Мета: вчити дітей правильно, виразно читати поетичні твори, зв’язано висловлювати свої думки, вчити розуміти красу поетичних творів, допомагати відчути багатство мови. Розвивати пам’ять, зв’язне мовлення. Виховувати любов до природи, рідної України, рідної мови. Обладнання: портрети поетів, малюнки до творів, листівки блискавки, кошик
ВіршіНаша українська мова – незміряно багата, дзвінка, ніжна і милозвучна. У ній відчувається і подих бурі, і ніжність вишневих пелюсток, спів потічка веселого і шум лісу дрімучого, шепіт ниви колоскової і пісня солов’я. Українська мова – це мова нашої природи, народної пісні і звичайно поезії. Адже вірші – це ще одна мовна перлина яку нам подарували наші українські поети.
Тихо надворі. Ні вітру, ні хмар,Ані шелесне верба височенька. Наша Оленка відкрила „Кобзар”. Вголос читає... Діти ( Тараса Шевченка)Я маленька українка, аж сім рочків маю,а про Тараса Шевченка вже багато знаю. Він дитя з-під стріхи,він в подертій свиті,він здобув нам славу,як ніхто на світі,і та наша слава не вмре, не загине, наш Тарас Шевченко – сонце України!
Творчість Тараса Шевченка1. Коли народився поет?а) 8 вересня 1814 року.б) 9 березня 1814 року.2. Хто були батьки Шевченка?а) селяни-кріпаки.б) поміщики.3. Що сказав батько про майбутнє Тараса?а) „з нього нічого не вийде”.б) „ з нього вийде не аби що”.4. Т. Г. Шевченко – це великий український:а) поет і художник.б) поет і співак.
Творчість Лесі Українки. Діти, послухайте вірш Максима Рильського відомого українського поета. Кому він його присвятив?Йти назустріч бурям і зливам,Будь одній, як великая рать,Жить в нещасті життям щасливим,Муку творчістю перемагать. Хвора дівчина, бідна Леся!Де ще хворі такі були,Щоб літали у піднебесся, що його не сягнуть і орли!Ти себе Українкою звала,І чи краще знайти ім’я,Тій, що радістю в муках сіяла,Як Вітчизна велика твоя!
Творчість Ліни Костенко Ліна Костенко багато віршів присвятила одній чарівниці, яка ось у чарівному кошику передала вам цікаві завдання. Давайте спробуємо їх відгадати і дізнаємося що це за чарівниця Ліг на землю ковдрою пухнастою, виграє на сонці ниткою сріблястою. (Сніг) Що це за майстер малює на склі,айстри, жоржини пелюстки ясні.(Мороз)У святковому залі стоїть як картинка,Весела, зелена красуня – (ялинка). Рано-вранці увесь світ вбрався в білий оксамит, А як вітер нападе, оксамит той опаде. (Іній).- То здогадались, як звати чарівницю? (Зима).
Літературний кросворд. Назвіть прізвища поетів:„Садок вишневий коло хати”. (Шевченко)Вона називала себе „бабця-Клапця”. (Підгірянка)„ По рецепту на базарі дітям вибрав окуляри”. (Стельмах)„Ми збирали з братом на землі каштаними дивились довго, як хмаринка тане. (Рильський)5. „ На болоті біля річки...” (Забіла)Діти, а яке прізвище ми отримали по вертикалі?Олена Пчілка. А хто така Олена Пчілка?Мати Лесі Українки.
Підсумок уроку Спасибі доле, що нам судила. У цьому краї пізнати світ. Спасибі нене, що нас навчила. Дзвінкої мови з дитячих літ. У тій мові ми співаєм. В ній казки ми кажем. У тій мові минув шість. Нашу відкриваєм. Ось тому плекаймо, діти,Рідну свою мову. Вчімося складно говорити. Своїм рідним словом.