Орієнтовне календарно - тематичне планування складено за новою програмою відповідно до чинної програми з урахування уроків розвитку мовлення та контрольних робіт.
5 клас
Українська мова
(140 год, 4 год. на тиждень)
Форми контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
Перевірка мовної теми (тести) |
4 |
4 |
Письмо:
|
1 - |
1 1 |
Правопис: диктант |
1 |
1 |
Аудіювання |
- |
1 |
Читання мовчки |
1 |
- |
Говоріння:
|
1 1 - - |
- - 1 1 |
І семестр
№ |
Зміст програмового матеріалу |
К-сть год. |
Дата |
Прим. |
1 |
Вступ. Значення мови в житті людини й суспільства. Українська мова — державна мова України
|
1 |
|
|
2 |
РМ № 1. Розкриття значення прослуханих та прочитаних прислів’їв, афоризмів, влучних висловів про роль мови в житті людини і суспільства та значення державної мови для громадян України (усно). |
1 |
|
|
3, 4 |
Повторення вивченого в початкових класах Текст. Речення. Слово. Усні й письмові висловлення, текст. Зміст, заголовок тексту. План тексту. Поділ зв’язного висловлення (тексту) на речення. Інтонація речень, різних за метою висловлення. Розділові знаки в кінці речення. Навчальне читання мовчки.
|
2 |
|
|
5, 6 |
Слово як компонент речення. Лексичне значення слова. Слово як частина мови. Добір слів для доповнення речення. Складання речень певного змісту. |
2 |
|
|
7 |
РМ № 2. Складання й розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування, пов’язаної з життєвим досвідом учнів (діалог етикетного характеру з використанням етикетних формул). |
1 |
|
|
8 |
РМ № 3. Типи мовлення: розповідь, опис, роздум, оцінка предмета (явища). Особливості будови опису предмета (тварини).
|
1 |
|
|
9 |
РМ № 4. Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета, за колективно складеним планом.
|
1 |
|
|
10 |
Контрольна робота № 1. Диктант № 1.
|
1 |
|
|
11, 12 |
Лексикологія Лексичне значення слова. Однозначні й багатозначні слова (повторення).
|
2 |
|
|
13 |
Використання багатозначних слів у прямому й переносному значеннях (повторення).
|
1 |
|
|
14 |
Лексична помилка та умовне позначення її (практично).
|
1 |
|
|
15 |
Тлумачний словник (практично).
|
1 |
|
|
16- 20 |
Групи слів за значенням: синоніми, антоніми, омоніми (повторення й поглиблення). Пароніми. Ознайомлення зі словниками антонімів, синонімів, омонімів, паронімів.
|
5 |
|
|
21 |
Повторення та узагальнення вивченого матеріалу по темі «Лексикологія»
|
1 |
|
|
22 |
Контрольна робота № 2. (Лексикологія). Тест
|
1 |
|
|
23 |
РМ № 5. Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним простим планом).
|
1 |
|
|
24, 25 |
РМ № 6,7. Контрольний докладний письмовий переказ тексту розповідного характеру з елементами опису предмета (тварини), що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним планом). |
2 |
|
|
26, 27 |
Будова слова. Орфографія. Основа слова (корінь, суфікс, префікс) і закінчення — значущі частини слова (повторення й поглиблення відомостей). |
2 |
|
|
28, 29 |
Спільнокореневі слова й форми слова.
|
2 |
|
|
30 |
РМ № 8. Аналіз письмового переказу.
|
1 |
|
|
31, 32 |
Незмінні й змінні слова.
|
2 |
|
|
33 |
Правопис значущих частин слова (повторення).
|
1 |
|
|
34, 35 |
Написання префіксів пре-, при-, прі-.
|
2 |
|
|
36 |
Повторення та узагальнення вивченого матеріалу по темі «Будова слова. Орфографія»
|
1 |
|
|
37 |
РМ № 9. Письмовий твір-опис предмета (тварини) з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й виразності (у художньому стилі).
|
1 |
|
|
38 |
Контрольна робота № 3. Будова слова. Орфографія. Тест |
1 |
|
|
39 |
РМ № 10. Аналіз письмового твору-опису предмета (тварини). |
1 |
|
|
40 |
Приголосні тверді й м'які, дзвінкі й глухі; вимова звуків, що позначаються буквами ґ і г.
|
1 |
|
|
41 |
Особливості будови розповіді та елементарного роздуму. РМ № 11. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму. |
1 |
|
|
42- 44 |
Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт (абетка, азбука). Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ.
|
3 |
|
|
45, 46 |
Склад. Орфоепічна помилка (практично). Орфоепічний словник.
|
2 |
|
|
47 |
РМ № 12. Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану з життєвим досвідом учнів у художньому стилі за колективно складеним планом (орієнтовні теми: «Чому людина має бути чемною», «Чому потрібно захищати слабших», «Чому потрібно вивчати іноземну мову»). |
1 |
|
|
48 |
Наголос. Словник наголосів.
|
1 |
|
|
49 |
РМ № 13. Аналіз письмового твору.
|
1 |
|
|
50 |
Вимова наголошених і ненаголошених голосних.
|
1 |
|
|
51 |
Ненаголошені голосні [е], [и], [о] у коренях слів. Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом.
|
1 |
|
|
52 |
Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и] та (о) перед складом з наголошеним [у] у коренях слів.
|
1 |
|
|
53 |
Орфографічний словник. Орфографічна помилка (практично), її умовне позначення.
|
1 |
|
|
54, 55 |
Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків.
|
2 |
|
|
56, 57 |
Спрощення в групах приголосних.
|
2 |
|
|
58, 59 |
Вимова префіксів з- (зі-, с-), роз-, без-.
|
2 |
|
|
60 |
Контрольна робота № 4. Тестування. Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія.
|
1 |
|
|
61
|
Найпоширеніші випадки чергування голосних і приголосних звуків (практично).Чергування [о] – [а], [е] – [і], [е] – [и]; [о], [е] з [і]; [и] – [і] після [ж], [ч], [ш], [шч] та [г], [к], [х] у коренях слів; [г], [к], [х] – [ж], [ч], [ш] – [з′], [ц′], [с′]. |
1 |
|
|
|
ІІ семестр |
|
|
|
62- 66 |
Найпоширеніші випадки чергування голосних і приголосних звуків (практично).Чергування [о] – [а], [е] – [і], [е] – [и]; [о], [е] з [і]; [и] – [і] після [ж], [ч], [ш], [шч] та [г], [к], [х] у коренях слів; [г], [к], [х] – [ж], [ч], [ш] – [з′], [ц′], [с′]. |
5 |
|
|
67 |
РМ № 14. Есе (розмірковування в довільній формі) про красу й милозвучність української мови. |
1 |
|
|
68 |
Основні випадки чергування у — в, і — й, з – із – зі.
|
1 |
|
|
69 |
Вимова і правопис префіксів з- (зі-, с-), роз (розі-).
|
1 |
|
|
70- 72 |
Позначення м’якості приголосних на письмі буквами ь, і, є, ю , я. Сполучення ьо, йо.
|
3 |
|
|
73 |
Основні правила переносу.
|
1 |
|
|
74, 75 |
Правила вживання знака м’якшення.
|
2 |
|
|
76, 77 |
Правила вживання апострофа. |
2 |
|
|
78 |
Правила вживання знака м’якшення та апострофа. Тренувальні вправи.
|
1 |
|
|
79, 80 |
Повторення та узагальнення вивченого матеріалу по темі «Фонетика. Орфоепія. Графіка. Орфографія»
|
2 |
|
|
81 |
Контрольна робота № 5. Тестування. Орфоепія. Орфографія.
|
1 |
|
|
82, 83 |
Відомості із синтаксису й пунктуації. Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова й речення. Головне й залежне слово в словосполученні..
|
2 |
|
|
84, 85 |
РМ № 15, 16. Контрольний письмовий твір-роздум за колективно складеним планом у художньому стилі (орієнтовні теми: «Чому необхідно знати історію свого народу», «Чому потрібно знати звичаї свого народу», «Чого не можна купити за гроші», «Чому потрібно берегти природу»).
|
2 |
|
|
86, 87 |
Речення, його граматична основа (підмет і присудок). Речення з одним головним членом (загальне ознайомлення).
|
2 |
|
|
88 |
Види речень за метою висловлення; за емоційним забарвленням: окличні й неокличні (повторення).
|
1 |
|
|
89 |
РМ № 17. Аналіз письмового твору.
|
1 |
|
|
90 |
Пунктуаційна помилка та її умовне позначення (практично).
|
1 |
|
|
91 |
Другорядні члени речення, їх позначення.
|
1 |
|
|
92, 93 |
Додаток. |
2 |
|
|
94, 95 |
Означення.
|
2 |
|
|
96, 97 |
Обставина. |
2 |
|
|
98, 99 |
Другорядні члени речення. Тренувальні вправи.
|
2 |
|
|
100 |
Контрольна робота № 6. Диктант № 2.
|
1 |
|
|
101, 102 |
Речення з однорідними членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, і).
|
2 |
|
|
103, 104 |
Кома між однорідними членами.
|
2 |
|
|
105, 106 |
Узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами.
|
2 |
|
|
107, 109 |
Двокрапка й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами.
|
3 |
|
|
110, 111 |
РМ № 18, 19. Контрольний письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення.
|
2 |
|
|
112, 113 |
Звертання. Непоширені й поширені звертання. Розділові знаки при звертанні (повторення).
|
2 |
|
|
114, 115 |
РМ № 20. Аналіз письмового переказу. Навчальне аудіювання.
|
2 |
|
|
116, 117 |
Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами та сполученнями слів (практично). Виділення вставних слів на письмі комами.
|
2 |
|
|
118, 119 |
Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв’язком. Кома між частинами складного речення, з’єднаними безсполучниковим і сполучниковим зв’язком. |
2 |
|
|
120 |
РМ № 21. Лист до рідної людини з використанням звертань та вставних слів.
|
1 |
|
|
121 |
РМ № 22. Ділові папери. Оформлення конверта (або адреси на поштовій листівці). |
1 |
|
|
122 |
Контрольна робота № 7. Звертання. Вставні слова. Тест.
|
1 |
|
|
123-125 |
Пряма мова. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою.
|
3 |
|
|
126- 128 |
Діалог. Тире при діалозі.
|
3 |
|
|
129, 130 |
Повторення й узагальнення в кінці року Лексикологія.
|
2 |
|
|
131,132 |
Будова слова й орфографія
|
2 |
|
|
133,134 |
Фонетика й графіка. Орфоепія й орфографія
|
2 |
|
|
135,136 |
Синтаксис і пунктуація.
|
2 |
|
|
137 |
Контрольна робота № 8. Повторення та узагальнення вивченого матеріалу за рік.
|
1 |
|
|
138 |
РМ № 23. Складання розповіді «Мудрі батькові поради» («Улюблені пісні моєї мами», «Чого навчив мене мій тренер») із використанням речень, що містять пряму мову.
|
1 |
|
|
139 |
РМ № 24. Інсценування байки, текст якої містить діалог.
|
1 |
|
|
140 |
Підсумковий урок.
|
1 |
|
|