Урок "Стародавній Єгипет"

Про матеріал
Вашій увазі пропонуються фрагменти уроків, в яких використовуються: - завдання з усвідомленим вибором учня ( характеристика історичних особистостей, робота з лінією часу); - завдання, які допомагає обрати вчитель( вибрати із запропонованих ті терміни і дати, які відносяться до історії Давнього Єгипту, придумати рекламу, прочитати міф про Осіріса та виконати пантомімою свої ролі, робота з контурною картою); - індивідуалізація навчання за часом і об’ємом, надала можливість здібним учням глибше вивчити питання, поки менш здібні та повільні вивчають обов’язковий матеріал; - три типи модальності та стилі навчання кожної дитини (аудіали, візували, кінестети).
Перегляд файлу

 

1. Робота з лінією часу

(завдання з урахуванням 3 напрямків модальності та усвідомленим вибором учня)

Обладнання: Інтерактивна дошка, в зошитах лінія часу

 

Завдання

  1. З переліку чисел вибрати одне, яке відповідає даті по темі.(кінестет)
  2. Показати на лінії часу цю цифру в зошиті.( на ІД кінестет )
  3. Що ця дата означає?
  4. Скільки часу пройшло від цієї події до наших днів?
  5. Використовуючи ще дату з історії Давнього Єгипту, самостійно скласти і розв’язати хронологічну задачу.(За бажанням)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Робота з контурною картою

(завдання репродуктивного і продуктивного характеру, з урахуванням рівня інтелектуального розвитку, пізнавальних інтересів, типів модальності, допомагає обирати учитель )

Обладнання: Інтерактивна дошка із зображенням Давнього Єгипту, Політична карта Африки, контурна карта, атлас.

 

Індивідуальне завдання для кожного учня

  1. Виділити  основні райони землеробства.
  2. Підписати столиці Давнього Єгипту.
  3. Позначити район пірамід.
  4. Показати кордони Єгипетської держави в 15 ст. до н.е.
  5. Виділити найбільш сприятливі території в Єгипті для занять землеробством.
  6. Вказати найбільш небезпечні, на ваш погляд, ділянки Нілу.
  7. На карті позначити Верхній і Нижній Єгипет. Яку суперечність можна побачити на карті? Спробуй пояснити причину появи цієї суперечності.
  8. З клаптиків зібрати карту Єгипту.
  9. Показати сучасний Єгипет на карті і назвати країни, що його оточують.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

Виділити  основні райони землеробства.

 

 

 

      Позначити район пірамід.

 

 

 

Підписати столиці Давнього Єгипту.

 

 

 

Показати кордони Єгипетської держави в 15 ст. до н.е.

 

 

 

Виділити найбільш сприятливі території в Єгипті для занять

     землеробством.

 

 

Вказати найбільш небезпечні, на ваш погляд, ділянки Нілу.

 

 

 

На карті позначити Верхній і Нижній Єгипет. Яку суперечність можна побачити на карті? Спробуй пояснити причину появи цієї суперечності.

 

 

З клаптиків зібрати карту Єгипту.

 

 

 

     Показати сучасний Єгипет на карті і назвати країни, що його оточують

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Робота в групах

(завдання з урахуванням 4 напрямків модальності та індивідуального розвитку дитини, допомагає обрати учитель)

 

Обладнання: Інтерактивна дошка, текст міфу про Осіріса, зображення богів, індивідуальні завдання.

 

  1. Вибрати  із запропонованих ті терміни і дати, які відносяться до історії Давнього Єгипту

                     Африка                                             Хаммурапі

                     Азія                                                  1500 рікдо н.е.

                     Тигр                                                   Тутмос III

                     Ніл                                                    клинопис

                     3000 років до н. е.                            ієрогліфи

                     фараон                                               папірус

                      вельможі                                               глина

                     Межиріччя                                      Шампольон

                     Хеопс                                                піраміди

                     2600 рік до н.е.

 

 

  1. Придумати рекламу «Якщо ви відвідаєте Єгипет, то дізнаєтеся, що…»

 

 

  1. Визначити за картинками імена богів. Яку роль в житті єгиптян вони відігравали?

 

  1. Прочитати міф про Осіріса та виконати пантомімою свої ролі.

Жив у Єгипті бог Осіріс. Прекрасний він був: високий, з чорним волоссям, як нільська земля. Його молодшого брата звали Сет – бог пустелі. Був він меленький, худенький, з рудим волоссям. Дружину Осіріса звали Ісіда. Красива, добра, захисниця матерів і дружин. Виховувала Ісіда сина Гора.       Одного разу Сет вирішив убити Осіріса. Виготовив він труну, куди ліг Осіріс, а слуги забили її й кинули в Ніл. Плаче Ісіда, плаче Гор.

Гор вирішив помститися Сету за смерть батька і влаштував поєдинок. За допомогою Ісіди Гор переміг противника. Воскрес Осіріс, але не захотів залишатися на Землі, а став правителем підземного царства.

Кидають єгиптяни зерна в землю і чекають коли вони зійдуть. Зазеленіють сходи- Осіріс оживає, а коли наступає спека – Сет убиває Осіріса.

 

Питання: чому міф про Осіріса міг з’явитися в Єгипті?

 

 

 

4. Характеристика історичних особистостей

(завдання з урахуванням 4 напрямків модальності та індивідуального розвитку дитини, усвідомленим вибором учня)

 

Обладнання: Інтерактивна дошка, портрети Тутмоса ІІІ, Аменхотепа ІV, Рамзеса ІІ.

 

Завдання

  1. Встановити правління фараонів у хронологічній послідовності.
  2. Встановити правління фараонів у хронологічній послідовності та дати оцінку політики одного з правителів.
  3. Встановити правління фараонів у хронологічній послідовності, написати сенкан про одного з правителів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Робота в групах (рольова гра)

(завдання з урахуванням 4 напрямків модальності та індивідуального розвитку дитини)

Обладнання: Інтерактивна дошка, ілюстрації, індивідуальні завдання

Учні в групі обговорюють питання. Один зних відповідає на питання від першої особи.

Слово вчителя: уявімо, що винайдена машина часу. У нас є можливість відправитися в Єгипет і взяти інтерв’ю у Вельможі, Селянина та Раба.

 

Вельможа

 

  • Як стати такою багатою людиною, як ви?
  • Яку здобич загарбували знатні єгиптяни під час військових походів?
  • Як ви та інші вельможі ведуть себе при появі фараона?
  •  Чому вельможі бояться фараона?
  •  Розкажіть про своє житло та про слуг, які в ньому працюють.
  • Навіщо потрібна вам сторожа та наглядачі?

 

 

     Селянин

 

  • Які сільськогосподарські роботи виконують селяни в Єгипті?
  • Які знаряддя праці ви використовуєте?
  • Як селяни боролися з несприятливими природними умовами?
  • Які повинності ви виконуєте?

 

 

 

      Раб

 

  • Як ви стали рабом?
  • Яким ще чином люди ставали рабами?
  • Чому рабів – полонених називають «живими – вбитими»?
  • Як ваш господар ставиться до рабів?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фізкультхвилинка

«Оживимо» давньоєгипетську похвальну пісню богу сонця

Коли ти встаєш і піднімаєшся на сході –

Гониш морок, то вся земля торжествує.

(встали, руки вгору, потягнулися)

 

Від променів твоїх оживають квіти

І рослини на полях.

(кістями рук роблять ліхтарики)

Птахи злітають з гнізд і  хвалять тебе.

(руки в сторони, змахи крил)

Сяйво твоє проникає в глибини вод,

А на поверхні ріки плещуть риби

( витягнути руки перед собою,  зобразити плескіт риби)

Люди просинаються, піднімають руки до тебе

І беруться за роботу.

( руки вгору, потягнулись, опустили руки, сіли на місце)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вибрати  із запропонованих ті терміни і дати, які відносяться до історії Давнього Єгипту

                     Африка                                             Хаммурапі

                     Азія                                                  1500 рікдо н.е.

                     Тигр                                                   Тутмос III

                     Ніл                                                    клинопис

                     3000 років до н. е.                            ієрогліфи

                     фараон                                               папірус

                      вельможі                                               глина

                     Межиріччя                                      Шампольон

                     Хеопс                                                піраміди

                     2600 рік до н.е.

 

 

Придумати рекламу «Якщо ви відвідаєте Єгипет, то дізнаєтеся, що…»

 

 

Визначити за картинками імена богів. Яку роль в житті єгиптян вони відігравали?

 

 

Прочитати міф про Осіріса та виконати пантомімою свої ролі.

Жив у Єгипті бог Осіріс. Прекрасний він був: високий, з чорним волоссям, як нільська земля. Його молодшого брата звали Сет – бог пустелі. Був він меленький, худенький, з рудим волоссям. Дружину Осіріса звали Ісіда. Красива, добра, захисниця матерів і дружин. Виховувала Ісіда сина Гора.       Одного разу Сет вирішив убити Осіріса. Виготовив він труну, куди ліг Осіріс, а слуги забили її й кинули в Ніл. Плаче Ісіда, плаче Гор.

 Гор вирішив помститися Сету за смерть батька і влаштував поєдинок. За допомогою Ісіди Гор переміг противника. Воскрес Осіріс, але не захотів залишатися на Землі, а став правителем підземного царства.

Кидають єгиптяни зерна в землю і чекають коли вони зійдуть. Зазеленіють сходи- Осіріс оживає, а коли наступає спека – Сет убиває Осіріса.

 

Питання: чому міф про Осіріса міг з’явитися в Єгипті?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вельможа

 

  • Як стати такою багатою людиною, як ви?
  • Яку здобич загарбували знатні єгиптяни під час військових походів?
  • Як ви та інші вельможі ведуть себе при появі фараона?
  •  Чому вельможі бояться фараона?
  •  Розкажіть про своє житло та про слуг, які в ньому працюють.
  • Навіщо потрібна вам сторожа та наглядачі?

 

 

     Селянин

 

  • Які сільськогосподарські роботи виконують селяни в Єгипті?
  • Які знаряддя праці ви використовуєте?
  • Як селяни боролися з несприятливими природними умовами?
  • Які повинності ви виконуєте?

 

 

 

      Раб

 

  • Як ви стали рабом?
  • Яким ще чином люди ставали рабами?
  • Чому рабів – полонених називають «живими – вбитими»?
  • Як ваш господар ставиться до рабів?

 

 

 

 

doc
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Бандровський О.Г., Власов В.С.)
Додано
19 березня 2021
Переглядів
1169
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку