погляд  з  віч,

А щось  дивне…

Знайоме  і  незнайоме.

Життя ― мов букет  піонів.

 

Таня Тарасюк учениця 8-го класу

Малювала Світланка Куц

                                                                                                                                                      учениця 3-го класу                      


ШКІЛЬНА фотоХРОНІКА

Жовтень

ШКІЛЬНА фотоХРОНІКА Листопад

 СТОРІНОЧКА ДЛЯ МАЛЕЧІ


Загадка

Довгі вуха має, Моркву полюбляє.

Хрум-хрум-хрум ― з’їдає. Хто це? Хто вгадає? 

Загадувала загадку і малювала                          Люда Барчук

учениця 5-го класу

 

Сестриця

Моя сестриця ― білолиця. Очка ― голубенькі, Косички ― біленькі.

 

Жоржина

Розцвіла жоржина красна У моїм садку. Запашним повітря стало По всьому дворку.

 

До жоржини прилетіли Бджілоньки малі. Подзижчали, погуділи В нашому дворі.

Вітер листячко збирає

Вітер листячко збирає,

Сніжок землю посипає, Із морозом йде зима, Ластівок уже нема.

Лиш зосталися синички,

 

Горобці і снігурі.

 

Вдягли діти рукавички Та й радіють всі зимі.

 

 

 

                                      Осінь

Біля нашого поля  Вітер колише тополю. З неї листочки зриває, Тонкі гілки нагинає.

 

Руденька білка горішки

Попід горіхом збирає, Скікне по дереві трішки ―  В дупло своє їжу складає.

 

А їжачок-непосида Яблучка в купу скидає. В нашім садочку щоранку Листячко він підгортає.


Юля Хільчук учениця 5-го класу


Віка Мечик                                 учениця 4-го класу


ОСІННІЙ ВЕРНІСАЖ

 

 У НАС В ГОСТЯХ      

пародист Микола Базів

 

                Диспетчер

«І я один лишився на пероні, Твій корабель відплив, неначе в сні».

Валерій Залізний. «Не відпливай у забуття». Збірка «Вишнева заметіль»,

Тернопіль: «Рада», 2010

Диспетчером по руху був Залізний,

Хоч плутав: де перон, а де ― причал, А також транспорт водний і колісний, Тому печальний маємо фінал.

 

З перону залізничного вокзалу

Таки не зрушив з місця пароплав,

А потяг, що відчалив від причалу,

Ще довго з моря бульбашки пускав!

Котра година?

«І кожну таку хвилину,

Навіть точніше ― мент»

Петро Сорока. «На захід від спадаючого сонця», Тернопіль: «Тайп», 2011 ― Година котра в тебе, Петре? ― Про час я дізнатись хотів.

― Та зараз уже на четверту

Рівно п'ятнадцять… ментів.

Не впору

«Дні відцвітають вишнями в вікні…»

«Рілля проснеться й парою дихне…»

«Косу розбудить рано на зорі І трави хай кладе в густі покоси».

Пилип Юрик. «Передранковість». 

Сайт pilipyurik.com Прийшла весна, у цвіті вишень віти, А ген рілля чорніє за селом.

Ну як весні я можу не радіти,

Недаром я ― з дипломом агроном!

 

 

Непорядок в природі

                          «… Відлетіла у вирій зима».

 Петро Волощук. «Коли молодими ми були».

                      Альманах «Подільська толока»,

                                                 Тернопіль, 2009

 Вже порядку в природі нема,   Що робити ― учені не знають:

 «Відлітає у вирій зима»,

 А на північ птахи відлітають.

  

 Вже на південь пішов Дід Мороз,  Став подібним на чорного турка,  Із онучкою вийшов курйоз:

 Закохалася в негра Снігурка.

  

 Хоч відпусток настала пора,

 Та не їдуть туристи до Криму.

 Треба нам попросити Петра:  Хай поверне із вирію зиму!

                              Імлисті очі

 

«… І сняться в снах твої імлисті очі..»

 

Михайло Тарабій. Збірка «Джерела душі»

 

Щось, кохана, у нас із очима:

 

В тебе очі імлисті-імлисті,

 

В мене також бувають такими,

 

Коли вип’ю три рази по двісті.

 

 

 

Але помисли в мене пречисті,

 

І у парі ми жити могли би,

 

Я ж єдиний кохаю імлисті

 

Твої очі несвіжої риби.

 

 

 

Ти ж поета любов ігноруєш,

 

Ждеш на білім коні окуліста

 

І допоки собі вередуєш,

 

Вже лихе принесло пародиста!

 

І недаремно осягав науки:

Іще ніхто не сіяв, не садив,

А я, косу в свої узявши руки,

Уже траву в покоси повалив!

Довідка:  Микола Ба гуморист. З селищі Гус

зі

я

 

 

в народився на Івано     -Франківщині. Поет-

а професією  ― інженер. Живе і творить у тин на Тернопіллі. Автор гумористичних 

 

збірок «Ве

се

лі кропивинки» (2008), «Мій Кропивник» 

 

(2011), «Кол

 

юче дзерало» (2012), «Шерстилинки» (2013).

 КОМПОЗИЦІЯ

ЩЕДРІ ДАРИ ОСЕНІ

 ІНТЕРВ'Ю з психологом

Піскотерапія ― формування сильного і здорового «Я» людини 

Ольго Андріївно, у своїй роботі психолога ви часто використовуєте піскотерапію. Розкажіть, будь ласка, про неї.

 Сам метод піскової терапії є дуже простим. У кабінеті психолога стоїть пісочниця з піском, а також полички з іграшками, які можуть використовувати діти для гри з піском. У роботі можна використовувати лопатки, пасочки, форми, дрібні іграшки, за допомогою яких діти викладатимуть на ящику різні «ситуації» зі свого життя.

            ― Для чого проводять терапію піском?

Пісок ― це такий інструментарій, який ми бачимо щодня. Бачимо в пісочниці, де граються діти, бачимо на подвір’ї, але, використовуючи його в нестандартній ситуації, ми переносимо пісок з природних умов у неприродні, тобто в приміщення. Внаслідок цього дитина швидше розкривається, і психологу легше виявити якісь проблеми і причини їх виникнення для того, щоб допомогти  у вирішенні цих проблем.

― Як впливає піскотерапія на дітей?

У процесі роботи з піском діти, відчуваючи його тактильно, тобто пальцями рук, розслабляються. Вони стають відвертішими, краще ідуть на контакт із психологом чи педагогом, котрий з ними працює.

                                                                                                        ― А  яким повинен бути пісок?             

Якщо дотримуватися санітарних норм, то пісок повинен бути прокварцований. У звичних умовах його можна продезінфікувати у пічці, тобто пропекти його, а потім просіяти через сито.

― Чи є у нас такий пісок? Чи він має бути особливим, наприклад, з морських берегів? 

Я використовую звичайний пісок. Прогріваю його у духовці і просіваю через сито. Після цього він стає сухим, дрібнішим ― кращої якості. 

Скажіть, будь ласка, чи використовують терапію піском  у роботі з дорослими?

Так, на практиці це навіть ефективніше, ніж робота з дітьми,      адже   піскотерапія             дозволяє        дорослим      людям повернутися в світ дитинства. Вона надає можливість дістати

зі своєї підсвідомості ту інформацію, яка закладена ще в довербальному дитинстві. 

― Чи можна займатися піскотерапією в домашніх умовах (наприклад, батьки із дітьми), чи така форма роботи повинна проводитися лише під контролем психолога?

Можлива ситуація, але для того, аби досягти якихось успіхів, потрібно багато вчитися. Я не можу сказати, що маю вже такий досвід роботи, тому що навчання та курсів не проходила, але терапію піском використовую і стараюся вглядатися у ту «ситуацію», яку дитина викладає на піску, а тоді діагностувати проблеми, що виникли чи можуть виникнути у дитини в подальшому житті.

― Дякую  за розмову.

Розмову вів Андрій Гой, учень 8-го класу

Редактор – Надія  Тарасюк

Видавець – Великовікнинська  ЗОШ  І-ІІІ ст.

Газета виходить з вересня 2011 року один раз в квартал. Тираж 50. Висловлені  авторами думки можуть не збігатися з позицією редакції. Редакція залишає за  собою право редагувати та скорочувати тексти. Передрук матеріалів дозволяється з посиланням на газету. Наша адреса: 47320,  с. Великі  Вікнини,  р-н  Збаразький,  обл. Тернопільська, т.  33-3-14  (0675805613)

pdf
Додано
18 листопада 2018
Переглядів
735
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку