Інтегрований урок "Подорож з казковими героями до країни Права"

Про матеріал
Інтегрований урок Літературного читання/позакласне читання/ та Я усвіті. Ви можете почерпнути елементи НУШ. Опрацювання казки "Гидке качення," робота з лепбуком. Розглядається проблема порушення прав дитини та обов*язки членів сім*ї.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтегрований урок у з класі

Тема «Мої основні права та обов’язки в сім’ї »

Мета:

формування предметних компетентностей: учити учнів не тільки знати свої права, але й виконувати свої обов’язки, раціонально розподіляти та виконувати домашні обов’язки; розширити уявлення дітей про те, що таке сім’я; пояснити, що у кожній родині є свої права та обов’язки; розвивати мислення, мовлення учнів; прищеплювати шанобливе ставлення до себе і до близьких людей; виховувати повагу до всіх членів родини, людяність, доброту, щирість у стосунках;

формування ключових компетентностей:

  •   загальнокультурної: створити умови для самовираження та організації комунікативного спілкування;
  •   соціально-громадянської: навчати робити свідомий вибір; сприяти опануванню етики громадянських стосунків;
  •   інформаційної: сприяти опануванню нових інформаційних технологій, використанню джерел інформації  для власного розвитку.

 

Тема «Подорож з казковими героями до країни Права»

Мета:

формування предметних компетентностей: актуалізувати знання учнів про казку; учити усвідомлено сприймати й аналізувати текст; розвивати вміння ставити запитання; висловлювати свої думки;

формування ключових компетентностей:

  •   уміння вчитися: формувати вміння висловлювати рефлексивні та оцінні судження; моделювати і прогнозувати в межах певного завдання;
  •   комунікативної: удосконалювати здатність співпрацювати в парі, групі, колективі, досягати консенсусу;
  •   загальнокультурної: дослідити стереотипи поведінки людей, допомогти учням зрозуміти складність характерів казкових героїв, моральні основи життя родини.

Тип уроку: інтегрований.

Основні терміни і поняття: сім’я, основні права та обов’язки в сім’ї, казки зарубіжних письменників. 

Міжпредметні зв’язки: літературне читання, я у світі, українська мова, трудове навчання.

Обладнання: картки, леп бук, презентація до уроку, фліпчарт, виставка книг, малюнковий вернісаж

І. Організація класу.

Я вітаю сьогодні на нашому уроці тих, хто покинув свої домівки і приїхав у Бузовицю познайомитися з веселими, кумедними, творчими та добродушними третьокласниками.

Доброго ранку, щасливої днини

Бажає Вам наша класна родина

Рада бачити толерантних, дружніх, тих, хто  рано-ранесенько сьогодні прокинувся і тих, хто дуже хвилювався перед уроком і всіх, хто з великою радістю прийшов до школи.

ІІ Актуалізація опорних знань

Сьогодні я запрошую вас на інтегрований урок літературного читання та Я у світі.

Перед початком пропоную розім’ятися

і до читання приготуватися.

             Тож продовжуйте…

  • Мама вчить мене читати, вчить мене читати тато,

Вчить дідусь, і вчить бабуся, скоро, скоро я навчуся.

 

  • Лили, лили,лили,

         Пили, пили, пили,

         Лили, лили діти,

         Пили, пили квіти.

 

  • У сестрички Люби випадають зуби

І говорить Люба- я тепер бежжуба.

  • Вранці Варвара по воду ходила,

Вареники з вишнями вдома варила.

 

  • А дідусь Опанас нам купив ананас

Тож приходьте до нас, почастуємо вас.

Ой, смачний ананас.

 

  • Бідолашна Маша вчилась їсти кашу

Щоки в Маші в каші

Шия в Маші в каші

Носик в Маші в каші

Тільки в ротик Маші

Не попало каші

З наших скоромовок зробіть висновок: про кого  і про  що ми будемо говорити на уроці?                      

ІІІ Оголошення теми уроків

Тема уроку позакласного читання «Подорож з казковими героями до країни Права» та  Я у світі «Мої права та обов’язки в сім’ї »

Протягом усього уроку ми будемо шукати відповідь на запитання: що найцінніше у цій дивовижній країні ?

Діти, як ви думаєте, що може бути  найціннішим у  країні Права?

Дякую, ви назвали багато цінностей. Але основну цінність ви назвете тоді, коли цілий урок будете активними та уважними.

Сьогодні ми створимо картину з кубиків. Кожен з яких містить завдання.

У казкову країну час вирушати,

перешкоди всі пройдем,

А хто буде сумувати –

із собою не візьмем.

І так до праці. Готові?

 

ІV Перевірка вивченого матеріалу

Завдання І кубика:

Казка в гості завітала,

Цікаві завдання приготувала.

  • Скажіть, будь ласка, який розділ з літературного читання  ми з вами вивчаємо ?         
  • То що цінного ви знайшли у скарбниці?
  • На які 2 основні групи поділяються казки?
  • Які існують види казок?
  • Назвіть прочитані казки.

              Пропоную скласти сенкан до слова казка

Казка

Цікава, чарівна

Виховує, навчає, захоплює

Ми любимо казки

Оповідка

То чого навчають нас ці чудові твори.

Запрошую до випробувань 6 учнів.

  • Перед вами ілюстрація казки і портрет автора
  • Утворіть пари, даючи правильні відповіді на запитання:
  1. Хто взув кота у чоботи? (Шарль Перро)
  2. Дякуючи кому, Айболить вилікував звірів? (Корнею Чуковському)
  3. Хто наділив звірів музичним слухом? ( Брати Грімм)
  • Перед нами відкривається малюнковий вернісаж
  • Ви намалювали ілюстрації до казок, які вам найбільше сподобалися. Тож попрацюємо  за опорними схемами.

                                           / 2 дітей біля трибуни/

 

  1. Мені дуже подобається       
  2. ЇЇ написав
  3. Головні герої
  4. У ній розповідається
  5. Казка вчить

 


  1. Ім’я героя                          
  2. Назва твору а
  3. Зовнішність

Також ви принесли свою улюблену книжку

  1. стосунки з іншими героями
  2. моє ставлення

Один учень демонструє книжку з виставки – реклама

              Отже, молодці.

Всі казки читали,

На всі запитання відповіді дали.

Ставимо І кубик

                                                    Завдання ІІ кубика:

Як сонечко радує теплом і світлом усе живе, так і казки зігрівають радістю, любов’ю і теплом душу і серце кожної дитини, кожного читця.

  • Діти, пригадайте від кого ви вперше почули казку ?

                             /бабуся, мама, тато…/

  • А як можна одним словом назвати – мама, тато, дитина?

Швидше книгу відкривай,

Що цікавого в леп буці пригадай:

  • 8,,я – сім’я
  • Хто може бути членом сім’ї?
  • Р1А - родина
  • а що означає слово – рід?
  • Ким тобі доводиться тато твого тата?
  • Як звуть твого дідуся?
  • Ким тобі доводиться мама твоєї мами?
  • Назви ім’я своєї бабусі?
  • Ким тобі доводиться донька твоєї мами?
  • Підніміть руку в кого є сестричка.
  • Ким тобі доводиться син твоїх батьків?
  • Поплескайте в долоні в кого є братик.
  • Коли родина живе щасливо?

Отже, найголовніше, діти, щоб у вашій родині завжди панувала злагода, добро та любов.

Ставимо ІІ кубик

                                                             Завдання ІІI кубика:

Хто що робить у сім’ї ?

Хто за що відповідає?

ІІІ кубик  запитає.

    V. Вивчення нового матеріалу

Тож запрошую вас до розмови  про сім’ю, права дитини та  основні обов’язки в сім’ї.

 Слово батьків або старших у родині було законом для молодших. Вони вже змалку мали свої обов’язки, вчилися різної роботи, посильно працювали. Дівчатка переймали науку від матері та бабці – вчилися прибирати, готувати, вишивати, шити одяг, розписувати писанки. Хлопчики навчалися чоловічого ремесла від батька чи діда.

Дітей любили, але завжди ставилися до них вимогливо.

Інколи батьки карають вас за провини, але ніхто не заперечує, що найбільше виховує дитину сім’я.

Ваші батьки працюють, багато роблять корисного для держави. При цьому й виконують свої домашні обов’язки.

  • Назвіть обов’язки батьків

Обов’язки батьків:

  • Забезпечувати житлом, харчами, одягом.
  • Фінансування сім’ї.
  • Дбати про духовність сім’ї.
  • Дбати про здоров’я членів родини.

 

  • Я пропоную вам виконати наступне завдання і з’ясувати які обов’язки можуть бути покладені саме на вас 

Гра – вправа „ Добери слово протилежне за значенням ”

 Розклав    склади

Насмітив  – … ( підмети)

Розлив      - … ( витри )

Розсипав  - … ( збери )

Забруднив - … ( почисть )

 взяв річ - … (  поклади )

  • Назвіть, які ваші обов’язки в сім’ї?

Обов’язки дітей:

  • Любити і поважати своїх батьків та членів родини.
  • Допомагати старшим по господарству.
  • Берегти себе.
  • Навчатися у школі, виконувати домашні завдання.

  Вставте рими

Щоб лад був у               сім’ї

Хай кожен виконує обов’язки               свої

Ставимо ІІІ кубик

  • Чи можемо вже  дати відповідь на наше проблемне питання?

                                              Завдання ІV кубика:

 Наші хлопчики підготували інсценізацію вірша

          Інсценізація вірша Василя Симоненка «Обов’язки в сім’ї »

  • Чи праві хлопчики?
  • Висловте свою думку про їхні скарги.

А зараз, увага, корисна порада!

          Якщо ви ще не навчилися підтримувати чистоту і порядок в своїй кімнаті, поливати квіти, доглядати за домашніми тваринами, то повинні зробити це. Адже – це нескладна робота, а , виконуючи її, ви допомагаєте своїм батькам. Ви зі мною  згідні?

Робота з підручником с.41-42

Гра «Дует»  читання тексту «Івасик» парами

Попрацюємо в групах

Щоб досягти гарних результатів ми маємо дотримуватися правил – перегляньте їх. / вчитель вивішує/

  • І група      Як ти вважаєш чому засмутилися Івасикові батьки?
  • ІІ група      Щоб ви побажали хлопчикові?
  • ІІІ група    Коли сумують твої батьки? Коли твоя поведінка їм подобається?

            Я щиро бажаю вам, мої любі діти,

Щоб все життя за вас батьки могли тільки радіти.

Ставимо ІV кубик

                                             Завдання V кубика:

                Народна мудрість вчить

Як на світі правильно жить. – завдання 5 кубика

 Про сім’ю написано багато прислів’їв та приказок.

Прочитайте народну мудрість на сторінці 41

  • Яке з прочитаних прислів’їв підходить до тексту і чому?

Завдання в групах

Без сім’ї немає щастя на землі.

Які мамка й татко , таке й дитятко.

Мати однією рукою б’є, а другою гладить.

Яка сім’я, такий і я.

Шануй батька й неньку, буде тобі скрізь гарненько.

Яблуко від яблуні недалеко відкотиться.

 

  • В якій  книзі, а  я впевнена, що така книга є у кожній сім’ї ,  записаний ваш основний обов’язок по відношенню до батьків?

/Біблія 10 заповідей , 5 заповідь – назвати/

Отже, щоб у житті вам було легко - завжди пам’ятайте і виконуйте  цю заповідь.

Ставимо V кубик

                                                  Завдання VІ кубика:

             Гарно працювали, діти,

Час настав вже відпочити.

   Фізхвилинка – Тата і мами

Ставимо VІ кубик

                                               Завдання VІІ кубика:

Обов’язки свої ми знаємо,

А давайте права пригадаємо.

Пригадайте, які права ви знаєте -  таким є завдання 7 кубика

  • Де записані права та обов’язки людини? /Конституція України/
  • Як називається документ, в якому говориться про права дитини? /Конвенція ООН про права дитини/
  • А зараз увага! Відгадайте з якої казки цей уривок і назвіть які права порушено?

-То скажіть, будь ласка, які права порушено?

/«Попелюшка »право на відпочинок, право на любов і піклування, на дозвілля, на посильну працю/

  • Послухайте пісню і скажіть: з якої це казки?

 («Червона Шапочка»)

Метод «Помилка»

  • Яку помилку зробила Червона Шапочка? – розповіла незнайомцю…
  • Яку помилку допустила бабуся?
  • Як їх можна було уникнути? /треба бути обережними у поведінці з незнайомцями/
  • Які ваші дії при зустрічі з незнайомими людьми?

 

Я закликаю вас, діти, завжди бути обережними і обачними у своїй поведінці

Ставимо VІІ кубик

                                                Завдання VІІІ кубика:

             Кажу, кажу казку за бубликів в’язку.

Один бублик — на зубок, другий бублик — в козубок,

Третій — у кишеню, а четвертий — в жменю.

А вас , діти,  п’ятим буду частувати.

Бубликом смакуйте, і  над казкою міркуйте.

Починаєм…

Вдома ви прочитали казку «Гидке каченя»

  • Хто автор твору?

Ганс Крістіан Андерсен

  • Що ви про нього знаєте?

Робота з текстом

Словникова робота

Старий хутір, юрба, нечупара, вбога хатинка, куці ніжки, піду світ за очі, збентежене, кочерга

  • Назвіть героїв казки «Гидке каченя»

Пропоную вам скласти малюнковий план і відтворити зміст казки .

План

1.Яйце                                    7.Зима

2.Пташиний двір                   8. Весна . Лебідь - красень

3.Знущання

4.На болоті - полювання

6. У бабусі

                 Робота в групах – завдання у яйцях

Гра «Диктор»

І група Знайдіть у частині ІІІ уривок, де порушено право на життя.

ІІ група Прочитайте в особах уривок з ІІ частини на сторінці 47 і визначте які права порушено

ІІІ група Опишіть емоційний стан каченяти при другій зустрічі з лебедями. Щоб ви йому порадили ?

Які поради ви би дали жителям пташиного двору? толерантними

Чого вчить нас ця казка?

Будьте завжди добрими, люблячими і пам’ятайте, що життя – найвища цінність.

Ставимо VІІІ кубик

                                          Завдання ІХ кубика:

  Прошу об’єднатися у 2 групи: дівчатка та хлопчики.

Перед вами на партах лежать конверти, в яких є квіти і стрічки.

У серединку кожної квіточки дівчатка   мають  вписати свої права.

/прикріплюють квіти на леп бук/

На стрічках хлопчики повинні написати свої обов’язки в сім’ї  та прикріпити до віночка.

Ось наша родина має свій оберіг.

 Подивіться на картину і  скажіть, будь ласка, що є найціннішим у країні права?

ЛЮДИНА. . А це підтверджує 3 стаття Конституції

Ставимо ІХ кубик

 Підсумок уроку

         Хай наш  урок

         Для вас усіх буде, як свято.

          Нехай всі родини, як ніжний вінок,

          Щастям барвистим будуть багаті.

 

Я сподіваюсь, що ви завжди будете шанувати своїх батьків, любити їх, прислухатися до їхніх порад і , звичайно, найкращим другом вашим буде казка. Цінуйте і любіть своє життя.

1

 

docx
Додано
21 березня 2019
Переглядів
778
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку