«Інтелект - карти на уроках математики та «Я досліджую світ »

Про матеріал
Математика 1 клас. Тема «Досліджуємо ознаки, пов’язані з величиною» (фрагмент уроку) та Я досліджую світ 1 клас (фрагмент уроку) з використанням інтелект-карт.
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Комунальний заклад «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Запорізької обласної ради

 

Кафедра початкової освіти

 

 

 

 

 

Авторська розробка

 

 

на тему «Інтелект - карти на уроках математики та «Я досліджую світ »

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виконав:

Гузенко Юлія Юріївна

учитель початкових класів Запорізької гімназії № 50 м.Запоріжжя

Група № 4

 

 

 

 

Запоріжжя

2019


Вступ

Дуже часто постає проблема запам’ятовування учнями певного об’єму навчального матеріалу. Одним із способів вирішення  її може бути застосування у навчально-виховному процесі інтелект-карт . Вони сприяють максимальному запам’ятовуванню інформації завдяки візуалізації, систематизації, класифікації, асоціації. Автор методу – Тоні Бьюзен – відомий англійський письменник, лектор і консультант з питань інтелекту, психології навчання і проблем мислення. Основна ідея техніки побудова «дерева асоціації».

 

Метою даної роботи є обґрунтувати та проаналізувати переваги використання Інтелект- карт на уроках математики та Я досліджую світ.

Завдання:

1. Описати процес створення Інтелект карти та визначити  її поняття  .

          2. Показати практичні можливості при  використанні їх на уроках

 

3.Оформити інтелект-карти відповідно віковим особливостям учнів та завданням уроків

4. Використання  Інтелект карти на уроках математики та Я досліджую світ.

 

ОСНОВНА ЧАСТИНА

 

Інтелект-карти – унікальний та простий метод запам᾽ятовування та систематизації інформації, за допомогою якого розвиваються як творчі так і мовні здібності дітей, активізується пам᾽ять та мислення.

Переваги інтелект-карт:

1. Інформація записувється легше, швидше і за обсягом менше  .

2. При використанні карт людина розвиває мислення, пам'ять і уяву.

3. Задіюються творчі процеси і використовується  весь потенціал, так як використовуються обидві півкулі мозку.

 

Рекомендації щодо використання інтелект карт:

  • задавати більше запитань
  • розмовляйте по карті
  • складайте розповіді
  • додавайте і ускладнюйте відповідно до віку дітей
  • експериментуйте

 

Я досліджую світ 1 клас (фрагмент уроку)

 

Тема тижня. Осінь.

Тема дня. «Що нам дарує осінь?»

  • Діти,на минулих уроках ми розмовляли з вами про таку чудову пору року, як осінь . А як ви гадаєте,чому осінь називають щедрою?

 

  • Дуже часто про осінь кажуть, що вона господарка? Чому так кажуть,як гадаєте?

Пропоную пограти в гру «Господиня осінь».

Тихо осінь ходить гаєм, усі дерева роздягає.

  • Що трапляється з деревами восени?
  • Назвіть дерева які скидають листя ?
  • А чи всі дерева скидають листя на зиму? Є такі які залишаються на зиму зеленими?
  • З приходом холодів починає осінь у теплі краї збирати  птахів. Хто знає, яких?
  • Господиня осінь змушує  до зими готуватись  тварин. А яких?
  • Що готує собі ведмідь?
  • Що робить зайчик? 
  • Чим запасаються білочка та їжачок?
  • В саду люди починають збирати що?
  • А на городі  вже доспіли … .

 

 

 

 

C:\Users\Pasha\Desktop\скрин!!!.png

 

 

Математика 1 клас. Тема «Досліджуємо ознаки, пов’язані з величиною»

(фрагмент уроку)

 

  • На минулих уроках ми з вами вчилися порівнювати предмети за розміром, формою та кольором. Але у навколишньому середовищі  порівнювати предмети можна не лише за формою ,розміром  та кольором,а ще за іншими ознаками.
  • Подивіться  на ваші парти.
  •  Що ми можемо сказати про форму  ось цих предметів;  їх розмір,  висоту?
  • А якщо порівняти парту і стілець, парту і дошку?
  • Отже, предмети ще можна порівнювати за величиною: за довжиною, за висотою, за шириною.  Саме ці ознаки ви будете розглядати сьогодні на уроці за допомогою інтелект карти.

C:\Users\Pasha\Desktop\математика2.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                             ВИСНОВКИ

Робота над створенням інтелект карт дуже цікава і корисна. З досвіду видно,що цей метод підходить для учнів 1 класу. Вони працюють над пошуком вирішення поставлених задач пересуваючись по класу, біля дошки або сидячи за партою. Навчати складати інтелект карти починати треба з показу вже готових зразків, потім попрацювати колективно на дошці, далі роботу продовжити в парах, а вже потім можна давати роботу по складанню карти самостійно. Ефективність результатів даного навчання характеризуються високим рівнем мотивації та пізнавального інтересу до вивчення математики та Я досліджую світ, що в свою чергу дозволяють учням проявити свої знання та навички.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

 

 

1.Савченко О.Я. Типова освітня программа [Електронний ресурс].–Режим доступудо ресурсу: http://nus.org.ua/news/opublikuvaly-typovi-osvitni-programy-dlya-1-2-klasiv-nush-dokumenty/, дата звертання 04.11.2019 р.

2.Найдьонова А.В., Інтелект карта як  інструмент ефективної роботи з інформацією: навчальний посібник.-Д.,2016 рік.-с.58

3.https://subject.com.ua/lesson/mathematics/1klas_1/6.html

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Матеріали до уроків
НУШ
Додано
11 жовтня 2021
Переглядів
799
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку