Розробка спортивного свята, приурочена Дню захисника України.
Проводиться з метою популяризації фізичної культури та спорту серед школярів.
Розробка включає цікаві розважальні та спортивні конкурси, які дають змогу учням розвивати рухові якості такі, як: сила, швидкість, витривалість, спритність. Свято сприяє позитивному настрою та національно-патріотичному вихованню.
Сценарій спортивного свята
«Козацькому роду нема переводу»
Вчитель фізичної культури: Шановні друзі! Щиро й радо вітаємо вас у цьому залі. Зібрали нас разом усмішка й святковий настрій, любов і бадьорість бажання бути разом завжди – і в будні, і в свята. А ще зібрало нас разом свято, яке, як і кожна щаслива дата, буває один раз на рік – свято наших чоловіків
– День захисника України.
Ведучий 1: За народним календарем у жовтні закінчувалася осінь і тому він був перехідним від осені до зими. Початком зими в українському селі вважалося свято Покрова (14 жовтня) – Покров Пресвятої Богородиці і Пріснодіви Марії.
Ведучий 2: Здавніх-давен Богородиця є покровителькою українського козацтва й усіх українських збройних формувань. Після указу Президента України 1999-го року день 14 жовтня відзначається як День українського козацтва. День захисника військової честі та звитяги. А з 2015 року це державний вихідний день.
Ведучий 1: Ми можемо пишатися тим, що Україна ніколи не поневолювала інші народи, а вміло захищала себе від ворогів. Був час, коли всю нашу землю загарбали і поділили між собою сусідні держави. Нестерпно було жити українському народу в неволі. І почав він утікати в пониззя Дніпра, за пороги, де були дикі степи. Втікачі називали себе козаками, тобто вільними людьми. На островах, що лежали посеред швидкої Дніпрової води, вони заснували Запорізьку Січ.
Ведучий 2: Близько 300 років вони охороняли Україну від нашестя турків, татар та інших ворогів. Це такі козаки, як Петро Сагайдачний, Іван Підкова, Северин Наливайко, Іван Мазепа, Богдан Хмельницький та інщі.
Ведучий 1: Україно моя – ти колиска козацького роду,
Ти заново в крові зродилась немов немовля.
Рідна земле моя, ти здобула жадану свободу.
Україно – ти пісне моя!
Ведучий 2: Ми щасливий народ і щасливими будем довіку,
Україна, як мати, на цілому світі одна,
Україно моя, ти перлина віків споконвіку,
Україно – ти пісне моя!
Ведучий 1: Сьогодні свято, конкурс нині,
Сьогодні все учнівство тут,
І в цьому залі радість лине,
Козацькі ігри всіх нас ждуть!
Ведучий 2: Хай добрі люди Вам щастя буде,
Хай буде воля на все роздолля.
А до того літ примного на любов і згоду,
Хай не буде переводу козацькому роду!
Ведучий 1: Демонструйте свою спритність,
Розум, а ще вроду,
Щоб гриміло всюди
«Козацькому роду – нема переводу!»
Ведучий 2: Нехай же буде свято в нас на славу!
Рівняймось! Струнко! Лине Гімн Держави!
(звучить Гімн України)
Ведучий 1: Слово надається директору гімназії №2 Михайловій Л.І.
Вчитель фізичної культури: Відгуло козацтво, стали історією іі славетні походи і бої, але підростають достойні козачата – кмітливі, хоробрі, завзяті та винахідливі, як колись козаки. І ми сьогодні в цьому переконаємося і визначимо, хто більше схожий на козаків, провівши змагання «Козацькі розваги».
Урочисте свято «Козацькому роду нема переводу» вважаю відкритим.
І. Презентація команд
Вчитель фізичної культури: В наших змаганнях приймають участь дві команди : 7-А і 7-Б класів по 6 учасників. І перш за все я пропоную командам показати свої візитки, щоб ми мали змогу оцінити їх назву, девіз і познайомитися з головними учасниками змагань.
(Команди по черзі проголошують свою назву, девіз, презентація оцюнюється за 12-бальною шкалою).
Отже починаємо наші змагання, щоб переконатися, що ви дійсно такі, якими повинні бути справжні козаки – сильні, кмітливі, винахідливі, розумні.
ІІ. Вікторина «Знавці історії»
Вчитель фізичної культури: А поки команди будуть змагатися, для глідачів – вболівальників буде проведено конкурс з історії українського козацтва. (Уболівальники від кожної команди відповідають на тестові завдання вікторини «Знавці історії» протягом 10 хвилин. За кожну правильну відповідь нараховується 1 бал команді).
ІІІ. Естафети «Козацькі забави»
(Оцінюються за 10-бальною шкалою, за 1 помилку вираховується 1 бал).
Перша пара учасників (хлопець і дівчина) біжать на протилежну сторону, де хлопець приймає положення вису на поперечині. Завдання дівчини якомога швидше надіти на хлопця костюм козака, не зістрибуючи з поперечини. Потім пара повертається до команди, де хлопець знімає костюм і передає його наступній парі. Хто перший з команд завершить естафету, отримує 10 балів, другий – 9 балів.
Помилки: у висі на поперечині торкання ногою підлоги, якийсь елемент одягу неправильно одягнутий.
Гравці команд сідають у колону на відстані 1 метр один від одного і за сигналом передають ногами м’яч по колоні. У такий спосіб треба перекласти по 4 м’яча з одного місця (гімнастичного обруча) в інше (гімнастичний обруч), не втративши жодного.
Помилки: втрачання м’яча в колоні, м’ячі лежать поза обручем.
Перший учасник приймає положення лежачи на животі на лаві і повзе за допомогою рук до кінця лави, підбігає до гімнастичної стінки, приймає положення вису на поперечині, хлопці підтягуються три рази, дівчата піднімають прямі ноги до прямого кута також три рази. Назад повертаються бігом поверх лави.
Помилки: порушення техніки підтягувань та підйому ніг.
Перший гравець біжить до контрольної відмітки і приймає упор лежачи, після цього другий гравець біжить і пролазе під першим, приймає упор лежачи поруч і т.д., а останній – капітан пролізає під усіма, стрибком зриває з баскетбольної корзини прапорець і після цього вся команда повертається на своє місце, стрибаючи з повного присіда.
Помилки: хтось із гравців не втримує упор лежачи і лягає на підлогу, хтось з гравців стрибає не з повного присіду.
На підлогу на відстані 5 метрів від команд, кладуть обруч, у який складають 13 тенісних м’ячиків, біля кожної команди кладуть по обручу, в які команди повинні переносити по одному м’ячику в положенні «гуськом». Команда визначає, хто піде за останнім м’ячиком вдруге, щоб перевага в кількості м’ячиків була на її боці. У кого з команд буде на один м’ячик більше, той перемагає.
Помилки: хтось з гравців рухається не у повному присіді.
Перед командами лежать гімнастичні мати, на яких перші гравці повинні зробити перекид уперед, після чого залізти в мішок і, стрибаючи в ньому, обійти орієнтир, повернутися до гімнастичного мату, вилізти з мішка, знову зробити перекид уперед і передати естафету наступному, поки вся команда не виконає завдання.
Помилки: порушення техніки перекиду вперед, замість стрибків виконується біг в мішку.
Хлопці, утримуючи дівчат на спинах, переносять їх на протилежну сторону, де на стільцях приготовлене тісто для вареників і начинка – варена картопля. Дівчата повинні протягом 3 хвилин наліпити якомога більше вареників з картоплею, а хлопці, повинні по одному варенику перенести на протилежну сторону стрибаючи на одній нозі і скласти їх в казанок. Після того, як сплине час, хлопці знову повинні на спинах перенести дівчат на протилежну сторону. Переможець визначається за найбільшою кількістю вареників.
Помилки: не якісно зліплені вареники, порушення умов конкурсу.
ІV. Конкурс капітанів
За 10 метрів від лінії старту стоять у ряд 6-9 кеглів на відстані 0,3 метра одна від одної. Капітани по черзі, катаючи по три волейбойльні м’ячі, намагаються збити якомога більше кеглів. Перед кожним кидком усі кеглі ставлять на своє місце. Виграє той, хто збив найбільшу кількість кеглів з трьох спроб.
Бали нараховуються по кількості збитих кеглів.
На підлозі креслиться коло діаметром 2 метри, в якому знаходяться два капітани. Кожен із них стоїть на одній нозі, іншу підгинає, а руки складає за спину. За сигналом «Півні» починають виштовхувати один одного з кола плечем і тулубом, намагаючись не оступитися. Хто оступиться чи вийде з кола, той програє. На гру дається три спроби, за кожну перемогу нараховується 1 бал.
На підлозі креслиться коло діаметром 0,5 метри, у центрі кола лежить волейбольний (набивний) м’яч. Капітани набувають положення упор лежачи. За командою капітани правою (лівою) рукою намагаються виштовхнути м’яч за межі круга. Руки від м’яча відривати не можна. На гру дається три спроби, за кожну перемогу нараховується 1 бал.
Капітани сидять на стільцях спиною один до одного. Під стільцями лежить мотузка або скакалка. За сигналом капітани повинні схопити мотузку і перетягнути її до себе. На гру дається три спроби, за кожну перемогу нараховується 1бал.
Капітани по черзі танцюють гапака під музичний супровід протягом двох хвилин. В кого краще вийде танок, тому нараховується 1 бал.
V. «Перетягування канату»
Команди (по 5 осіб) стають в шаховому порядку по обидва боки канату і беруться за нього руками. Суддя втримує канат так, щоб мітка на середині канату знаходилася над лінією розділу майданчика на рівні частини. Команди стоять за лінією на відстані двох метрів від середини. За сигналом канат відпускається і команди повинні перетягнути канат на свій бік. Перемагає команда, якщо мітка канату знаходиться на її половині не менше 15 секунд. Гра триває 2 раунди, а в разі нічиєї проводиться вирішальний 3-й раунд. В кожному раунді за перемогу команда отримує 1 бал і втрачає одного гравця.
VI. «Визначення та нагородження переможців»
Загальнокомандне місце визначається за найбільшою кількістю балів, набраних командою в усіх видах програми.
Команда – переможець та призер свята нагороджуються грамотами та солодкими призами.