Урок Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня в прозі».Подорож у часі й просторі Скруджа

Про матеріал
розробка уроку Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня в прозі».Подорож у часі й просторі Скруджа
Перегляд файлу

Урок №1 Тема. Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня в прозі».Подорож  у часі й просторі Скруджа

Мета: - навчальна: ознайомити учнів із життям і творчістю письменника, зацікавити ними, допомогти виділити ключові моменти сюжету:

- розвивальна: розвивати образне та логічне мислення, навички виразного читання, переказу художнього твору, висловлення своїх думок;

- виховна: виховувати повагу до загальнолюдських моральних цінностей.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності

Незабаром ми будемо святкувати Різдво Христове. Які асоціації викликає у вас  це слово?

 Метод «Кластер»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Різдво – це свято любові, віри та надії, воно містить у собі і таємничість, і чарівність, і казку, долучившись до яких,  і маленька дитина, і доросла людина бажає стати добрішою, духовно чистішою і мудрішою.  Але, як виявляється, так думають не всі. Дядечко Скрудж, герой повісті англійського письменника Чарльза Діккенса, вважає цей день звичайним, не розуміє , чому люди радіють і веселяться, якщо їм інколи навіть немає де зігрітися і чогось поїсти.Якез ним сталося диво — про це ми дізнаємося на нинішньому та наступних уроках.

ІІ. Сприйняття та осмислення нового матеріалу

  1. Опрацювання статті підручника про Ч. Діккенса (с. 82-83)
  2. Ознайомлення з історією створення «Різдвяної пісні в прозі» (с. 83-84), композицією твору.
  3. Організація самостійного читання епізодів твору за методом «Спрямоване читання та міркування» 

ІІІ. Закріплення знань, умінь і навичок

  1. Складання цитатної таблиці «Ставлення героїв твору до Різдва»

 

 

 

Герої твору

Ставлення до Різдва

 

 

 

   1. Збирачі коштів для бідних

«У ці дні нестаток відчувається особли­во гостро, а достаток дає багато радості»

 

 

2. Рудокопи

«Усі вони були одягнені по-святковому»

 

 

3. Охоронці маяка

«Розпалили вогонь, потиснули один од­ному руки, побажали один одному ве­селого свята»

 

 

4. Клерк та його сім'я

«Усі тут були щасливі, задоволені один одним, раді святу, вдячні долі»

 

 

5. Фред

«Я вірю, що Різдво приносить мені доб­ро і буде приносити. Хай живе Різдво!»

 

 

6. Тім

«Добре, що мене бачили у церкві. Я ка­ліка, і, напевне, людям приємно, див­лячись на мене, згадувати в перший день Різдва, хто примусив кульгавих ходити, а сліпих бачити»

 

 

7. ЕбенезерСкрудж

«Нісенітниця!»; «Дурниця!»; «Багато користі було тобі від тих святок?»; «Я не балую себе на святках»; «Була б моя воля, я б такого бевзя, котрий бігає і галасує «Веселі святці!» — зварив би живцем укупі з начинкою»

 

 

  1. Гра «Чарівна скринька» ( Два конверти із запитаннями). Діти обирають конверт і витягають запитання.

Конверт 1 «Хто це?»

  • Гарний чолов’яга, дуже милий, убраний у простору зелену кирею, у руці мав каганець, що світився.
  • Примара, повітря навкруг якої випромінює тьму і невідомість, не відповідав, а лише показував рукою.
  • Мав дитячу постать, проте був схожий на діда, від його голови йшло широким пасмом світло.
  • У школі сидів самотній хлопчик, покинутий своїми близькими.
  • Він тяг ланцюг, що був зроблений із скриньок на гроші, з ключів, із замків… з важких мішків із грішми.
  • Через холод у душі вся постать його немов заморозилась.
  • Це був старий грішник – заздрий, жадний, твердий і гострий.

Конверт 2 «Хто це сказав?»

  • «Другий божок став вам за мене – золотий»
  • О ні, добрий Духу, скажи, що він буде помилуваний!
  • Звичайно, тільки заради такого великого свята хтось може пити за здоров’я такого поганого, скупого, злого чоловіка.
  • Мені його шкода. Хто прийме кару за його лиху вдачу? Він сам!
  • Тато став такий добрий, що в нас дома тепер просто рай.
  • Мені приємно нагадувати всім на Різдво Того, хто робив калік ходячими, а сліпих видющими.
  • Я б кожного дурня, що шляється та славить Христа, зварив разом з його різдвяною стравою.
  • Чому я ні разу не підвів очей до тієї зірки, що завела волхвів до убогої печери?
  • Різдво дурниці, дядечку?! Ви, звичайно, так не думаєте!

ІV. Повідомлення домашнього завдання

Уміти розповідати про життя і творчість письменника, відповісти на питання «Як ставляться до Скруджа інші персонажі?», дібрати цитати на підтвердження своєї думки..

V. Підбиття підсумків уроку

 Проблемні питання

  • Чи можемо ми сказати, що Скрудж помилявся, коли вважав, що тільки гроші принесуть йому щастя?
  • Яку «нагороду» отримав Скрудж?

 

docx
Додано
16 грудня 2019
Переглядів
942
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку