№ п/п |
Дата проведення |
Тема уроку |
Примітка |
1 |
|
Специфіка художньої літератури як виду мистецтва, її подібність і відмінність від інших видів мистецтва. Художній образ, особливості його сприйняття. Роль перекладачів у залученні українських читачів до скарбниці світової літератури. |
|
2 |
|
Поняття про міф, його відмінності від казки та легенди. Міфологія народів світу як джерело літературних сюжетів. Позакласне читання. Міфи (єгипетські, індійські, слов’янські) про виникнення світу |
|
3-4 |
|
Основні тематичні групи грецьких міфів. Боги, герої і люди в давньогрецьких міфах . Міф про Прометея. |
|
5-6 |
|
Найвідоміші міфологічні образи, сюжети, мотиви Стародавньої Греції. Міф про Геракла (за вибором учителя). |
|
7 |
|
Найвідоміші міфологічні образи, сюжети, мотиви Стародавньої Греції. Дедал і Ікар. |
|
8 |
|
Розвиток мовлення (усно). Стислий переказ улюбленого міфу |
|
9 |
|
Діагностувальна робота 1 «Міфи на всі часи» |
|
10 |
|
Даніель Дефо. «Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо» (2-3 розділи). Роман Д. Дефо – книга про безмежні можливості, творчу діяльність і стійкість людини у виключних обставинах. |
|
11 |
|
Утвердження в романі можливості гармонійного співіснування людини й природи, людей, що належать до різних культур. |
|
12 |
|
Роман Д. Дефо як початок світової «робінзонади». Аудіювання «Історія справжнього Робінзона Крузо» |
|
13 |
|
Розвиток мовлення (письмово). Твір-роздум «Якби я потрапив(ла) на безлюдний острів …» або «Три речі, які я взяв(ла) би з собою на безлюдний острів» |
|
14-15 |
|
Чарльз Дікенс. «Різдвяна пісня в прозі». Подорож Скруджа у часі й просторі. Динаміка його образу, причини духовного переродження. |
|
16 |
|
Реальні та фантастичні елементи в сюжеті повісті. Значення образу Різдва у творі. Ознаки фольклору (казки, пісні) у творі. |
|
17 |
|
Микола Гоголь. «Ніч перед Різдвом». Поетичність повісті «Ніч перед Різдвом». Українські народні традиції та звичаї у творі. Поєднання фантастичного і реального. |
|
18 |
|
Тема кохання. Образи Оксани і Вакули. |
|
19 |
|
Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки). Аудіювання «Як святкують Різдво в різних країнах світу» |
|
20-21 |
|
Астрід Ліндґрен. «Міо, мій Міо». Доля хлопчика Буссе та його мрії, що допомагають здолати життєві негаразди й самотність. Чарівний світ і казкові образи твору. |
|
22 |
|
Перемога юного лицаря Міо (Буссе) над злими чарами. Друзі, сили добра, персонажі зі світу природи, які допомагають головному героєві. Віра в перемогу дружби та людяності у творі. |
|
23 |
|
Діагностувальна робота 2 «Пригоди і фантастика» |
|
24 |
|
Позакласне читання. Ролінґ Дж. «Гаррі Поттер і таємна кімната» |
|
25 |
|
Джек Лондон. «Жага до життя». Самовладання, воля до життя головного героя, його мужність у сутичках із суворою природою та життєвими обставинами. |
|
26 |
|
Збереження моральних переконань у моменти смертельної небезпеки. Проблеми зрадництва та духовної стійкості у творі. |
|
27 |
|
Роль пейзажних і портретних замальовок у відтворенні внутрішнього стану головного героя. |
|
28 |
|
Анна Ґавальда. «35 кіло надії». Теми школи, родини, життєвого покликання особистості |
|
29 |
|
Ґрегуар Дюбоск на шляху дорослішання (болісне переживання самотності й нерозуміння з боку інших, пошук власної духовної сутності та улюбленої справи). |
|
30 |
|
Складні випробування та їх роль у формуванні характеру підлітка. |
|
31 |
|
Образ дідуся Леона як моральний приклад і опора для хлопчика. Відкритий фінал повісті. |
|
32 |
|
Розвиток мовлення (усно). Есе «Про яку професію я мрію» або «Що я знаю про професії моїх рідних» |
|
33 |
|
Міхаель Енде. «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Теми дружби, взаємодопомоги, поваги до представників різних рас, націй, національностей, народів. |
|
34 |
|
Образи Джима Ґудзика та Лукаса як позитивних казкових героїв, які сміливо вступають у боротьбу зі злом і насильством. |
|
35 |
|
Роль фантастики у творі. Елементи казки. Моральні цінності, що утверджуються у творі. |
|
36 |
|
Діагностувальна робота 3 «Не здаватися в життєвих випробуваннях» |
|
37 |
|
Мацуо Басьо. Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми та широта художнього змісту хайку. |
|
38 |
|
В.Ч (напам’ять). Зображення станів природи в ліриці М. Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст. |
|
39 |
|
Роберт Бернс. «Моє серце в верховині…». Ідея любові до батьківщини у вірші Р. Бернса. |
|
40 |
|
В.Ч (напам’ять). Антитеза (рідний край – чужина). Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори). |
|
41 |
|
Розвиток мовлення (письмово). Твір (фанфік) «Моє серце в Україні…» |
|
42 |
|
Генрі Лонгфелло. «Пісня про Гайавату» («Люлька згоди»). Міфи північноамериканських індіанців та їхнє втілення в поемі «Пісня про Гайавату». Елементи фольклору у творі (пісні, казки, легенди). |
|
43 |
|
В.Ч. Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, відданого служіння народові. Діагностувальна робота 4 «Барви світової поезії» (Тест) |
|
44 |
|
Рей Дуглас Бредбері. «Усмішка». Проблема руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка». Аудіювання «Загадка картини да Вінчі» |
|
45 |
|
Образ Тома, його розвиток під впливом подій, мимовільним учасником яких він стає. |
|
46 |
|
Значення образу Джоконди для розкриття авторського задуму. Ідея особистої відповідальності у творі. Віра автора в силу мистецтва, яке здатне врятувати душу людини та світ. |
|
47 |
|
Позакласне читання(+Аудіювання). Р. Бредбері. «Все літо в один день» |
|
48 |
|
Роберт Шеклі. «Запах думок». Фантастичний світ оповідання. |
|
49 |
|
Духовне й фізичне випробування головного героя (Кліві) |
|
50 |
|
Уславлення могутності, розуму та інтуїції людини, її здатності не схилятися в екстремальних ситуаціях. |
|
51 |
|
Діагностувальна робота 5 «Замислюємося про майбутнє» |
|
52 |
|
Підсумковий урок |
|