Гра-турнір " Ключі від форту Математика"

Про матеріал
Підібраний матеріал можна використати для проведення позакласного заходу " Ключі від форту Математика" з учнями 6, або 7, або 8 класу. Гра передбачає змагання команди знавців математики із жителями форту Математика. Матеріал містить алгебраїчні, геометричні, логічні та спортивні завдання. У матеріалі передбачені ігри для вболівальників.
Перегляд файлу

 Гра-турнір  «Ключі від форту Математика» для 7 класу

Мета: навчати учнів використовувати набуті з математики знання та уміння у нестандартних ситуаціях; розвивати логічне мислення, пам’ять, математичну мову, раціоналізаторські здібності; виховувати наполегливість, комунікабельність, почуття колективізму, доброзичливість, вміння переборювати труднощі, волю до перемоги.

Обладнання: 12 ключів, проектор, картки з цифрами, плакат із написаними числами, картки із завданнями, призи.

Хід гри:

1. Організаційна частина.

Напередодні гри вибрана команда із 6-7 чоловік, яка буде змагатися із фортом Математика. Решта учнів – вболівальники.

І ведучий. Математика! Яке багате слово!

Математика для нас не просто звук!

Математика – опора і основа

Всіх як є, без винятку наук!

ІІ ведучий. Вітаємо вас, дорогі друзі! Сьогодні в нашій школі проводиться турнір у вигляді гри «Ключі від форту Математика».

І ведучий. Математика відіграє важливу роль у житті людини. Недаремно її називають царицею наук. Тому сьогодні ми хочемо віддати їй належну шану і запрошуємо всіх вас до активної участі в проведенні гри.

ІІ ведучий. Зараз ми хочемо представити вам команду учнів, які виявили бажання позмагатися із фортом Математика.

І ведучий. Дорогі гравці! Жителі форту Математика радо вітають вас і бажають успіху в змаганні. Вони хочуть почути ваш бойовий клич.

Клич команди. Боротися й шукати, знайти – перемогти!

ІІ ведучий. Сьогодні вам, дорогі гравці, форт Математика запропонує різні завдання: математичні, спортивні, веселі, адже жителі форту полюбляють не лише математику. Вони, як і ви, люблять спорт, а ще люблять і гумор.

І ведучий. Щоб здобути перемогу над фортом Математика, вам потрібно у випробуваннях здобути 10 ключів. Лише тоді ви зможете відімкнути всі скрині, в яких містяться скарби форту. На змагання з фортом вам відводиться 50 хвилин. Чи готові ви розпочати гру? Якщо так, тоді – гонг.

Звучить гонг.

2. Боротьба за 1 ключ.

ІІ ведучий. Перше випробування – інтелектуальне. Хто хоче спробувати? (Виходить один представник команди).

Задача. Маса коробки з цукерками 550 г. Коли половину цукерок з’їли, маса коробки стала 300 г. Яка маса порожньої коробки? (50 г )

В разі правильної відповіді представник команди отримує 1 ключ, якщо відповідь неправильна – ключ залишається у жителів форту Математика.

3. Боротьба за 2 ключ.

І ведучий. А зараз конкурс для кмітливого хлопця, який знає і любить геометрію (виходить представник команди).

Задача. Скільки трикутників зображено на малюнку? (13)

C:\Users\User\Desktop\geogebra-export.png

В разі правильної відповіді ключ отримує команда.

4. Боротьба за 3 ключ.

ІІ ведучий. Наступне випробування для хлопця з сильними руками.

Силач форту хоче позмагатися із гравцем команди. На шиї в нього висить ключ. Він його віддасть тоді, коли зазнає поразки.

Завдання. Представник форту та один із членів команди сідають за стіл один навпроти одного. Лікті правих рук стоять на столі. Необхідно, тримаючи руку суперника, повністю покласти її на стіл. Іншою рукою допомагати не можна.

5. Боротьба за 4 ключ.

І ведучий. Наступне випробування для учня, який добре знає систему координат. (Виходить один представник команди, отримує завдання на картці і виконує його на дошці).

Задання. Зобразити вказані точки на прямокутній системі координат, з’єднати їх послідовно. Яку фігуру отримали? (рибка)

Точки: (3; 3), (0; 3), (-2; 2), (-5; 2), (-7; 4), (-8; 3), (-7; 1); (-8; -1), (-7; -2),       (-5; 0), (-1; -2), (0; -4), (2; -4), (3; -2), (5; -2), (7; 0), (5; 2), (3; 3), (2; 4), (-3; 4),               (-4; 2) і окремо (5; 0).

ІІ ведучий. Поки на дошці виконується завдання, для команди хвилина відпочинку.

 6. Гра із вболівальниками «Дізнайся своє число».

У грі приймають участь 5 чоловік. На спині у кожного прикріплена картка з якою-небудь цифрою (всі цифри різні, наприклад 2, 4, 5, 7, 8). Жоден із гравців не знає, яка цифра у нього, але суму цифр (26) ведучий їм оголошує. Завдання полягає в тому, щоб під,глянувши цифри, прикріплені на спини товаришам, підрахувати їх суму і визначити свою цифру (ту, що доповнить суму цифр товаришів до 26). Зробити це нелегко, оскільки ніхто із гравців не зацікавлений у тому, щоб показати свою цифру. Тому всі рухаються обережно, намагаючись опинитися ззаду інших гравців, щоби швидше дізнатися всі цифри і одночасно сховати свою.

7. Боротьба за 5 ключ.

І ведучий. Наступне випробування для людини, яка любить готувати їжу (виходить представник команди).

Задача. Дві цілком однакові посудини наповнили до мірної риски: першу – молоком, другу – водою. З першої посудини до другої переливають столову ложку молока, старанно перемішують, а потім з другої посудини до першої повертають таку саму столову ложку суміші. Чого більше: молока у воді чи води у молоці? (однаково)

8. Боротьба за 6 ключ.

ІІ ведучий. Гра «Назвіть суму».

Наступне випробування – для всієї команди. Зараз вам буде показано плакат, на якому в безладі будуть записані числа. Серед них будуть червоні та сині.

Завдання. Необхідно окремо додати червоні та окремо додати сині числа і назвати їх суми. Завдання необхідно виконати усно, ніяких записів робити не можна. Якщо команда виконає завдання правильно – здобуде ключ.

9. Боротьба за 7 ключ.

І ведучий. Наступне випробування для учасника, який любить спорт.

На сцені накреслено круг. У спортсмена форту Математика, який може перебувати тільки у крузі, на спині написана цифра. Учасник команди повинен побачити цю цифру. Якщо представник форту вийде за круг, то цифра вважається автоматично відгаданою! І ключ отримано!

10. Боротьба за 8 ключ.

ІІ ведучий. Наступне випробування для учня, який добре вміє рахувати в межах 100.

Завдання. Поставити між числами арифметичні знаки так, щоб отримати правильну відповідь.

.

()

І ведучий. Для команди хвилина відпочинку, а ми тепер перевіримо, чи вміють рахувати до 100 наші вболівальники.

11. Гра із вболівальниками «Хто перший назве 100».

Запрошуються два учні. Один із них називає будь-яке одноцифрове число. Другий додає до нього число, не більше 10 і називає суму і т.д. Виграє той, хто перший назве число 100.

12. Боротьба за 9 ключ.

ІІ ведучий. Зараз у нашій країні багато людей займається торгівельною діяльністю. Наступне завдання пов’язане зі зважуванням.

Задача. Із 8 однакових на вигляд куль – одна дещо важча за інші. Якою найменшою кількістю зважувань можна виявити цю трохи важчу кулю? (2)

13. Боротьба за 10 ключ.

І ведучий. Наступне випробування для учня, який гарно вміє рахувати до семи і ділити.

Завдання. Трьома прямими розрізати пиріг на 7 частин, кожна з яких містить хоча б одне сердечко.

C:\Users\User\Desktop\geogebra-export (1).png

14. Боротьба за 11 ключ.

ІІ ведучий. Наступне випробування для того учня, хто гарно знає зв’язок між одиницями часу.

Завдання. Скільки часу знадобиться, щоб написати 1 000 000 літер, якщо в хвилину писати 100 літер?

( (хв.), ).

15. Хвилина відпочинку.

І ведучий. Хвилина відпочинку для команди. До вашої уваги гуморески Павла Глазового (читають учні).

1. Табель

Питається сина батько Опанас:

 - Ну так де ж твій табель за дев’ятий клас?

 - На деньок у мене попросив Марат.

 - А чого це раптом?

 - Каже, напрокат.

 Учиться він класно, на 10, 12

 А тепер схотілось предків полякать.

2. Однокашник

- Хто там, синку в двері стукав?

- То якийсь дідок,

 Зовсім лисий, у куфайці,

 У руках ціпок.

 Він говорить, що приїхав

 Із села до нас,

 Що колись ходив з тобою

 У четвертий клас.

 - Йди скажи: немає татка.

 То якесь брехло.

 У четвертім нашім класі

 лисих не було.

 3. Мученик науки

 Повернувся першокласник

 із занять додому.

Ніс в чорнилі,

мов мазнули квачиком по ньому.

- Що з тобою, мій синочку?

- засміялась мати.

- Та невже ти в школі носом

учишся писати?

 - Смійся, смійся,

 - каже хлопчик.

 - Зараз ти заплачеш,

 коли двійку у моєму

 зошиті побачиш.

 16. Боротьба за 12 ключ

 ІІ ведучий. Наступне випробування для швидкого учасника, який гарно знає таблицю множення.

 Запрошується член команди, який буде змагатися із представником форту Математика. На дошці записано ряд чисел: 24; 81; 49; 32; 72; 45; 56; 27; 18.

За командою один учасник зліва, другий справа повинні написати числа, які при множенні дадуть вказаний результат. Учасники пишуть до тих пір, поки не зійдуться. Той, хто напише більше і правильно – переможець. Якщо це представник команди – вона отримує ключ.

 17. Підведення підсумків

 Ведучі підраховують ключі команди та підводять підсумок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
6 січня 2022
Переглядів
567
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку