Інтегрований урок Я у світі Літературне читання

Про матеріал
План-конспект інтегрованого уроку з «Я у світі» та «Літературне читання» у 3 класі Тема: Людина має творити добро. Анатолій Дімаров «Для чого людині серце»
Перегляд файлу

ЗЗСО І – ІІІст. Смт. Торчин

 

 

 

 

Інтегрований  урок

з «Я у світі» та «Читання»

у 3 - А класі

 

Тема: Людина має творити добро.

Анатолій Дімаров

«Для чого людині серце»

Людські чесноти

 

 

 

 

 

                                 Класовод

                                          Єпішко Т.М.

 

 

 

2017 рік

 

План-конспект інтегрованого уроку

з «Я у світі» та «Читання» у 3 класі

Тема: Людина має творити добро.

Анатолій Дімаров «Для чого людині серце»

Мета: продовжувати знайомити учнів із поняттями казка, літературна казка; вчити розпізнавати літературні казки серед інших; формувати уміння працювати з текстом, визначати головну думку твору, дійових осіб, висловлювати оцінні судження щодо прочитаного;

виховувати почуття людя­ності, вчити дітей перейматися проблемами героїв й емоційно відгукуватися на події у казці; естетичне сприйняття світу, прагнення робити добро;

розвивати навички зв’язного мовлення, уважність.

Обладнання: структурні записи, картки із завданнями, комп’ютер, диск зі слайдами, виставка книжок Григорія Гуртового

Хід уроку

І. Організаційна частина.

Сонце встало із-за гаю,

Промінцями росу сушить,

Я здоровя вам бажаю

І добра у ваші душі.

ІІ. Етап орієнтації.

1. Вправа «Сонечко».

- Добро починається з маленького.

- Поділіться часточкою свого тепла з товаришем.

- Відчуйте в собі тепло.

- Потріть долоні одне об одну, щоб відчути тепло.

- «Зліпіть» уявну кульку з вашого тепла і доброти та відправте з долоньки (подувши комусь з однокласників.

  1. Вступна бесіда
  • Сьогодні ми продовжимо подорож країною казок.
  • Що називаємо казкою?

Казка – це цікава вигадана історія про пригоди, яких насправді      не буває. Це розповідь, в якій мовиться про щось фантастичне, неймовірне, і яка має повчальний характер.

  • Які бувають казки?

Казки бувають народні та літературні.

  • Які казки називаємо народними?

Народні казки складає народ. Вони не мають автора.

  • Які казки називаємо літературними?

Літературні казки мають одного автора.

  • Діти, ви не заперечуєте, якщо ми трішки погуляємо казкою
  1. Слухання пісні «У казковому лісі»
  • Обов’язково запам’ятайте всіх казкових героїв, яких зустрінете у лісі.

Звучить пісня.

  • Які казкові герої зустрічаються в пісні?

Гноми, Білосніжка, Дюймовочка, ведмеді., зайці, вовки.

  • Діти, а що завжди перемагає у казках?

Добро.

  1. Гра «Перший звук».
  • Потрібно перестрибуючи з слова на слово читати тільки першу букву.

Рак, ананас, зуб,

дуб, Оксана, батон, риба, острів, мак,

зоря, індик, гус­ка, рак, іній, тісто, екран,

сон, елеватор, решта, цап, ему,

ваза, вовк, Іра, конверт,

Надя, ескімо,

парта, Рома, оса, ховрах, овес, лимон, озе­ро, ніс, екран.

  • Яке речення склали з цих літер?

Раз добром зігріте серце – ввік не прохолоне.

Оголошення теми та завдання уроку.

  • Це прислів’я є темою уроку.

Раз добром зігріте серце – ввік не прохолоне.

  • Яке значення має прислів’я?

Добрі вчинки людей пам’ятають довго.

IV. Вивчення нового матеріалу.

1. Бесіда «Людина має творити добро»

- У світі разом  із любов'ю,  добротою, милосердям, на жаль, ще є багато зла. Свідомо чи ні, але чимало людей, дітей зокрема, чинять зло бездумно, не замислюючись про наслідки своїх дій.

Словом, протилежним до «милосердний» (тобто миле, добре серце), є слово «безсердечний». Так  говорять про людину, у якої серце сліпе і глухе до чужого болю.

Немилосердно проходити повз чужу біду, наче це тебе не стосується, не простягнути руку тому, кому ти можеш допомогти.

Запам'ятай!  Милосердя людини не тільки в тому, що вона не чинить зла. Людина має творити добро.

У доброму світі буде краще всім.

Людські чесноти –найбільша людська цінність. Чесноти це гарні риси характеру.

Ми сьогодні визначимо які людські чесноти повинна мати людина.

«Я у світі»  ст.58 у підручнику

 

  1. Знайомство з творчістю Анатолія Дімарова.

 

Ми далі будемо подорожувати казкою автором якої є Анатолій Дімаров

Народився 5 травня 1922 року в Миргороді (Полтавська область) в сім’ї заможного селянина Андроніка Федотовича Гарасюти. Мати була дочкою священика. Щоб врятувати сім’ю від заслання до Сибіру, ​​батько відправив їх до Миргорода, де його дружина змінила прізвище двом синам. Помер 29 червня 2014 року. Похований в Києві на Байковому кладовищі

  • У житті ми зустрічаємось з багатьма людьми. Злими, добрими, байдужими. Казка, яку ми прочитаємо знайомить нас з різними серцями людей та їх вчинками, навчимось характеризувати їх. Щоб дізнатися назву, виконайте вправу.
  1. Робота над заголовком.

Длячоголюдинісерце

  • Розділіть на окремі слова

Для чого людині серце

  • Чому казка літературна?
  • А на вашу думку, для чого людині серце?

Щоб дарувати добро.

Добре слово завжди шукає дорогу до серця.

І ми починаємо працювати зі словами.

  1. Словникова робота

а) повільне та швидке читання

плем’я                                      дошкуляти                         найлютіший

жевріючи                                 вагаючись                         ненавидіти

крижане                                  одноплемінників               назбиралося

  • Як називається словник, у якому пояснюють слова?

(Тлумачний) ( показати)

крижане – зроблене з криги, льоду

дошкулити – завдати шкоди, не давати спокою, тут: заморозити).

плем’я – група людей, які живуть далеко від цивілізації

ринуться – кинуться

вагаючись — виявляти нерішучість, у чомусь не наважуючись щось зро­бити.

жевріючі — ті, які горять без полум’я, тліють.

  • добір антонімів

Ненавидіти – любити

Добрий – поганий

Плакати – сміятися

Байдужий – чутливий

Скупий – щедрий

  1. Читання твору вчителем та учнями.
  • Продовжуємо подорож казкою. Слухайте уважно .
  • Запам’ятайте з якими персонажами ви зустрінетесь.
  1. Робота над змістом прочитаного.
  • Назвіть персонажів казки.

Дерев’яні чоловічки, дівчинка, лікар, хлопчик.

  • Кого зустріли лісові мешканці? Чим здивувала їх дівчинка?

Вони зустріли маленьку дівчинку, яка вміла плакати.

  • Чому дерев’яні чоловічки не знали ніяких почуттів?

Бо не вміли плакати.

  • Як з’явилося серце в одного чоловічка?

Подарував лікар.

V. Фізкультхвилинка

). Робота над прислів’ями. — Яке прислів’я найбільше відповідає змісту казки?

 

Які ще прислів'я, приказки про добро ви знаєте?

Хто людям добра бажає, той і сам добро має.

Зробиш добро не кайся; вдієш лихо -  начувайся.

Доброго держись, а злого стережись.

Від доброго слова і лід розтане.

Добрий завжди прийде на допомогу.

 

VI. Продовження роботи над казкою.

  1. Вибіркове читання. Аналіз змісту.
  • Чому чоловічки не знали ніяких почуттів?
  • Чому дівчинка на могла швидко йти?
  • Пояснення дівчинки, що таке серце?
  • Яке серце байдужого чоловіка?
  • А серце доброї людини?
  • Яким стало життя дерев’яного чоловічка з серцем доброї людини?
  • Якою була знахідка дерев’яних чоловічків у лісі?
  • Яка біда чекала на хлопчика?
  • Що трапилося із серцем чоловічка від горя?
  • Чи врятували хлопчика?
  • Чому очі героя були сумні?
  • Поясніть кінцівку казки?
  1. Робота в парах « Яке серце?»

Серце сердитої людини

 

велике та світле

Серце байдужої людини

 

похмуре, сіре,важке

Серце людини,яка дбає тільки про себе

 

жовте та зморщене

Серце доброї людини

 

блискуче та свіже

  1. Вправа «Звідки речення?»

Діти зачитують висловлення героїв твору. Прочитайте наступне, попереднє речення.

  • Ти хочеш вибратися з лісу? А хіба є на світі щось інше, крім лісу?
  • Люди мають різні серця. Оце — серце злої людини. Бачиш, яке воно жовте та зморщене.
  • Я хочу мати таке серце!
  • Не чіпай його! Хіба ви не бачите, як йому боляче? Хіба вам не шкода його?
  • Бо мені жаль вас. Але й цього вам не дано зрозуміти.

 

  1. Створення лісу добра.
  • Прочитайте, слова (читання за методикою Едигея)

РОДОБ

БОЛЮВ

КАЛАС

ДІРАСТЬ

ВАЖНІУСТЬ

БОТУРТА

НІЧУЙСТЬ

МИСЕЛОРДЯ

ДОБРО

ЛЮБОВ

ЛАСКА

РАДІСТЬ

УВАЖНІСТЬ

ТУРБОТА

ЧУЙНІСТЬ

МИЛОСЕРДЯ

  • Нехай у нашому казковому лісі у кожного з вас буде своє дерево. Дерево добра. Напишіть на листочках якими чеснотами багате ваше серце. Словничок – чарівничок допоможе вам. Прикріпіть листочки до дерева
  • Народження лісу, як і на народження будь-кого, – це велика таємниця. Щоб нікого не налякати у чарівному лісі, має бути дуже тихо.

VIII. Підсумок уроку

 

  1. Гра в колі друзів «Я дарую тобі…»
  • Для чого людині серце? Що має жити у нашому серці? Дайте відповідь одним – двома словами.

Діти бережно передають з рук в руки серце. Вони дарують дерев’яному чоловічкові людські чесноти. Прикладають до свого серця.

Запис на дошці.

скромність

радість

ввічливість

добро

порядність

мудрість

правда

людяність

лагідність

любов

повага

милосердя

співчуття

чесність

безкорисливість

чуйність

працьовитість

  • Послухайте. Серце дерев’яного чоловічка почало працювати.

(Звук метроному)

Ми з вами поговоримо про наше селище і про людину, який приїхавши до нас із Запоріжської області після війни, залишив тут своє добре серце назавжди . У нас сьогодні гість невипадково ( можливо ви знаєте хто це) .  Так це директор краєзнавчого музею Мельник Олександр Володимирович який вам розповість про Григорія Олександровича Гуртового.

  1. Оцінювання та заохочення.  Памятка «Правила доброти»
  2. XI. Домашнє завдання

Прочитати казку і підготувати розповідь про добрий вчинок, зробле­ний вами особисто.

XII.   Звучить пісня «Я вірю в чудеса» (запис).

Пам'ятайте правила доброти:

 ( Діти отримують пам'ятки доброти)

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Єпішко Тетяна
Додано
14 березня 2019
Переглядів
573
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку