Художній світ пізнавальних казок Оксани Іваненко.Коли твір відкриває свої таємниці. О. Іваненко "Синичка"

Про матеріал
Художній світ пізнавальних казок Оксани Іваненко. Коли твір відкриває свої таємниці. О.Іваненко "Синичка"
Перегляд файлу

 

Тема: Художній світ пізнавальних казок Оксани Іваненко. Коли твір відкриває свої таємниці. О.Іваненко «Синичка» (скорочено).

 

Мета: Продовжити знайомство учнів із творчістю Оксани Іваненко; вчити правильно, свідомо та виразно читати прозові твори,аналізувати прочитане;Формувати вміння будувати усні монологічні висловлювання. Учити висловлювати оцінні судження щодо прочитаного.

Розвивати зв’язне мовлення, фонематичний слух, образне мислення;допитливість. Інтерес до навколишнього світу.

Виховувати дбайливе ставлення до природи, до птахів, бажання їм допомагати взимку.

Обладнання: мультимедійне забезпечення,малюнки із зображенням птахів.

 

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

1. Привітання

Посідали всі тихенько,

Спини підтягли рівненько.

Одне одному всміхнулись

І до мене повернулись

 

2. Девіз уроку: (з екрану)

Я – школяр

Я – особистість творча,

Я думаю, висловлюю свої думки,

Я хочу знати!

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Мовленева розминка

 

  •         Для чого нам потрібна мовленева розминка?

 

Приснивсь сьогодні сон синиці:

Приніс сусіда сік з суниці.

 

Інтонація читання:

  • Тихо. Повільно
  • Голосніше. Швидше
  • Ще швидше
  • Пропоную прочитати цю скоромовку з питальною інтонацією
  •                                                                   окличною інтонацією

 

 

  1.  Перевірка домашнього завдання
    1.     «Картки – блискавки»
  • Перед вами  картки зеленого кольору. Візьміть їх і подумайте, які слова і словосполучення знадобляться нам для перевірки домашнього завдання?

(Діти виходять до дошки і вчитель прикріплює потрібні картки Учні коментують свій вибір, починаючи словами: «Я беру з собою на урок ….такі слова.»)

Солов’ї    журавлі

Лісова яблунька   звичайно, як хочеш

Застрибала по гілках  граки

Зробилося спокійніше  заскреготіла, зарипіла

 

  1.   Гра: «Чи вірите ви?» ( Вибіркове читання)

Свою відповідь ви починаєте словами  Так чи Ні тому ,що

  • … що гракам не  набридло в одному місці7
  • ….що за синичку переживали солов’ї?
  • ….що яблунька радісно запропонувала синичці відлетіти разом з усіма        птахами?
  • ….що синичка не злякалася зими7
  • ….що всі дерева занепокоїлись?
  • …що синичка співала сумно?

 

  1. Гра :« Мікрофон»

– А з якого твору ви читали ці уривки?

– До якого жанру відноситься цей текст?

– Пригадаймо, який розділ ми вивчаємо?

  • Які бувають казки? ( за авторством)

 

ІІІ Робота за темою

  1.  Вступне слово вчителя
  • Ми продовжуємо працювати за казкою О Іваненко « Синичка»
  1. Словникова робота

- У вас можуть виникнути запитання щодо значення деяких слів. Тому ми зараз над ними попрацюємо. Звертаємо увагу на наголоси.

Вправа: « Луна» ( спочатку читає вчитель, учні – за ним)

Чепурушка  чеберяє

Бурмотів  кучугури

Заскреготіла умостився

Бурмотів  мандрівка

 

  • Що ж означають ці слова?

 

  1. Робота в парах
  • Візьміть картки блакитного кольору . Спробуйте з’єднати слова лівого і правого стовпчика (олівцем)
  •  Перевіряємо. ( Діти зачитують свої роботи) 
  •  Що можна сказати про виділені слова?
  • Які  слова називаються синонімами?
  • До яких частин мови належать ці слова?

 

  1. Робота за таблицею « Шульте»

 

  1. Читання ІІ частини тексту (починає вчитель)

Естафетою; «земля – небо»; бджілкою

 

  1. Аналіз змісту тексту
  • Про що запитало сонечко у хмар?
  • Від чого сонечку стало веселіше?
  • Чому день став довший?
  •  Коли прилетів соловейко?
  • Про що була друга пісня солов’я?
  • Чому синичці стало соромно?

 

 

  1. Робота за ілюстраціями казки

 

  • Яка пора року зображена на 1 малюнку?
  •  Назвіть які пташки зображені на малюнку?
  • На які групи поділяються всі птахи?
  • Яка пора року зображена на 2 малюнку?

  

  1.  Складання павутинки опису синички

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Звуконаслідування ( робота в зошиті с. 27 -3)

 

  • Які картини природи виникають у вашій уяві, читаючи цю казку?
  • Які звуки природи вам вдалося «почути»?

 

 

  1.  Вправа « Пошуковці»

 

  • Відтворіть пісеньку синички про те, що вона не боїться зими.
  • Прочитайте опис зимового лісу
  • Яку пісеньку заспівала синичка, коли сонечко засміялось?
  • Знайдіть в казці опис весни.
  • Прочитайте мудрі слова старого дуба.

 

 

 

  1.  Вправа : « Криптограма»
  • За допомоги криптограми ми визначимо головну думку казки

 

Любиізнайсвійріднийкрай!

 

12.  Читання за особами розмови сонечка з хмарами

 

  1. Хвилинка – цікавинка (Повідомлення юних натуралістів)

 

  • Про цю пташку говорять так: маленька, красива, скромна,невтомна,кращий друг садів, парків і лісів.
  • Синиці частіше трапляються людям на очі ранньої осені, адже саме в цей час вони прилітають до людського житла і залишаються до ранньої весни.
  • Решту часу вони живуть у лісі, очищають його від шкідників. Кожна синичка може з’їсти за добу стільки корму, скільки важить сама, - приблизно 360 гусениць.
  • Чи знаєте ви, як часто синиці годують своїх дитинчат? 60 разів на годину! За добу синиця годує своїх пташенят тисячу разів.Така ненаситність – велика користь для лісу.
  •  З 10 синичок за зиму гине 7 – 9 пташок.Якщо синиця нічого не подзьобала вдень, уночі вона загине, адже у голодної пташки забракне енергії на обігрівання, і тому вона замерзне.
  • А ви знаєте, яка їжа може отруїти цю пташку? Чорний хліб,пшоно сире. Полюбляють вони несолоне сало, лляне та соняшникове насіння.

 

ІV Підсумок уроку

 

  1. Вступне слово вчителя

Отже, птахи – друзі людини і заслуговують на дбайливе та уважне ставлення до себе, особливо у важкий для них зимовий час. Бо пташкам страшний не холод, а голод.В цьому році ми з вами брали участь у лютому місяці, у проекті  «Пташині їдальні» і розвішували годівниці у парку Шевченка, розвішували годівниці, підгодовували пташок.  А 1 квітня брали участь у Міжнародному святі птахів – підгодовували пташок у парку Жовтневому.

 

2. Підсумуємо нашу роботу.

 Я почну, а ви продовжіть (малюнки на дошці)

  • Що ми покладемо у скриньку знань?
  • Над чим нам ще потрібно попрацювати?
  • А що ми викинемо  в кошик, що нам не потрібно?

 

 

V. Домашнє завдання

 Оберіть одне лише завдання і запишіть його. С. 77-79

1. Виразно читати й виконати завдання.

2. Скласти міркування за головною думкою казки.

3. Скласти діалог, який міг би відбутися між Синичкою і Зимою.

docx
Додано
21 січня 2019
Переглядів
1291
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку