Гру можна використати для Першого уроку. Об'єднавши учнів у групи вчитель матиме змогу побачити лідерів ( після літніх канікул статус учня у колективі може змінюватися). Такі заняття дуже добре активізують знання учнів з історії рідного краю та формують бажання глибше її вивчати.
Н.В.Водяник,
вчитель початкових класів Благодатнівської
загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
ім. Г.П.Берези Золотоніської
районної ради Черкаської області
УКРАЇНА – МАТИ, ЗА НЕЇ ТРЕБА ГОЛОВОЮ СТОЯТИ
Інтелектуальна гра для учнів 3 класу
МЕТА.
Формування ключових компетентностей:
уміння вчитися – працювати в групі;
громадянську – усвідомлення поняття «патріот», зміцнення почуття національної гордості й гідності.
Розвиток інтересу учнів до вивчення історії, культури і традицій рідного краю та творчого мислення, формування життєвих компетенцій.
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ:
формування ціннісного ставлення до держави, народу, його історії і звичаїв;
розширення знань учнів про історичне минуле рідного краю;
усвідомлення значущості навчання в покращенні життя рідного краю.
ОБЛАДНАННЯ: мультимедійна презентація «З Україною в серці»; аудіо записи українських народних пісень, «Футбольний марш» М. Блантера, «Плине кача»; відеозапис «Запорозький марш», уривок з фільму «Вогнем і мечем».
ХІД ГРИ
Ведуча.
Буває, часом, сліпну від краси,
Спинюсь, не тямлю, що воно за диво
Оці поля, це небо, ці ліси –
усе так гарно, чисто, незрадливо.
Усе, як є – дорога, явори.
Усе моє – все зветься Україна.
Така краса, висока і нетлінна,
Що хоч спинись і з Богом говори.
1 учень.
Мій край чудовий – Україна!
Тут народились ти і я.
Тут над ставком верба й калина,
Чарівна пісня солов’я…
Все найдорожче в цілім світі,
Бо тут почався наш політ.
Цвітуть волошки сині в житі…
Звідсіль веде дорога в світ.
І найдорожча рідна мова
Джерельцем радісно дзвенить,
І мила пісня колискова…
Чумацький шлях кудись зорить.
Усе найкраще і єдине,
І радості усі, й жалі…
Мій рідний краю, Україно,
Найкраще місце на землі!
2 учениця.
Земле моя, співуча Україно,
У вишиванці білій, у вінку.
Не раз пережила лиху годину
І не шукала доленьку легку.
Тобі вклоняюсь, ненько Україно,
Своє життя до ніг тобі кладу,
На білім світі ти одна-єдина.
Святую землю я твою люблю,
Пишаюсь я, що родом з України
Й щоденно Бога за тебе молю.
Учитель. Україна для нас – найрідніша, найдорожча, найкраща у світі, бо це наша рідна земля, де ми народилися й живемо. Рідна земля – це чарівний світ дитинства, чудодійне джерело, що повсякчас живить душу людини.
Сьогоднішній Перший урок присвячений Україні. Рідній, прекрасній і багатостраждальній. Наша земля славна своїм історичним минулим. Українці завжди вміли боротися проти своїх ворогів. І сьогодні, я в це твердо вірю, ми вистоїмо. В цей складний час Україна не зламалася завдяки своїм патріотам.
Хвилина мовчання.
Сьогодні у вас є можливість згадати історичне минуле нашої Батьківщини, її славних синів і дочок, а також перевірити свої знання та кмітливість.
Об’єднання в три команди.
Пояснення правил гри.
1 конкурс «Історичний» (по 3 запитання кожній з команд).
2 конкурс «Знайомі незнайомці».
За портретами назвати українських культурних та спортивних діячів, коротко розповісти, чим вони прославили Україну (зображення на слайдах мультимедійної презентації).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Для 1 команди відео уривок з фільму «Вогнем і мечем» (Є.Адамцевич «Запорозький марш»)
Назвати почуту мелодію, вказати автора. Образ якого гетьмана ви побачили?
Для 2 команди звучить «Футбольний марш» М.Блантера.
Назовіть мелодію. Чи грали козаки в футбол? У якому фільмі ви бачили, як козаки грали у футбол?
Для 3 команди.
Назовіть улюблений танець козаків? Це був просто танець? Прослухайте уривки мелодій. Серед них виберіть «Гопак».
Звучать мелодії «Сім, сорок», «За світ встали», «Гопак».
5 .Конкурс «Пам’ятні місця».
Назвати визначне місце і де воно знаходиться (на слайдах: Києво-Печерська Лавра у Києві, майдан Незалежності у Києві, пам’ятник Т.Шевченку в Каневі).
|
|
|
6. Конкурс «Література та мистецтво».
7. Конкурс «Прочитай прислів’я»
1. маНе зеб реняко слирони, а сан йделю зеб щиківБатьни.
2. надиЛю зеб щиківБатьни, ощ шкапта зеб ніспі.
3. їнаУкра – тима, аз неї батре логоюво тистоя.
Нема без кореня рослини, а нас, людей, без Батьківщини.
Людина без Батьківщини, що пташка без пісні.
Україна – мати, за неї треба головою стояти.
Підведення підсумків гри. Рефлексія.
Учитель.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ