Нетрадиційний урок фізичної культури в 7 класі на тему "Баскетбол з елементами національно-патріотичного виховання "

Про матеріал

Розробка нетрадиційного уроку баскетбола з елементами національно-патріотичного виховання. Метою заняття є удосконалення техніки ведення, передачі та кидка м'яча в кошик;сприяння розвитку фізичних якостей: сили, спритності, швидкості, сміливості, навчання дітей застосовувати набуті уміння та навички, вивчені на уроках історії та народознавства; виховування почуття колективізму, товариської взаємодопомоги, уміння швидко орієнтуватися, приймати рішення в неординарних ситуаціях, виховувати любов та патріотизм до рідного краю , повагу до національних традицій , пропагувати здоровий спосіб життя.

Перегляд файлу

Тема. Баскетбол з елементами національно-патріотичного виховання

Мета:

- удосконалення техніки ведення, передачі та кидка  м’яча в кошик;

- сприяти розвитку фізичних якостей: сили, спритності, швидкості, сміливості, навчити дітей застосовувати набуті уміння та навички вивченні на уроках історії та народознавства;    

- виховувати почуття колективізму, товариської взаємодопомоги, уміння швидко орієнтуватися, приймати рішення в неординарних ситуаціях, виховувати любов та патріотизм до рідного краю , повагу до національних традицій , пропагувати здоровий спосіб життя.

Очікувані результати

Спеціальна фізична підготовка

Учень, учениця:

виконує: прискорення з місця на 5, 10, 15, 20 м з різних стартових положень; «човниковий» біг 49 м; серійні стрибки поштовхом однієї та двох ніг з діставанням високих предметів;

вправи з обтяженнями, набивними м’ячами; вправи для розвитку сили м’язів тулуба, плечового пояса та кистей рук: гнучкості;

рухливі ігри та естафети з бігом і стрибками

 

Техніко-тактична підготовка

Учень, учениця:

виконує: різноманітні способи пересувань, бігу, стрибків під час активної протидії захисників;

чергування різних прийомів ловіння, передач м’яча двома руками зверху та знизу; накривання і відбивання м’яча;

застосовує: чергування різних способів ведення м’яча без зорового контролю; кидки однією рукою з місця, в русі й у стрибку; штрафний кидок; кидок м’яча в корзину після подвійного кроку; технічні прийоми нападу і захисту у взаємодіях з партнерами під час навчальної  гри.

 

Тип уроку:   нетрадиційний.

Форма уроку: урок-гра.

Методи, прийоми і форми роботи: ігрові та змагальні методи, вікторина, бесіда (евристична), хвилинка відпочинку, рефлексія.

 Засоби навчання кеглі,  баскетбольні м'ячі, манішки, кеглі, плакат "Козацькому роду - нема переводу", постери: «козачата», «соколята», комп’ютер , мультимедійний проектор.

 Місце проведення: спортивний зал.

 Девіз уроку: Козацькому роду -  нема переводу.

 

 

 

 

Перебіг уроку

 

 

  1. Організаційна частина  уроку.

 

(Діти входять у спортивний зал під звуки маршу, на стіну проектується фрагмент фільму  Ежи Гофмана  «Ogniem i mieczem», читають вірш  В.Сосюри « Любіть  Україну!», виконують пісню «Україна – це  я», на стіну проектується відео кліп - учасникам  семінару  вручаються емблеми – «Я  люблю  Україну» )

Учні шикуються у шеренгу, фізорг доповідає про готовність класу до уроку.

Вимірювання ЧСС .

Повідомлення теми та задач уроку.

Нагадування основних правил техніки безпеки на уроках баскетболу.

Перевірка домашнього завдання:

  1. В якій країні вперше почали грати баскетбол (США)?
  2. Скільки основних гравців в одній команді (5)?
  3. Скільки часу продовжується гра (40 хв. 4 по 10 хв. Перерва 10 хв. )?
  4. Скільки очок нараховуються команді за влучання в  кошик ?

 

Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

1.Підготовча частина -12 хвилин

1

Стройові вправи: повороти – ліворуч, праворуч, кругом, перешикування з однієї шеренги в дві, та з двох в одну

2 хв.

 

4 рази

Розрахунок на «перший» та «другий»

2

К-с вправ для формування правильної постави та профілактика плоскостопості

- звичайним кроком (ідучи взяти м’ячі )

- на носках (м’яч вгору)

- на п’ятках  (м’яч за голову)

- на зовнішній частині ступні (м’яч до грудей)

- на внутрішній частині ступні (м’яч до грудей)

2 хв.

 

15 м 

15 м 

15 м 

15 м 

 

15 м 

В колону по 1, дистанція – довжина витягнутих уперед рук з м’ячем;

Стежити за положенням правильної постанови

 

3

ЗРВ вправи у русі:

  1. В.П. – м’яч за голову

- м’яч угору

- в.п.

- м’яч уперед

- в.п.

2. В.П. – м’яч перед грудьми

            - нахил кистей вправо

            - нахил кистей вліво

3.В.П. – м’яч перед грудьми 1-8 колові оберти кистей навколо м’яча.

4. В.П. – перед собою в правій

             - перекинути м’яч у ліву

             - те саме в іншу сторону

5. В.П. – м’яч уперед 1-8 нахили тулуба уперед, м’яч униз.

 

 

6. В.П. – м’яч уперед

             - поворот тулуба в сторону ноги, що крокує.

           - те саме в іншу сторону

7. Ходьба  у напівприсіді

8. Ходьба у присіді

9. Стрибки

В.П. – м’яч перед грудьми

1-8 – стрибки у присіді

1-4 -   правим боком уперед

5-8 – лівим боком уперед

10. Біг

- звичайний, м’яч перед грудьми

 

- приставним кроком правим боком уперед

 

- приставним кроком лівим боком уперед

11. Ходьба з поновленням дихання

Вимірювання ЧСС за 10 сек

Перешикування з колони по 1 в колону по 2, потім в 2 шеренги.

 

4-6 разів

 

 

 

 

4-6 разів

 

 

4-6 разів

 

4-6 разів

 

 

15 с

 

 

 

 

 

15 с

 

 

 

10 м 

10 м 

 

 

 

 

 

 

20 с

 

10 с

 

 

10 с

30 с

30 с

30 с

В колону по одному дотримуватися дистанції під час руху стежити за поставою.

Нахил в сторону ноги, що крокує.

 

 

 

 

 

 

На кожен крок, ноги в колінах не згибати, м’ячем торкатися ступнів ніг.

 

Дотримуватися дистанції

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дотримуватися дистанції

Дотримуватися стійки баскетболіста

 

Темп повільний

 

 

1

Розвивальні вправи на спритність через вправи гри в баскетбол

  1. В.П. – О.С. 1-8 колові оберти м’яча навколо голови праворуч

          9 – 16 – те саме ліворуч

  1. В.П. – О.С. 1-8 колові оберти м’яча навколо тулуба праворуч,

9-16 те саме ліворуч

  1. В.П. – напівприсід, 1-8 колові оберти м’яча навколо ніг праворуч, 9-16- ліворуч
  2. В.П. випад правою вперед

1-8 колові оберти м’яча під ногою праворуч 9-16 те саме ліворуч

 

  1. Випад лівою вперед 1-8 колові оберти м’яча під ногою праворуч

9-16 те саме ліворуч

  1. В.П. напівприсід ноги нарізно 1-16,

Оберти м’яча під ногою «вісімкою»

  1. Прискорення після кидка м’яча вперед

 

4

 

1 раз

 

 

1 раз

 

 

1 раз

 

 

1 раз

 

 

 

1 раз

 

 

1 раз

2 рази.

 

 

 

 

 

Не нахилятися вперед

 

Спину тримати рівно

 

 

 

II. Основна частина (28 хв)

 

Учні шикуються у шеренгу

Вимірювання ЧСС

 

Учитель фізкультури:

  • Справжній патріот Вітчизни має   знати   звичаї , традиції  народу , свого рідного краю. І  сьогодні ми з вами будемо подорожувати у той час, коли на Україні була традиція проводити "Козацькі забави". А гаслом будуть такі слова : "Козацькому роду - нема переводу".
  • Вибір отаманів та назви команд: діти повторюють назви команд:

«Соколята» та «Козачата»

Учитель фізкультури:

  • Хороших хлопців обрано. Відтепер ви, курінні отамани, маєте дбати і піклуватися про козаків свого куреня, як батьки про дітей.

Естафета «Достав пакет»

Команди стоять в колоні по одному. За командою вчителя гравець починає вести м’яч до стіни   і повертається до гравців, передаючі естафету наступному гравцеві . Команда, що перемогла отримує 1 бал.

 

Естафета «Дай пас отаманові»

Команди стоять в колоні по одному отаман знаходиться на відстані 4 м. попереду . За командою вчителя направляючий  гравець передає м’яч отаманові і сам біжить в кінець колони . Перемогу отримає команда що першою вся закінчить передачі.  Команда, що перемогла отримує 1 бал.

 

 

Естафета «Заміни отамана»

Команди стоять в колоні по одному отаман знаходиться на відстані 4 м. попереду . За командою вчителя направляючий  гравець передає м’яч отаманові і сам біжить на його місце.

Перемогу отримає команда що першою вся закінчить передачі.

Команда, що перемогла отримує 1 бал.

 

 

 

 

 

 

Естафета «Хто  сильніший?»

Естафета проводиться  в два етапи.

1.Гравці  команди «Козачата» беруть м’ячі  двома  руками збоку. Команда  «Соколята» однією зверху-другою  знизу. За командою вчителя намагаються    відібрати м’яч один в одного. У команди , де більше м’ячів та і перемогла.

2. Умови  ті ж , тільки тримають м’яч  навпаки. Перемогу  визначать  за  підсумками двох  етапів. 

 

 

Вікторина  отаманів

  1.  Як називається  річка , на якій знаходиться острів, де жили козаки?
  2. Як  називається  острів . на якому жили  козаки?
  3. Як  називається  помешкання  козаків?
  4. Як  називався  човен, на якому  плавали  козаки ?
  5. Як називалася  улюблена  страва  козаків ?
  6. Як називається  бойовий  танець  козаків?
  7. Як  називали  зброєносця?
  8. Найвищий  чин  у козаків ?

 

Учитель фізкультури:

  • Кожен козак вважає своїм обов'язком влучно стріляти, зараз ми перевіримо, які ви стрілки.

 

Естафета «Стрілець»

 

Команда розміщена  в одну  колону  за  15 м від кошика. За командою вчителя гравець починає вести м’яч до стіни   і повертається до гравців, передаючі естафету наступному гравцеві . Команда, що  влучила найбільше  разів, отримує перемогу.

 

Естафета «Стрілець 2»

 

 Команда розміщена  в одну  колону  за  15 м від кошика, дистанція  між  учасниками команди 2 кроки, отаман передає м’яч  між ногами, останній  гравець в колоні  обводить м’яч навколо членів команди, веде   до кошика і кидає. Повернувшись назад, стає попереду.

 Перемогу  визначать  за  підсумками двох  етапів. 

 

 

 

Естафета «Хто влучніший ?»

Команда розміщується  в одну колону  біля  щита. За  командою вчителя  гравці кидають по черзі м’яч в корзину протягом 3хв. Гравець, що влучив, кидає ще  раз. Команда, яка влучила  найбільше  разів , отримує перемогу.

 

35         J0299757

 

ІУ. Заключна  частина. 2-3 хв.

Шикування   команд  в одну  шеренгу. Голова  журі  оголошує  результати випробувань, нагороджує  переможців  медалями.

Перевірка ЧСС.

Домашнє  завдання:  повторити  правила гри в баскетбол, жести судді.

Організовано  покидаємо   спортивний  зал  під звуки  пісні  « Ми – козаки»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.7
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 7
Оцінки та відгуки
  1. Мадай Наташа
    Дякую за гарний урок!!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Хавтирко Світлана
    Цікавий, з детально описаними вправами урок. Дякую вчителеві за творчість, нестандартний підхід.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Тельнюк Сніжана
    Урок розроблено на професійному рівні!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. бантитів банда
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Заика Людмила
    Урок розроблено на високому методичному рівні.Рекомендую викладачам - початківцям вивчати досвід Закусила М. І.
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    3.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. ковальчук максим
    Розробка уроку з даної теми є актуальною та корисною
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Закусило Олена Анатоліївна
    Цікавий , креативний урок. Дякую.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 4 відгука
docx
Додано
12 березня 2018
Переглядів
2462
Оцінка розробки
4.9 (7 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку