Інтегрований урок на тему: «Осінь щедра, осінь золота»

Про матеріал
Розширити знання учнів про характерні ознаки осені в природі. Викликати естетичні переживання, захоплення красою природи, поглибити уявлення учнів про рідну природу та ї відтворення у різних видах мистецтва. Розвивати спостережливість, уміння бачити і чути красу осінньої пори. Виховувати любов до природи, до рідного краю.
Перегляд файлу

Ставівська  ЗОШ І-ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтегрований урок

на тему:

«Осінь щедра , осінь золота»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                             Вчитель: Лисенко Л.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2018

 

Тема: Осінь щедра , осінь золота.

 

Мета: розширити знання учнів про характерні ознаки осені в природі. Викликати естетичні переживання, захоплення красою природи, поглибити уявлення учнів про рідну природу та ї відтворення у різних видах мистецтва. Розвивати спостережливість, уміння бачити і чути красу осінньої пори. Виховувати любов до природи, до рідного краю.

 

Обладнання : Репродукція картини про осінь, музичний інструмент, дидактичний матеріал.

 

Хід уроку

 

  1. Організаційна частина.

 

Вхід до класу під музику.

 

Привітання

 

Девіз уроку: «Люби, шануй свій рідний край

                      Красу його охороняй!»

- зараз сядуть лиш дівчата,

А за ними і хлоп’ята .

 

У світі білому єдине,

Як і Дніпрова течія.

Оце вогнище родинне,

Школа наша і сім*я.

 Тут пісні і задачі,

               Рідне слово для нас,

               Побажаєм нам удачі!

               За роботу, в добрий час!

 

  1. Актуалізація знань учнів

Вчитель. Діти, сьогодні ми продовжуємо мандрувати чудовими стежинками нашого рідного краю і пригадаємо, яка пора року гостює на нашій землі.

Вірш «Завітала осінь»

 

Вчитель. А які сліди залишає осінь?

 

(Діти висловлюють свої думки)

 

  Вчитель. А які прислів’я ви знаєте про осінь?

  • А може якісь прикмети осені вам відомі?

(учні називають прислів’я і прикмети)

 

Вчитель музики. Діти, сьогодні у нас незвичайний урок. Ми вирушаємо в подорож у світі природи. А допоможе нам у цьому мистецтво: музика, живопис, поезія. Світ природи, що нас оточує, багатий і різноманітний. Красу форм і кольорів відтворює живопис. Хто малює картини? (Художник).

 

Діти, ви знаєте, що музика теж розповідає про природу , по наш настрій веселий чи  сумний. Скажіть,хто створює музику? (Композитор).

 

Сьогодні наш урок присвячений самій щедрій, самій чарівній порі року - осені.

За народним переказом Осінь-старша дочка Сонця. Вона останньою залишила батьківський дім і стала на Землі четвертою порою року. Посилаючи  Осінь на Землю, Сонце сказало їй: «Забирай все моє багатство. Я віддаю тобі  все своє золото. Будь щедрою і люди полюблять тебе.»

 

І осінь, як ви бачите, виконує наказ Сонця і кожного року дарує нам щедрі дарунки полів, садів, чарує нас своїм золотом.

 

А які пісні ми знаємо про осінь?

Про щедру, багату і урожайну осінь і виконаємо пісню

«ВЕРЕСЕНЬ»

 

Робота над темою уроку

  • діти, щедра осінь подарувала нам кошик. Але кошик незвичайний. Він загадковий. Тож давайте спробуємо відгадати загадки від осені.

1. На дереві гойдається

Жупан колючий має

На літо одягається

А восени скидає. (Каштан).

 

2.Ніхто її не лякає,

А вона все тремтить. (Осика).

 

  1. Батько тисячу синів має

Кожному мисочку справляє. (Дуб).

 

  1. Повз, мов танк, я на городі

Повз, на гудині загруз

Та чомусь мене в народі

Звуть не так. А як? (Гарбуз).

 

  1. Про калину говорять: « У жнива гірка, а в мороз солодка».
  2. Про квітку
  • як назвати одним словом (Рослини).

 

Робота з підручником

 

Діти, « Книга морська глибина,

             Хто в ній пірне аж до дна.

             Той хоч і труду мав досить,

             Дивнії перла виносить».

  • Так сказав І. Франко. Тож давайте і ми з вами відправимось за перлами і відкриємо підручник.

 

  1. Читання « Рослини восени »
  2.  – Що ви можете ще доповнити про рослини восени?
  3. Фізкультхвилинка

 

Діти,, встаньте, усміхніться,

Землі рідній поклоніться,

І до сонця дотягніться,

Веретенцем покрутіться,

Раз присядьте, два присядьте,

І як зайчик пострибайте,

Раз присядьте, два присядьте,

І за парти знову сядьте!

- Діти, осінь-вправна майстриня. Придивіться до листочків. Які кольори вона використовує?

(жовтий, жовтогарячий, червоний, коричневий).

  • А ось один учений  листочок розказав мені, чому жовтіють листочки восени: природна зелена речовина -  хлорофіл виробляється під дією сонячного тепла і світла. А так як восени сонячного тепла і світла меншає, тому виступають жовті або червоні барвинки, які були приховані і листочки, наче золоті пташенятка злітають з дерев.

 

  1. Робота в зошитах.
  • Діти, ви тепер зрозуміли що кожний колір має свій настрій. Зараз лунатиме музика, а ви уважно її слухайте і уявіть, яким «кольором» ця музика озивається у вашому серці, а потім зафарбуйте листочки відповідними кольорами.

 

Вчитель музики: Діти, а зараз ми з вами вирушимо на прогулянку до осіннього лісу, а допоможе нам у цьому картина «Золота осінь». Придивіться уважно до цієї картини. Осінь вже прийшла до лісу. Дерева, що стоять стіною, горять на Сонці. Їхнє листячко стало немов би золотим. Травичка теж пожовтіла. Сонечко освітило її своїми променями.

На картині ми бачимо і зелені дерева. Осінь не перевдягла їх у інше вбрання, тому, що це хвойні вічнозелені дерева. Вони не міняють своє забарвлення.

 

Діти, придивіться уважно, що це ви бачите на цій картині?

(Ми бачимо птахів, які відлітають, ще хтось прийшов до лісу по гриби).

Добре, ми побачили, як відтворив  осінь художник. В своїх творах композитори і поети також відтворювали осінь, але не пензликами і фарбами, а словами і музичними звуками.

Давайте продовжимо прогулянку до осіннього лісу і виконаємо пісню «Осінь золота».

 

Вчитель.

Діти, послухайте загадку: « Краплі з неба, дахів, стріх.

                                              Дощ холодний, перший сніг,

                                              Почорнів без листя сад

                                              Наступив (листопад).

 

Так, за вікном місяць листопад.

  • А чому його так називали?
  • Так у народі про нього кажуть:
  • « А листопад, той жалю не має, з дерев останнє листя зриває».
  • А чому восени опадає листя?
  • Так скидаючи листя дерева готуються до зимових холодів. Листячко вкриє суцільним килимом і захистить корені дерев від морозів.
  • Опале листя на землі – дуже потрібне ґрунту та рослинам, які на ньому ростуть.

 

Вчитель музики.

Любі діти, а зараз послухайте, як змалювали осінь поет Плещеєв та композитор Васильєв-Буглай в своїй пісні. Пісня так і називається «Осіння пісенька»

(звучить пісня у виконанні вчителя).

  • Яка осінь змальована в цій пісні? (Пізня)
  • Визначіть характер пісні. (Сумний)
  • Який темп цієї пісні? (Повільний)
  • Підберіть колір до цієї пісні.

 

А зараз подивіться будь-ласка, у мене в руках два малюнки. На них ми бачимо два грибочки: один – великий, другий – малий. В музиці так само, є звуки довгі і короткі.

- Давайте поплескаємо ритмічний малюнок цієї пісні!

- Хто запише його на дошці?

- А тепер виконаємо пісню, пам’ятаючи про тривалість звуків.

 

(Під час співу слідкувати за правильною осанкою, правильним звукоутворенням, дикцією та чистотою інтонування.)

  • Добре, а зараз давайте пограємо у гру «ВІДГАДАЙКА»

( вчитель грає мелодію пісні «Збирай урожай», а діти відгадують і потім виконують її.)

 

 

 

Підсумок уроку

Вчитель. Дякую вам, діти, за те, що ви не байдужі до природи, що ви цікавитесь і придивляєтесь до того,  що вас оточує. І далі продовжуйте спостерігати за змінами, які відбуваються у природі і пам’ятайте  наше золоте правило.

 

Вірш « Буду я природі другом»

 

Вчитель музики. Споконвіку любили українці калину. Садили її біля хати, в садку, в березі над ставком. Про неї складено багато прислів’їв, легенд та пісень. Одну з них ми з вами виконаємо.

(діти виконують у.н.п. «Ой єсть в лісі калина»)

 

Вчитель. Діти, у природи є багато секретів. Та вона розкриває їх тільки тим, хто ставиться до неї з повагою та любов’ю.

   Вірш « Вам у походи ходити».

 

Вчитель музики.  На цьому наша подорож закінчилась, але, яка ж Осінь без подарунків?

(Входить Осінь і пригощає всіх яблуками і грушами)

 

Звучить музика

 

Домашнє завдання

   Опрацювати матеріал розділу «Рослини восени»

Намалювати малюнок до пісні «Осіння пісенька».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
30 березня 2022
Переглядів
460
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку