Урок №3 Тема. Сюжет і композиція повісті. Значення образу Різдва у творі. Елементи фольклору

Про матеріал
Розробка уроку Сюжет і композиція повісті. Значення образу Різдва у творі. Елементи фольклору
Перегляд файлу

Урок №3

Тема. Сюжет і композиція повісті. Значення образу Різдва у творі. Елементи фольклору

Мета: - навчальна: підсумувати й узагальнити вивчене учнями про твір, допомогти усві­домити його ідейно-художнє та виховне значення;

- розвивальна: розвивати об­разне, критичне мислення, навички узагальнення вивченого, виділення елементів композиції, сюжету та визначення їхньої ролі в розкритті теми та головної думки; вчити виділяти ключові моменти, висловлювати свої оціночні судження, почуття та враження;

- виховна: формувати  почуття милосердя, повагу до сімейних та загаль­нолюдських цінностей.

Тип уроку: комбінований.

 

Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності

Поруч із багатьма реальними та фантастичними образами твору Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі» постає величний узагальнений образ Різдва – свята, яке подарувало людям надію на спасіння душі, на її очищення та вдо­сконалення. Які моральні уроки подають нам, людям, цей світлий образ та інші, поміркуємо на уроці.

ІІ. Сприйняття та осмислення нового матеріалу

  1. Літературний диктант

1. Яким було ім'я головного героя твору Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в про­зі»? (Ебенезер)

2.Яка головна риса характеру Скруджа? (Скнарість)

  1. Хто кожного Різдва безуспішно запрошував до себе в гості Скруджа? (Племінник Фред)             
  2. Хто був «іскрою Божою» в родині Кретчитів? (Тайні Тім)
  3. Що найбільше любив у дитинстві малий Ебенезер? (Читати книги)
  4. Кого зі своєї родини школяр любив найбільше? (Маленьку се­стричку Фен)

7.До кого ще навідався Скрудж разом з Духом Теперішнього Різдва? (До хворих, ув’язнених, знедолених)

  1. Чию смерть побачив дух, мандруючи з третім духом?(Свою)

9.Як реагували знайомі Скруджа на те, що його не стало (коли він разом із привидом побував в майбутньому)?(Раділи)

10.Що довго не наважувався зробити Скрудж у день Різдва?іднятися на ґанок і постукати до племінника)

11.Про що Скрудж благав духа майбутнього Різдва?(Стерти своє ім’я з могильної плити, щоб змінити своє життя)

12.У кого Скрудж уперше за доросле життя щасливо провів Різдво? (У племін­ника)

2. «Сонечко»

Охарактеризуйте образ Скруджа на початку та наприкінці твору.

 

 

 

 

3.Теорія літератури.

Експозиція – розповідь про Скруджа та його контору.

Зав’язка – поява привида Марлі.

Розвиток дії – подорож з Духами у часі та просторі.

Кульмінація – Скрудж, сповнений відчаю, біля власної могили.

Розв’язка – переродження героя.

4.Завдання пошуково-дослідницького характеру

Визначте ре­альне та фантастичне у творі Ч. Діккенса

Реальне

Фантастичне

Бідність людей, скнарість та бездушність багатіїв, доброзичливість та оптимізм добрих людей

Привид, духи Різдва, мандрівка в часі та просторі, перетворення Скруджа

 

V. Повідомлення домашнього завдання

Дати розгорнути відповідь на запитання «Які уроки я виніс із повісті Ч. Діккенса «Різдвяна пісня у прозі»?

VІ. Підбиття підсумків уроку

 «Мікрофон»

— Головним у творі Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі», на мою думку,
є те, що...

 Заключне слово.

Прочитані останні рядки «Різдвяної пісні у прозі» Ч. Діккенса. Але диво Різдва – диво Добра і Любові до людей залишається у наших серцях, тому що «принцип Добра завжди перемагає, незважаючи на щонайневдячніші обставини і важкі перепони».

 

 

 

docx
Додано
16 грудня 2019
Переглядів
3657
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку