Групи слів за значенням. Антоніми.

Про матеріал

Конспект уроку з української мови для 5 класу. Лексикологія. Групи слів за значенням. Антоніми. Метою уроку є поглиблення знань учнів про групи слів за значенням, формувати вміння визначати в реченнях і текстах антоніми, добирати антонімічні пари, доречно їх вживати в мовленні; розвивати логічне й образне мислення, культуру усного й писемного мовлення; збагачувати й уточнювати словниковий запас учнів; виховувати увагу до слова, спостережливість.

Перегляд файлу

Тема: Групи слів за значенням. Антоніми.

Мета: поглибити знання учнів про групи слів за значенням, формувати вміння визначати в реченнях і текстах антоніми, добирати антонімічні пари, доречно їх вживати в мовленні; розвивати логічне й образне мислення, культуру усного й писемного мовлення; збагачувати й уточнювати словниковий запас учнів; виховувати увагу до слова, спостережливість.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу

Хід уроку:

І Організаційний момент

ІІ Актуалізація опорних знань

Перевірка д/з

Бесіда

  • Який розділ мовознавства ми вивчаємо?
  • Що вивчає лексикологія?
  • Що таке лексичне значення слова?
  • Яке це пряме значення слова?
  • Яке значення слова ми називаємо переносним?
  • Синоніми – це... Наведіть приклади.

ІІІ Оголошення теми та мети уроку

ІV Вивчення нового матеріалу

Слово вчителя. Діти, ми з вами уже розпочали вивчати групи слів за значенням. Вивчили синоніми, а сьогодні розпочинаємо вивчати антоніми. Антоніми – це слова, які протилежні за своїм лексичним значенням. Антоніми виступають парами, і є словами тієї самої частини мови. (день – ніч, вродливий – потворний)

Робота з підручником. Вправа 88

Ліс – степ, тепле – холодне, літо – зима, менше – більше, дикорослі – культурні,

Робота біля дошки. Вправа 90

Молоде дерево, новий велосипед, мілка річка, погані знання, дзвінке щебетаня, тривожний сон, черствий хліб, засолений огірок.

Вправа 92 (усно)

Вправа 93 (усно)

День – ніч, сонце – зорі, село –місто, веселий – сумний.

V Закріплення вивченого матеріалу

Учитель говорить слово, учні створюють антонімічну пару.

Верх – низ, життя – смерть, розумний – дурний, радість – смуток, молодий – старий, будувати – руйнувати, густий – рідкий, заходити – виходити, ранній – пізній, просторий – тісний, високий – низький, білий - чорний, великий – маленький, плакати - сміятися, бідний – багатий, єдиний – численний, закрити – відкрити.

VІ Підсумок уроку

Прийом «Незакінчене речення»

Сьогодні на уроці я ...

Я зрозумів, що ...

Антоніми – це...

Найважчим для мене було ...

Оцінювання знань та умінь учнів

VІІ Домашнє завдання

§ 11 (правила), вправа 95

 

doc
Додано
15 жовтня 2018
Переглядів
505
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку