Інтегрований урок з історії та основ християнської етики в 6 класі

Про матеріал
Метою уроку є познайомити учнів з історією та причинами появи християнства; розглянути діяльність перших християнських громад; розвивати вміння порівнювати, критично мислити; висловлювати власну думку; виховувати почуття поваги до людей різних віросповідань, толерантне ставлення до думок інших.
Перегляд файлу

УПРАВЛІННЯ ГУМАНІТАРНОЇ ПОЛІТИКИ

КАМІНЬ-КАШИРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНИХ

ПРАЦІВНИКІВ

 

                                           

 

 

Конспект інтегрованого уроку з історії

та основ християнської етики

 у 6 класі на тему

«Виникнення та поширення християнства»

 

 

 

                                                                          Підготувала:

                                                                  учитель історії та

                                                                                основ християнської етики

                                                                                  ЗЗСО «Щитинська гімназія»

                                                               Потапчук О.В.

 

 

 

2021

Тема: Виникнення та поширення  християнства

Мета: познайомити учнів з історією та причинами появи християнства; розглянути діяльність перших християнських громад; розвивати вміння порівнювати, критично мислити; висловлювати власну думку; виховувати почуття поваги до людей різних віросповідань, толерантне ставлення до думок інших.

Тип уроку: інтегрований урок з історії та основ християнської етики, засвоєння нових знань та вмінь.

Обладнання: підручник Всесвітня історія. Історія України (Інтегрований курс). І.Щупак, І.Піскарьова , роздатковий матеріал, Біблія, атлас.

Очікувані результати:

Після цього уроку учні зможуть:

  • давати характеристику початкового етапу історії християнства;
  • описувати життєвий шлях Ісуса Христа та розповідати про перші християнські громади;
  • висловлювати судження з приводу ставлення римських імператорів до перших християн;
  • застосовувати та пояснювати терміни і поняття «християнство», «апостол», «Старий Заповіт», «Євангеліє».

 

                                       Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Бесіда за запитаннями

Для початку давайте згадаємо, що ми знаємо про християнство.

Відповідаючи на питання, ми дізнаємося тему сьогоднішнього уроку.

  Яка держава є батьківщиною християнства?

Коли з’явилася ця релігія?

Хто є основоположником християнства?

Книга, що є священною для всіх християн?

Якою була релігія в Римській державі до н. е.?

В якому столітті в Римі з’являються перші християни?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

У ч и т е л ь. А от коли у І ст. н. е. на території Римської імперії почала поширюватися нова, християнська, релігія, влада поставилася до тих, хто її сповідував з підозрою. Більше того, розпочалися ініційовані владою гоніння й жорстокі переслідування християн.

Проблемне питання

  • Чому римська влада переслідувала християн, виявляючи толерантність (терпимість) до представників інших релігій?

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Передумови виникнення християнства

Розповідь учителя

Після розгрому повстань скорених народів, рабів і бідноти в II—I ст. до н. е. пригноблені версти римського суспільства опинилися в ще складнішому становищі. Зневірені люди розмірковували над запитаннями: що робити знедоленим людям, де знайти порятунок від важких умов життя? Античні філософи навчали, що сонце, земля, вогонь — це явища природи, а не боги. Боги були жорстокими, вередливими й мало чим відрізнялися від людей.

Питання до учнів

Чому була потрібна нова релігія, а старі релігії Греції та Риму втратили популярність?

2. Перші кроки християнства

Коментоване читання тексту підручника.

Релігія євреїв — юдаїзм — мала риси, що привертали до себе увагу людей. Це — монотеїзм (віра в єдиного Бога), а також віра в те, що настане день, коли на Землі з'явиться Месія (рятівник, «помазаник Божий») і врятує свій народ від римського рабства. У Палестині, де жили євреї, численні юдейські секти пропонували людям різні ідеї. З таких сект і виросла нова релігія — християнство.

 

Розповіді про життя і вчення Ісуса Христа викладено в Євангеліях (у перекладі з грецької це слово означає «блага звістка»).

    Робота з термінами, зашифрованими в хмаринці слів на ст. 190 підручника.

Християнство — одна з трьох світових релігій (разом із буддизмом та ісламом). Основа віровчення: віра в Ісуса Христа як втілення і вияв Бога,

зішестя на Землю Сина Божого для спасіння людства від гріха.

Християни — послідовники вчення Ісуса Христа.

3. Ісус Христос

Розповідь учнів про життя Ісуса Христа. (Діти заздалегідь готують повідомлення)

Самостійна робота в парах з історичними джерелами

Біблія. Євангеліє від Матфія, 5:2-48

 

https://image.slidesharecdn.com/174865-200507093245/95/6-16-1024.jpg?cb=1588844037

З Нагірної проповіді Ісуса Христа

 Блаженні ті, що плачуть, бо вони втішаться.

 Блаженні лагідні, бо вони успадкують землю.

 Блаженні милостиві, бо вони помилувані будуть.

Блаженні чисті серцем, бо вони Бога побачать.

 Блаженні гнані за правду, бо їхнє є Царство Небесне.

 Просіть, і дано вам буде; шукайте і знайдете; стукайте, і відчинять вам. Не судіть, щоб і вас не судили.

Любіть ворогів ваших, благословляйте тих, хто проклинає вас, добро творіть тим, хто ненавидить вас, і моліться за тих, хто кривдить і гонить вас.

Тому, хто просить у тебе, дай; і від того, хто хоче в тебе позичити, не відвертайся.

  - Чого навчав Ісус Христос у суспільстві, де панували жорстокість і насильство?

 - Чи зберігається значення повчання Ісуса сьогодні? Обґрунтуйте свою думку.

Біблія. Євангеліє від св.  Івана  18:28-40 “Суд над Ісусом у Понтія Пілата”


                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

 

  • Поясніть причини засудження та страти Ісуса Христа.
  • Оцініть роль Понтія Пілата у цій кривавій драмі.

4.Перші християнські громади та церкви.

Робота з текстом підручника

- Спираючись на текст підручника (ст. 191-192) та ілюстрації, розкажіть про життя перших християн

 


 

 


Самостійна робота в парах з історичними документами.

“ Що думали римляни про християн?” - уривок з твору Цельса “Правдиве слово” та текст “Переслідування християн”, складеному в наш час.

Пропонується учням прочитати документи та відповісти на запитання до них.

 «Що думали про християн римляни» — уривок з твору римського філософа Цельса «Правдиве слово»

 З'явилася нова порода людей, що тісно об'єдналася проти всіх існуючих релігійних і громадянських установлень; людей, яких переслідує суд, які, проте, хизуються ненавистю всіх інших до них, християн. Серед міфів і переказів, запозичених у різних народів, у християн переважають розповіді про дивовижних чудотворців. Ось що вони говорять: хай до нас не приєднується жодна освічена, жодна мудра, жодна розумна людина. Все це у них вважається поганим. Але якщо неук безрозсудний, неповнолітній, то нехай він сміливо прийде до них. Вважаючи тільки такого роду людей гідними свого бога, вони, вочевидь, хочуть навернути лише малолітніх, нікчемних, неосвічених, рабів, жінок і дітвору.

Запитання

  1. Пригадайте, які міфи та перекази любили римляни, які герої їм подобалися.
  2. Поясніть, чому римлян дивували християнські міфи та перекази.
  3. Як сприймали римляни “нову породу” людей?
  4. Припустіть, чи належав сам автор тексту до християн, наведіть аргументи.

Сучасний текст “Переслідування християн”

 Сучасний текст «Переслідування християн» Християнська віра забороняла своїм прихильникам брати участь у відправленні культів будь-яких релігій, а більшість подій у римському суспільному житті були пов’язані з необхідністю принесення жертв римським богам і вшанування бога-імператора. Християни відмовлялися брати в цьому участь, що викликало не тільки недовіру влади, але й ненависть римлян.

Так, за часів правління Нерона християнську общину звинуватили у підпалі Рима. Почалися гоніння. Перших християн цькували собаками та дикими звірами на аренах цирку, розпинали на хресті, спалювали живцем.

Запитання

  1. Як християни порушували норми суспільного римського життя та чому?
  2. У чому виявлялася ненависть римлян до перших християн?

Розповідь вчителя

Незважаючи на переслідування, кількість християн постійно зростала.

Римського імператора Константина І називають Великим.

Він прийняв правильне і мудре рішення. У 313 році  видав Міланський едикт, що змінив становище християн.

Робота з документом. Прочитати, дати відповіді на питання:

« … Свободи в релігії утискати не можна, навпаки, треба надавати право піклуватися про божественні предмети розуму і серцю кожного, на його власний розсуд. Християни можуть поширювати своє вчення і навертати нових людей у свою віру. Наказано повернути християнам все їхнє майно, яке у них вилучили за часів переслідувань».

 1.Кому тепер належало право визначати, яку релігію мають сповідувати  

  люди?

  2.Як ви думаєте, чи змінилося становище християн після едикту?     Константин І оголосив себе намісником Христа на землі й став активно брати участь у диспутах та дискусіях. У такий спосіб він прищеплював християнству ідеї державної релігії, які стверджували, що імператор має священний статус і релігійний авторитет.

Кількість християн після 313 року збільшилася вдвічі. Дедалі більшого значення в церкві почали набувати організаційні та догматичні питання, за вирішення яких взялася держава.

У 325 році у м. Нікея за ініціативою Константина І відбувся перший Вселенський Собор, на ньому зібралися керівники церковних громад усієї імперії. На ньому було затверджено основне положення християнької релігії – Символ віри.

 



V. Узагальнення та закріплення вивченого матеріалу

Історичний диктант

  1. Що, згідно з віруванням християн, становило безсмертну частинку людської істоти? (Душа)
  2. Назвіть імена учнів Ісуса, що записали розповіді про його життя та вчення. (Лука, Матвій, Іван, Марк)
  3. Грецьке слово, яке в перекладі означає “посланник”, яким називали учнів Христа. (Апостол)
  4. Як звали мати Ісуса? (Марія)
  5. Хто передбачав народження Ісуса? (Волхви)
  6. Ім'я учня Ісуса, що зрадив його. (Іуда)
  7. Іудейські жерці, які домагалися страти Ісуса Христа. (Фарисеї)
  8. Рятівник, Божий посланець. (Месія)
  9. Місто, де почав проповідувати Ісус Христос. (Галілея)
  10. Римський імператор І ст., який наказав піддати християн тортурам і тратам. (Нерон)
  11. Місце страти Ісуса Христа. (Голгофа)
  12. Як називається частина Біблії, куди увійшли Євангелія — оповіді про життя Ісуса Христа? (Новий Заповіт)

 Отже, давайте згадаємо етапи становлення християнства. ( коментоване складання схеми):

 

Малюнок до уроку

Діти роблять висновки, стосовно проблемного питання, використовуючи метод «Мікрофон»

VІ. Підсумки уроку

VІІ. Домашнє завдання

  1. Опрацювати відповідний параграф підручника
  2. Перегляд відео за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=46knSJKrJIc&t=5s
  3. Знайти значення крилатих висловів із Біблії.
  • “Манна небесна”.
  • “Поцілунок Іуди”.
  • “Тридцять срібників”.
  • “Нести свій хрест”.

 Учитель: Закінчити урок хочу словами Олександра Мень:

«Кожна людина – навіть якщо вона не знає про Бога або заперечує Його – в глибині душі прагне чогось прекрасного, досконалого. Як властиво людям дихати, мислити, відчувати, так властиво їм і вірити в ідеал. Переконання в тому, що існує щось вище, дає нам сили існувати.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
19 березня 2021
Переглядів
1132
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку