Міністерство освіти і науки України
Комунальний заклад «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Запорізької обласної ради
Кафедра початкової освіти
Авторська розробка
на тему «Інтелект - карти на уроках математики та «Я досліджую світ »
Виконав:
Гузенко Юлія Юріївна
учитель початкових класів Запорізької гімназії № 50 м.Запоріжжя
Група № 4
Запоріжжя
2019
Вступ
Дуже часто постає проблема запам’ятовування учнями певного об’єму навчального матеріалу. Одним із способів вирішення її може бути застосування у навчально-виховному процесі інтелект-карт . Вони сприяють максимальному запам’ятовуванню інформації завдяки візуалізації, систематизації, класифікації, асоціації. Автор методу – Тоні Бьюзен – відомий англійський письменник, лектор і консультант з питань інтелекту, психології навчання і проблем мислення. Основна ідея техніки побудова «дерева асоціації».
Метою даної роботи є обґрунтувати та проаналізувати переваги використання Інтелект- карт на уроках математики та Я досліджую світ.
Завдання:
1. Описати процес створення Інтелект карти та визначити її поняття .
2. Показати практичні можливості при використанні їх на уроках
3.Оформити інтелект-карти відповідно віковим особливостям учнів та завданням уроків
4. Використання Інтелект карти на уроках математики та Я досліджую світ.
ОСНОВНА ЧАСТИНА
Інтелект-карти – унікальний та простий метод запам᾽ятовування та систематизації інформації, за допомогою якого розвиваються як творчі так і мовні здібності дітей, активізується пам᾽ять та мислення.
Переваги інтелект-карт:
1. Інформація записувється легше, швидше і за обсягом менше .
2. При використанні карт людина розвиває мислення, пам'ять і уяву.
3. Задіюються творчі процеси і використовується весь потенціал, так як використовуються обидві півкулі мозку.
Рекомендації щодо використання інтелект карт:
Я досліджую світ 1 клас (фрагмент уроку)
Тема тижня. Осінь.
Тема дня. «Що нам дарує осінь?»
Пропоную пограти в гру «Господиня осінь».
Тихо осінь ходить гаєм, усі дерева роздягає.
Математика 1 клас. Тема «Досліджуємо ознаки, пов’язані з величиною»
(фрагмент уроку)
ВИСНОВКИ
Робота над створенням інтелект карт дуже цікава і корисна. З досвіду видно,що цей метод підходить для учнів 1 класу. Вони працюють над пошуком вирішення поставлених задач пересуваючись по класу, біля дошки або сидячи за партою. Навчати складати інтелект карти починати треба з показу вже готових зразків, потім попрацювати колективно на дошці, далі роботу продовжити в парах, а вже потім можна давати роботу по складанню карти самостійно. Ефективність результатів даного навчання характеризуються високим рівнем мотивації та пізнавального інтересу до вивчення математики та Я досліджую світ, що в свою чергу дозволяють учням проявити свої знання та навички.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
1.Савченко О.Я. Типова освітня программа [Електронний ресурс].–Режим доступудо ресурсу: http://nus.org.ua/news/opublikuvaly-typovi-osvitni-programy-dlya-1-2-klasiv-nush-dokumenty/, дата звертання 04.11.2019 р.
2.Найдьонова А.В., Інтелект карта як інструмент ефективної роботи з інформацією: навчальний посібник.-Д.,2016 рік.-с.58
3.https://subject.com.ua/lesson/mathematics/1klas_1/6.html