Інтерактивна програма "Зроби вибір на користь здоров'я"

Про матеріал
Надати підліткам інформацію про ВІЛ/СНІД, шляхи і масштаби їх поширення, наслідки інфекції; сприяти розвитку життєвих орієнтирів; виховувати почуття відповідальності за власне здоров'я та здоров'я довколишніх, пропагувати здоровий спосіб життя
Перегляд файлу

Тема. Зроби вибір на користь здоров’я.

Мета. Надати підліткам інформацію про ВІЛ/СНІД, шляхи і масштаби їх поширення, наслідки інфекції; сприяти розвитку життєвих орієнтирів; виховувати почуття відповідальності за власне здоров'я та здоров'я довколишніх, пропагувати здоровий спосіб життя

Обладнання. Магнітофон, мікрофони, скріпки, мотузка, літери слова «інформація», картки.

Вікова категорія. Старший шкільний вік.

Форма проведення. Інтерактивна програма.

 

Хід заходу

 

Ведуча 1. Доброго дня, шановні друзі! Вітаємо вас у цей чудовий день на нашій програмі «Зроби вибір на користь здоров’я». Найближчі півгодини ми: ведучі цієї програми, гуртківці та ви, шановні гості, поговоримо на актуальну і важливу тему, тему здоров’я.

Ведуча 2. Привітаємо один одного оплесками і побажаємо відвертості, щирості і розуміння. Здоров’я – це серйозна річ. Його не можна купити, але саме ним доводиться розплачуватися за легковажність. Що таке наше життя? Це гра. А граючи, ми пізнаємо світ, себе, вирішуємо проблеми сьогодення. І цих проблем багато, а одна з найголовніших – як зберегти своє здоров’я. Воно залежить від багатьох чинників: середовища, спадковості і, звичайно, від самої людини, її способу життя.

Ведуча 1. На хвилинку повернімося у безтурботне дитинство і послухаємо казку про маленьку звичайну скріпку.

  Жила собі маленька скріпка. Життя її було тихим і спокійним. Захотілося їй пригод, чогось яскравого і незвичайного.

 - А чому б мені не стати квіткою – красивою, чарівною, справжньою королевою природи. Люди б милувалися мною. Дарували б компліменти. Я була б завжди у колі уваги і жодна  людина не пройшла б повз мене, не сказавши: «Яка краса!»

Не знала скріпка, що і у тендітної квіточки теж бувають негаразди. Адже людина не завжди милосердна до природи. Іноді черствість і байдужість змушують навіть чарівну квіточку страждати. Так сталося і з нашою скріпкою-квіткою. Якийсь чоловік, проходячи мимо, замість замилуватися її вродою, незграбно наступив на тендітне створіння природи.

  •                   Як можна так? – обурилася  скріпка. Я більше не хочу бути квіткою. Мені потрібен захист, любов, піклування і затишок. І вирішила скріпка стати золотою обручкою на безіменному пальці чоловіка. Чоловік був заможній, мав стійке становище у суспільстві, але не зовсім порядною людиною. Образи, докори, ревнощі, які тепер сипалися на голову бідної скріпки  майже  щодня зовсім знесилили її.

- Таке життя не для мене, я не хочу бути весь час підневільною і терпіти зневагу цієї людини. Не в обручці щастя, –  сказала  скріпка і втекла, на цей раз ставши дорогим діамантом. Вам відомо, що іноді буває з дорогоцінними речами. Їх продають, ними торгують, щоб вилучити якнайбільше коштів. Така доля чекала і скріпку-діамант – її  продали в рабство. Що пізнала вона там, говорити, мабуть, не варто, адже доля раба – найстрашніша і найнестерпніша. І згадала тоді скріпка-діамант про своє колишнє тихе життя. А може не таким нудним і сірим було воно? Адже вона була потрібна людям, її по-своєму цінували. У неї були друзі, багато друзів – справжні однодумці. У неї був затишний будинок, у неї було все...

  •                   Я хочу повернутися у те життя знову, –  нарешті зрозуміла скріпка. А чи можливо це? Проживши нове життя, вона стала іншою. А чи кращою, мабуть, ні. І зрозуміла тоді скріпка, що не можна руйнувати те, що є у тобі найкращим, і якщо робити нові кроки у життя, то потрібно керуватися не лише бажаннями, а й розумом.

Це була просто казка, а в житті нас чекає реальність, до якої ми повинні бути підготовленими.

Ведуча 2. Кожен з нас мріє стати успішною людиною. Давайте спробуємо зробити умовні кроки для досягнення мети. Для участі запрошуємо трьох бажаючих. Кожен має власне бачення власного майбутнього. Перед кожним – умовний шлях до успішного майбутнього. Просимо вас пояснити, які кроки ви маєте зробити на вашому шляху до успіху. Називаючи кожен етап, вам потрібно робити крок вперед. Усе зрозуміло? Тоді розпочнемо. ( кожен учасник імітує свій шлях до мети )

Ведуча 1: Кожен ішов до мети своєю дорогою. І на цьому шляху до успіху ви не зустріли ніяких перешкод. Але, на жаль, у реальному житті така ситуація неможлива. На вашому життєвому шляху може з’явитися чимало перешкод, а серед них, зокрема, і проблеми здоров’я. Спробуймо ще раз пройти своїм шляхом, але цього разу, долаючи певні перешкоди, (ведучі імітують перешкоду за допомогою мотузки, яку розтягують перед учасниками на різній висоті).

Перед вами перешкода,  яку ми умовно позначимо як «Проблема здоров’я». Цей бар’єр може бути досить незначним, і здолати його легко, якщо мовиться, приміром, про звичайну нежить. Але він може бути більш складним, якщо недуги виявляться серйозними (демонструють за допомогою мотузки).

Та можлива ситуація, коли ця перешкода на вашому шляху до успішного майбутнього буде абсолютно нездоланною, стане подією, що взагалі виключає будь-яке майбутнє, якщо ця перешкода... СНІД. Дуже хотілося б, щоб ніколи нікому з вас не зустрілася така перешкода. Вдумайтеся! Ніхто з нас не застрахований. І якщо сьогодні кожен з нас не стане на захист себе й людства від страшної загрози, то завтра ВІЛ-інфікованих буде удвічі більше. А це вдвічі більше понівечених життів. Не варто продовжувати лік. Збережімо своє майбутнє!

Ведуча 2. Більшість захворіло на СНІД у наслідок власної необачності й недостатньої інформованості. Через несерйозне ставлення до власного здоров’я.  Тому ми сьогодні говоримо про здоров’я, а точніше ... про здоровий спосіб життя. Пропонуємо вам невеличкий текст, який допоможе виявити вашу особисту позицію щодо власного здоров’я. У цьому тесті не буде складних запитань, тому вам не потрібні ручки. А тільки руки. Ми ставитимемо вам запитання і пропонуватимемо до кожного по три варіанти відповідей. Якщо ви обрали перший варіант,  ви робите ось так. Якщо другий – ось так. І якщо третій – ось так (демонструється кількість пальців відповідно до вибраного варіанту).

  Ведуча 1. Здоровий спосіб життя – це:

  1. Те, про що я вперше чую.
  2. Стиль життя, який вважається модним.
  3. Мій власний спосіб життя.

 Якщо ви дійсно турбуєтеся про своє здоров’я, то ви:

  1. Відвідуєте лікаря раз на тиждень і приймаєте ліки у великій кількості.
  1. Намагаєтеся підтримувати добру фізичну форму.
  2. Виключаєте зі свого життя алкоголь, тютюн, наркотики.

 Чи володієте ви достатньою кількістю інформації про безпечну поведінку, щоб відчути себе захищеним?

  1. Так, абсолютно.
  2. Думаю, що недостатньо.
  3. Маю уяву, але хотів би поглибити свої знання.

 Якщо ви побажаєте отримати нову інформацію про здоровий спосіб життя, безпечну поведінку,ВІЛ/СНІД, то ви:

  1. Прочитаєте журнали про здоров’я.
  2. Проконсультуєтесь у лікаря.
  3. Станете учасником нашої програми.

Ведуча 2. А зараз результати тесту. Отже, ті із вас, кому вистачило пальців однієї руки: ви мало замислюєтеся над своїм здоров’ям і ставитеся до нього не дуже серйозно. І тому ми вважаємо, що найближчі 30 хв. вам необхідно провести тут, із нами. Ті із вас, кому вистачило пальців обох рук: ви досить «просунуті» у темі здорового способу життя і справді турбуєтеся про своє здоров’я. Тому ми сподіваємося, що вам буде цікаво провести найближчі 30 хв. тут, із нами. І, нарешті, ті, кому не вистачило пальців обох рук: ви впевнені, що ЗСЖ – це і є ваш особистий спосіб життя. І дуже важливо, що ви проведете цей час тут, із нами, тому, що ми говоримо про здоровий спосіб життя, про безпечну поведінку, про ВІЛ-інфекцію та СНІД.

Ведуча 1.  Останнім часом ми тільки й чуємо, що ЗСЖ – це модно. Але мода, як відомо, непостійна. А от здоров’я, навпаки, потребує постійної до себе уваги. Тому ми хотіли б озброїти вас, і вас (до глядачів) необхідною інформацією.  (Запрошуються 10 учасників, роздаються літери слова «інформація»). Ви отримали інформацію безпосередньо в руки. Як користуватися нею? Я ставитиму вам запитання і ті учасники, у кого в руках літери, з яких складається слово-відповідь мають зробити два кроки вперед. Давайте спробуємо.

Людина, яка стежить за своїм здоров’ям, перебуває в чудовій фізичній... формі?

Ведуча 2.  Наступне запитання. Назвати державу в західній Європі, у якій народилося поняття «висока мода» (Франція).

Ведуча 1.  Ці історії разом із легендами прийшли до нас ще з часів Давньої Греції. Важко визначити, правда це чи вигадка. Як називаються ці історії? (Міф). На жаль, недостатня кількість інформації породжує велику кількість міфів про СНІД.

Ведуча 2. Як називається сукупність людей, яку об’єднує спільна територія, мова, культура та економічні зв’язки. (Нація).

Ведуча 1. Яке слово є основою таких слів, як нормальний, норматив, нормалізувати? (Норма).

Ми стверджуємо, і ви, напевно, згодні з нами в тому, що ЗСЖ – це норма! Вітаємо вас: ви справді зробили перші кроки у засвоєнні інформації про безпечну поведінку та ВІЛ/СНІД. Сподіваємось, вона була корисною для вас.

Ведуча 2. Сьогодні, на початку XXI сторіччя, СНІД погрожує людству, кожній людині, можливо, й тобі. Вдумайся! І зрозумій! Чим більше ти знаєш про СНІД, про шляхи його передачі, використовуєш усі профілактичні засоби особистої гігієни, тим менше у вірусу шансів потрапити до твого організму.

А зараз 60 секунд фактів про СНІД.

(Діти утворюють імпровізований годинник, здійснюючи поворот на 90 градусів під час кожного повідомлення).

1 уч. Перший випадок смерті від СНІДу було зареєстровано більше 30 років тому. За час існування цієї хвороби померли мільйони людей.

2 уч. В Україні на сьогодні понад 600 тис. ВІЛ-інфікованих.

3 уч. За статистикою, більшість інфікованих – молоді люди, із них 15% – діти та підлітки.

4 уч. Щодня у світі 16 тис. людей стають ВІЛ-інфікованими.

1 уч. Випадки СНІДу зафіксовані у кожному регіоні України.

2 уч. Реальна кількість інфікованих удесятеро перевищує офіційні дані.

Ведуча 1. Це були 60 сек. найактуальнішої інформації про СНІД. За одну хвилину ми повідомили вам 6 фактів. Саме за цю хвилину у світі шестеро людей стали ВІЛ-інфікованими.

Ведуча 2. А чи впевнені ви, що ваша поведінка є безпечною? Тому пропонуємо зараз визначити рівень знань про безпечну поведінку. (Роздаються картки. Учасники, які їх одержали, виходять на сцену і за допомогою залу розподіляються за зонами ризику інфікування).

  1.               Вітання за руку.
  2.               Годування немовляти груддю ВІЛ-інфікованою матір’ю.
  3.               Татуювання.
  4.               Укус комарів.
  5.               Незахищений статевий контакт.
  6.               Спільне користування верхнім одягом.
  7.               Спільне користування посудом.
  8.               Спільне користування голками та шприцами для ін’єкцій.
  9.               Переливання неперевіреної крові.
  10.          Плавання в басейні.
  11.          Бійка, що супроводжується пошкодженням шкіряного покриву.

Ведуча 1. Тож, ми переконалися, що існує багато ризикованих для нас ситуацій. Але є лише три шляхи передачі ВІЛ:

  •                   від інфікованої матері до дитини,
  •                   через заражену кров,
  •                   незахищений статевий контакт.

І є один результат – невиліковно! Але існує багато можливостей уберегти себе від ВІЛ. Передусім, це – здоровий спосіб життя.

Ведуча 2.  І на закінчення нашої зустрічі хочу розповісти вам ще одну цікаву історію.

Все залежить від тебе

   Колись давно у древньому Китаї жив дуже розумний, але дуже пихатий знатний вельможа Мандарин. Весь день його складався з примірок багатого вбрання та розмов з підданими про свій розум. Так минали дні за днями, роки за роками. Аж ось пройшов по всій країні поголос, що неподалік від кордону з’явився мудрець, розумніший за всіх на світі. Дійшов той поголос і до нашого вельможі. Дуже розлютився він: хто може називати якогось там ченця найрозумнішою людиною у світі?!

   Але виду про своє обурення не подав, а запросив мудреця до себе в палац. Сам же задумав обдурити ченця: «Я візьму в руки метелика, сховаю його за спиною і запитаю, що в мене в руках – живе чи мертве? І якщо чернець скаже, що живе – я роздушу метелика, а якщо мертве  – я випущу його». І ось настав день зустрічі. У пишній залі зібралося багато людей, всім хотілося послухати словесний поєдинок найрозумніших людей у світі. Вельможа сидів на високому троні, тримав за спиною метелика і з нетерпінням чекав приходу ченця. Аж ось двері відчинилися, і до залу ввійшов невеличкий худорлявий чоловік. Він підійшов до вельможі, привітався і сказав, що готовий відповісти на будь-яке його запитання. І тоді, зло всміхаючись, Мандарин проказав: «Скажи-но мені, що я тримаю в руках – живе чи мертве?» Мудрець трохи подумав, усміхнувся і відповів: «Все в твоїх руках». Збентежений Мандарин випустив метелика з рук, і той полетів на волю, радісно тріпочучи своїми яскравими крильцями.

Ведуча 1. Шановні друзі, усе у ваших руках. Лише від вас залежить, від вашого правильного виваженого рішення, яким буде ваше майбутнє.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Здоров’я та здоровий спосіб життя.

Мета. Надати знання про здоров’я, здоровий спосіб життя, фактори, що впливають на формування здоров’я, сформувати усвідомлення цінності здоров’я як основи для успішної реалізації життя; розвивати критичне мислення; виховувати почуття власної відповідальності за своє здоров’я та здоров’я інших людей.

Обладнання.  Аркуші паперу А4, А3, кольоровий папір, фломастери, ножиці, скотч, клей, стікери.

Вікова категорія. Середній шкільний вік.

Форма проведення. Інтерактивне бюро.

План проведення заходу

І. Вступна частина.

1. Організаційний момент.

2. Вправа «Інтерв’ю».

ІІ. Основна частина.

1. Вправа «Колесо життя» .

2. Вправа «Що формує здоров'я?»

3. Гра-розминка.

4. Вправа «Шлях здорового способу життя».

ІІІ. Заключна частина.

 

docx
Додано
12 лютого 2021
Переглядів
342
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку