ГОЛОВНІ ТА ДРУГОРЯДНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ

Про матеріал
контрольна робота з української мови для 8 класу на тему: "Головні та другорядні члени речення"
Перегляд файлу

Контрольна робота з теми: Головні та другорядні члени речення.       8 клас

   Варіант I    

(Тестування)

1 У якому реченні правильно визначено підмет?

А Дмитрик з Гаврилком вчепився ззаду за сани і причаївся.

Б Один із партизанів підвівся на стременах. 

В Тихо листом край дороги два соняшники шептали. 

2 Простий підмет ужито в реченні

А Хвилею зеленою здіймається навесні Батиєва гора.

Б П'ятірка сивих плотарів сиділа в тінях яворів.

В Тут ми з Піратом і кинулися до моркви.

Г Усі ми прагнемо красу природи осягнуть.

Д Багряне сонце сутінню лісною у просвіт хмар показує кіно.

3 У якому реченні є складений дієслівний присудок?

А Лейтенант наказав Васютіну йти до казарми.

Б Птахи злетілися на дуб перечекати негоду.

В Дідусь і дня не міг прожити без читання у свої сімдесят п'ять

Г Сашко вийшов сказати кілька слів

4 У якому реченні є складений іменний присудок?

А Довго ще ясніти буде осінь.

Б І рад би вовк в якісь ворота скочить.

В Дід Захарко був коваль.

Г Ганна хотіла зупинитися біля тину, проте раптом вирішила йти далі.

5 Тире між підметом і присудком обов’язково слід поставити в реченні (розділові знаки пропущено)

А Усе геніальне просте. Б Собор як свіча.   В Мова не полова.

Г Мова одяг думок.  Д Ти втілення добра.

6 В якому рядку тире між підметом і присудком не ставиться в реченні

А Лелека символ батьківщини, сімейного щастя.

Б Чому саме верба одне з найшановніших дерев в Україні? 

В Наша ж історія культури це своєрідний храм, який цінний не тільки працею, що в нього вклали перші його будівники, а й працею всіх прийдешніх поколінь, без якої той храм давно перетворився б на руїни. 

Г Київ це те місце, звідки тягнуться і куди стягуються всі нитки нашого культурного буття, а Софія – його образ.

Д Він надзвичайно відповідальна людина.

7 Зв’язок між підметом і присудком порушено в реченні

А Ромашка, деревій та шавлія має лікувальні властивості.

Б Чулася пісня, розмова батьків, а потім запала тиша.

В Ідуть Остап і Соломія широким степом долі шукати.

Г Верба й ставок нагадують про батьківську землю.

8 Прямий додаток ужито в реченні

А Дивлюсь я на моє небо і повертаю а возом і косарями праворуч.

Б А в синім небі Чумацький Шлях показує дорогу.

В Ми одвертались і не дивились тоді на малих своїх ворогів.

Г Звертався дід до коня, сідаючи на воза.

9 Непрямий додаток ужито в реченні

А Зрештою, мати крадькома таки знищила псалтир.

Б Недаром деякі жіночі тонкі душі не витримували їхніх концертів.

В Багато бачив я гарних людей, але такого, як батько, не бачив

Г 3 нього можна було писати лицарів, богів, великих учених чи сіятелів.

10 Відшукай речення,  у якому є узгоджене означення.

А Джульєтта ледь чутно здригнулася всім тілом.

Б Навіть із висоти драконячого польоту дивитися на нього було моторошно

В Джульєтта час від часу підсолювала й перчила порцію морозива.

Г Кожум'яки сиділи під дашками ґанків на вулицях.

11 Віднайди речення, у якому є неузгоджене означення.

А Дракониця стрімко зринула в ранкове небо.

Б Уранці малий хлопчина і великий жовтий собака входили в доволі велике районове містечко.

В Комора праворуч була дерев'яна, рублена.

Г Бідна стара попленталася до хати.

12 Назвіть вид обставини (виділена курсивом), використаної в реченні нижче.

Ми уважно слухаємо розповідь про фортецю.

А) способу дії   Б) міри й ступеня  В) місця   Г) часу

13 Назвіть вид обставини (виділена курсивом), використаної в реченні нижче.

Друзі сіли перепочити.

А) мети    Б) умови    В) причини  Г) часу

14 Назвіть вид обставини (виділена курсивом), використаної в реченні нижче.

Не зоравши, не посієш.

А) способу дії   Б) часу    В) умови   Г) мети

15 Якою частиною мови виражено обставину в реченні нижче?

Наша родина поїхала відпочивати.

А) прислівник   Б) інфінітив   В) дієприслівник Г) іменник у Р.в.

16 Вкажіть речення з прикладкою:

а) Терном поросла моя дорога до щастя;       б) Пісні змінювали одна одну;

в) Підходить пароплав «Тарас Шевченко».

17 Вкажіть речення з обставиною місця:

а) Ми повернулися ввечері;          б) Пожовкле листя спадало на тротуар;

в) По – справжньому великі ті, чиє серце б’ється для всіх.

18 У якому реченні виділене слово є додатком?

а) Шумить, не стихає бурхливе море.

б) Мерехтить роса навколо на зеленій мураві.

в) Вітер пісню співає стоголосо.

19 Зробіть синтаксичний розбір поданих речень.

1.Хлопці приходили на вечорниці завжди пізніше дівчат. 2. Виходить дівчина із хати води в криниці набирати. 3. Ми готувалися переходити лінію фронту.

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота з теми: Головні та другорядні члени речення.       8 клас

   Варіант I І   

(Тестування)

1 Простий підмет ужито в реченні

А Твоє життя - то зорі світанкові, то сонце у негоду, дощ у спеку.

Б Десятки шкіл розпочали навчальний рік у нових приміщеннях.

В Кожен з нас любов свою зберіг від зради, від зневаги й від смерті.

Г Чорне море омиває Кримський півострів.

Д Ой три шяхи широкії докупи зійшлися.

2 Складений підмет ужито в реченні

А Чисте небо не боїться ні блискавки, ні грому.

Б Там понад водою люди лагодились сідати в човен.

В Оця реальна мить вже завтра буде спомином.

Г Батько з дочкою вийшли на балкон.

3 У якому реченні є складений дієслівний присудок?

А Учитель попросив Сергія трохи зачекати.

Б Павлуша не переставав думати про своє.

В Обличчя її стало мов білий камінь.

Г Два джмелі з самісінького ранку пораються коло квіток.

4 У якому реченні є складенний іменний присудок?

А Двері в десятий клас були напіввідчинені.

Б Дідусь і дня не міг прожити без читання у свої сімдесят п'ять.

В Діти набралися розуму, читаючи цікаві журнали.

Г Ой ходив-ходив місяць по небі, ой шукав-шукав ясної зорі.

5 Тире між підметом і присудком (знаки вилучено) ставиться в реченні

А З неба як розтоплене золото ллється на землю блискучий світ сонця. 

Б Небо над дорогою синій кришталь.

В У букварях ти наряджена і заспідничена поворозками зв’язана ледве жива...

Г От вони ці горожани! 

Д Сталося все що мусило статись.

6 В якому рядку тире між підметом і присудком не ставиться в реченні

А Поезія Кобзаря це програма самовдосконалення, національного будівництва. 

Б Для мене Тарас Шевченко не тільки великий поет великого народу, а й символ України.

В Кожне покоління читає Кобзар як Святе Письмо книгу пізнання добра і зла. 

Г Краса душі, краса любові найвища на землі краса. 

Д Сивий коник то мій брат.

7 Зв’язок між підметом і присудком порушено в реченні

А Староста з класним керівником чекатимуть вас на вході.

Б Вишня й абрикос зацвітає в кінці квітня — на початку травня.

В Більшість науковців систематично відвідує конференції.

Г Колись і ти був маленьким, але час минає, усе змінюється.

8 Визначити рядок, у якому в реченні виділений додаток належить до прямого.

А На півдні густою порошею курить угорі біла дорога

Б Сходять ароматом сади

В А ще любила мати вишивати

Г Щоночі перед нами відкривається небесна книга Всесвіту 

9 Непрямий додаток ужито в реченні

А Мати боялась і ненавиділа старців.

Б Ми з батьком і дідом рятували людей, корів і коней.

В Пірат веселий грає ланцюгом і дротом.

Г Вода заливала хліви, кошари, клуні.

10 У якому реченні вжито узгоджене означення

А Сонце, сонце! Світ! Весна!

Б В гречках некошених стоїть барвистий мед, натруджено-густий, немов земля пахуча.

В Біля друга і в біді серце відпочине.

Г До мене підходить людина середнього віку.

11 Неузгоджене означення є у реченні

А В єдиний звук мільйони струн народних злиті — у цій пшениці, в цьому ситі!

Б Коло бабусиної хати ростуть вишні, біля хвіртки — кучерявий бузок, а від вулиці — явори.

В Година для праці настала.

Г В моє серце задивились твої очі синім ранком, синім квітом, синім сумом.

12  Назвіть вид обставини, використаної в реченні нижче.

Мукачівський замок стоїть на вулкані.

А) місця   Б) часу   В) причини   Г) мети

13 Назвіть вид обставини, використаної в реченні нижче.

Фортецю зачинено через реставрацію.

А) мети   Б) причини  В) місця    Г) умови

14 Назвіть вид обставини, використаної в реченні нижче.

Не зоравши, не посієш.

А) способу дії  Б) часу   В) умови    Г) мети

15 Якою частиною мови виражено обставину в реченні нижче?

Біля муру стоїть старовинний храм.

 А) прислівник  Б) інфінітив В) дієприслівник   Г) іменник у Р. в.

16 Вкажіть речення з прикладкою:

а) Найважча професія – бути людиною; б) Якось ішов тим степом козак – нетяга;    

в) Сиділо нас чоловік з вісім.

 17 Вкажіть речення з обставиною причини:

а) Хлопець занімів від здивування;  б) Стомились хлопці, присіли спочити;

в) Сідають на озера дикі гуси.

18 У якому реченні виділене слово є додатком?

а) Летять у далекому вирії гуси.  б) Кожна травичка на своєму корені росте.

в) Вишиває осінь золоті квітки.

19. Зробіть синтаксичний розбір поданих речень.

1. У великому творчому процесі народжується мова людини. 2.Ось уже понад п’ятнадцять століть височіє на дніпровських схилах золотоверхий Київ. 3. З прадавніх часів небо вабило до себе допитливу людську думку

 

docx
Додано
12 листопада 2023
Переглядів
1449
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку