Анотація: Інтеграція – необхідна умова сучасного навчального процесу. Інтегрований урок – це спеціально організований урок, мета якого може бути досягнута лише при об`єднанні знань і навичок з різних предметів. Дана розробка є поєднанням знань з біології та фізичної культури. Сприяє вихованню в учнів потребу у систематичних заняттях фізичною культурою і спортом та розвиває морально-вольові якості засобом гри у футбол.
Інтегрований урок фізичної культури з елементами біології. 7 клас.
ЗАВДАННЯ:
МІСЦЕ ПРОВЕДЕННЯ: Спортивний зал.
ІНВЕНТАР: Футбольні м’ячі, фішки.
ХІД УРОКУ
№ п/п
|
Зміст навчального матеріалу |
Дозування для груп |
Організаційно-методичні вказівки
|
|||||
Осн.
|
Підг
|
Спец.
|
||||||
1 |
2 |
3 |
4
|
5 |
6 |
|||
I Підготовча частина (13 - 15 хв.)
|
||||||||
1 |
Шикування в одну шеренгу, привітання, повідомлення завдань уроку.
|
1-2 хв. |
1-2 хв.
|
1-2 хв. |
Звернути увагу на психічний та емоційний стан учнів. |
|||
2 |
Інструктаж з безпеки на заняттях фізичною культурою.
|
До 1 хв. |
1 хв. |
1 хв. |
Методом інтерактивного опитування.
|
|||
3
|
Вимірювання ЧСС. Опитування про стан самопочуття.
|
30 с. |
30 с. |
30 с. |
Методом інтерактивного опитування. Вимірювати чотирма пальцями на сонній артерії.
|
|||
4 |
Вступне слово вчителя: «Сьогодні в нас незвичайний урок. Ми вирушаємо в подорож приблизно на 3,8 млрд. років тому, коли життя на Землі тільки починалось. Давайте спробуємо назвати 5 ер розвитку життя на Землі. Ваше завдання побувати в кожній ері розвитку життя на Землі».
|
2 хв. |
2 хв. |
2 хв. |
Учні називають 5 ер: архейська, протерозойська, палеозойська, мезозойська, кайнозойська. |
|||
5 |
Спортивна ходьба з переходом на біг.
|
1 хв. |
1 хв. |
Тільки ходьба |
Темп рухів збільшувати поступово тільки для основних та підготовчих груп.
|
|||
6 |
Різновиди бігу із високим підніманням стегна, біг хресним кроком, біг із максимальною частотою кроків.
|
2 хв. |
1 хв. |
Імітац впр. |
Почергово парами. |
|||
7 |
Вправи на відновлення дихання.
|
30 с. |
30 с. |
30 с. |
Вправи виконувати в русі. |
|||
8 |
Загально-розвивальні вправи з футбольними м’ячами:
- кидки м’яча вгору на висоту 1 м, ловля його обома руками.
Підняти м’яч вперед-вгору (вдих), опустити вниз, повернутися у в. п. (видих).
Згинаючи руки у ліктьових суглобах, торкнутися м’ячем грудей, витягуючи руки вперед, повернутись у вихідне положення.
4. В. п. – стійка ноги нарізно, м’яч зверху (видих); нахилившись вперед, покласти м’яч на підлогу, випрямляючись, руки в сторони вверх, сплеск у долоні, дивитись на руки (видих); опускаючи руки в сторони вниз, нахилитися і взяти м’яч (видих); підняти м’яч вверх.
Присідаючи, торкнутись м’ячем підлоги, повернутися у в. п.
6. Кидки м’яча вверх, ловля його обома руками після присіду кинути м’яч угору, присісти, дістати кінцями пальців носки ніг, випрямитись, впіймати м’яч.
7. В. п. – о. с. м’яч на підлозі попереду. Стрибки на обох ногах біля м’яча почергово вправо, вліво.
8. Вправи на відновлення дихання.
|
6 хв.
4-5 р.
4 р.
4-6 р.
4-6 р.
4 р.
5-6 р.
6-8 р.
30 с. |
6 хв.
4-5 р.
4 р.
4-6 р.
4-6 р.
4 р.
5-6 р.
4-6 р.
30 с. |
6 хв.
4-5 р.
4 р.
4-6 р.
4-6 р.
4 р.
5-6 р.
Переступати через м’яч.
30 с. |
Стопи від підлоги не відривати.
Дивитись на м’яч.
Тулуб вперед не нахиляти.
Ноги в колінах не згинати.
Спину тримати прямо.
Дивитись на м’яч.
Стрибати м’яко на носках.
|
|||
II Основна частина (27-29 хв.)
|
||||||||
1 |
Вчитель: «Перша ера, в яку ми потрапляємо – це архейська та протерозойська. В цей час сформувались океани та суша, створилась земна кора, тоді ж з’явилось життя».
а) повторне про бігання коротких відрізків з різних вихідних положень, у різних напрямках. б) прискорення та ривки з м’ячем.
2. Жонглювання м’ячем:
а) підйомом
б) стегном
в) головою
3. Вчитель: «Ми добре потренувались, тому потрапляємо в наступний період розвитку життя на Землі. Це – палеозойська ера. Життя здобуло не тільки водойми, але і сушу».
4. Удар по м’ячу зовнішньою частиною підйому правої та лівої ноги.
а) удари по нерухомому м’ячу з розбігу в парах.
б) удари по м’ячу після ведення м’яча зовнішньою частиною підйому «змійкою» поміж фішками – правої та лівої ноги.
в) Удари у стінку по м’ячу, який накатує партнер збоку.
г) Те саме, але в ціль на стінці.
5. Вчитель: «Життя не стоїть на місці. Все тече, все змінюється. З’являються птиці та ссавці».
6. Гра «Взаємна передача»: Гравці А і Б ведуть м’яч на зустріч один одному і роблять взаємні передачі. Обмінявшись м’ячем, А і Б роблять передачі верхом на хід П і В, які б’ють по воротах. Зміна: А в колону В, Б – у колону Г, В – у колону А, Г – у колону Б.
|
2 хв.
3 хв. 30 м
30 м
4 хв.
5 р.
5 р.
5 р.
2 хв.
5 хв.
4 р.
6 р.
5 р.
5 р.
2 хв.
5 хв.
|
2 хв.
3 хв. 20 м
20 м
4 хв.
5 р.
5 р.
5 р.
2 хв.
5 хв.
4 р.
4 р.
5 р.
5 р.
2 хв.
5 хв.
|
2 хв.
---- ----
----
4 хв.
5 р.
5 р.
-----
2 хв.
5 хв.
4 р.
Допомагають розташувати фішки Виконують накати м’яча збоку.
2 хв.
Допомагають у суддівстві.
|
Методом інтерактивного обговорювання.
Після підскакування м’яча спіймати його(для менш підготовлених дітей виконують хлопці).
Методом інтерактивного обговорення.
Всі удари виконуються спочатку правою, а потім лівою ногою.
Під час ударного руху, гомілка і стопа повертаються всередину.
Методом інтерактивного обговорювання.
|
|||
III Заключна частина (3-4 хв.)
|
||||||||
1 |
Шикування.
|
30 с. |
30 с. |
30 с. |
|
|||
2 |
Вправи на відновлення дихання. |
30 с. |
30 с. |
30 с. |
Підняти руки через сторони вгору вдих, руки вниз – видих.
|
|||
3
|
Вимірювання ЧСС. |
30 с. |
30 с. |
30 с. |
|
|||
4 |
Підбиття підсумків уроку.
|
до 1 хв. |
1 хв. |
1 хв. |
Визначити кращих знавців, оцінити учнів.
|
|||
5
|
Домашнє завдання. |
30 с. |
30 с. |
30 с. |
Жонглювання м’ячем. |
|||
6
|
Організований вихід із зали. |
20 с. |
20 с. |
20 с. |
|
|||