Урок №1 Тема. Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня в прозі».Подорож у часі й просторі Скруджа
Мета: - навчальна: ознайомити учнів із життям і творчістю письменника, зацікавити ними, допомогти виділити ключові моменти сюжету:
- розвивальна: розвивати образне та логічне мислення, навички виразного читання, переказу художнього твору, висловлення своїх думок;
- виховна: виховувати повагу до загальнолюдських моральних цінностей.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Хід уроку
І. Мотивація навчальної діяльності
Незабаром ми будемо святкувати Різдво Христове. Які асоціації викликає у вас це слово?
Метод «Кластер»
Різдво – це свято любові, віри та надії, воно містить у собі і таємничість, і чарівність, і казку, долучившись до яких, і маленька дитина, і доросла людина бажає стати добрішою, духовно чистішою і мудрішою. Але, як виявляється, так думають не всі. Дядечко Скрудж, герой повісті англійського письменника Чарльза Діккенса, вважає цей день звичайним, не розуміє , чому люди радіють і веселяться, якщо їм інколи навіть немає де зігрітися і чогось поїсти.Якез ним сталося диво — про це ми дізнаємося на нинішньому та наступних уроках.
ІІ. Сприйняття та осмислення нового матеріалу
ІІІ. Закріплення знань, умінь і навичок
|
|
|
|
Герої твору |
Ставлення до Різдва
|
|
1. Збирачі коштів для бідних |
«У ці дні нестаток відчувається особливо гостро, а достаток дає багато радості»
|
|
2. Рудокопи |
«Усі вони були одягнені по-святковому»
|
|
3. Охоронці маяка |
«Розпалили вогонь, потиснули один одному руки, побажали один одному веселого свята»
|
|
4. Клерк та його сім'я |
«Усі тут були щасливі, задоволені один одним, раді святу, вдячні долі»
|
|
5. Фред |
«Я вірю, що Різдво приносить мені добро і буде приносити. Хай живе Різдво!»
|
|
6. Тім |
«Добре, що мене бачили у церкві. Я каліка, і, напевне, людям приємно, дивлячись на мене, згадувати в перший день Різдва, хто примусив кульгавих ходити, а сліпих бачити»
|
|
7. ЕбенезерСкрудж |
«Нісенітниця!»; «Дурниця!»; «Багато користі було тобі від тих святок?»; «Я не балую себе на святках»; «Була б моя воля, я б такого бевзя, котрий бігає і галасує «Веселі святці!» — зварив би живцем укупі з начинкою»
|
Конверт 1 «Хто це?»
Конверт 2 «Хто це сказав?»
ІV. Повідомлення домашнього завдання
Уміти розповідати про життя і творчість письменника, відповісти на питання «Як ставляться до Скруджа інші персонажі?», дібрати цитати на підтвердження своєї думки..
V. Підбиття підсумків уроку
Проблемні питання