Календарне планування з зарубіжної літератури для 6 класу НУШ

Про матеріал
Календарне планування на основі модельної навчальної програми «Зарубіжна література. 5–6 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт. Ніколенко О.М., Ісаєва О.О., Клименко Ж.В., Мацевко-Бекерська Л.В., Юлдашева Л.П., Рудніцька Н.П., Туряниця В. Г., Тіхоненко С.О., Вітко М.І., Джангобекова Т.А.), рекомендованої Міністерством освіти і науки України (наказ МОН № 795 від 12.07.2021).
Перегляд файлу

№ п/п

Дата

проведення

Тема уроку

Примітка

1

 

Специфіка художньої літератури як виду мистецтва, її подібність і відмінність від інших видів мистецтва. Художній образ, особливості його сприйняття. Роль перекладачів у залученні українських читачів до скарбниці світової літератури.

 

2

 

Поняття про міф, його відмінності від казки та легенди. Міфологія народів світу як джерело літературних сюжетів.

Позакласне читання. Міфи (єгипетські, індійські, слов’янські) про виникнення світу

 

3-4

 

Основні тематичні групи грецьких міфів. Боги, герої і люди в давньогрецьких міфах . Міф про Прометея.

 

5-6

 

Найвідоміші міфологічні образи, сюжети, мотиви Стародавньої Греції. Міф про Геракла (за вибором учителя).

 

7

 

Найвідоміші міфологічні образи, сюжети, мотиви Стародавньої Греції. Дедал і Ікар.

 

8

 

Розвиток мовлення (усно). Стислий переказ улюбленого міфу

 

9

 

Діагностувальна робота 1 «Міфи на всі часи»

 

10

 

Даніель Дефо. «Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо» (2-3 розділи). Роман Д. Дефо – книга про безмежні можливості, творчу діяльність і стійкість людини у виключних обставинах.

 

11

 

Утвердження в романі можливості гармонійного співіснування людини й природи, людей, що належать до різних культур.

 

12

 

Роман Д. Дефо як початок світової «робінзонади». Аудіювання «Історія справжнього Робінзона Крузо»

 

13

 

Розвиток мовлення (письмово). Твір-роздум «Якби я потрапив(ла) на безлюдний острів …» або «Три речі, які я взяв(ла) би з собою на безлюдний острів»

 

14-15

 

Чарльз Дікенс. «Різдвяна пісня в прозі». Подорож Скруджа у часі й просторі. Динаміка його образу, причини духовного переродження.

 

16

 

Реальні та фантастичні елементи в сюжеті повісті. Значення образу Різдва у творі. Ознаки фольклору (казки, пісні) у творі.

 

17

 

Микола Гоголь. «Ніч перед Різдвом». Поетичність повісті «Ніч перед Різдвом». Українські народні традиції та звичаї у творі. Поєднання фантастичного і реального.

 

18

 

Тема кохання. Образи Оксани і Вакули.

 

19

 

Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки). Аудіювання «Як святкують Різдво в різних країнах світу»

 

20-21

 

Астрід Ліндґрен. «Міо, мій Міо». Доля хлопчика Буссе та його мрії, що допомагають здолати життєві негаразди й самотність. Чарівний світ і казкові образи твору.

 

22

 

Перемога юного лицаря Міо (Буссе) над злими чарами. Друзі, сили добра, персонажі зі світу природи, які допомагають головному героєві. Віра в перемогу дружби та людяності у творі.

 

23

 

Діагностувальна робота 2 «Пригоди і фантастика»

 

24

 

Позакласне читання. Ролінґ Дж. «Гаррі Поттер і таємна кімната»

 

25

 

Джек Лондон. «Жага до життя». Самовладання, воля до життя головного героя, його мужність у сутичках із суворою природою та життєвими обставинами.

 

26

 

Збереження моральних переконань у моменти смертельної небезпеки. Проблеми зрадництва та духовної стійкості у творі.

 

27

 

Роль пейзажних і портретних замальовок у відтворенні внутрішнього стану головного героя.

 

28

 

Анна Ґавальда. «35 кіло надії». Теми школи, родини, життєвого покликання особистості

 

29

 

Ґрегуар Дюбоск на шляху дорослішання (болісне переживання самотності й нерозуміння з боку інших, пошук власної духовної сутності та улюбленої справи).

 

30

 

Складні випробування та їх роль у формуванні характеру підлітка.

 

31

 

Образ дідуся Леона як моральний приклад і опора для хлопчика. Відкритий фінал повісті.

 

32

 

Розвиток мовлення (усно). Есе «Про яку професію я мрію» або «Що я знаю про професії моїх рідних»

 

33

 

Міхаель Енде. «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Теми дружби, взаємодопомоги, поваги до представників різних рас, націй, національностей, народів.

 

34

 

Образи Джима Ґудзика та Лукаса як позитивних казкових героїв, які сміливо вступають у боротьбу зі злом і насильством.

 

35

 

Роль фантастики у творі. Елементи казки. Моральні цінності, що утверджуються у творі.

 

36

 

Діагностувальна робота 3 «Не здаватися в життєвих випробуваннях»

 

37

 

Мацуо Басьо. Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми та широта художнього змісту хайку.

 

38

 

В.Ч (напам’ять). Зображення станів природи в ліриці М. Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст.

 

39

 

Роберт Бернс. «Моє серце в верховині…». Ідея любові до батьківщини у вірші Р. Бернса.

 

40

 

В.Ч (напам’ять). Антитеза (рідний край – чужина). Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори).

 

41

 

Розвиток мовлення (письмово). Твір (фанфік) «Моє серце в Україні…»

 

42

 

Генрі Лонгфелло. «Пісня про Гайавату» («Люлька згоди»). Міфи північноамериканських індіанців та їхнє втілення в поемі «Пісня про Гайавату». Елементи фольклору у творі (пісні, казки, легенди).

 

43

 

В.Ч. Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, відданого служіння народові.

Діагностувальна робота 4 «Барви світової поезії» (Тест)

 

44

 

Рей Дуглас Бредбері. «Усмішка». Проблема руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка». Аудіювання «Загадка картини да Вінчі»

 

45

 

Образ Тома, його розвиток під впливом подій, мимовільним учасником яких він стає.

 

46

 

Значення образу Джоконди для розкриття авторського задуму. Ідея особистої відповідальності у творі. Віра автора в силу мистецтва, яке здатне врятувати душу людини та світ.

 

47

 

Позакласне читання(+Аудіювання). Р. Бредбері. «Все літо в один день»

 

48

 

Роберт Шеклі. «Запах думок». Фантастичний світ оповідання.

 

49

 

Духовне й фізичне випробування головного героя (Кліві)

 

50

 

Уславлення могутності, розуму та інтуїції людини, її здатності не схилятися в екстремальних ситуаціях.

 

51

 

Діагностувальна робота 5 «Замислюємося про майбутнє»

 

52

 

Підсумковий урок

 

 

 

docx
Додано
19 вересня 2023
Переглядів
316
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку