Вітаю, колеги! Якщо у Вас є учні, які не люблять вчити вірші напам'ять, пропоную використати "хитринку" під назвою ейдетика, якою активно користуюся я, і яку дуже люблять мої учні. НЕ ОГОЛОШУЙТЕ їм, що ту чи іншу поезію потрібно вивчити напам'ять, а зіграйте у "катастрофу", яка трапилася з текстом, і яку лише вони можуть допомогти розібрати. Коли дитина прочитає поезію у всіх варіантах, а потім ще й намалює, - вона запам'ятає текст. Не буду стверджувати, що це допоможе абсолютно всім учням, але гарантую з власного досвіду, що більшості така форма роботи стане у нагоді. Успіху Вам!
(ВИРАЗНЕ ЧИТАННЯ)
Задзвени із глибини
Тихої печалі,
Мила пісенька весни, —
Линь все далі й далі!
Линь, дзвени, знайди той дім,
В квітах сад зелений,
І троянду перед ним
Привітай від мене.
»ИНИБИЛГ ЗІ ИНЕВЗДАЗ« ЕНЙЕГ ХІРНЕГ
(ЗАДОМ НАПЕРЕД)
инибилг зі иневздаЗ
,ілачеп їохиТ
— ,инсев акьнесіп алиМ
!ілад й ілад есв ьниЛ
,мід йот идйанз ,иневзд ,ьниЛ
,йинелез дас хатівк В
мин дереп удняорт І
.енем дів йатівирП
(БЕЗ ГОЛОСНИХ)
Здзвн з глбн
Тх пчл,
Мл псньк всн, —
Лнь вс дл й дл!
Лнь, дзвн, знйд тй дм,
В квтх сд злнй,
І трнд прд нм
Првтй вд мн.
(ПЕРША Й ОСТАННЯ БУКВА)
З_ _ _ _ _ _и із г_ _ _ _ _и
Т_ _ _ї п_ _ _ _і,
М_ _а п_ _ _ _ _ _а в_ _ _и, —
Л_ _ь в_е д_ _і й д_ _і!
Л_ _ь, д_ _ _ _и, з_ _ _ _и т_й д_м,
В к_ _ _ _ х с_д з_ _ _ _ _й,
І т_ _ _ _ _ у п_ _ _д н_м
П_ _ _ _ _ _ й в_д м_ _е.
»иниƍиvɹ εі инǝʚεɓɐε« ǝнņǝɹ хіdнǝɹ
(ПЕРЕВЕРНУТИЙ ТЕКСТ)
иниƍиvɹ εі инǝʚεɓɐε
'іvɐҺǝu їохиɯ
— 'инɔǝʚ ɐʞqнǝɔіu ɐvиw
¡іvɐɓ ņ іvɐɓ ǝɔʚ qниv
'wіɓ ņоɯ иɓņɐнε 'инǝʚεɓ 'qниv
'ņинǝvǝε ɓɐɔ хɐɯіʚʞ ʚ
wин ɓǝdǝu ʎɓнʁоdɯ і
˙ǝнǝw ɓіʚ ņɐɯіʚиdu